Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@17:44:05 GMT

تبلیغ کتاب یک امر مقدس است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۴۲۳۵

تبلیغ کتاب یک امر مقدس است

خبرگزاری شبستان: دکتر حاجی زین‌العابدینی با اشاره به ارسال ۷۹۲ اثر به چهارمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی گفت: تعداد نونهالان، نوجوانان و بانوان در این جشنواره افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار شبستان، دکتر حاجی زین العابدینی امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی گفت: ترویج و تبلیغ کتاب یک امر مقدس است و شایسته است که زیاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه مروجان کتابخوانی بیانیه ای در خصوص حادثه زلزله کرمانشاه تهیه کرده است و قرار است در حوزه کتاب در مناطق زلزله زده کارهایی انجام دهند. در زلزله بم یکی از فعالیت های حوزه کتاب این بود که کتاب هایی همراه با کتاب خوانانی به آن مناطق ارسال شد. در آنجا عده ای برای بچه ها کتاب و قصه می خواندند تا حال روحی بچه ها تغییر کند.

 

دکتر حاجی زین العابدینی اظهار داشت: در سال 93 که جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی شروع شد 93 اثر به دست ما رسید. در سال دوم 492 اثر، در سال سوم 753 اثر و امسال 792 اثر به جشنواره رسید. ما در حوزه ترویج کتابخوانی از نظر کمی وضعیت خوبی داریم و از نظر کیفی باید تقویتی صورت گیرد.

 

وی اظهار داشت: در جشنواره بخش هایی داشتیم که تمرکز روی افراد در گروه های فعال در ترویج کتابخوانی بود. بخش بین الملل برای گروه هایی بود که در خارج کشور کتاب ترویج می کردند. بخش ویژه امامان جماعت، کتابفروشی ها، واحدهای صنفی، اساتید دانشگاه، مربیان، معلمان و مروجان الکترونیکی را شامل می شود.

 

دبیر چهارمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی در مورد ویژگی های این جشنواره اظهار داشت: گروه های ترویج کتابخوانی فعال بودند و این گروه در حال جدا شدن از بخش دولتی است. آثار رسیده به جشنواره زیاد بوده است، از سال قبل جشنواره وب سایت ویژه داشته، شرکت نوجوانان، نونهالان و بانوان در این جشنواره زیاد شده است.

 

وی با بیان اینکه آثار را در سه مرحله داوری کردیم، خاطرنشان کرد: افراد مروج کتابخوانی 31 نفر، گروه های مروج 8 گروه، گروه های خارج کشور 3 گروه، مربیان 93 نفر، امامان جماعت 44 نفر، کتابداران 323 نفر، کتابفروشی ها 33 عدد، مهدکودک ها 39 عدد، مراکز خدمات عمومی 136 عدد و مروجان الکترونیکی 73 نفر بودند.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: در حوزه‌ی استانی جشنواره‌ی «افتخار من» که سال گذشته همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد، بیش از هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۸ اثر برتر به تهران معرفی شد.

سرهنگ حسن حبیبی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جوان و آینده ساز با فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس و تاسی از تاریخ شفاهی رزمندگان پیشکسوت است که در ۸ سال مقاومت ملی مردم ایران مقابل تجاوز حزب بعثی ، درس شهامت، ایثار و آزادگی را مشق نمودند و از کیان و شرف این سرزمین دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: در سلسله جشنواره‌های ملی «افتخار من» فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دفاع مقدس، حوادث و خاطرات دوران جنگ را از اجداد خویش جویا شده ودر قالب نثر یا ضبط، به جشنواره ارایه می‌دهند. 

سرهنگ حسن حبیبی اضافه کرد: نخستین جشنواره‌ی ملی «افتخار من» سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد و فراخوان چهارمین جشنواره هم سوم خردادماه امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی