Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نماينده ولي فقيه و رٸيس سازمان اوقاف و امور خيريه در مراسم تجديد ميثاق با امام خميني (ره) با تشريح خدمات بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران به سنت حسنه وقف گفت : فرهنگ وارزشهاي وقف به برکت انقلاب اسلامي ونهضت امام خميني در ايران احياء شد.
به گزارش ستاد خبري دهه وقف صبح امروز (چهارشنبه 24 آبان ماه) در آستانه آغاز دهه وقف، حجت‌‌الاسلام والمسلمين محمدي نماينده ولي فقيه و رٸيس سازمان اوقاف و جمعي از مديران، معاونان و کارکنان سازمان اوقاف و امور خيريه با حضور در حرم مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران با آرمانهاي امام خميني (ره) تجديد ميثاق کرده و با ولي امر مسلمين حضرت ايت‌الله خامنه‌اي تجديد بيعت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي در حاشيه اين مراسم در گفت وگو با خبرنگاران امام خميني (ره) را احياءگر فرهنگ وقف در ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي دانست وافزود : امام راحل نسبت به موقوفات خدمات قابل توجهي داشتند و يکي از خدمات ايشان احياي موقوفات و فرهنگ وقف بود.
وي ادامه داد: امام خميني (ره) جمله‌اي کليدي داشتند مبني بر اينکه موقوفات بايد به حالت وقفيت خود برگردند و اين جمله باعث شد مسٸولان اقدامات موثري در رابطه با موقوفات انجام دهند بنابراين ما نيز در مجموعه سازمان اوقاف وظيفه داريم به فرمايشات ايشان عمل کنيم.
رٸيس سازمان اوقاف با اشاره به اينکه اگر امام خميني (ره) نبود، انقلاب اسلامي به اهداف خود نمي‌رسيد، تصريح کرد: راه سعادت و خوشبختي ايران اسلامي عمل به فرامين امام راحل و خلف صالح ايشان رهبر معظم انقلاب اسلامي است.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي گفت: در استانه اغاز دهه وقف، وظيفه ديني و شرعي ما است که با امام راحل تجديد ميثاق و با رهبر معظم انقلاب تجديد بيعت کنيم.
شرکت‌کنندگان دراين مراسم پس از اهداي تاج گل به مزار منور امام راحل و نثار فاتحه، با آرمان‌هاي رهبر کبير انقلاب اسلامي تجديد ميثاق کرده و با ولي امر مسلمين حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تجديد بيعت مي کنند.
گفتني است دهه وقف از فردا پنجشنبه 25 آبان آغاز و تا روز شنبه چهارم آذر ماه ادامه مي‌يابد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان

 سید عباس حسینی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و وزیارت با بیان این مطلب در آیین بدرقه نخستین گروه از زائران حج عمره در سال ۱۴۰۳ گفت: از زائران خانه خدا می‌خواهم که مردم ایران را از دعای خیر خود محروم نکنند و این سفر معنوی ارزشمند را غنیمت بشمارند.

وی همچنین از عمره‌گزاران ایرانی که پس از 9 سال انتظار عازم سرزمین وحی هستند، خواست که برای مردم مظلوم غزه که این روزها زیر آتش رژیم صهیونیستی قرار دارند، دعا کنند که از این شرایط سخت جنگی رهایی پیدا کنند. سید عباس حسینی در ادمه با اشاره به این زائران باید به قوانین و اصول کشور میزبان احترام بگذارند، گفت: 18 نهاد و وزارتخانه سازمان حج و زیارت را در سازماندهی زائران و اعزام آن‌ها به سرزمین وحی کمک می‌کنند که باید از آن‌ها تشکر کرد. رئیس سازمان حج زیارت در بخش دیگری از سخنان خود از مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای که رخصت این سفر معنوی را پس از 9 سال صادر کردند، تشکر کرد و گفت: دولت سیزدهم و در رأس آن‌ها رئیس‌جمهور و وزیر ارشاد نیز تسهیلات و امکانات لازم را برای اجرای مناسک حج عمره فراهم کردند که این اقدامات شایسته تقدیر و تشکر کرد. حسینی همچنین از سفیر عربستان سعودی در تهران به خاطر مساعدت‌هایی که برای ازسرگیری سفر حج عمره داشتند، تقدیر کرد. آمادگی حداکثری فرودگاه امام(ره) برای خدمت‌رسانی به زائران سعید چلندری، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز ضمن سخنانی در آیین بدرقه نخستین گروه از زائران حج عمره ۱۴۰۳ گفت: به شخصیت‌های حاضر در این مراسم از جمله نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر عربستان سعودی در ایران، مولوی اسحاق مدنی، رئیس شورای عالی مجمع تقریب و معاونان و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت خوشآمد عرض می‌کنم. وی با تأکید بر این که فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) از آمادگی حداکثری برای خدمت به زائران خانه خدا و عتبات عالیات برخوردار است، گفت: ترمینال «سلام» فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)که ویژه زائران خانه خدا و عتبات عالیات است، ۵۴ هزار متر مربع مساحت دارد و روزانه ۱۵ هواپیما و حداکثر ۱۴۰ هواپیما(در اوج ایام زیارت اربعین) از این فرودگاه پرواز می‌کنند. مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: ترمینال سلام فرودگاه ظرفیت ۱۰ هزار پارک خودرو را دارد و ارائه خدمات در آن در سطح استانداردهای بین‌المللی صورت می‌گیرد. وی گفت: در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) همچنین در شبانه‌روز به جز سفر عتبات ۱۶۰ سفر انجام می‌شود و این فرودگاه این افتخار را داشت که در سال ۱۴۰۲ میزبان یک میلیون زائر عتبات عالیات و حجاج بیت الله الحرام باشد. سعید چلندری در پایان گفت: از زائرانی که پس از ۹ سال عمره عازم سرزمین وحی هستند التماس دعا دارم. یادآوری می‌شود، آیین بدرقه نخستین گروه از زائران حج عمره در سال ۱۴۰۳ پس از ۹ سال انتظار، صبح امروز، سوم اردیبهشت‌ماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی؛ مولوی اسحاق مدنی، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی؛ عبدالله بن سعود العنزی، سفیر عربستان در ایران؛ سید عباس حسینی، معاون وزیر فرهنگ و رئیس سازمان حج و وزیارت، سعید چلندری؛ مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و جمعی از معاونان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در ترمینال «سلام» فرودگاه امام(ره) برگزار شد.  انتهای پیام منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • سرلشکری که هدیه ۳ میلیون تومانی شاه را رد کرد
  • درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد
  • دریادار سیاری: پاسخ ارتش و سپاه به عبور از خط قرمزهای نظام قاطع و سخت است
  • سپاه پاسداران، حافظ حریم نظام و انقلاب اسلامی