Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" در نشستی تازه ترین آمار و ارقام عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی را تشریح کرد و اظهار داشت: طی هفت ماه نخست سال جاری، در مجموع 50 میلیون و 269 هزار و 418 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با سال گذشته رشد مثبت 10 درصدی به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بیان کرد: طی مدت یاد شده، 34 میلیون و 127 هزار و 171 تن کالاهای غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که 18درصد افزایش عملیات در این گونه کالاها را شاهد بودیم. علاوه بر این، 16 میلیون و 142 هزار و 247 تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

صادرات غیرنفتی به مرز 22 میلیون تن رسید

عفیفی پور، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را 21 میلیون و 787هزار و 891 تن با رشد مثبت 13 درصدی عنوان کرد و افزود: طی همین مدت، رقمی نزدیک به 5 میلیون و 913 هزار و 928 تن کالای غیر نفتی با رشد 11 درصدی از طریق این بندر وارد و 42 هزار و 256 تن نیز کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد.

ترانزیت غیرنفتی ۳۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم کل کالاهای ترانزیت شده از طریق بندرشهید رجایی طی هفت ماهه سال جاری را بالغ بر سه میلیون و 235 هزار تن با رشد 30 درصدی اعلام کرد.

ترانشیپ غیرنفتی همچنان پررونق

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترانشیپ کالاهای غیرنفتی شامل حجمی بالغ بر دو میلیون تن نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر جنوب کشور در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، به انجام رسید که در در همسنجی با سال گذشته، افزایش چشمگیر 95 درصدی به ثبت رسید.

4.7 میلیون تن فرآورده نفتی صادرات شد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آمار عملیات نفتی در زون نفتی این منطقه ویژه اقتصادی(بندر خلیج فارس) پرداخت و گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای آبان ماه، چهار میلیون و 701 هزار و 722 تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر، نُه میلیون و 562 هزار و 796 تن کابوتاژ، 41 هزار و 586 تن فرآورده نفتی ترانزیت و یک میلیون و 836 هزار و 143 تن از اینگونه کالاها، نیز از طریق بزرگترین بندر بازرگانی کشور وارد شد.

تردد 2300 فروند شناور به دروازه طلایی اقتصاد ایران

عفیفی پور در پایان به تردد دو هزار و 344 فروند انواع شناور طی هفت ماهه سال 96 به دروازه طلایی اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: یکهزار و 954 فروند از این شناورها، بالای هزار تن و 390 فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است که در مجموع شاهد افزایش حدود 4درصدی در این رابطه بودیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

حسین عباس‌نژاد با اشاره به ثبت حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار TEU عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی طی سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: با یافتن راهبرد‌ها و سازکار‌های لازم و همچنین اتکا به ظرفیت‌ها و توانمندی داخلی نمودار‌های سال گذشته بالاترین رقم عملیات کانتینری را در همسنجی با شش سال گذشته نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه اعمال شدیدترین تحریم‌ها و محدودیت‌های سال‌های اخیر و نیز ایجاد تنگنا‌های اقتصادی بر علیه صنعت حمل‌و‌نقل دریایی کشور تاثیرات زیان‌دهی در حوزه کانتینری تحمیل کرده بود، بیان داشت: با فعالیت‌های محور‌گونه، عمل‌گرا و یافتن راهبرد‌ها و سازکار‌های لازم از سوی نیرو‌های متخصص شاغل در این مجموعه سال گذشته شاهد افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری در این حوزه بودیم. 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به پهلودهی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فروند شناور کانتینری به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری در یکساله ۱۴۰۲ خاطر نشان کرد: در سال گذشته میزان کانتینر‌های وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده، اما میزان کانتینر‌های صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

 به گفته عباس‌نژاد؛ با بهره‌گیری از شاخص‌های موجود و همچنین ترسیم برنامه مبنایی از سوی کارشناسان شاغل در این حوزه برابر با ضوابط ابلاغی، ترانزیت خارجی بخش کانتینری افزایش ۲۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

 وی با اشاره به راهبرد‌های سال ۱۴۰۳ در بزرگترین بندر کانتینری کشور گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت ایحاد شده و تدوین و اولویت‌بندی راهبرد‌های جدید هم‌راستا با سیاست‌های ۹ گانه حمل‌و‌نقل دریایی ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب به طور خاص در حوزه کانتینری اعم از سخت افزاری و نرم افزاری تمام تلاش خود را در راستای شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» بکار خواهیم گرفت.

شایان ذکر است؛ بندر شهید رجایی با دارا بودن ۱۲ پست اسکله کانتینری، ۳۰ دستگاه گنتری کرین و انواع تجهیزات مرتبط با حمل و نقل کانتینر بزرگترین بندر کانتینری کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی
  • افزایش ۱۱۲ درصدی ترانزیت کالا‌های نفتی در سال ۱۴۰۲
  • راه‌اندازی دهکده لجستیک برای تخلیه و بارگیری کالا در بوشهر
  • واردات شتر از افغانستان​؛ تردد از مرز میلک هنوز هم پرچالش است
  • افزایش ۲۷ درصدی ترانزیت خارجی در بخش کانتینری
  • افزایش ۲۲۴ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی ایران به افغانستان
  • ثبت ۲میلیون و ۲۰۰ هزار عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی
  • ثبت بالاترین رقم عملیات کانتینری طی شش سال گذشته در بندر شهید رجایی
  • ◄ افزایش 27 درصدی ترانزیت خارجی در بخش کانتینری
  • پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی