Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@17:27:08 GMT

ازسرگیری صادرات کالا از مرز تجاری چذابه

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۲۶۴۷

ازسرگیری صادرات کالا از مرز تجاری چذابه

سیدسعید فاضلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت تجاری گمرک و بازارچه مرزی چذابه با شروع صادرات مواد لبنی و غذایی ، میوه و تره بار و حضور تجار محلی 2 کشور در محل بازانداز مرزی، رونق دوباره اقتصادی را به این منطقه مرزی باز گرداند.
فعالیت تجاری بازارچه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز 11 آبان ماه همزمان با اوج گیری عزیمت زائران اربعین حسینی به کربلای معلی و به منظور جلوگیری از ترافیک و پیشگیری از حوادث رانندگی به صورت موقت تعطیل شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق برنامه قرار است فعالیت تجاری بازارچه شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر هم روز چهارشنبه از سرگرفته شود.
بازارچه مرزی چذابه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به مدت یک هفته نیز تعطیل شده بود.
خیرا... خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در ایام اربعین حسینی در بازدید از پایانه مرزی چذابه از برنامه ریزی برای جداسازی مسیر تردد کامیون های حامل بار صادراتی و حرکت زائران اربعین حسینی با هدف متوقف نشدن صادرات کالا به عراق خبر داده بودند.
این موضوع مورد تاکید محمود واعظی رییس دفتر ریاست جمهوری در جریان بازدید از مرزهای چذابه و شلمچه در ایام اربعین قرار گرفته بود.
این برنامه (جداسازی مسیرها) قرار است در اربعین سال 1397با تخصیص اعتبار ملی اجرا شود.
در ایام اربعین حسینی 380هزار زائر از مرز چذابه و 650هزار زائر از شلمچه به کربلای معلی عزیمت کردند.
این 2 مرز دارای 2 پایانه جداگانه مسافری و تجاری هستند.
6065/ 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازسرگیری صادرات نفت کردستان

به گزارش خبرگزاری مهر یک منبع مطلع در وزارت نفت دولت مرکزی عراق به رسانه‌های عراقی اعلام کرده است که سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) به‌طور ویژه از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق، خواسته است که با هدف کاهش نگرانی‌های اقتصادی، به روند ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های نفتی منطقه کردنشین با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه شتاب بخشد.

به‌گفته این منبع، اوپک به دولت عراق مجوز داده است که روزانه تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت از منطقه کردنشین این کشور با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه انتقال دهد و از طریق پایانه نفتی جیهان ترکیه روانه بازارهای جهانی کند.

براساس این گزارش، در پاسخ به درخواست اوپک، عبدالغنی این درخواست را به محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، ارسال کرده و منتظر پاسخ است.

کد خبر 6087605 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال