Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با فرارسیدن سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، مدیر شبکه رادیویی قرآن از تدارک گسترده شبکه‌های سراسری رادیو به مناسبت این ایام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن در آستانه فرارسیدن سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، برنامه‌های متنوع شبکه‌های سراسری رادیو را به مناسبت این ایام به شرح زیر تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) ویژه برنامه «صبح امید» به صورت زنده تقدیم مخاطبان رادیو قرآن خواهد شد.

بررسی تاریخی و قرآنی ۲۳ سال دوران بعثت پیامبر (ص)، بررسی شأن و مقام پیامبر (ص)، مفهوم تبعیت در قرآن و اقتداء با توجه به نقش رسول اکرم (ص) از جمله محور‌های این ویژه برنامه است.

این برنامه روز جمعه ۲۶ آبان از ساعت ۹:۱۵ به مدت ۴۵ دقیقه به تهیه کنندگی فاطمه گنجی و کارشناسی دکتر محمد حسین رجبی دوانی (کارشناس علوم قرآنی) پخش خواهد شد.

سخنرانی دکتر رفیعی در خصوص سلسله امامت بعد از پیامبر (ص) تا انتظار فرج، تبیین وضعیت سیاسی، اجتماعی ومذهبی دوران امامت امام رضا (ع) و امام حسن (ع) نیز در این روز به سمع شنوندگان می‌رسد.

ویژه برنامه «قرآن و زندگی» نیز روز یکشنبه ۲۸ آبان با موضوع معرفی سیره قرآنی امام رضا (ع) در جلوه‌های رفتاری و گفتاری و همچنین بررسی شرایط اجتماعی و فرهنگی دوران امامت امام رضا (ع) به صورت زنده تقدیم شنوندگان می‌شود.

این برنامه کاری از گروه علوم قرآنی رادیو قرآن است که به تهیه کنندگی مونا توسلی و کارشناسی حجت الاسلام محمدرضا دهدست از ساعت ۹:۱۵ به مدت ۴۵ دقیقه به صورت زنده از این شبکه رادیویی پخش خواهد شد.

برنامه‌ «اشاره» نیز به معرفی کتب چاپ شده متناسب با این ایام می‌پردازد که هر روز ساعت ۱۴:۴۰ تقدیم مخاطبان می‌شود.

«سیاه‌ترین هفته تاریخ» نوشته علی محدث، «فرهنگ سخنان امام حسن مجتبی (ع)» نوشته استاد محمد دشتی، «از هجرت تا رحلت» نوشته علی اکبر فرشی، «سوگنامه آل محمد» نوشته محمد محمدی اشتهاردی، «غربت عشق» نوشته محمد دولتی از جمله کتاب‌هایی است که در این برنامه معرفی خواهند شد.

پخش نمایش‌های قرآنی با موضوعات ۹ نشانه، مدعین دروغین، زندگی دوباره، اشک باران، پیامبر رحمت و پخش زیارت جامعه کبیره به مناسبت شب رحلت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) از دیگر برنامه‌های رادیو قرآن در این ایام است.

ویژه برنامه «اشراق» نیز از ۲۳ تا ۲۷ آبان ساعت ۲۱:۱۰ به کارشناسی دکتر ایزدی (کارشناس علوم قرآنی) و حجت الاسلام سید احمد روحانی (کارشناس علوم قرآنی) پخش می‌شود که در این برنامه به بیان خصوصیات و ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) «رحمه للعالمین، سخت گرفتن برخود یا باخع نفسه» و بررسی زندگینامه و شهادت امام رضا (ع) پرداخته می‌شود.

برنامه صبحگاهی «مهرتابان» نیز به همین مناسبت به صورت ویژه و با موضوع صبر و حلم  روی آنتن رادیو قرآن می‌رود.

در این برنامه بخش‌های امن و امان، چهارصد کلمه، سخنان حجت الاسلام راستگو برای نوجوانان و ... درباره این موضوع است و مرثیه سرایی و همچنین فواصل متناسب با ایام تقدیم شنوندگان می‌شود.

سخنرانی آیت الله جوادی آملی در خصوص دهه آخر صفر نیز در برنامه «سروش هدایت» تا ۲۸ آبان به سمع شنوندگان می‌رسد.

رادیو ایران به مناسبت این ایام سه ویژه برنامه «در امتداد صبح»، «در مدار اسلام» و «مرثیه‌آفتاب» را تدارک دیده است.

گروه اندیشه و رویداد‌ها با بیان روایت‎هایی به موضوع حدیث ثقلین و یادگار‌های پیامبر (ص) و چگونگی حفظ و بهره‌برداری از این دورکن در عصر حاضر در ویژه برنامه در امتداد صبح می‌پردازد.

در ادامه برنامه بر موضوع زندگی و نحوه شهادت حضرت امام حسن مجتبی به عنوان یکی از این دو امانت متمرکز خواهد شد.

آیتم‌های گزارش مردمی به رسم امانت، بخش ترکیبی از فیلم‌های مرتبط و بخش مرثیه‌ای برای عشق درباره شهادت امام حسن مجتبی (ع) از دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود.

در امتداد صبح با نویسندگی مهدی رسولی، کیاناز کاوه، فرزانه عرفانی‌تبار، تهیه کنندگی کیاناز کاوه و گویندگی امیر محمد صمصامی، با روایت مریم نشیبا و گزارشگری مهدیه رحیمی روز پنج شنبه ۲۵ آبان ساعت ۹ تا ۱۱ از آنتن رادیو ایران پخش می‌شود.

همچنین در برنامه «در مدار اسلام» موضوع صلح، ابعاد و ضرورت آن با تاکید بر ۲ نمونه صلح‌های پیامبر (ص) و صلح امام حسن (ع) بررسی می‌شود.

بخش‌های ترکیبی با مضامین وقایع تاریخی مذکور، شعرخوانی و مرثیه سرایی از دیگر بخش‌های برنامه است. «در مدار اسلام» به تهیه کنندگی سعید مبشری، کارشناس مجری علیرضا محمدی همین روز ساعت ۲۲:۰۵ تا ۲۲:۵۵ از آنتن رادیو ایران پخش می‌شود.

همچنین گروه فرهنگ و اندیشه این شبکه رادیویی باویژه برنامه مرثیه آفتاب که در دو روز پنج شنبه و جمعه ساعت ۲۰ به مدت ۵۵ دقیقه پخش می‌شود، به افزایش آگاهی درباره زندگی رسول خدا حضرت (ص) و معرفی کتب و شخصیت‌های برجسته و فضای مجازی در این زمینه می‌پردازد.

مرثیه آفتاب به تهیه کنندگی سیده زهرا صالحی، گویندگی راضیه طالب زاده گزارشگری علی رشیدی، بخش آفرینی احسان زارع و هماهنگی لیلا کوچکیان از رادیو ایران پخش می‌شود.

برنامه زنده «غریبانه» رادیو معارف از ۲۵ آبان مصادف با (۲۷ صفر) به مدت ۳ شب از دارالهدایه حرم مطهر رضوی روی آنتن می‌رود.

این برنامه به موضوعاتی همچون نگرشی به رحلت پیامبر خدا (ص) وحدیث ثقلین، سند و تواتر معنوی حدیث ثقلین نزد شیعیان و اهل سنت، فضای بیان حدیث ثقلین، مفهوم و معنای آن از دیدگاه شیعیان خواهد پرداخت.

همچنین تبیین ضرورت پیروی از قرآن و اهل بیت (ع)، جدا نشدن قرآن و عترت از یکدیگر در طول زمان تا قیامت از جمله موضوعاتی است که این برنامه به آن می‌پردازد.

غریبانه کاری از گروه معارف، قرآن و اهل بیت (ع) به تهیه و سردبیری روح الله اسماعیلی و اجرای محمد جواد محمدی پنجشنبه ۲۵ آبان ساعت ۱۹:۱۵ روی آنتن می‌رود.

برنامه زنده «روضه‌خورشید» از ۲۶ آبان مصادف با (۲۸ صفر) به مدت سه شب از دارالهدایه حرم مطهر رضوی روی آنتن می‌رود.

شرح توضیح وتفسیر آیه شریفه پیرامون مزد رسالت پیامبران در قرآن، تفاوت محبت و مودت، آثار دنیوی واخروی مودت اهل بیت (ع) و آثار پرداخت نکردن اجر رسالت از جمله موضوعاتی است که در این برنامه به آن پرداخته می‌شود.

روضه خورشید کاری از گروه معارف، قرآن و اهل بیت (ع) به تهیه وسردبیری روح الله اسماعیلی و اجرای محمد جواد محمدی از جمعه ۲۶ آبان ساعت ۸:۴۰ به روی آنتن می‌رود.

«از آغاز تا همیشه»  عنوان ویژه برنامه رادیو فرهنگ به مناسبت رحلت رسول اکرم (ص) است.

این برنامه کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی امیررضا راز از ۳۰ :۸ تا ۱۰ صبح پخش می‌شود.

همچنین رادیو فرهنگ به مناسبت شهادت امام رضا (ع) ویژه برنامه «به‌ برکت امام رضا (ع)» را روی آنتن می‌برد.

این برنامه که به غذا‌ها و آشپزخانه بارگاه امام رضا (ع) می‌پردازد، از ساعت ۹:۰۰ صبح روز یکشنبه ۲۸ آبان  به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی سمیه احمدلو از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

«زیارت یک صبح تازه» دیگر ویژه برنامه‌ای است که از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به کرامات امام رضا (ع) خواهد پرداخت، ساعت پخش این برنامه ۱۰ تا ۱۱ صبح است.

این برنامه یک ساعته نیز به تهیه کنندگی امیررضا راز از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.

«آستان اجابت» نام ویژه برنامه‌ای دیگر است که گروه کتاب رادیو فرهنگ تدارک دیده است.

معرفی ۸ کتاب با موضوع امام رضا (ع) موضوع این برنامه است، آستان اجابت ساعت ۲۲ از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.

ویژه برنامه «نسیما» شبکه جوان روز‌های پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ آبان به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) با موضوع راه‌های رسیدنِ به آرامش در پناه دین پخش می‌شود.

این برنامه سراغ خارجی‌هایی رفته که آرامش از دست رفته شان را در دین اسلام پیدا کردند و با تحقیق اسلام را پذیرفته و حتی خودشان برای اینکه گنج آرامشی که به دست آوردند به بقیه افراد هم معرفی کنند، مبلغ دین شدند.

ویژه برنامه «نسیما» کاری از گروه جوان و تفریحات شبکه جوان است که به تهیه کنندگی مژده تهرانی و گویندگی صدیقه مرادی از ساعت ۱۴:۰۰  روی آنتن می‌رود.

رادیو تهران با دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان برای تبیین ابعاد مختلف زندگی حضرات، پخش مرثیه، مداحی، ابتهال و تصنیف، به جنبه‌های بردباری، صبر، احسان، گذشت و جلوه‌های رفتاری حضرت رسول اکرم (ص)، بررسی سیره عملی و علمی و توسعه و ترویج اخلاق اسلامی در جامعه با بررسی سیره اخلاقی ایشان، توجه به وقایع صدر اسلام، بررسی جلوه‌های مظلومیت امام حسن مجتبی (ع) در شرایط سیاسی و اجتماعی زمان خود و بررسی سیره اقتصادی حضرت رسول اکرم (ص)، حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) می‌پردازد.

برنامه «عقیق» از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ به طور زنده از رادیو تهران پخش می‌شود.

برنامه «سوگواری خاتم» پنجشنبه ۲۵ آبان از ساعت ۲۱ به مدت ۶۰ دقیقه با اشاره فراز‌هایی از زندگی حضرت رسول اکرم (ص) به همت گروه اخلاق این شبکه رادیویی روی آنتن می‌رود.

«گفتاورد» برنامه‌ای گفتگو محور با موضوع تبیین مباحث اندیشه‌ای در حوزه دین و اندیشه نیز ساعت ۲۲:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه در شب رحلت حضرت رسول (ص) و امام حسن مجتبی (ع) پخش می‌شود.

ویژه برنامه «مثل باران» نیز ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۸ صفر به زندگی حضرت رسول و امام حسن مجتبی (ع) نگاهی ویژه خواهد داشت و با بیان خصوصیات اخلاقی و روایات مربوط به زندگی اجتماعی به سیره این بزرگواران اشاره می‌کند.

در روز ۲۸ صفر نیز شنوندگان ساعت ۷:۳۰ زیارت حضرت رسول (ص) را می‌شنوند و پس از آن در مستندی گزارشی با عنوان «زیارت خورشید» از طریق امواج سفری از مدینه تا مشهد خواهند داشت.

برنامه «روایت‌اشک» نیز سوگواره دیگری از گروه رویداد‌های رادیو تهران است که ساعت ۱۸ از این شبکه پخش می‌شود.

برنامه «پرند ستایش» ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ نیز به همین مناسبت یکشنبه شب به همت گروه اخلاق روی آنتن می‌رود.

برنامه «قریب غریب» نیز ویژه امام رضا علیه السلام ساعت ۲۱ به همت گروه اخلاق از این شبکه روی آنتن می‌رود، یکشنبه ۲۸ آبان نیز برنامه «در مکتب کریم» با محوریت سیره اهل بیت (ع) از ساعت ۹ به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود.

ویژه برنامه «دستان بارانی» رادیو سلامت از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ آبان از دو گروه خانواده و تغذیه ساعت ۱۷ تا ۱۹ پخش می‌شود.

این برنامه در گروه خانواده به تهیه کنندگی سیما غفاری و گویندگی فرشته قربانی با بخش‌هایی از جمله طب رضا، گزارش از پیاده روی زائران امام رضا (ع)، گزارش مردمی از مشهد الرضا، گفتگو با خانواده مدافعان حرم مشهد و مباحث کارشناسی با موضوعاتی همچون تواضع و فروتنی روی آنتن می‌رود.

برنامه «در سوگ مهر» به عنوان ویژه برنامه رادیو اقتصاد به مناسبت ۲۸ صفر پخش می شود.

این ویژه برنامه جمعه ۲۶ آبان، با موضوع سیره عملی رسول اکرم (ص) روی آنتن خواهد رفت.

دکتر محمدی فام استاد دانشگاه به همراه حجت الاسلام محمد پویا مفرد کارشناس مذهبی در این برنامه به گفتگویی در مورد سیره عملی رسول اکرم (ص) خواهند پرداخت.

از دیگر موضوعات در سوگ مهر می‌توان به سیره عملی رسول اکرم (ص) در تعاملات اجتماعی، کسب و کار و نیز حق الناس اشاره کرد.

ویژه برنامه «در سوگ مهر» کاری از گروه کسب و کار به تهیه کنندگی محسن رنگینی جمعه ساعت ۱۰ به مدت ۱۸۰ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

همچنین رادیو اقتصاد به مناسبت شهادت حضرت امام رضا (ع) در ویژه برنامه «اقتصاد اسلامی» یکشنبه ۲۸ آبان، با موضوع اقتصاد در کلام و سیره امام رضا (ع) همراه شنوندگان خواهد شد.

دکتر محمدی فام استاد دانشگاه به همراه حجت الاسلام محمد پویا مفرد کارشناس مذهبی در این برنامه گفتگویی درباره اقتصاد در کلام و سیره امام رضا (ع) خواهند داشت.

بازار اسلامی از دید امام رضا (ع)، سیره عملی امام رضا (ع) و ... از دیگر مواردی هستند که در برنامه بررسی خواهند شد.

ویژه برنامه اقتصاد اسلامی کاری از گروه کسب و کار به تهیه کنندگی محسن رنگینی یکشنبه ساعت ۱۹ به مدت ۱۱۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

رادیو صبا نیز به مناسبت این ایام با دو ویژه برنامه همراه مخاطبان خواهد بود.

رادیو صبا با ویژه برنامه «همپای صبا» در قالب مسابقه تلفنی و پیامکی به صورت زنده و مستقیم روز ۲۸ صفر مصادف با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و نیز در سالروز شهادت امام رضا (ع) همراه مخاطبان خواهد بود.

«همپای صبا» عنوان ویژه برنامه‌ای از پخش و نظارت رادیو صباست که به صورت زنده در قالب مسابقه تلفنی و پیامکی روی آنتن می‌رود.

در این برنامه سوألاتی در زمینه فضائل و سیره رسول اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) طرح و با مشارکت و تعامل مخاطبان پاسخ داده می‌شود.

همچنین برنامه «همپای صبا» با پخش گزارش زنده از مشهد مقدس در روز یکشنبه ۲۸ آبان مخاطبان را با حال و هوای صحن مطهر امام رضا (ع) و زائران آگاه می‌کند.

برنامه زنده «همپای صبا» در روز‌های جمعه ۲۶ آبان و یکشنبه ۲۸ آبان مصادف با ۲۸ و ۳۰ صفر ساعت ۰۸:۳۰ به تهیه کنندگی و نویسندگی محسن جواهری با گویندگی مهدی پر به مدت ۳۰ دقیقه از رادیوصبا پخش می‌شود.

برنامه «صبامک» نیز به مناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع) با خوانش پیامک‌های مخاطبان و اشعار و مطالب مذهبی با اجرای محمد اوزی و شیدا زینی از رایو صبا تقدیم مخاطبان می‌شود. این برنامه روز یکشنبه ۲۸ آبان برابر با ۳۰ صفر ساعت ۰۸:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو صبا قابل دریافت است.

«حکمت و حکومت» عنوان ویژه برنامه‌ای است که با مضمون ویژگی‌ها و مؤلفه‌های جامعه نبوی به مناسبت رحلت پیامبر بزرگ اسلام (ص) از رادیو گفت و گو پخش می‌شود.

پخش این ویژه برنامه روز پنج‌شنبه ۲۵ آبان ساعت ۱۹:۱۵ و تکرار آن جمعه ساعت ۱۰:۳۰ خواهد بود.

همچنین برنامه «گفت‌و‌گوی‌روز» با محوریت اسلام هراسی در دنیای امروز، روز پنج شنبه ۲۵ آبان ساعت ۱۶ و جمعه ساعت ۱۵ از آنتن شبکه رادیویی گفت و گو پخش خواهد شد.

اداره کل هنر‌های نمایشی رادیو به مناسبت این ایام تدارک گسترده ای دیده است.

نمایش ۵ قسمتی «بلوای کذاب» ۲۴ آبان ساعت ۲۰، نمایش تک قسمتی «پند پیامبر»۲۵ آبان ساعت ۷:۱۵ و «روز سوم» ۲۶ آبان ساعت ۷:۱۵ به مناسبت رحلت رسول اکرم (ص) روی آنتن می‌رود.

همچنین «تنیده در جان» ۲۶ آبان ساعت ۱۸:۴۵ به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع)، «خورشید من بتاب» ۲۷ آبان ساعت ۷:۱۵ و «گواه یاقوت» ۲۸ آبان ساعت ۷:۱۵ نمایش‌های ویژه شهادت امام رضا (ع) پخش می‌شوند.

رادیو ورزش از روز ۲۶ تا ۲۸ آبان، ویژه برنامه‌های مناسبتی رحلت رسول اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)  را پخش خواهد کرد.

این برنامه‌ها که به مدت ۲۵۰ دقیقه از رادیو ورزش روی آنتن می‌رود، شامل زیارت از راه بعید، پخش مداحی، زیارت کامل حضرت رسول (ص) و ... است.

برای سالروز شهادت امام رضا (ع) برنامه‌ای با عنوان «خادم الرضا (ع)» تهیه شده است که شامل بخش‌هایی همچون کارشناسی مذهبی، پخش مداحی و گفتگو با ورزشکاران مطرح کشورمان و مردم با ساختار کلامی، آوایی خواهد بود.

همچنین برنامه‌های «پنجره‌ای رو به شب»، «صبح و ورزش»، «مویه‌های غریبانه»، «نیمکت» و «عصرانه» به تناوب و در فواصل کوتاه به پخش مداحی، سخنرانی مذهبی، پخش ادعیه و گزارش از مراسم عزاداری ورزشکاران به مناسبت این ایام خواهد پرداخت.

رادیو پیام نیز بنابر مأموریت‌ها و اهداف تعریف شده خود با پخش متن‌ها و مداحی‌های مرتبط به این ایام خواهد پرداخت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های رادیو زیارت متناسب با بهار قرآن و طبیعت طراحی شده است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شبکه رادیو زیارت گفت: برنامه‌های رادیو زیارت متناسب با بهار قرآن و طبیعت است و به گونه‌ای است که بتواند اقتضائات ماه رمضان را پاسخ دهد و با سفر زائران و حضور آنان در اماکن زیارتی به خصوص مشهد متناسب باشد.

هادی افشار صفوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌های رادیو زیارت ویژه ایام ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ اظهار کرد: با وجود تقارن ماه رمضان با نوروز ۱۴۰۳ امسال برنامه‌هایمان متناسب با بهار قرآن و طبیعت است و به گونه‌ای است که بتواند اقتضائات ماه رمضان را پاسخ دهد و با سفر زائران و حضور آنان در اماکن زیارتی به خصوص مشهد متناسب باشد.

وی افزود: سعی کردیم اکثر ویژه برنامه‌های مناجاتی حرم رضوی را به صورت زنده و با حال و هوای حرم مطهر روی آنتن ببریم. به همین منظور از ساعت ۲۴ مناجات‌خوانی حاج محمود کریمی از رواق امام خمینی(ره) تا ساعت ۱:۳۰ بامداد روی آنتن خواهد رفت.

مدیر شبکه رادیو زیارت گفت: ساعت ۲ بامداد مجددا پخش دعای ابوحمزه ثمالی همراه با شرح دعا را از رواق امام خمینی(ره) روی آنتن می‌بریم. از ساعت ۳ ویژه برنامه نسیم بهشت یا سحرگاهی خودمان را روی آنتن می‌بریم که حول محور خودسازی فردی با حضور حجت‌الاسلام قاسم سوری است که موضوع کلی آن «الی احسن‌الحال» است. ۳۰ محور در این برنامه با کمک همکاران به صورت زنده تقدیم شنوندگان خواهد شد.

افشار صفوی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از ویژه برنامه سحر، تفسیر آیت‌الله علم‌الهدی به مدت ۳۰ دقیقه و تا پیش از ترتیل خوانی قرآن کریم از حرم رضوی روی آنتن خواهد رفت.

وی عنوان کرد: متناسب با ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، برنامه بهار جان‌ها را داریم که نگاهی به ماه رمضان، پایان و آغاز سال، شعار سال، موضوعات سفر، انتظارات زائران، اطلاعات مورد نیاز زائران و اهم مسائلی که از مبدا تا مبدا زائران در حوزه های مختلف نیاز دارند، از ساعت ۹ تا ۱۰:۲۵ صبح روی آنتن خواهد رفت.

افشار صفوی با بیان اینکه ۷۵ عناوین برنامه در موضوعات مختلف داریم که در این مدت برنامه‌ریزی شده تصریح کرد: مسابقه زنده نسیم باران هر روز از ساعت ۱۲ با همکاری ستاد اقامه نماز، اداره کل آموزش و پرورش و مکتب نرجس در سه بخش حضوری، تلفنی و پیامکی روی آنتن خواهد رفت.

وی اضافه کرد: ویژه برنامه افطار رادیو زیارت هر روز از ساعت ۱۷ تا ۱۹ تحت عنوان «چایخانه حضرت» است که ماموریتش توجه به مباحث اجتماعی، موضوعات پایان سال، موضوعات سال جدید با حال و هوای ماه مبارک و کمک‌های مؤمنانه در چایخانه‌ها و حضور زائران در حرم رضوی است.

مدیر شبکه رادیو زیارت بیان کرد: برنامه سال تحویل نیز از ساعت ۱۹ روز ۲۹ اسفند از حرم رضوی تا برنامه سحرگاهی و سال تحویل روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همه برنامه‌های تحویل سال رادیو + جزئیات
  • صدای بهار در رادیو می پیچد
  • صدای بهار در رادیو می‌پیچد | ویژه برنامه‌های سال تحویل رادیو میزبان هنرمندان پیشکسوت
  • جزئیاتی از دو برنامه تحویل سال فرزاد حسنی در رادیو و تلویزیون
  • برنامه‌های رادیو زیارت متناسب با بهار قرآن و طبیعت طراحی شده است
  • ساعت سرور، ویژه برنامه افطار رادیو گلستان
  • معرفی ویژه برنامه های تحویل سال رادیو و تلویزیون
  • ساعت سرور ، ویژه برنامه افطار رادیو گلستان
  • پخش ۴۵ ساعت برنامه رادیو و تلویزیونی در حرم مطهر رضوی
  • نگاهی به برنامه های نوروزی شبکه های رادیویی