Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: کنگره آمریکا اعلام کرد: در دوره‌ای ۹۰ روزه پس از تصویب، رییس جمهور موظف است تحریم‌های معین شده نسبت به جنبش حزب الله نُجَباء و افراد خارجی که مسوول، مامور و یا مرتبط با آن هستند را اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دفتر سیاسی و رسانه‌ای مقاومت اسلامی؛  وبسایت رسمی کنگره آمریکا روز دوشنبه 22 آبان‌ماه در گزارشی جدید تحت عنوان "کنگره آمریکا طی لایحه‌ای در نظر دارد پراکسی‌های (نیروهای نیابتی) ایران در سال 2017 را تحریم کند" به جزئیات این اقدام پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لایحه موسم به «H. R. 4238» برای تحریم‌های مرتبط با تروریسم خودخوانده واشنگتن علیه گروه‌های مقاومت از جمله مقاومت اسلامی نُجَباء است تا در سنا و مجلس نمایندگان به تصویب برسد.

کنگره امریکا در این گزارش، نتیجه تحقیقات و بررسی‌های لایحه مزبور که پیش‌تر مطرح کرده بود را بر روی خروجی وبسایت رسمی خود قرار داد.

در این گزارش آمده است: کنگره در نتیجه تحقیقات خود پی‌ برده است که آموزش، بودجه و تسلیحات نُجَباء از سوی نیروی قدس و سپاه پاسداران ایران تامین می‌شود و حزب الله لبنان، مستشار و آموزش دهنده آنان است.

این وبسایت حکومتی آمریکا افزوده است: نُجَباء نیروهای خود را برای حمایت از رژیم بشار اسد در سوریه مسقر کرده و از جمله نبردهای آنان در سوریه، حضور در محاصره حلب در سال 2016 بوده است.

کنگره درمورد دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء نیز نوشته است: نُجَباء به رهبری اکرم الکعبي از سوی وزارت خزانه داری آمریکا طبق دستور اجرایی 13438، متهم به تهدید صلح و ثبات در عراق شده است. الکعبی بنابر اعلام دولت امریکا، در چندین حمله خمپاره‌ای و راکتی علیه منطقه بین المللی یا منطقه سبز (المنطقة الخضراء) بغداد در ابتدای سال 2008 شرکت داشته است.

همچنین افزوده است: الکعبي و سایر فرماندهان نُجَباء از دستورات ]آیت الله العظمی سید[ علی خامنه‌ای رهبری عالی ایران پیروی می‌کنند و در مارس 2016 نیز حمایت خود از حزب الله لبنان را اعلام کرده‌اند.

کنگره ایالات متحده در این گزارش، بر مواضع حمایتی خود نسبت رژیم غاصب صهیونیستی تاکید و اعلام کرد: سخنگوی نُجَباء در سال 2017 اظهار داشته که این گروه، واحدی را برای آزادسازی بلندی‌های جولان از کنترل اسرائیل تشکیل داده است و این گروه، نقش مهمی را در امنیت راه میان ایران و لبنان برای رساندن کمک‌های نظامی به حزب الله لبنان ایفا می‌کند.

گزارش مزبور تصریح کرده است: تحریم‌های توصیف شده در این بخش، تحریم‌های قابل اجرا برای یک فرد خارجی مطابق با دستور اجرایی شماره 13224 (50 U.S.C 1701) مرتبط با بلوکه کردن دارایی‌ها و ممنوعیت تراکنش بین افرادی که مرتکب، تهدید به ارتکاب و یا حمایت از تروریسم هستند.

این وبسایت حکومتی آمریکا در جمع بندی اتهامات فوق نوشت: بدین ترتیب، جنبش حزب الله نُجَباء از سوی ایالات متحده به عنوان گروه تروریستی خارجی شناخته می‌شود.

کنگره در پایان گزارش خود، روند اجرای لایحه را اینگونه شرح داد: در دوره‌ای 90 روزه بعد از تصویب این قانون، رییس جمهور موظف است تحریم‌های معین شده نسبت به جنبش حزب الله نُجَباء و افراد خارجی که مسوول، مامور و یا مرتبط با آن هستند را اعمال کند.

گفتنی است، وبسایت رسمی کنگره ایالت متحده آمریکا، لایحه «H. R. 4238» را بصورت اجمالی و بدون توضیح در تاریخ ١٣ آبان ١٣٩٦ اعلام کرده بود.

 

 

پایان پیام/467

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ علیه ایران جایگزین تشدید تنش از سوی تل‌آویو

رسانه‌های صهیونیستی از وجود طرحی درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران به عنوان جایگزین تشدید تنش خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، وبگاه خبری آکسیوس امروز سه شنبه به نقل از یک مقام آمریکایی درباره حمله رژیم صهیونیستی به ایران گزارش کرد: ارزیابی ما این است که ایران به هر حمله بزرگ و اعلام شده اسرائیل به خاک خود پاسخ خواهد داد.

همچنین یک مقام آمریکایی به شبکه خبری الجزیره گفت: ما از اسرائیلی‌ها می‌خواهیم که به پیامدهای استراتژیک حمله به ایران فکر کنند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد وزیران کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وی خواستند در پاسخ به حمله ایران درنگ کند و منتظر تشکیل ائتلافی در منطقه علیه ایران باشد.

این منبع گفت فشارهای بین‌المللی زیادی بر رژیم صهیونیستی اعمال می‌شود تا از پاسخ به ایران جلوگیری شود.

منبع مذکور در ادامه اعلام کرد: ابتکاری برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران به عنوان جایگزینی برای پاسخ اسرائیل مطرح شده است.

همچنین تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش کرد موضوع انجام یک حمله بزرگ گزینشی علیه ایران به مرور زمان در حال کم‌رنگ شدن است.

در همین رابطه، روزنامه «فایننشال تایمز» هم به نقل از یک مقام صهیونیستی نوشت کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ترس واشنگتن از اغراق در پاسخ به ایران را در نظر می‌گیرد.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشت وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای عدم حمله به ایران، به تل‌آویو سفر خواهند کرد.

ایران، شامگاه شنبه، عملیات «وعده صادق» را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرد. ایران این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.

«سرلشکر محمد باقری» رییس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هشدار داده «چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامی علیه جمهوری اسلامی چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه و جای دیگری انجام دهد، عملیات بزرگتری انجام خواهد شد».

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ببینید | ۳۵ عملیات موفق حزب الله لبنان علیه رژیم اشغالگر در سه روز
  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • تحریم‌ علیه ایران جایگزین تشدید تنش از سوی تل‌آویو