Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@23:29:28 GMT

دانشگاه‌هاي بزرگ کشور تاب زلزله ندارند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۳۳۰۸

دانشگاه‌هاي بزرگ کشور تاب زلزله ندارند

خبرگزاري آريا - با وجود اينکه زنگ خطر فرسودگي ساختمان‌ها و تاسيسات زيربنايي مراکز علمي، دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه‌هاي بزرگ و مطرح کشور چند سالي است به صدا درآمده و کارشناسان و مسئولان بارها و بارها در خصوص اين خطر و فاجعه‌اي که در صورت بي‌توجهي به نوسازي و مقاوم سازي ساختمان‌هاي دانشگاه‌ها به بار خواهد آمد، هشدار داده‌اند اما همواره اين مساله در بين مسئولان و تصميم‌گيران اين حوزه مغفول واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته هر بار که حادثه و بحراني رخ مي‌دهد، اهميت اين موضوع براي چند صباحي بين مسئولان مطرح مي‌شود؛ اما پس مدتي انجام اقدام جدي در اين زمينه مجددا به ورطه فراموشي سپرده مي‌شود.
به گزارش ايسنا، اين بي‌توجهي به ساختمان‌هاي فرسوده دانشگاهي که عمر آن‌ها بعضا به صد سال مي‌رسد، در حالي از سوي مسئولان صورت مي‌گيرد که کشور ما به عنوان يکي از مناطق پرخطر از نظر وقوع بحران‌هايي نظير زلزله شناخته مي‌شود، به ترتيبي که بروز هر حادثه‌اي مي‌تواند صدمات جاني و مالي جبران‌ناپذيري را بر کشور وارد کند. در اين شرايط به نظر مي‌رسد بايد به گونه‌اي عمل شود که در هنگام بروز بحران‌هاي طبيعي دانشگاه‌ها بتوانند سقف امن و پناهگاهي براي مردم حادثه ديده باشند، نه اينکه خسارات وارده به آن‌ها نمک بر روي زخم آسيب‌ديدگان باشد.
در همين رابطه دکتر محمود نيلي احمدآبادي، رئيس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ايسنا، نوسازي و ارتقاي سطح ايمني ساختمان‌هاي اين دانشگاه را از برنامه‌هاي مهم سال جاري عنوان کرد و گفت: با توجه به قدمت بالاي دانشگاه تهران بسياري از ساختمان‌هاي اين دانشگاه نزديک به 80 سال عمر دارند که بسياري از اين ساختمان‌ها در پرديس مرکزي قرار گرفته‌اند، اگرچه ساختمان‌هاي پراکنده در سطح شهر نيز از قدمت بالايي برخوردارند، بنابراين بايد بحث ايمني و نوسازي اين ساختمان‌ها مورد توجه قرار بگيرد.
دکتر نيلي افزود: از دو سال پيش برنامه مقاوم‌سازي و ايمني‌سازي ساختمان‌هاي اين دانشگاه نظير دانشکده حقوق و علوم سياسي آغاز شده است که اين پروژه در مراحل نهايي قرار دارد. بنابراين سعي داريم در سال آينده با تامين اعتبار لازم امر مقاوم‌سازي ساير ساختمان‌ها را نيز در دستور کار قرار بدهيم.
به گفته وي، با توجه به اينکه در مراحل نوسازي و مقاوم‌سازي ساختمان‌هاي دانشگاه تهران بايد فعاليت‌هاي آموزشي و پژوهشي همزمان انجام بگيرد، بنابراين روند کار کند پيش مي‌رود، اما نوسازي ساختمان دانشکده حقوق به عنوان اولين تجربه کاري در اين حوزه با موفقيت انجام مي‌شود.
رئيس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: دانشکده ادبيات و علوم انساني در اولويت کار مقاوم‌سازي و نوسازي قرار دارد و اگر اعتبارات لازم که در اختيار وزارت علوم قرار دارد، اختصاص داده شود، ساير ساختمان‌ها را نيز از نظر ايمني ارتقاء خواهيم داد. چراکه اين برنامه نيازمند اعتبارات مجزا و تعريف‌شده است و تاکنون دانشگاه تهران از منابع محدود خود حداقل‌هاي لازم را در جهت ايمني‌سازي انجام داده است.
وي يادآور شد: دانشگاه تهران براي آسانسورها، سيستم‌هاي برق و سيستم‌هاي آتش‌نشاني فعاليت‌هاي ايمن‌سازي را آغاز کرده که منابع اين فعاليت‌ها از منابع محدود دانشگاه تامين شده است. همچنين کميته HSE براي ايمني آزمايشگاه‌ها در اين دانشگاه تشکيل شده و اين کميته در زمينه‌هاي مختلف ايمن‌سازي فعاليت مي‌کند.
دکتر نيلي احمدآبادي در خصوص ميزان اعتبار مقاوم‌سازي ساختمان‌هاي دانشگاه تهران نيز گفت: اگر بخواهيم مابقي ساختمان‌هاي داراي بيش از 80 سال عمر اين دانشگاه را نيز بازسازي کنيم، بايد 10 برابر بودجه‌اي که براي دانشکده حقوق و علوم سياسي هزينه کرديم، در دست داشته باشيم.
عدم پرداخت‌ بودجه تعمير و تجهيز دانشگاه علم و صنعت
دکتر محمد علي برخورداري رييس دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با ايسنا ميزان بودجه تعمير و تجهيز دانشگاه علم و صنعت را حدود 12 ميليارد تومان عنوان کرد و افزود: متاسفانه اين مبلغ هنوز به طور کامل پرداخت نشده است. در واقع اين دانشگاه به دليل قدمت بالا، ساختمان‌هايي در اختيار دارد که اين ساختمان ها هر ساله نياز به تجهيز و نوسازي دارند. بنابراين با مبلغ اندک تعمير و تجهيز نمي‌توان اولويت خاصي را براي تعمير ساختمان‌هاي خاص اختصاص داد. تنها تلاش ما اين است که بودجه در دانشگاه به صورت عادلانه توزيع شود.
وي در ادامه با تاکيد بر اينکه هيچ بودجه‌اي به عنوان بودجه نوسازي براي دانشگاه علم و صنعت اختصاص نيافته است، گفت: بودجه ساخت و ساز با اعتبار تعمير و تجهيز از يکديگر مجزا است. متاسفانه بودجه‌اي در امر ساخت و ساز به دانشگاه اختصاص داده نشده است.
ضرورت نوسازي 30 درصد ساختمان‌هاي دانشگاه تربيت مدرس
دکتر محمدتقي احمدي، رئيس دانشگاه تربيت مدرس در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: طرح بزرگ مقاوم‌سازي ساختمان‌هاي حساس و مهم کشور از سال 1381 آغاز شد، اجراي اين طرح به مدت 6 سال به طور جدي ادامه پيدا کرد. با توجه به اينکه من مسئوليت پشتيباني و هدايت اين پروژه‌ها را برعهده داشتم، در جريان جزئيات آن قرار دارم. در واقع بر اساس اين پروژه قرار شد ساختمان‌هاي مهم و استراتژيک کشور که از لحاظ مقاوم‌سازي ايمن نيستند را ايمن‌سازي کنيم.
وي در ادامه تصريح کرد: در اين پروژه تعدادي از پروژه‌هاي مربوط به ارزيابي آسيب‌پذيري و مقاوم‌سازي ساختمان‌هاي کشور را در دوره هفت سال آغاز کرديم و تعدادي از اين ساختمان‌ها در حد مطالعات و ارائه نقشه‌هاي اجرايي پيش رفت که البته فقط تعداد محدودي از اين ساختمان‌هاي غيرايمن مقاوم‌سازي شدند و پروژه مطالعاتي به مرحله اجرا درآمد، بطوريکه بهترين نمونه‌هاي اين نوسازي در حوزه نوسازي مدارس کشور اتفاق افتاد و در اين راستا نزديک به سه هزار مدرسه مقاوم‌سازي شدند.
رئيس دانشگاه تربيت مدرس خاطرنشان کرد: به دليل اينکه بودجه‌هاي پشتيباني مستمر از پروژه فوق در نيمه دوم دهه 80 تامين نشد، بسياري از ساختمان‌هاي دانشگاه‌هاي کشور که ايمني مناسبي ندارند، سهم کمتري از اين بودجه مقاوم‌سازي بردند.
دکتر احمدي تاکيد کرد: در ابتداي اجراي طرح مقاوم‌سازي ساختمان‌هاي مهم و حساس کشور حدود 4 ميليارد دلار بودجه در نظر گرفته شد که در نهايت فقط يک ميليارد دلار آن که البته بيشتر اين بودجه در حوزه نوسازي مدارس آموزش و پرورش انجام شد، تخصيص پيدا کرد. اين در حالي است که سهم آموزش عالي از اين رقم نيز بسيار ناچيز بود. اما در نهايت سازوکار و زنجيره مقاوم‌سازي ساختمان‌هاي مهم کشوري در اواخر دهه 80 از هم پاشيد.
ساختمان‌هاي دانشگاه شريف وضعيت ايمني نامناسبي دارند
دکتر محمود فتوحي، رييس دانشگاه صنعتي شريف در گفت‌وگو با ايسنا به تشريح مهم‌ترين برنامه‌هاي دانشگاه شريف در سال جاري پرداخت و افزود: اين دانشگاه در نظر دارد براي سال جاري برنامه‌هاي مختلف و جدي در حوزه‌هاي مختلف آموزشي، پژوهشي و بين‌الملل داشته باشد، به طوري که در حوزه بين‌الملل سعي مي‌کنيم به نوعي ارتباط بين‌المللي در جهت جذب دانشجو از کشورهاي همسايه و همچنين ارتباط با دانشگاه‌هاي تراز اول دنيا براي انجام فعاليت‌ها و اجراي دوره‌هاي مشترک را در دستور کار قرار دهيم. به نوعي تلاش داريم چه در حوزه کشورهاي همسايه به عنوان کشورهاي نفوذ و چه با کشورهايي که داراي کيفيت بالاي علمي آموزشي هستند، در جهت اجراي دوره‌هاي مشترک و همچنين فرستادن دانشجويان دوره کارشناسي ارشد براي گذراندن برخي دوره‌ها فعال‌تر ظاهر شويم.
وي در ادامه تصريح کرد: در حوزه آموزش برنامه دانشگاه صنعتي شريف اين است که در راه‌اندازي رشته‌هاي "ميان‌رشته‌اي" به صورت جدي‌تر وارد عمل شود و در زمينه عمراني نيز توسعه دانشگاه به سمت شمال و منطقه 22 از مهمترين برنامه‌هاي سال جاري به شمار مي‌رود. همچنين در عرصه پژوهش نيز عمده برنامه ما اين است که تلاش بيشتري در جهت تجاري‌سازي و تکميل‌کردن زنجيره دانش‌ورزي در دانشگاه داشته باشيم.
رئيس دانشگاه صنعتي شريف ساخت ساختمان "کلاس درس" در دانشگاه را يکي از مهمترين پروژه‌هاي عمراني سال جاري عنوان کرد و گفت: يکي از اقداماتي که در سال جاري دنبال آن هستيم، اين است که احداث ساختمان‌ دانشگاه با عنوان "کلاس درس" را امسال به پايان برسانيم و ساختمان کلاس درس فعلي را که نيازمند مقاوم‌سازي است را تعطيل و به ساختمان جديد منتقل کنيم. خوشبختانه مقاوم‌سازي ساختمان "کلاس درس" در حال حاضر شروع شده است.
دکتر فتوحي با بيان اينکه ساختمان‌هاي دانشگاه شريف از لحاظ ايمني وضعيت خوبي ندارند، گفت: در صورتي که بودجه کافي براي مقاوم‌سازي و نوسازي اين ساختمان‌ها در اختيار داشته باشيم، تمامي ساختمان‌هاي اين دانشگاه بخصوص ساختمان‌هاي "کلاس درس" را که از لحاظ ايمني وضعيت نامناسب دارند، مقاوم‌سازي خواهيم کرد.
بزرگترين دانشگاه علوم پزشکي ايران فضاي فيزيکي ندارد
علي جعفريان، رييس پيشين دانشگاه علوم پزشکي تهران محدوديت فيزيکي را از مشکلات دانشگاه علوم پزشکي تهران بر شمرد و گفت: به دليل قديمي بودن دانشگاه و اينکه تقريبا در طول سال‌هاي زياد فضاي جديدي به آن اضافه نشده است، مساله محدوديت فيزيکي در دانشگاه علوم پزشکي تهران بسيار جدي است و ناچار هستيم مرتبا در اين زمينه سرمايه‌گذاري کنيم.
وي با بيان اينکه از زمان جدا شدن دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکي تهران، بخش علوم پزشکي فضاي مناسبي به جز پرديس مرکزي در اختيار ندارد، اظهار کرد: بقيه ساختمان‌هاي اين دانشگاه پراکنده و غير دانشگاهي هستند و دانشگاه علوم پزشکي تهران به دنبال آن است که پرديس دومي را ايجاد کند و در حال حاضر به دنبال فضايي براي ايجاد اين پرديس است.
دکتر جعفريان تاکيد کرد: البته بخشي از مشکل دانشگاه علوم پزشکي تهران در طرح ساماندهي دانشگاه تهران و علوم پزشکي تهران حل خواهد شد و ساختمان جديد دانشکده پزشکي و دانشکده توانبخشي در محوطه پرديس پورسينا ايجاد خواهد شد، اما باز هم پرديس دومي نياز است تا خوابگاه‌هاي اين دانشگاه در آن متمرکز شوند.
رييس پيشين دانشگاه علوم پزشکي تهران با اشاره به فرسوده و مستهلک بودن آپارتمان‌ها و مجتمع‌هاي خوابگاهي دانشگاه علوم پزشکي تهران گفت: به غير از خوابگاه کوي دانشگاه که آن هم قديمي است، بقيه خوابگاه‌هاي اين دانشگاه براي کاربري خوابگاهي ايجاد نشده‌اند، بنابراين در پرديس دوم اين دانشگاه هم فضاهاي خوابگاهي جديد ايجاد خواهد شد و هم امکانات ورزشي و تفريحي‌ براي دانشجويان مستقر مي‌شود.
وي ادامه داد: در حال حاضر مهمترين مشکل براي ايجاد پرديس دوم دانشگاه علوم پزشکي تهران مساله تهيه زمين است، چرا که حدود 150 تا 200 هکتار زمين در تهران نياز است که تا کنون کسي آن را در اختيار دانشگاه قرار نداده است و جاي تاسف است که بزرگترين دانشگاه علوم پزشکي کشور و دومين دانشگاه کشور از نظر تعداد هيات علمي و اولين دانشگاه از نظر رتبه‌هاي پژوهشي فضا ندارد و کسي نيز تاکنون به فکر تامين اين فضا نبوده است.
ساختمان‌هاي 40 دانشگاه کشور نيازمند بازسازي هستند
دکتر حسين عسگريان ابيانه، معاون اداري مالي وزارت علوم در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: در بودجه عمراني امسال بخشي از اعتبارات وزارت علوم براي نوسازي و بازسازي ساختمان‌هاي مراکز دانشگاه‌ها اختصاص يافته و اين وزارتخانه به دنبال تقويت ميزان اعتبارات تخصيصي اين بخش است.
وي در ادامه با تاکيد بر اينکه ساختمان‌هاي حدود 40 دانشگاه در کشور نيازمند بازسازي و مقاوم سازي هستند، تصريح کرد: متاسفانه ساختمان‌هاي دانشگاه‌هاي قديمي معمولا بالاي 30 تا 40 سال و حتي بيشتر قدمت دارند که عمده اين ساختمان‌ها نيازمند بازسازي هستند، در اين راستا طي سال جاري بخش عمراني بصورت متمرکز به منظور مقاوم‌سازي اين ساختمان‌ها بودجه در نظر گرفته است.
معاون اداري و مالي وزارت علوم همچنين خاطر نشان کرد: از امسال وزارت علوم بطور جدي دنبال مقاوم‌سازي و نوسازي ساختمان‌هاي فرسوده دانشگاه‌ها و مراکز آموزشي و پژوهشي قديمي است و بودجه آن براي سال‌هاي آينده و در طول برنامه ششم توسعه قطعا افزايش خواهد يافت.
تخصيص اعتبار 10 ميلياردي براي مقاوم‌سازي دانشگاه‌ها
مهندس مهرالله رخشاني مهر، مدير کل طرح‌هاي عمراني وزارت علوم در گفت‌وگو با ايسنا، برنامه‌هاي وزارت علوم در حوزه مقاوم سازي را به دو بخش تقسيم کرد و افزود: بخش اول تعميرات اساسي و بخش دوم مقاوم‌سازي است که البته دانشگاه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي اين دو بخش را با يکديگر اشتباه مي‌گيرند. در حالي که منظور ما از مقاوم‌سازي اين است که اگر زماني زلزله‌اي اتفاق افتاد، ساختمان دانشگاه مقاومت لازم در برابر زلزله را داشته باشد.
وي در ادامه تصريح کرد: مفهوم مقاوم‌سازي تعويض پارکت، کف يا تغيير سيستم ديوار ساختمان خاص نيست،‌ متاسفانه بسياري از مسئولان دانشگاه‌ها مقاوم سازي و تعمير ساختمان‌ها را با يکديگر اشتباه مي‌گيرند و در نتيجه هزينه‌هاي مقاوم‌سازي به صورت سرسام آور افزايش مي‌يابد. بطوريکه در يک ساختمان بعد از مقاوم سازي، تعميرات اساسي انجام مي‌دهند؛ در نتيجه هزينه‌هاي نهايي آن نزديک به هزينه تمام شده يک ساختمان يا حتي بيشتر از آن مي‌شود، به همين دليل سازمان برنامه و بودجه کشور معمولا از طرح‌هاي مقام‌سازي استقبال نمي‌کنند.
مدير کل طرح‌هاي عمراني وزارت علوم افزود: اين وزارت‌خانه براي برخي از پروژه‌هاي ساختماني بطور سالانه هزينه مقاوم سازي دارد. اين اعتبار براي پروژه‌هايي نظير ساختمان دانشکده حقوق دانشگاه تهران است که ماهيت ميراثي دارند و ما به دنبال حفظ آن هستيم.
مهندس رخشاني مهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر رديف متمرکزي به نام مقاوم‌سازي ساختمان‌هاي دانشگاه‌ها با اعتبار 10 ميليارد تومان در وزارت علوم در نظر گرفته شده که اين اعتبار براي ساختمان‌هايي که ماهيت ميراثي دارند، اختصاص داده مي‌شود، اما ساختمان‌هاي قديمي که فرسوده هستند بسياري از مواقع حفظ آن‌ها از نظر ريالي به صرفه نيست، اين ساختمان‌ها بايد تخريب و مجدد ساخته شوند که اعتباري نيز با عنوان طرح تامين فضا به مبلغ 1000 ميليارد تومان براي سال جاري تخصيص داده شده است.
مدير کل طرح‌هاي عمراني وزارت علوم همچنين با تاکيد بر اينکه بيش از 60 درصد ساختمان‌هاي دانشگاه‌ها در برابر زلزله مقاوم نيستند،‌ گفت: وزارت علوم از سال 85 تاکنون اعتباري با عنوان "مقاوم‌سازي" اين ساختمان‌ها در نظر مي‌گيرد، ولي به دليل اينکه ماهيت دانشگاه‌ها به گونه‌اي است که امکان تخليه و جايگزيني فضاهاي خود را به جهت مقاوم سازي ندارند، در نتيجه روند مقاوم‌سازي اين ساختمان‌ها کند مي‌شوند و متاسفانه در حال حاضر دانشگاه‌هايي وجود دارند که پول مقاوم‌سازي را دريافت کردند، اما به دليل عدم شرايط اين اعتبار در حساب آنها مانده است.
ورود خيرين به حوزه مقاوم‌سازي ساختمان‌هاي دانشگاه تهران
دکتر محمود کمره‌اي، رئيس هيات مديره بنياد حاميان دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ايسنا، بر ضرورت مقام سازي ساختمان‌هاي دانشگاه‌ها تاکيد کرد و افزود: خوشبختانه طي سال‌هاي اخير فرهنگ خيرين در کشور تغيير يافته است. رويکرد اول به اين صورت است که خيرين فقط دنبال ساخت مدرسه يا درمانگاه نيستند، بلکه زماني به اندازه کافي مدرسه ساخته شده و در حال حاضر اين دانش‌آموزان بايد وارد دانشگاه شوند و تحصيلات عالي داشته باشند. در رويکرد دوم نيز شرايطي فراهم شده است که اقدام خيرين به جمع‌سپاري داده شود. در واقع فرهنگ خيري در دانشگاه بين عده زيادي از افراد توزيع شده است و هر فردي به اندازه بضاعت و تواني که دارد، مي‌تواند در اين امر سهيم باشد. ضمن اينکه رويکردي در دانشگاه‌ها ايجاد شده که خيرين با تشکيل بنيادي نظير «بنياد حاميان دانشگاه تهران» سعي در توسعه کمي و کيفي برنامه‌هاي دانشگاه‌ها دارند.
وي در ادامه نوسازي و مقاوم‌سازي ساختمان‌هاي فرسوده دانشگاه تهران را از مهمترين اولويت‌هاي بنياد حاميان اين دانشگاه عنوان کرد و گفت: متاسفانه به دليل قدمت بسيار بالا بسياري از ساختمان‌هاي دانشگاه تهران به مقاوم‌سازي و نوسازي نياز دارند و در اين زمينه اقدامات بسيار خوبي از سوي بنياد حاميان دانشگاه تهران انجام گرفته است و خيرين ترجيح مي‌دهند به جاي نوسازي ساختمان‌هاي جديدي ساخته شود.
رئيس هيات مديره بنياد حاميان دانشگاه تهران تاکيد کرد: در حوزه ساخت ساختمان‌هاي جديد در دانشگاه تهران، دانشکده فني اين دانشگاه در گيلان با هفت هکتار زمين و 12 هزار متر مربع زيربنا ساخته شده که هزينه آن را اگر امروزه محاسبه کنيم، حدود 40 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد. دو خوابگاه دانشجويي مخصوص پسران و يک خوابگاه نيز براي دختران احداث شده است. علاوه بر اين طي سال گذشته ساختمان 9 طبقه نيز براي دانشکده فني و دانشجويان مهندسي مکانيک دانشگاه تهران در حدود 22 هزار متر مربع زيربنا و با اعتبار 43 ميليارد تومان طي 18 ماه براي اين دانشگاه از سوي خيرين ساخته شده است.
به گزارش ايسنا،‌ نفس ساختمان‌هاي کهنه دانشگاه‌هاي کشور چند سالي مي‌شود به شماره افتاده است. اين ساختمان‌ها که بيش از نيم و حتي برخي از آنها يک قرن عمر دارند و آرشيوي از بهترين‌هاي تاريخ علمي کشور را رقم زده‌اند، هر لحظه احتمال دارد که محل بروز اتفاقات ناخوشايند و تلخي باشند و درست در روزهايي که بايد به آنها توجه شود، به حال خود رها شده‌اند. اين در حالي است که مقاوم‌سازي و نوسازي ساختمان‌هاي دانشگاه‌هاي کشور بخصوص دانشگاه‌هايي که قدمت بالايي دارند، بايد بعنوان يکي از ضرورت‌هاي دولت و مسئولان وزارت علوم مد نظر قرار بگيرد و با اختصاص بودجه لازم اين موضوع را در اولويت تصميم‌گيري‌ها قرار دهند. حال حادثه اخير زلزله کرمانشاه مي‌تواند تلنگري باشد براي مسئولان تا فکري به حال بافت‌هاي فرسوده ساختمان‌هاي دانشگاه‌ها کنند.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برنامه مقاوم سازی واحدهای روستایی آذربایجان‌غربی با ارتقاء پنج هزار واحد به ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، غلامرضا صالحی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه اظهار کرد: استان آذربایجان‌غربی در خصوص مقاوم سازی در قالب نهضت ملی روستایی نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: برای امسال نیز مقاوم سازی ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در این طرح در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با اضافه کردن پنج هزار واحد دیگر به برنامه اجرایی این استان مقرر شد تا ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی در برنامه نهضت ملی روستایی مقاوم سازی شود.

صالحی با اشاره به زلزله خیز بودن منطقه آذربایجان‌غربی بیان کرد: ۶۰ درصد پهنه این استان زلزله خیز است و همین موضوع موجب نگرانی در بنیاد مسکن است و از این رو با قدرت بیشتری در خصوص مقاوم سازی واحدهای روستایی گام برمی‌داریم تا در زمان وقوع بلایای طبیعی شاهد اتفاقات ناگوار بیشتری نباشیم.

کد خبر 747631

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • واقعیت پیامک ذخیره سازی آب که تهرانی ها را نگران کرد چه بود؟
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • رقابت بیش از ۱۵ هزار یزدی در نوبت اول آزمون سراسری‌