Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@18:53:56 GMT

انسان در برابر عظمت خداوند هیچ است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۵۰۹۰

انسان در برابر عظمت خداوند هیچ است

خبرگزاری شبستان:کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه هر که برای خداوند باشد خدا برای اوست، گفت: انسان با اعتماد به خدا می‌فهمد که در مقابل عظمت خداوند، هیچ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، کارشناس مسائل دینی، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه صفر در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، گفت: برخی حوادث طبیعی به سبب گناهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مسائل دینی مفاسد اقتصادی را یکی از گناهان بیان کرد و اظهار داشت: حساسیت و واکنش مردم نسبت به مفاسد اقتصادی که در جامعه صورت می‌پذیرد باید آشکار شود تا از این طریق فساد اقتصادی در جامعه کاهش یاد.

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی در ادامه با بیان اینکه امروز برخی مفاسد مالی و بانکی مردم را به ستوه آورده است، ابراز کرد: ریشه تمام این مشکلات در ترک امربه معروف و نهی از منکر است.

وی بدحجابی را از دیگر معضلاتی دانست که کشور را درگیر کرده، گفت: امروز برخی با شعار آزادی به ترویج بی‌حجابی و بی‌بندوباری پرداخته و قوانین الهی را زیر پا می‌گذارند در حالی که این قانون از اصول ضروری دین و با هدف حفظ حریم خانواده و ساختار جامعه وضع شده است.

این کارشناس مسائل دینی در بخش دیگر با بیان اینکه انسان باید در همه امور به خداوند اعتماد و امید داشته باشد، گفت: طبق صریح روایات؛ هرکه برای خداوند باشد خدا برای اوست؛ بنابراین انسان با اعتماد به خدا می‌فهمد که در مقابل عظمت خداوند، هیچ است.

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی ادامه داد: امام سجاد(ع) ظرف مدت چهل سال در غالب دعا نهضت فرهنگی و اعتقادی به پا کردند و اندیشه توحیدی آسیب دیده مردم را، بازسازی و احیاء کردند، آن حضرت درباره این موضوع می‌فرمایند: در برابر عظمت پرورگار من از کمترین‌ها کمتر هستم، همچنین امام حسین(ع) در دعای عرفه می‌فرمایند: خدایا آن کسی که ثروتمندترین است در اوج ثروت فقیر درگاه توست، بنابراین اولین پله سقوط انسان خودبینی و عجب است، امیرمؤمنان علی(ع) در مذمت عجب و غرور آب پاکی را روی دست انسان می‌ریزند آنجا که می‌فرمایند: گناهی که به تو احساس حقارت بدهد نزد خداوند بهتر از حسنه‌ای است که تو را دچار عجب و خودپرستی کند، بنابراین اگر انسان بخواهد عظمت پروردگار را درک کند ابتدا باید حقارت خود را بشناسد.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج عظمت و ابهت امت اسلام است

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ آیت الله فلاحتی امروز در جمع زائران گیلانی حج تمتع ۱۴۰۳ با اشاره به اهمیت به جا آوردن حج به عنوان فریضه‌ی الهی و نورانی گفت: حج عظمت و ابهت امت اسلام است و باید گرامی داشته شود.
وی با بیان اینکه خداوند به واسطه خانه امن الهی زمین لم یرزع و بیابانی مکه را معنویت بخشید افزود:زائران باید قدر این فرصت را بدانند و انسان‌های نورانی باید برای رسیدن به کمال و معنویت به حج بروند.
 وی با تاکید بر اینکه باید تاثیر سفر به مکه در زندگی زائران نمود پیدا کند گفت: شاید کسی بار‌ها به سفر حج برود، اما چیزی نصیبش نشود به همین دلیل باید تلاش شود که قبل از رفتن به این سفر معنوی خود را پاک گرداند. 
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به عظمت حج تمتع گفت: اگر کسی مکنت مالی دارد باید به رفتن به سفر حج اهتمام داشته باشد.
مدیر حج و زیارت گیلان هم در این مراسم گفت: امسال ۸۷ هزارو ۵۵۰ نفر عازم حج تمتع میشوند که سهم گیلان از این تعداد ۶۳۰ زائر است.
اسکندری با بیان اینکه زائران گیلانی در قالب ۵ کاروان به مکه مشرف میشوند افزود: ۴ کاروان از رشت و یک کاروان از زائران گیلانی از تهران به مکه اعزام میشوند. 

در این مراسم‌همچنین زائران مناسک حج را به صورت نمادین انجام دادند.

دیگر خبرها

  • حج عظمت و ابهت امت اسلام است
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • ۵۳ نکته از نامه‌ای برای زندگی
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!
  • عظمت آب ورودی به تنگه زرانگوش در ایلام
  • دولت نتانیاهو در حال سقوط است/ نیروهای حماس به مقاومت خود ادامه دهند
  • ضرورت توجه به حقوق و مسائل مادی معلمان
  • مسئولیت علم در کلاس امام صادق(ع)
  • امام صادق(ع) و عبور از دوگانه‌های باطل
  • «معلم» پیام آور سعادت انسان‌ها است