Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبری از طیف پایداری نیست، نه حرفی نه حدیثی! حتی زلزله هم باعث نشد که پیامی صادر کنند و خودی نشان دهند. چنین سکوتی از سوی هر حزب و گروه سیاسی تعجب آور است؛ چه برسد به یک طیف تندروی پر سروصدا! همین است که برخی می گویند اختلافات درونی کار خود را کرده و آن ها را آرام آرام به ورطه فراموشی می برد.

چهره های شاخص این طیف یکی پس از دیگر کنار کشیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لنکرانی، حسینیان، نبویان، کوچک زاده و رسایی . سکوت اخیر به اعتقاد برخی تحلیل گران مسایل سیاسی ناشی از همین اختلافات داخلی و قرار گرفتن در مسیر انحلال است. گروه دیگر از کارشناسان نیز  این سکوت را آرامش قبل از توفان می دانند. به اعتقاد آن ها اعضای جبهه پایداری بعد از شکست های اخیر در حال ریکاوری و بازسازی خود هستند و چراغ خاموش پیش می روند.

حجت الاسلام محسن غرویان فعال سیاسی و از مدرسان حوزه علمیه قم اگرچه گمانه نخست را مردود نمی داند اما معتقد است که طیف تندرو پایداری در بزنگاه بعدی باز خواهد گشت.

مشروح گفتگو با حجت الاسلام غرویان را در ادامه بخوانید؛

****

*به نظر شما علت سکوت جبهه پایداری چیست؟

به نظر من سکوت آن ها بیشتر به صلاح کشور است. اگر دوباره فعال شوند با حرف های تند و تیز خود علیه این و آن جنجال به پا کرده و موجب آشفتگی می شوند شما چرا می خواهید آن ها را تحریک کرده و صدایشان را درآورید؟

*قصد ما تحریک کسی نیست. صحبت از سکوت گروهی است که به قول شما با حرف های خود جنجال به پا می کنند. این عجیب نیست؟

به هر حال آن ها در انتخابات های اخیر (ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شورای شهر و روستا) شکست خوردند و دیدند که تفکرشان مورد اقبال عمومی نیست لذا به نظر من همین سکوت عاقلانه ترین کاری است که می توانند انجام دهند.

*یعنی می فرمایید این سکوت از سر عقلانیت است؟

این را نمی گویم، نظر من این است که سکوت آن ها امری عاقلانه است.

*فکر می کنید دلیل آن ها برای در پیش گرفتن سیاست سکوت چیست؟ اختلافات درونی آن ها می تواند عامل این حاشیه نشینی باشد؟

بله، می تواند. البته این اختلافات از قبل نیز وجود داشت و شدید هم بود. به هر حال می تواند وجود اختلافات داخلی را یکی از عوامل سکوت آن ها دانست. به نظر من این سکوت نمی تواند طولانی باشد زیرا آن  ها از نظر فکری تند هستند و با خط و مشی میانه روها سازگاری ندارند. پیش بینی من این است که اگر در انتخابات بعدی فردی مثل لاریجانی نیز پیروز شود، تندروها باز به میدان آمده و شروع به موضع گیری و مانع تراشی می کنند. به خصوص که از ابتدا نیز با لاریجانی اختلاف داشته اند.

*لاریجانی راست ترین گزینه ای است که به عنوان رئیس جمهور بعدی می توان تصور کرد. البته در شرایط فعلی و چهار سال قبل از انتخابات. به این ترتیب هر فردی که رئیس جمهور شود با مانع تراشی های جبهه پایداری مواجه می شود. از راست سنتی گرفته تا اعتدال گراها و اصلاح طلبان.

بله ، حتما همین طور است. البته در عالم سیاست هیچ چیز را نمی توان به طور قطع پیش بینی کرد.

*همین است که می گوییم سکوت آن ها عجیب است. اگر این گروه تاب تحمل افرادی همچون لاریجانی را ندارد چرا در دولتی به ریاست روحانی به عنوان یک اعتدال گرای تحت حمایت اصلاح طلبان، ساکت شده اند؟ برخی می گویند این سکوت را باید حرکت چراغ خاموش آن ها تلقی کرد. نظر شما چیست؟

این احتمال نیز وجود دارد. اینکه سکوت فعلی تاکتیک آن ها برای آینده باشد بسیار محتمل است با این حال نمی توان به طور قطعی اظهار نظر کرد.

*دلیل شما برای اینکه این گزینه را بسیار محتمل می دانید، چیست؟

آن ها در انتخابات ریاست جمهوری اخیر از رئیسی حمایت کرده و شکست خوردند. در حقیقت دیدند که نظر آن ها مورد اقبال مردم نیست لذا می دانندکه اگر می خواهند در فضای سیاسی کشور باقی بمانند و جایی داشته باشند باید روی اشخاص دیگر کار کرده و گزینه های قوی تری داشته باشند.

*پس چراغ خاموش در حال تقویت نیروهای خود هستند؟

شکست های اخیر به آن ها یاد داده است که باید برای ورود به رقابت های آتی باید با توان انرژی بیشتری به میدان آیند. رقابت آتی می تواند انتخابات 98 مجلس یا انتخابات 1400 ریاست جمهور باشد، به هر حال آن ها حداکثر سه سال زمان دارند تا همه توان و انرژی را یک جا جمع کنند. آن ها پیش تر انتخاب های غلطی داشته و انرژی و توان خود را هدر داده اند. اکنون درست ترین و عاقلانه ترین کار این است که در سکوت به فکر جمع کردن نیروی تازه باشند.
 

نامه

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد در انتخابات بعد از عمل پلک

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز، در بخشی از گفتگوی خود با ما، درباره رای دادن لحظه آخری احمدی نژاد در انتخابات مجلس دوازدهم توضیح داد که در ادامه می‌خوانید.

*آقای احمدی‌نژاد نمی‌خواستند رأی دهند که آخرین لحظه رفتند رأی دادند؟

رأی دادن آقای احمدی‌نژاد هم یک نوع اعتراض بود که لحظه آخر رفتند رأی دادند.

*یعنی احمدی‌نژاد از اول نمی‌خواست در انتخابات رأی دهد ولی لحظه آخر رفت و رأی داد؟

باید از احمدی‌نژاد سوال کرد، من از او اطلاعی نگرفتم. اما احمدی‌نژاد در حال حاضر برای اینکه از خودش رفع اتهام کند، رأی داد چرکه برخی می‌گویند که چشم احمدی‌نژاد به پساجمهوری اسلامی است، لذا برای اینکه این اتهام را از خودش دور کند، با وجود اینکه پزشک به او گفته بود به دلیل عمل جراحی روی پلک چشم‌هایش، نباید در معرض باد و هوا قرار بگیرد، اما صرفاً برای اینکه اثبات کند که نگاهش به پسا جمهوری اسلامی نیست رفت و در انتخابات شرکت کرد.

منبع: خبرآنلاین

tags # محمود احمدی‌نژاد ، انتخابات مجلس سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • سودابه آقاجانیان از دلیل غیبتش در تلویزیون پرده برداشت
  • ۴هزار و ۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند
  • پشت پرده رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد در انتخابات بعد از عمل پلک
  • (ویدیو) افشاگری فلاحت پیشه درباره پدرخوانده جبهه پایداری
  • ببینید| افشاگری فلاحت پیشه درباره پدرخوانده جبهه پایداری /با امتیاز سوآپ نفت تریلیاردر شد!
  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است
  • ۴۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند
  • مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز به فرزندان شهیدش پیوست
  • گمانه زنی رسانه جبهه پایداری در باره انتصاب معاون اول محسنی اژه ای
  • ۱۰ گونه از عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین موجودات اعماق دریا + تصاویر