Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@00:46:55 GMT

پنج شنبه بازار صنایع دستی در فریدن راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۳۲۳۸

پنج شنبه بازار صنایع دستی در فریدن راه اندازی می شود

فریدن - مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فریدن گفت: پنج شنبه بازار صنایع دستی در فریدن راه اندازی می شود.

محمود سلیمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، از ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در فریدن خبر داد.

وی با بیان اینکه بازارچه صنایع دستی فریدن در ۱۲ غرفه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال راه اندازی شده است، اظهار داشت: این بازارچه در ضلع غربی محل ساختمان نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی(موزه مردم شناسی) این شهرستان مستقر شده است که در مرحله اول پنج شنبه بازار صنایع دستی و هنرهای سنتی هنرمندان شهرستان  در این محل آغاز به کار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متقاضیان می توانند بدون صرف هزینه و به صورت رایگان محصولات خود را پنج شنبه هر هفته برای فروش عرضه نمایند.

سلیمی ادامه داد: به تدریج و با توجه به نیاز هنرمندان، حجم محصولات تولید شده و نیز استقبال مردم این آمادگی وجود دارد که روزهای فعالیت این بازارچه افزایش یابد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فریدن بازارچه‌های دائمی صنایع دستی را در معرفی و فروش مستقیم صنایع دستی به عنوان یک محصول فرهنگی به علاقمندان و تبادل تجربیات فعالان این عرصه براساس سلیقه بازار موثر دانست و افزود:  این اقدام زمینه را برای ارتقای کمی و کیفی محصولات و نیز اشتغالزایی پایدار در حوزه‌های صنایع دستی و سنتی فراهم می کند.

سلیمی همچنین از صدور ۱۷۰ پروانه انفرادی برای هنرمندان صنایع دستی شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد پنج کارگاه صنایع دستی در زمینه چرم دوزی، معرق، منبت، سرمه دوزی - ملیله دوزی و نگارگری فعالیت می کنند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در دیدار با مسئولان بانک گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

وی افزود: ما از بانک گردشگری به‌عنوان یک بانک تخصصی و متولی در حوزه گردشگری انتظار داریم که در حوزه گردشگری اردبیل با توجه به پتانسیل‌های موجود فعالیت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و موافقت اصولی بی‌نام برای مناطق و پروژه‌های مستعد در استان صادر شده است که بانک گردشگری می‌تواند در این راستا با مشارکت سرمایه‌گذاران در این موارد فعالیت کند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین مطابق توافقات اولیه به‌دست آمده تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با بانک گردشگری در راستای همکاری‌های بیشتر و تعریف ساز و کارهای حمایتی تفاهمنامه امضا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت مجموعه‌های گردشگری استان و منابع بانک گردشگری برای رونق و توسعه این صنعت در استان استفاده کنیم.

کد خبر 748853

دیگر خبرها

  • فرش دستباف هنر مادر است
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود