Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@12:51:14 GMT

مسي، ارتش تک نفره بارسا

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۴۰۵۷

مسي، ارتش تک نفره بارسا

خبرگزاري آريا- بعد از رفتن نيمار و عملکرد ضعيف بارسلونا در نقل و انتقالات، کمتر کسي در فصل جديد به آبي اناري ها اميد داشت. اما انگار همه فراموش کرده بودند هنوز فوق ستاره اي به نام مسي در اين تيم حضور دارد.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، ليونل مسي و يارانش در آخرين ديدار دوستانه پيش از فصل خود با رقيب سنتي شکست خوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئال مادريد در مجموع دو ديدار رفت و برگشت فينال جام سوپرکاپ اسپانيا با نتيجه پنج بر يک بارسلونا را شکست داده و قهرمان رقابت ها شد. اوضاع وقتي بدتر شد، که کريستيانو رونالدو پيراهن خود را درآورد و آن را در جلوي چشم هواداران بارسلونا بالا برد تا از کار مسي در ديدار قبلي دو تيم انتقام گرفته باشد. گزارش هاي منتشر شده بعد از اين مسابقه نشان مي دهد که ليونل مسي از نتيجه ديدار و رفتار رونالدو ناراحت شده و با خودش عهد بسته که به تيمش براي شکست رئال مادريد کمک کند.
ليونل مسي در يک پست انيستاگرامي بعد از اين مسابقه گفت:"روز بسيار بدي براي من بود، اما بايد بلند شويم و انتقام اين شکست را بگيريم." بعد از اين مسابقه مسي همان طور که گفته بود دوباره بلند شد و در مسابقات تيمش ضمن رهبري و سازمان دهي تيمي بارسلونا, خطوط دفاعي حريفان را با حملات زهردارش تحت فشار قرار داد. مسي به خودش قول داد که به تمرين و تلاش ادامه دهد. او خيلي زود ديدار با رئال مادريد را فراموش کرد تا بلافاصله بهترين بازيکن لاليگا تا اين مقطع از فصل جاري شود.
بارسلونا در طول پنجره نقل و انتقالات قبلي با مشکل بزرگي روبرو شد. نيمار بارسلونا را به مقصد پاريسن ژرمن ترک کرد. اين در حالي است که بارسلونا در ابتدا اعلام کرده بود نيمار را هرگز نخواهد فروخت، اما کاتالان ها نهايتا وارد معامله با پاري‌سن ژرمن شدند و باشگاه فرانسوي حاضر شد مبلغ آزادسازي ستاره برزيلي را به ميزان 222 ميليون يورو بپردازد.نيمار يکي از بهترين بازيکنان بارسلونا در زمان ترک تيم اسپانيايي بود و اين موضوع به خوبي نشان مي دهد که نيمار و مسي بار اصلي را در بارسلونا بر عهده داشتند. در رقابت هاي فصل قبل ليگ قهرمانان, بارسلونا با نتيجه 6 بر 1 پاري سن ژرمن را شکست داد در حالي که نيمار نقش بسيار مهمي در اين پيروزي تاريخي داشت. بعد از اين مسابقه بود که خيلي ها نيمار را آينده بارسلونا دانستند. به هر حال بعد از جدايي نيمار از بارسلونا, مسي احساس کرد که بايد به کمک تيمش بشتابد.
در واقع ستاره آرژانتيني بعد از رفتن نيمار دوباره رهبر بي رقيب بارسلونا شد و با بازي هاي درخشان خود نقش اصلي را در هدايت کاتالان ها در زمين بر عهده گرفت. نقش ليونل مسي در تيم کاتالان ها در طول فصل جاري به خوبي احساس شده و او بسيار اميدوارکننده ظاهر شده است. بارسلونا در حال حاضر صدرنشين لاليگا است و به تازگي حضورش را در ليگ قهرمانان قطعي کرده است. ستاره آرژانتيني در 17 ديدار فصل جاري، 16 بار براي تيمش گلزني کرده است.
اگر شما مسي را به خوبي بشناسيد، روزهاي اوليه او را تحت سرمربي گري گوارديولا حتما به ياد داريد. پپ گوارديولا از همان زمان تاکتيکي ترين و خوش فکرترين سرمربي جهان بوده و ليونل مسي در زمان حضور پپ در نيوکمپ خيلي به سرمربي تيمش نزديک بود. در آن زمان ليونل مسي در نقش شماره نه کاذب براي بارسلونا به ميدان مي رفت. قبل از ديدار ال کلاسيکو در تاريخ دوم مي سال 2009، گوارديولا ستاره آرژانتيني را به اتاق خود فرا خوانده و به او گفت:" فردا در مادريد دوست دارم مثل هميشه به عنوان وينگر به زمين بروي. اما در طول بازي هر زمان به تو علامتي دادم, منظورم اين است که خط مياني را ترک کرده و به جايي بروي که با علامت به تو نشان دادم." در طول مسي درست همان طور که گوارديولا دستور داده بود, از وسط زمين فاصله گرفت و جلوتر حرکت کرد و با حرکت هاي خيره کننده اش مدافعين حريف را گيج کرد. در آن ديدار ال کلاسيکو شاهد چهره ديگري از مسي بوديم، ستاره آرژانتيني در طول اين بازي کار بازيکنان حريف را سخت کرده بود. او دو بار گلزني کرد و يک بار پاس گل داد تا نقش به سزايي در پيروزي 6 بر 2 تيمش داشته باشد و درست از همان موقع بود که شماره نه کاذب در فوتبال جا افتاد و او در اين نقش واقعا عالي کار کرد.
با خروج لوئيس سوارز از آمادگي و عدم حضور وينگر در تيم فعلي کاتالان ها، والورده مجبور شد از مسي دوباره به عنوان شماره نه کاذب استفاده کند، که البته ستاره آرژانتيني در اين پست خودش مي درخشد و با حرکت هاي سريعش بازيکنان حريف را در جاي خود ميخکوب مي کند. علاوه بر اين ليونل مسي با حرکت هاي خود بازيکنان حريف را از هم تيمي هايش دور مي کند، تا براي آن ها فضا ايجاد شود. مسي با زدن 16 گل از 17 مسابقه فصل جاري نشان داده که هنوز مي توان به او اعتماد کرد.
لوئيس انريکه سرمربي قبلي بارسلونا بعد از سه فصل طوفاني با بارسلونا و رسيدن به جام هاي سه گانه در فصل 2015-2014 نيوکمپ را ترک کرد و متعاقب اين مسئله ارنستو والورده سرمربي سابق اتلتيکو بيلابئو مسئوليت کادر فني بارسلونا را پذيرفت، اما حضور سرمربي جديد هم چيزي به جز موفقيت براي کاتالان ها به ارمغان نياورد و کاتالان ها در سه مسابقه از رقابت هاي دوستانه پيش از فصل خود پيروز شدند. کاتالان ها همچنين بعد از شکست از رئال مادريد در جام سوپرکاپ دي اسپانا، خيلي زود اين شکست را پشت سر گذاشتند و الان در صدر جدول لاليگا قرار دارند و ارنستو والورده در بازي گرفتن از تيمش به خصوص ليونل مسي بسيار موفق بوده است. ليونل مسي تحت نظر ارنستو والورده فرم فوق العاده اي داشته و به نظر مي رسد به خوبي با تاکتيک هاي سرمربي جديد هماهنگ است. والورده با اعطاي نقش شماره نه کاذب به مسي اين امکان را به ستاره آرژانتيني داده که بين خطوط مياني و هجومي تيمش آزادانه حرکت کند و اين موضوع خوشحالي ليونل مسي را به دنبال داشته است. با تاکتيک والورده، مسي به عقب و به خط مياني باز مي گردد و توپ را از بازيکنان حريف گرفته و با چند پاس موقعيت گلزني ايجاد کرده و يا خودش گل مي زند.
در حال حاضر کريستيانو رونالدو و ليونل مسي بهترين بازيکنان دنيا هستند. اين دو يک دو قطبي را تشکيل داده اند که در نه سال گذشته فوتبال دنيا را تحت تاثير خود قرار داده اند. اين دو در طول اين مدت همواره امادگي خود را حفظ کرده و آمار گل هاي بالايي را از خود به جا گذاشته اند. موفقيت اين دو ستاره بزرگ و خصوصيات فردي هر کدام، باعث شده اين دو بازيکن از سوي جرايد و فوتبال دوستان بارها و بارها با هم مقايسه شوند. تاکنون در بيشتر اين مقايسه ها مسي برتري کم رنگي بر رقيبش داشته و اين به دليل دفعات بيشتر کسب توپ طلا به وسيله ستاره آرژانتيني بوده است. با وجود اين مسئله بعد از اين که رونالدو يک تنه رئال مادريد را بعد از پنج سال قهرمان لاليگا کرده و همچنين قهرمان چمپيونزليگ کرد، جاي اين دو ستاره عوض شد.
مسي مي داند که ستاره پرتغالي مي تواند با کسب جايزه توپ طلاي پيش رو از نظر تعداد کسب اين افتخار به او برسد. به همين دليل ليونل مسي بعد از يک افت کم رنگ, دوباره تلاش مي کند و در طول اين فصل شاهد عملکرد فوق العاده اي از مسي بوده ايم. علاوه بر اين ها مسي و رونالدو بر روي هم تاثير گذار هستند و وقتي در مصاحبه با فرانس فوتبال از ستاره پرتغالي درباره رقابتش با مسي سوال شد، او گفت: من مي دانم که رقابت بين من و مسي باعث پيشرفت هر دوي ما مي شود. اين رقابت براي من و مسي و تمام بازيکنان فوتبال در جهان خوب است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوهای خالی: بدترین استقبال فصل از بارسا

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا دیشب در آخرین بازی هفته سی و سوم لالیگا به مصاف والنسیا رفت و 4-2 برنده شد. طوفانی که در روزهای اخیر در چندین منطقه کاتالونیا پیش بینی شده بود به بارسلونا رسید و به طور کامل روی مسابقه و استقبال هواداران تاثیر منفی گذاشت. شکست های اخیر بارسا و از بین رفتن شانس قهرمانی نیز نقش داشت و به این دلایل تنها 30167 تماشاگر در ورزشگاه مونتجوئیک بودند تا بدترین استقبال فصل به ثبت برسد.

در مجموع از بازی های این فصل بارسا استقبال خوبی نشد و قبل از بازی دیشب، بازی با آلمریا کمترین تماشاگر را داشت. بازی برابر اتلتیکو نیز در رده سوم بود که این با توجه به حساسیت بازی و نام و اعتبار حریف در نوع خود بسیار عجیب بود.

دیگر خبرها

  • ناراحتی ستاره بارسا از لوا: نگذاشت من گل بزنم!
  • برتری 3-0 بارسلونا مقابل لیورپول با بریس لیونل مسی (لیگ قهرمانان اروپا - 2019/5/1) / فیلم
  • اولین گل لیونل مسی با پیراهن بارسلونا (1 می، 2005) / فیلم
  • سکوهای خالی: بدترین استقبال فصل از بارسا
  • تاریخ‌سازی تراشتگن در بارسا: بیخ گوش لیونل مسی!
  • خوشحالی ستاره بارسا: روزهای سخت تمام شد
  • هشدار ناجی بارسا: ما باید زیاد گل بزنیم!
  • حمله سرمربی والنسیا به داور: به نفع بارسا تصمیم گرفتی!
  • کامبک بارسلونا مقابل والنسیا ۱۰ نفره با هت‌تریک لواندوفسکی
  • قطعی: بارسلونا پایان فصل در کره جنوبی