Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@08:45:43 GMT

دلايلي بر دويدن در هواي سرد!

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۲۲۷۶

دلايلي بر دويدن در هواي سرد!

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- عصرايران در مطلبي آورده است:دويدن يکي از بهترين فعاليت ها براي ارتقا سلامت قلب محسوب مي شود. اما اگر اين کار را در آب و هواي سرد انجام دهيد، منافع آن هرچه بيشتر تقويت مي شود.

آيا از انجام ورزش لذت مي بريد؟ به چه ورزشي علاقمند هستيد؟ شنا، دوچرخه سواري، يا دويدن؟ دويدن يکي از فعاليت هايي است که مي توانيد با کمترين هزينه انجام دهيد و افراد بسياري در سراسر جهان به آن علاقه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش گروه سلامت عصر ايران به نقل از `دکتر هلث بنفيتس`، شما مي توانيد در هر زماني از شبانه روز بدويد و اين در شرايطي است که از فوايد سلامت اين فعاليت ورزشي، مانند محافظت از سلامت قلب، بهره‌مند مي شويد. اما با آغاز فصل سرما شايد برخي افراد علاقه اي به انجام اين کار نداشته باشند. اگر درباره دويدن در هواي سرد ديدگاهي محافظه کارانه داريد بايد بدانيد که انجام اين کار همچنان مي تواند فوايد سلامت مختلفي را ارائه کند.
آب و هواي ايده آل
آيا پس از دويدن مسافتي يک مايلي (1.6 کيلومتر) در بدن خود احساس گرماي شديد مي کنيد؟ اين شرايط با فرآيند گرمايشي بدن پيوند خورده است. اگر قصد داريد هنگام دويدن احساس خوبي داشته باشيد، آب و هواي سرد مي تواند براي شما ايده آل باشد. به گفته تام هالند، فيزيولوژيست ورزشي، مربي، و مولف کتاب روش ماراتن، آب و هواي سرد مي تواند استرس گرمايي را کاهش دهد و دويدن را آسان‌تر نمايد. در واقع، آب و هواي سرد با ايجاد آرامش در بدن بر آن تاثيرگذار است. از اين رو، اگر قصد داريد تجربه اي لذت بخش از دويدن داشته باشيد و از فوايد آن بهره‌مند شويد، انجام اين کار در آب و هواي سرد مي تواند بهترين گزينه براي شما باشد.
تقويت سلامت قلب
دويدن يکي از بهترين فعاليت ها براي ارتقا سلامت قلب محسوب مي شود. اما اگر اين کار را در آب و هواي سرد انجام دهيد، منافع آن هرچه بيشتر تقويت مي شود. آب و هواي سرد مي تواند قلب را به سخت‌تر کار کردن تشويق کرده و جريان خون در بدن تقويت شود. در حقيقت، دويدن در آب و هواي سرد به تقويت عضله قلب کمک مي کند.
کالري سوزي بيشتر
سوزاندن کالري بيشتر هنگام دويدن در آب و هواي سرد غير قابل انکار است. با پوشيدن لباس مناسب هنگام دويدن در آب و هواي سرد مي توانيد به کالري سوزي بيشتر کمک کنيد.
تامين انرژي بدن
اگر تصميم داريد در آب و هواي سرد بدويد، مي توانيد از بهترين فوايد سلامت اين کار بهره‌مند شويد. يکي از فوايد سلامت دويدن در آب و هواي سرد افزايش انرژي بدن است. با انجام اين کار، شما مي توانيد کالري بيشتري بسوزانيد و تعريق صورت بگيرد. در نتيجه، اين کار به افزايش سطوح انرژي در بدن کمک مي کند. اين نکته را نيز به خاظر داشته باشيد که همواره وعده هاي غذايي خود را پيش از دويدن در آب و هواي سرد مصرف کنيد، زيرا غذا به طور حتم به انرژي تبديل خواهد شد.
کمک به کاهش وزن
يکي از بهترين روش ها براي پشتيباني از رژيم غذايي انجام ورزش است. دويدن در آب و هواي سرد مي تواند گزينه اي خوب در اين زمينه باشد. اين کار به سوزاندن کالري و چربي بيشتر کمک مي کند و بر همين اساس روشي مفيد براي مديريت وزن بدن است.
بهبود خلق و خو
آيا پس از سپري کردن ساعات کاري روزانه خود احساس خستگي مي کنيد؟ يا فردي احساسات شما را جريحه‌دار کرده است؟ دويدن در آب و هواي سرد مي تواند به بهبود شرايط خلق و خوي شما کمک کند. ورزشي که در آب و هواي سرد انجام مي دهيد مي تواند احساس آرامش و راحتي را در شما ايجاد کند. افزون بر اين، در مواجهه با سرماي هوا، بدن طي دويدن يا انجام تمرينات ورزشي گرم‌تر مي شود.
دويدن مي تواند در رهايي از استرس، افسردگي، و احساسات بد به انسان کمک کند. همچنين، بر اساس مطالعه منتشر شده در نشريه Environmental Science and Technology، افرادي که در فضاي آزاد ورزش مي کنند مي توانند انرژي بيشتري کسب کرده و خطر افسردگي را کاهش دهند. ورزش احساس شادي و انرژي بيشتر را براي شما به ارمغان مي آورد.
پيشگيري از پيري زودرس
يکي ديگر از فوايد دويدن در آب و هواي سرد پيشگيري از پيري زودرس است. دويدن در آب و هواي سرد با کاهش تمايل بدن براي تجربه از دست دادن توده استخواني و عضلاني پيوند خورده است. اين نکته را فراموش نکنيد که به ميزان کافي آب بنوشيد تا از کم آبي بدن به واسطه سرما پيشگيري شود.
نکاتي براي دويدن در آب و هواي سرد
تامين آب مورد نياز بدن هنگام دويدن در آب و هواي سرد از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. دماهاي پايين ممکن است موجب خشکي و کم آبي بدن شوند و پيشگيري از اين شرايط بايد مورد توجه قرار بگيرد. پيش، حين، و پس از دويدن در آب و هواي سرد به ميزان کافي آب بنوشيد.
پوشيدن لباس مناسب يکي ديگر از نکات مهمي است که بايد مورد توجه قرار بگيرد. سرماي هواي موجب خشکي پوست نيز مي شود و براي پيشگيري از اين شرايط استفاده از پوشش مناسب، مانند گرمکن و کلاه، و حصول اطمينان گرم باقي ماندن بدن، اهميت دارد. اين کار به پيشگيري از خطر هيپوترمي (کاهش شديد دماي بدن) نيز کمک خواهد کرد.
دويدن در آب و هواي سرد ممکن است به معناي مواجهه با مسيرهاي لغزنده به واسطه بارش برف يا باران باشد و از اين رو استفاده از کفش مناسب و تمرين پيشگيري از ليز خوردن اهميت دارد. با يک تمرين خوب مي توانيد از دويدن در آب و هواي سرد لذت ببريد.
عصرايران/23آبان96
اول*عليرضافرجي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفس هوای قابل قبول در تهران

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۷ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۱ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۹ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای مشهد «پاک» است
  • هوای مشهد پاک شد
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • هوای البرز گرم می‌شود
  • فیلم/ حال و هوای شب رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) در حرم آن حضرت
  • آسمان آتن حال و هوای مریخی گرفت + فیلم
  • حال هوای تهران خوب است
  • (ویدئو) آسمان آتن حال و هوای مریخی گرفت
  • (ویدئو) هوای تهران گرم می‌شود!