Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:36:16 GMT

نجفی‌توانا: نهاد وکالت تبلور مشارکت در جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۴۵۴۴

نجفی‌توانا: نهاد وکالت تبلور مشارکت در جامعه است

یکی از اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه نهاد وکالت تبلور مشارکت در جامعه است، گفت: به لحاظ عرفی وظیفه نهاد وکالت، اجرای عدالت و قانون است.

به گزارش ایسنا، علی نجفی‌توانا طی سخنانی در همایش سالروز تاسیس کانون وکلای دادگستری ضمن تشکر از بانیان اقدام هدفدار بزرگداشت سالروز تاسیس کانون وکلای، گفت: از توضیحات مبسوط دکتر جهرمی و دکتر کشاورز بهره بردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوت دکتر عراقی و همچنین دکتر چوبدار و چند تن از وکلایی که در حادثه زلزله در کرمانشاه جان به جان آفرین تسلیم کردند را تسلیت می گویم.

وی با بیان اینکه نهاد وکالت تبلور مشارکت جامعه است، اظهار کرد: نهاد وکالت در بسیاری از کشورها متضمن قانون، عرف و مدنیت است. در بخش قانونی اقدامات کانون وکلا معطوف به صدور پروانه وکالت، آموزش و گاهی مقاومت ناچیز و کم اثر است. یک زمان که آن عزیزان نهال استقلال را کاشتند اما ما در اثر انتخاب دولتی مان ریشه این نهال کهنسال را زدیم یا ریشه اش را نازک کردیم.

نجفی‌توانا عنوان کرد: از لحاظ عرفی وظیفه نهاد وکالت اجرای عدالت و قانون است. ما هزینه ندادیم که فقط کسب درآمد کنیم. باید در این راه هزینه می دادیم که دادیم اما نقش کانون وکلا در این زمینه ضعیف است. در حوزه مدنیت و نظم نیز ما را در نشریات نهاد مدافع حق معرفی می کنند اما در عمل فعالیت ما را محدود و در عمل ضعیف می کنند. نهاد وکالت نیمه جانی دارد و اگر وفاق را به جای اختلاف جایگزین کنند و خوب عمل شود، این استقلال نیم بند را حفظ خواهیم کرد تا به سرنوشت کسانی که چشم بسته اند و به دنبال اختلاف هستند دچار نشویم.

این عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه باید شیوه مدیریت در نهاد وکالت تغییر کند و مدیریت درگیر تحرک صنفی شود، خاطرنشان کرد: این امر به حرکت شما بستگی دارد زیرا حضور شما شانس سلامت کانون را بالا می برد، آنانی که سلامت حرفه‌ای شناخته شده دارند را انتخاب کنید.

وی تصریح کرد: شرایط امروز کانون وکلا نیاز به آسیب شناسی دارد. آنهایی که همراه غیرت‌مردان هستند می دانند چه کاری باید انجام دهند. این همه خفت و درماندگی از چه جهت است؟ نتیجه این اختلافات از آن کسانی است که از آن بهره می برند. با استدلال می توان مشکلات را مرتفع و بسیاری از مفاهیم را تفهیم کرد و چاره‌ای جز حضور معنادار وجود ندارد. من با افتخار می گویم در دوره‌ای که بودم  یک دستور خلاف واقع ندادم و هزینه آن را هم پرداخت کردم که این هزینه پرداخت شده در راه صنف و استقلال وکلا کم است حتی باید هزینه های بیشتری هم در این راه پرداخت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با مشارکت مردم باعث توسعه اشتغال می‌شود

 مهرداد جهان‌دیده د  با اشاره به تبریک هفته کارو کارگر به این قشر زحمت‌کش، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: استقلال ملت و کشور به تلاش و زحمت کارگران بستگی دارد.
 
 وی افزود: توسعه و پیشرفت روزافزون و شکوفایی ایران اسلامی مدیون زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه کارگران نوآور و خلاق این مرزوبوم است.
 
 این مقام مسئول ادامه داد: بدون شک توفیقات حاصل شده در عرصه‌های علمی، اقتصادی و صنعتی کشور نتیجه مجاهدت‌های این قشر زحمت‌کش و بی‌ادعا از جامعه و همه ارکان حاکمیت است.
 
 وی ضمن ارج‌نهادن به مقام رفیع و عظیم کارگران و خدمات صادقانه و بی‌دریغ این قشر شریف از تمامی کارگران متعهد و سخت‌کوش شهرستان ولایت‌مدار ایرانشهر قدردانی کرد و فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر را به یکایک کارگران عزیز و خانواده‌های آنان تبریک عرض کرد.
 
وی اضافه کرد: امیدوارم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید با مشارکت مردم" نام‌گذاری شده، شاهد صحت و سلامتی جامعه کارگری، پیشرفت و توسعه روزافزون ایران اسلامی و توسعه اشتغال و تولید برای فرزندان این مرزوبوم باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جهش تولید با مشارکت مردم باعث توسعه اشتغال می‌شود
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است