Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@19:55:55 GMT

ارومیه پیش‌تاز علم پزشکی نوین در ایران است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۵۲۹۵

ارومیه پیش‌تاز علم پزشکی نوین در ایران است

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ارومیه با قدمت ۱۵۰ ساله، پیش‌تاز علم پزشکی نوین در ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه ، جواد آقازاده صبح امروز در کنگره بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب ارومیه، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و سرداران سرافراز آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با توجه به نا‌امنی و آشوب در کشورهای هم‌مرز با این استان، آذربایجان‌غربی به‌دلیل رشادت 12 هزار شهید و سرداران نامدار خود، امروز در امنیت کامل به‌ سر برده و هم‌اکنون یک کنگره بین‌المللی در تراز جهانی در این شهر در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح سابقه تمدنی ارومیه بیان کرد: آذربایجان‌غربی مهد تمدن بوده و ارومیه سابقه تمدنی پنج هزار ساله داشته و بطلمیوس جغرافی‌دان باستان هم در کتاب‌های خود از ارومیه به عنوان شهر قدیمی یاد می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی افزود:موبد حکیماز اولین پزشکان معروف اسلامی است که با کمک آرتیمیای دریاچه ارومیه، دارویی ساخته بود که برای درمان زخم‌ها استفاده می‌شد و توانست خلفای زمان خود را درمان کند.

وی با یادآوری سابقه پزشکی و طب در ارومیه تصریح کرد: قدمت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به حدود 150 سال پیش بر‌می‌گردد.

آقازده افزود: در دوره قاجار فردی به‌نامحاج بابا افشارتوسط عباس میرزا در سال 1812 میلادی به دانشگاه آکسفورد اعزام کرده و بعد از یادگیری پزشکی، به ایران بازگشت و به مداوای حکام وقت و مردم می‌پردازد.

وی گفت: اولین کلینیک پزشکی در سال 1835 میلادی و اولین بیمارستان آموزشی در سال 1855 میلادی در ارومیه ساخته شده‌اند که در آن زمان بی‌نظیر بود.

رئیس کنگره بین‌المللی میان‌دوره‌ای جراحان مغز و اعصاب ارومیه اظهار کرد: 56 سال قبل از ساخت دانشگاه تهران، اولین کالج پزشکی در سال 1880 میلادی در ارومیه ساخته شده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی در حال حاضر دارای شش دانشکده و 4 هزار و 594 دانشجو بوده و در تمامی رشته‌ها مقطع PHD دارد.

آقازاده با تسلیت کشته‌شدن تعدادی از هم‌وطنان در اثر زلزله در کرمانشاه افزود: در همان ساعات اولیه زمین‌لرزه، پنج دستگاه آمبولانس با امکانات کامل به مناطق زلزله زده اعزام شد.

انتهای پیام/

R41361/P1336/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد: میز های خدمت این هفته 07 اردیبهشت ماه 1403  با حضور مدیران کل کمیته امداد - جهاد کشاورزی و تأمین اجتماعی آذربایجان غربی،  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ،  شهردار منطقه 2 ارومیه ،  معاون  درمان دانشگاه علوم پزشکی و مسئول بسیج کارگران استان تشکیل  می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • اولین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به پاریس رسید / استقبال در بدو ورود به ارومیه
  • اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به المپیک رسید / استقبال از بدو ورود به ارومیه
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی