Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی آخرین آمار کشته‌شدگان زلزله کرمانشاه، ۴۳۵ نفر و مصدومان ۹۳۹۷ نفر اعلام شد که همچنان کمبود وسایل گرمایشی و چادر مهمترین مشکل مردم زلزله زده کرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از ساعت 21:48 دقیقه یک‌شنبه 21 آبان‌ماه زمین‌لرزه استان‌های‌ کرمانشاه، ایلام، تهران، چهارمحال‌و‌بختیاری،خراسان‌رضوی، فارس، لرستان،همدان،زنجان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، قزوین، خوزستان، اصفهان، بوشهر و اردبیل را لرزاند که شدیدترین کانون زلزله‌ها در استان‌های کرمانشاه و ایلام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین اخبار  پیرامون این حادثه دلخراش را می‌خوانید:

09:46/اعلام اسامی مصدومانی که شب گذشته به تهران منتقل شدند

 اسامی مصدومان انتقالی زلزله غرب ایران که شب گذشته 23 آبان به بیمارستان‌های تهران منتقل شدند به این شرح است: شهلا علی مرادی، کیومرث پاییری، صغرا نجفی، فرشته محمدیان، نسرین دختار، اردشیر جسوی، سجاد صفری، کرم رضا فخری، احترام عزیزی، ازاد بهرانی، کامران رشیدی، مریم بابایی، حبیبه الیاسی، ناهید حاتمی راد، غلام مولایی، ملیحه ابراهیمی، لیلا رضایی، علی اصغر عبدی، دلبر حسنی، مجید ویسی، ارکان امیرفتاحی، فروز لطفی پور، اکبر کرمی، پروین میرزایی، فیروزه پناهنده، شهلا یاری، سمیه حسینی، جمیله محوی زاده، غزال اسماعیلی، رشید شفیعی، مریم حاتمی 

06:56/ زمین لرزه سرپل ذهاب را دو بار لرزاند

شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه در طول سه ساعت گذشته دو بار به خود لرزید.

نخستین زمین لرزه در شهرستان سرپل ذهاب بامداد امروز در ساعت ۰۳:۵۱:۳۰ و به بزرگی ۲.۹ ریشتر به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در۱۴ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۴ کیلومتری قصر شیرین و ۳۶ کیلومتری ازگله بود. 

با این حال، دومین زمین لرزه به بزرگی ۳.۶ ریشتر در ساعت ۰۴:۱۴:۱۸ و در شش کیلومتری سرپل ذهاب، ۲۱ کیلومتری قصر شیرین و ۳۷ کیلومتری ازگله رخ داد. 

06:23/ ازگله چهار بار لرزید

چهار زمین‌لرزه‌ بامداد امروز شهرستان ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند.

نخستین زمین‌لرزه در شهرستان ازگله کرمانشاه به بزرگی ۳.۱ ریشتر در ساعت ۰۴:۲۶:۳۶ رخ داد. 

این زمین لرزه در هفت کیلومتری ازگله، ۳۲ کیلومتری تازه‌آباد و ۳۶ کیلومتری قصر شیرین به وقوع پیوست

دومین لرزه به بزرگی ۲.۸ ریشتر در ساعت ۰۴:۵۱:۲۶ به وقوع پیوست که مرکز جغرافیایی آن در ۱۹ کیلومتری ازگله، ۲۶ کیلومتری قصر شیرین و ۳۶ کیلومتری سرپل ذهاب بود.

هنوز دقایقی از زمین لرزه مذکور نگذشته بود که زمین لرزه دیگری به بزرگی ۲.۸ ریشتر در ۰۴:۵۳:۴۷ به وقوع پیوست که مرکز جغرافیایی آن ۱۰ کیلومتری ازگله، ۳۰ کیلومتری حلبچه عراق و ۳۳ کیلومتری تازه آباد، بود. 

آخرین زمین لرزه نیز به بزرگی سه ریشتر در ساعت ۰۵:۰۴:۱۹ در ازگله رخ داد.

15:14/سرقت 2000 تخته پتو و چادر در منطقه زلزله‌زده صحت ندارد

به گزارش خبرنگار ایلنا، شب گذشته خبری مبنی بر سرقت ۲۰۰۰ تخته چادر و پتو در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه در فضای مجازی منتشر شد.

محمدرضا آمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در این منطقه امنیت وجود دارد، گفت: این خبر را تکذیب می‌کنم. هیچ‌گونه سرقت اقلام امدادی صورت نگرفته است.

15:10/آخرین آمار تلفات زلزله استان کرمانشاه 432 نفر

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را ۴۳۲ نفر اعلام کرد. تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به این شرح است:

سرپل ذهاب: ۳۱۷

اسلام آباد غرب: ۲۳

کرند: ۱۴

قصر شیرین: ۲۸

جوانرود: ۳

ثلاث: ۱۵

صحنه: ۳

معاینه شده توسط پزشکی قانونی کرمانشاه: ۲۹

در این گزارش، اجساد شهرستان صحنه نیز به آمار تلفات اضافه شده است.شایان ذکر است تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند.

14:36/اعزام تیم‌های پزشکی قانونی برای بررسی دفنِ بدون مجوز قربانیان

احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره آمار جان‌باختگان زلزله غرب کشور که بدون جواز دفن به خاک سپرده شدند، گفت: پزشکی قانونی هیچ آماری را در رابطه با دفن بدون جواز جان‌باختگان زلزله تایید نمی‌کند، ممکن است؛ افرادی در روستاها بدون جواز دفن شده باشند، اما آمار دقیقی در این باره وجود ندارد.

او ادامه داد: تیم‌هایی برای تحقیق درباره این مسئله و بررسی دقیق به روستاها و مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

شجاعی افزود: بعد از جمع‌آوری کامل اطلاعات درباره اجسادی که بدون جواز دفن شده‌اند، پزشکی قانونی آمار دقیق و درست را منتشر خواهد کرد.

13:23/یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت تاثیر زلزله غرب کشور/آسیب‌دیدگی ۱۲۳ روستا

اسماعیل نجار؛ رییس سازمان مدیریت بحران و معاون وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه حادثه زلزله در غرب کشور بسیار عظیم بوده است، گفت: یک میلیون و ۳۱۱ هزار نفر تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته‌اند که عدد قابل توجهی است. در حال حاضر با اطلاعاتی که من دارم، در تمامی شهرهای تحت تاثیر زلزله آب وصل شده، البته منهای بعضی از نقاط شهری که امکان برقراری آب به دلیل شکستگی لوله‌های اصلی و فرعی امکان پذیر نیست.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از یک و نیم بطری آب معدنی و ۴۵ دستگاه تانکر آب در مراکز جمعیتی مستقر شده است، خاطرنشان کرد: تا ساعاتی دیگر چندین دستگاه تانکر آب نیز وارد شهرستان خواهد شد. قرار شده که شیرهای موقت، توسط سازمان آب مستقر شود تا مردم آب برداشت کنند. در محور سرپل ذهاب حدود ۱۲۳ روستا آسیب دیده است.

رییس سازمان مدیریت بحران درباره اینکه برخی زلزله‌زدگان اذعان می کنند که برخی از اعضای خانواده شان همچنان زیر آوار هستند، گفت: در حال حاضر سگ‌های زنده یاب هلال احمر خانه به خانه در حال جست و جو هستند؛ افرادی که همچنان عضوی از خانواده شان مفقود است و یا می‌دانند که زیر آوار مانده، به امداد و نجات اعلام کنند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه احتمالا آمار جان‌باختگان زلزله غرب کشور افزایش یابد که البته این افزایش چشمگیر نخواهد بود، گفت: رساندن بیش از هفت هزار مصدوم به مراکز درمانی کار بزرگی است.

12:49/اختصاص کمک بلاعوض دولت برای اسکان موقت زلزله‌زدگان

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی رئیس جمهور که به منظور بازدید از مناطق آسیب دیده استان کرمانشاه پس از وقوع زلزله و دیدار با مردم و آسیب‌دیدگان زلزله به کرمانشاه آمد در جمع مردم سرپل ذهاب گفت: دولت باید تمام توان خود را برای امدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله زده به کار گیرد.

وی تاکید کرد: برای اسکان موقت زلزله زدگان کمک بلاعوض اختصاص خواهد یافت. همچنین به زلزله زدگان وام تعلق خواهد گرفت.

روحانی با اشاره به نیاز مردم به چادر و امکانات زندگی موقت در مناطق زلزله زده، گفت: عصر امروز ستاد بحران در کرمانشاه تشکیل و بودجه لازم برای بازسازی و جبران خسارت های وارد شده به مردم اختصاص داده خواهد شد.رییس‌جمهور تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام توان خود را برای بازسازی منازل مردم به کار خواهد گرفت و همه دستگاه‌های مسئول نیز این بنیاد را کمک خواهند کرد.

روحانی با اشاره به اینکه حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل و طوفان آزمایش الهی برای بندگان در مسیر یاری و کمک به همنوعان است، افزود: دولت تلاش می کند در این آزمایش موفق باشد، کما اینکه از ساعت های اولیه وقوع این حادثه تلاش ما بر حل مشکل مردم بوده و همه دستگاهها و مسئولین در این راستا بسیج شده اند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه بطور مستمر روند امداد رسانی و جبران خسارات مردم این منطقه را پیگیری خواهد کرد، ادامه داد: بیمارستان های تهران، کرمانشاه و استان های معین برای ارائه خدمات درمانی فوری به مصدومان این حادثه بسیج هستند.

روحانی با اشاره به اینکه در این حادثه برخی ساختمان‌هایی که بصورت تعاونی و دولتی ساخته شده و از عمر احداث آنها زمان کمی می‌گذرد، تخریب و دچار حادثه شده‌اند، گفت: باید اشکالات و کاستی های موجود در ساخت این بناها بررسی شود و دولت مطمئنا این مسائل را دنبال کرده و مقصران را شناسایی و به مردم معرفی خواهد کرد.رییس جمهور تاکید کرد: دولت مردم را تنها نمی‌گذارد و ما به عنوان خادم مردم در کنارتان خواهیم بود.

روحانی گفت: ۱۱ هزار خانه روستایی و حدود ۴۵۰۰ خانه شهری در این زلزله تخریب شده و نیاز به ساخت ۳۰ هزار مسکن جدید داریم.

 

12:25/ اسامی ۶۵ نفر از جانباختگان زلزله استان کرمانشاه به تفکیک شهرستان

به گزارش ایلنا، پزشکی قانونی استان کرمانشاه اسامی ۶۵ نفر از جانباختگان زلزله شب گذشته در ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، ازگله، شهر کرمانشاه، اسلام آباد غرب و قصر شیرین را به شرح زیر اعلام کرد:

▫️ شهر ثلاث باباجانی

۱. خورشید احمدی فررزند محمود

۲. خاتون فیضی فرزند فرج

۳. مهیار بدری فرزند غریب

۴. پوریا ملکی فرزند بهرام

۵. تارا رضایی فرزند عابد

۶. فلاح میری

۷. خاصیه مرادی فرزند رحیم

۸. عزیز مریدی فرزند مصطفی

۹. حسن امامی

▫️ شهر سرپل ذهاب

۱. زینب فرضی —

۲. مانیسا ویسی — فرزند منصور

۳. فریدون سلطانی — فرزند یدالله

۴. ابراهیم رمضانی میراحمدی — فرزند محمد رشید

۵. حدیث کرمی

۶. میثم کرمی

۷. سید توران البتکین — فرزند سید سیفور

۸. پرنیا البتکین — فرزند سیاوش

۹. پیمان شکری —

۱۰. هما رضایی— فرزند رضا

۱۱. اکبر دامن خورشید فرزند حیدر

۱۲. فریده اسماعیلی فرزند امان اله

۱۳. اکرم سنجابی — فرزند حسین

۱۴. جبرئیل جامع — فرزند عبداله

۱۵. انور یوسفی — فرزند محمد

۱۶. محمدمتین رحمتی نظرآبادی — فرزند حسین

۱۷. آیلین مرادیان فرزند مسلم

۱۸. ظفر عطایی فرزند عبداله

۱۹. فریده رضایی - فرزند علی حسن

۲۰. محمدرضا اسماعیلی - فرزند پیمان

۲۱. عبدالحسین احسان - فرزند اسداله

۲۲. صمد دارابی - فرزند سیاوش

۲۳. محمد طاها دارابی - فرزند صمد

۲۴. محمد یاسین دارابی - فرزند صمد

▫️ ازگله

۱. خداکرم ده بالایی — فرزند محمدباقر

۲. رشید صوفی

۳. مانی صوفی — فرزند رشید

۴. عطیه رسولیان

۵. امیر یوسفی

۶. عبداله محمودی — فرزند فتاح

▫️ کرمانشاه

۱. مینا زارع فرزند قدرت الله - شهر کرمانشاه

▫️ اسلام آباد غرب

۱- خاور ویسی

۲- سمیرا پورمحمدی — فرزند اسد

۳- سید قاسم ساداتی — فرزند سید صفر

۴- منظر یاری قره بلاغی — فرزند رستم

۵- والیه مرادی — فرزند طاهر

۶- معصومه فتاحی — فرزند خسرو

۷- گلاویژ حسین — قادری فرزند حاتم

۸- بهزاد صادقی ده ابراهیمی — فرزند حبیب

۹- مبینا رضایی — فرزند علی میت

۱۰- ثریا محمدی — فرزند امیر

۱۱- بردیا باقری — فرزند مجتبی

۱۲- انا میرزایی — فرزند داود بخش

۱۳- فاضل غلامی — فرزند محمد

۱۴- سید سپهر حسینی — فرزند سید گودرز

۱۵- سیده کوثر حسینی — فرزند سی گودرز

۱۶- نرگس زارع — فرزند عبداله

۱۷- الهی کرمی

۱۸- صدیقه قنبری

▫️ قصر شیرین

۱. شریف نوروزی -فرزند محمدخان

۲. حسن مرادی — فرزند خدامراد

۳. داریوش مرادی وند — فرزند احمد

۴. فاطمه نعیمی جگرلویی — فرزند علیمراد

۵. قمرناز نوروزی — فرزند جاسم

۶. اسداله مرادی — فرزند مراد

۷. فرامرز حبیبی — فرزند ملک

11:42/ ۱۳ هزار واحد خونی توسط مردم اهدا شده است

بشیر حاجی‌بیگی (سخنگوی سازمان انتقال خون) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: طی دو روز ۱۳ هزار واحد خون که ۲۰ درصد آن شامل گروه خونی o منفی بود؛ توسط مردم اهدا شده است.

او ادامه داد: به دلیل مراسم راهپیمایی اربعین بانک خونی سازمان انتقال خون در منطقه غرب کشور کامل بود و ما پیش از این حادثه برای پیشگیری از بروز حوادث در اربعین مراکز انتقال خون در آن منطقه را کامل کرده بودیم.

سخنگوی سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: از زمان وقوع این حادثه در استان کرمانشاه تاکنون نیز استان‌های ایلام و کردستان واحدهای خونی به این منطقه ارسال کرد‌ه‌اند.

10:52/آخرین آمار قربانیان زلزله کرمانشاه؛ ۴۳۰ نفر+آمار تفکیکی در شهرستان‌ها

به گزارش خبرنگار ایلنا، پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را ۴۳۰  نفر اعلام کرد. تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به این شرح است:سرپل ذهاب:  ۳۱۷ نفر، اسلام آباد غرب ۲۳ نفر، کرند:  14 نفر، قصر شیرین ۲۸ نفر،جوانرود ۳ نفر و ثلاث ۱۵ نفر جان خود را از دست داده اند.

همچنین ۲۷ نفر توسط پزشکی قانونی کرمانشاه و 3 نفر در صحنه معاینه شده است.

شایان ذکر است؛ تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند.

10:52/رئیس‌جمهور وارد منطقه زلزله‌زده سرپل‌ذهاب شد

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهور لحظاتی قبل برای بررسی وضعیت آسیب‌دیدگان حادثه زلزله استان کرمانشاه وارد شهرستان  سرپل ذهاب شد.

وی در بدو  مورد استقبال وزیر بهداشت و استاندار کرمانشاه و جمعی از فرماندهان ارتش و سپاه  قرار گرفت.

10:35/ فوت 13 دانش‌آموز و تخریب 44 مدرسه

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به زلزله استان کرمانشاه و تسلیت به درگذشتگان این حادثه گفت: در این زلزله ۴۴ مدرسه و واحد آموزشی تخریب شده است. این مدارس دیگر قابل استفاده نیستند. همچنین براساس آمار ۱۳ نفر از دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده فوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: تعدادی دیگر از مدارس در منطقه هستند که تخریب نشده‌اند اما به دلیل آسیب‌هایی که دیده‌اند؛ امنیت لازم را برای برگزاری کلاس‌ها ندارند به همین دلیل نمی‌توانیم در آنها کلاس‌های درس برگزار کنیم.

۷:۵۶ / آخرین آمار تلفات زلزله استان کرمانشاه ۴۲۳ نفر اعلام شد

پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را ۴۲۳ نفر اعلام کرد.

تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به شرح زیر است:

سرپل ذهاب: ۳۱۶

اسلام آباد غرب: ۲۲

کرند: ۱۴

قصر شیرین: ۲۸

جوانرود: ۳

ثلاث: ۱۵

معاینه شده توسط پزشکی قانونی کرمانشاه: ۲۵

همچنین تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می‌شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده‌اند.

05:52/ پخش چادرهای امداد در میان مردم سرپل ذهاب

ساعتی پیش تعدادی از چادرهای امداد سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در میان مردم این سرپل ذهاب پخش شد.

با وجود پخش این چادرها، هنوز تعداد زیادی از مردم نتوانسته‌اند از چادرهای امداد بهره‌مند باشند و بسیاری از آنها به‌دلیل نرسیدن امکانات شب را در خیابان به سر بردند.

حضور مردم در سطح خیابان‌ها در حالی است که وضعیت هوا در این شهر سرد گزارش شده است و مردم خواستار دریافت پتو و چادر هستند.

همچنین طی دو ساعت گذشته، سرپل ذهاب سه مرتبه لرزیده است و همین مسئله موجب افزایش وحشت شده است.

04:57/ سرپل ذهاب دو بار دیگر لرزید

دو زمین‌لرزه‌ به بزرگی3.9 و ۴ ریشتر دقایقی پیش حوالی سرپل ذهاب را بار دیگر لرزاند. با اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش مقدماتی این دو زمین‌لرزه به شرح زیر است:

 بزرگی: 3.9 و  4

 محل وقوع: استان کرمانشاه - حوالی سرپل ذهاب

 تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/08/23 04:38:45

طول جغرافیایی: 45.91

عرض جغرافیایی: 34.46

عمق زمین‌لرزه: 8 کیلومتر

 نزدیک‌ترین شهرها:

4 کیلومتری سرپل ذهاب (کرمانشاه)

31 کیلومتری قصر شیرین (کرمانشاه)

35 کیلومتری گیلانغرب (کرمانشاه)

 نزدیکترین مراکز استان:

102 کیلومتری ایلام

108 کیلومتری کرمانشاه

04:21/ چادرهای امدادی به سرپل ذهاب رسید

تعدادی چادر‌های امداد به دست مردم زلزله‌زده‌ی سرپل ذهاب رسید. با وجود سرمای هوای در سرپل ذهاب مردم همچنان منتشر رسیدن چادر و دیگر امکانات هستند. بسیاری از مردم شب را کنار آتش سپری می‌کنند و دقایقی پیش تعدادی چادر امدادی به دست مردم این منطقه رسیده است.

04:09/ آخرین وضعیت مردم سرپل‌ذهاب در سرمای پاییزی

بسیاری از مردم در سرپل ذهاب به‌دلیل نرسیدن امکانات شب را در خیابان به سر می‌برند. وضعیت مردم زلزله‌زده در سرپل ذهاب خوب نیست و بسیاری از مردم به دلیل نداشتن امکاناتی مانند چادرهای امداد شب را کنار آتش و در خیابان‌ها سپری می‌کنند. این در حالی است که سرمای پاییزی بر این مناطق حاکم شده و همین مساله زندگی را به کام مردم داغدار و زلزله‌زده تلخ‌تر کرده است. مردم همچنان منتظر رسیدن امکانات هستند.

03:56/ پس‌لرزه‌ 3.9 ریشتری حوالی سرپل ذهاب را لرزاند

پس‌لرزه‌ای به بزرگی 3.9 در مقیاس ریشتر حوالی سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را بار دیگر لرزاند. بنابر اعلام مرکز زلزله‌نگاری کشوری گزارش مقدماتی این زمین‌لرزه به شرح زیر است:

 بزرگی: 3.9

 محل وقوع: استان کرمانشاه - حوالی سرپل ذهاب

 تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/08/23 03:36:37

طول جغرافیایی: 45.79

عرض جغرافیایی: 34.56

عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر

 نزدیک‌ترین شهرها:

13 کیلومتری سرپل ذهاب (کرمانشاه)

19 کیلومتری قصر شیرین (کرمانشاه)

30 کیلومتری ازگله (کرمانشاه)

 نزدیکترین مراکز استان:

118 کیلومتری ایلام

121 کیلومتری کرمانشاه

03:43/ همدردی خاویر سولانا با زلزله زدگان ایران و عراق

نماینده سابق سیاست امنیتی و خارجی مشترک اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری با حادثه‌دیدگان زلزله در ایران و عراق ابراز همبستگی کرد. خاویر سولانا در پیام توئیتری خود نوشت: «با هر دو کشور [ایران و عراق] ابراز همبستگی می‌کنم. زلزله ایران- عراق بیش از ۴۰۰ کشته برجای گذاشت».

03:19/ ابراز همدردی وزارت‌خارجه آمریکا با قربانیان زلزله ایران و عراق

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به زلزله‌زدگان ایران و عراق تسلیت گفت. در این بیانیه آمده است: ایالات متحده صمیمانه به کسانی که از زمین‌لرزه در ایران و عراق آسیب دیده‌اند، تسلیت می‌گوید. با خانواده‌های کسانی که جان خود را از دست داده یا زخمی شده‌اند و همچنین با کسانی که به خانه‌ها و دارایی‌هایشان خسارت وارد شده همدردی می‌کنیم.

02:23/ مردم زلزله‌زده منتظر چادرهای امداد

مردم زلزله‌زده سر پل ذهاب همچنان منتظر رسیدن امکانات بخصوص چادرهای امداد هستند. در دومین شب از وقوع زلزله در کرمانشاه مردم سرپل ذهاب همچنان منتظر رسیدن امکانات اولیه و بخصوص چادرهای امداد هستند تا شب سرد خود را در سرپناه سر کنند. مردم زلزله‌زده از پس هر کامیونی که عبور می‌کند به گمان رسیدن امکانات جدید می‌دوند بلکه به خدماتی جدید برای خانواده‌های خود دست پیدا کنند.

 

01:42/ آمار جان‌باختگان زلزله به ۴۳۰ نفر رسید

سرپرست اورژانس کشور اعلام کرد آمار جان‌باختگان زلزله به ۴۳۰ و شمار مصدومان حادثه به ۷۱۵۶ نفر رسیده است.

01:35/ اورژانس اعلام کرد: هموطنان برای پیگیری بیمارستان محل اعزام مصدومان زمین‌لرزه کرمانشاه به سایت سازمان اورژانس کشور به نشانی زیر مراجعه کنند.

01:18/ بستری شدن حدود ۱۰۰۰ مصدوم در مراکز درمانی/ کمبود چادر در مناطق زلزله‌دیده

سخنگوی سازمان مدیریت بحران تاکید کرد: کمک‌ها و چگونه جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای مناطق زلزله‌زده، از طریق مراجع رسمی اعلام می‌شود. بهنام سعیدی با حضور در برنامه نبض خبر به آخرین آمار مصدومان و کشته‌شدگان حادثه زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: تاکنون ۴۱۳ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند و ۷۳۷۰ نفر نیز مصدوم شده‌اند. در حال حاضر تنها کمتر از ۱۰۰۰ نفر در مراکز درمانی بستری هستند.

او با بیان اینکه ۹ استان آمادگی صددرصد خود را برای اعزام دستگاه‌های سنگین آواربرداری و نیروی انسانی اعلام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تا این لحظه چیزی مبنی بر نیاز به نیروی بیشتر در این مناطق اعلام نشده است.

به گفته سخنگوی سازمان مدیریت بحران موضوع نجات جان کسانی که زیر آوار مانده‌اند باید با دقت دنبال شوند و امدادگران کیفیت و زمان را مدنظر قرار دهند. او ابراز امیدواری کرد آمار تا همین اندازه باقی بماند، مگر اینکه نیروهای امداد و نجات آمار جدیدی را اعلام کنند.

سعیدی با بیان اینکه زیرساخت‌های شهرهای سرپل ذهاب و قصرشیرین به شدت آسیب دیده، تصریح کرد: هنوز بخشی از مناطق مسکونی روشنایی ندارند. یکی از مشکلات مهم در منطقه سرپل ذهاب بحث کدورت آب است به همین دلیل امکان وارد کردن آب آشامیدنی به شبکه وجود ندارد ولی آب از طریق آبرسانی سیار به مردم می‌رسد. گزارشی مبنی بر اینکه مردم با کمبود آب روبرو باشند، نداشته‌ایم.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران با اشاره به ادامه روند اسکان موقت مردم مناطق زلزله‌زده تصریح کرد: در بعضی مناطق با کمبود چادر روبرو هستیم که در جلسه امشب مدیریت بحران در کرمانشاه، وزیر کشور دستورات لازم را برای تامین چادر صادر کرده و چادر به اندازه کافی به استان کرمانشاه ارسال شده است. مردم برای دریافت اطلاعات فقط به منابع رسمی مراجعه کنند، اگر قرار باشد شماره حسابی از طرف مسوولین برای دریافت کمک‌های نقدی اعلام شود از طریق مراجع رسمی به اطلاع مردم می‌رسد. مردم در حوادث مختلف می‌توانند کمک‌های خود را از طریق سازمان‌های ذی‌ربط به دست حادثه‌دیدگان برسانند.

00:41/ امکان بروز عفونت‌های گوارشی، ریوی و آلودگی آب در مناطق آسیب‌دیده

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های کرمانشاه ترجیح می‌دهیم بیماران را به مناطق دیگر اعزام کنیم. قاسم جان‌بابایی با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی با اشاره به مصدومان اعزامی به تهران گفت: این مصدومان صدمات جدی شامل شکستگی ستون فقرات، لگن و جمجمه داشتند، در روزهای اول حادثه معمولا شکستگی‌ها بیشتر است اما عوارضی مانند بیماری‌های عفونی در روزهای بعد خودشان را نشان می‌دهد.

وی به اعزام ۳۰۰ تکنسین، جراح و پرستار به مناطق حادثه‌دیده اشاره کرد و اظهار داشت: تا ساعاتی دیگر ۱۲۰ بیمار به تهران منتقل می‌شوند. فردا صبح نیز تیم پزشکی دیگری به این مناطق اعزام خواهد شد. بیمارستان‌های کردستان و همدان نیز آماده پذیرش این مصدومان هستند. تاکنون شش هزار نفر خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده‌اند و هزار و ۲۷۰ نفر نیز نیاز به بستری داشته‌اند. همچنین ۱۳۵ بیمار که نیاز به خدمات کامل‌تری داشه‌اند نیز به تهران اعزام شده‌اند. ۱۲۰ بیمار دیگر نیز تا آخر امشب به تهران منتقل می‌شوند.

جان‌بابایی با بیان اینکه امکان بروز عفونت‌ها در مناطق حادثه‌دیده به ویژه عفونت‌های گوارشی، ریوی و آلودگی آب و مواد غذایی وجود دارد، تصریح کرد: ما در کرمانشاه مازاد بیمار داریم. در حالت معمولی نیز ظرفیت اشغال تخت در این استان صد در صد است؛ به همین دلیل ترجیح می‌دهیم بیماران را از کرمانشاه به استان‌های دیگر منتقل کنیم. وی با بیان اینکه ۴۰ اکیپ بهداشت محیطی به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های صحرایی نیز شاید تا دو ماه آینده و تا زمان تثبیت شرایط در منطقه باقی بمانند. سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند با همکاری قانون‌مند خود به تحمل عوارض روانی پس از بحران کمک کنند. معاونت اجتماعی وزارت بهداشت نیز قرار است خیرین را برای اسکان همراهان، مصدومان اعزام شده به تهران و همچنین بازگشت و تامین مالی آنها بسیج کنند.

00:38/ بعید است کسی زیر آوار باقی مانده باشد

رئیس امداد و نجات هلال احمر گفت: 10 هزار و 39 چادر میان زلزله‌زدگان توزیع شده و بعید است کسی زیر آوار باقی مانده باشد. مرتضی سلیمی رئیس امداد و نجات هلال‌احمر در گفت‌و‌گو با شبکه خبر درباره اسکان زلزله‌زدگان کرمانشاه گفت: اسکان زلزله‌زدگان باتوجه به اینکه اولویت نجات و امدادرسانی بود در مرحله بعدی انجام شد.

وی افزود: تاکنون 10هزار و 39 تخته چادر میان زلزله‌زدگان توزیع شده؛ هم‌چنین اقلامی مانند پتو و چراغ والور نیز به آنها داده شده است. البته پوشش کامل نشده است که نیروی امدادی در تلاش هستند آن را کامل کنند و پیش‌بینی می‌شود تا فردا بعد از ظهر همه مناطق زلزله‌زده کاملا پوشش داده شوند.

سلیمی درباره افزایش تعداد جان‌باختگان گفت: امکان افزایش تعداد جان‌باختگان زلزله به تعداد انگشتان دست است. بعید است کسی زیر آوار باقی مانده باشد.

00:35/ انتقال ۸۶ مصدوم زلزله کرمانشاه به تهران+ اسامی

اسامی ۸۶ نفر از مصدومان زلزله استان کرمانشاه اعزامی به بیمارستان‌های تهران اعلام شد.

 به گزارش ایلنا، اسامی این مصدومان به شرح زیر است: 

جدول اسامی مصدومین زمین لرزه ۷٫۳ دهم ریشتری اعزامی به تهران ردیف نام و نام خانوادگی سن جراحت نام مرکز درمانی ۱ ناصر اسیری ۱۲ هد تروما و تروما به دست امام خمینی ۲ فریده ملک خطابی ۴۴ مولتی تروما وکتف ودست لگن چست تیوب سینا ۳ ملوس سلیمی ۳۵ مولتی تروما و توراکس سینا ۴ بلال پلانی ۳ نوروسرجر /تروما به پا امام خمینی ۵ مروت عزیزی ۸۰ مولتی تروما دست راست کتف چپ امام خمینی ۶ شیدا قنبری ۱۹ هد تروما جی سی اس ۱۱ امام خمینی ۷ ماهان شیخ فیضی اکبر ۱۴ ارتوپد ساق پا امام خمینی ۸ رحمت فتاحی ۶۰ ارتوپد امام خمینی ۹ سوسن اسیری ۳۰ مولتی امام خمینی ۱۰ فرهاد پوهنگ ۲۵ فرکچر فمورپای چپ امام خمینی ۱۱ امید آقا ویسی ۱۴ فک وصورت تروما به دست راست سینا ۱۲ هانیه عباسی ۳۱ مولتی فرکچر فمور راست امام خمینی ۱۳ حمید اسماعیلی ۸۷ مولتی تروما امام خمینی ۱۴ توران همتی ۴۱ ارتوپد تک امام خمینی ۱۵ حسین احمدی ۴۶ ارتوپد پای چپ فیروزگر ۱۶ مهدی احمدی ۳۳ ارتوپد پا امام خمینی ۱۷ بهزاد غلامیان ۳۸ مولتی تروما در رفتگی لگن و مچ پا امام خمینی ۱۸ عزیز ولی پناه ۶۳ مولتی تروما امام خمینی ۱۹ طوبی قادری ۵۰ توراکس امام خمینی ۲۰ ایمان زارعی ۲۶ مولتی امام خمینی ۲۱ خاور فاخر ۸۰ مولتی امام خمینی ۲۲ هیرو الیاسی ۱۸ مولتی تروما فیروزگر ۲۳ فرخنده الله یاری ۵۵ تروما پای راست فیروزگر ۲۴ سهیلا کرمی ۲۷ مولتی امام خمینی ۲۵ آذر آزادی ۴۰ تروما فمور لگن امام خمینی ۲۶ ایوب سیفوری ۲۷

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاق بستان پربازدیدترین اثر تاریخی کرمانشاه شد

ایسنا/کرمانشاه معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: طی مدت سیزده روز گذشته، تاق بستان پربازدیدترین اثر تاریخی استان کرمانشاه بوده است.

وحید امیری در گفت و گو باایسنا، از تاق بستان به عنوان پربازدیدترین اثر تاریخی استان در نوروز امسال نام برد و اظهارکرد: از ۲۴ فروردین تا پایان روز گذشته(هشتم فروردین) جمعاً بیش از ۱۰۰ هزار نفر از پنج اثر و بنای تاریخی دارای ورودی استان بازدید کرده اند. 

وی افزود: در این مدت بیش از ۶۲ هزار و ۷۰۰ نفر از مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان بازدید کرده اند که بالاترین آمار در بین آثار و بناهای تاریخی دارای ورودی استان است. 

معاون گردشگری استان اضافه کرد: پس از تاق بستان، بیستون با بیش از ۲۴ هزار و ۶۰۰ نفر، تکیه معاون الملک با بیش از ۵۴۰۰ نفر، تکیه بیگلربیگی با بیش از پنج هزار نفر و معبد آناهیتا با بیش از ۳۲۰۰ نفر به ترتیب بیشترین آمار بازدید را داشته اند. 

به گفته این مسئول، در این مدت ۴۹ گردشگر خارجی هم از این پنج بنا و اثر تاریخی استان بازدید داشته اند. 

وی ادامه داد: بیشترین آمار بازدیدکنندگان از بناها و آثار تاریخی دارای ورودی استان در روز چهارم فروردین بوده که در این روز حدود ۱۶ هزار نفر از این اماکن تاریخی بازدید کرده اند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تاق بستان پربازدیدترین اثر تاریخی کرمانشاه شد
  • مسمومیت ۲۰ نفر با گاز مونوکسید کربن در یک روز در استان مرکزی
  • مسمومیت دسته‌جمعی با گاز مونواکسیدکربن
  • کاهش شمار جان باختگان و مصدومان تصادفات در راه‌های استان تهران
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • تاق بستان یکی از مهمترین جاذبه‌های تاریخی شهر کرمانشاه
  • سوپرایز مردم در چالوس؛ باد چادرها را با خود برد | فیلم
  • بازدید بیش از ۷۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری سرپل‌ذهاب
  • استفاده از وسایل گرمایشی در چادر مسافرتی خطر گازگرفتگی را افزایش می‌دهد
  • آمار جان‌باختگان تصادفات نوروزی به ۵۱۰ نفر رسید