Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@01:19:22 GMT

بانک اطلاعاتی کودکان کار استان لرستان ایجاد شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۵۶۶۹

بانک اطلاعاتی کودکان کار استان لرستان ایجاد شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان خواستار ایجاد بانک اطلاعاتی از کودکان کار شد و گفت: شهرداری‌ها درزمینهٔ مقابله با متکدیان با شناسایی‌های صورت گرفته بین متکدیان و کودکان کار تفکیک کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حبیب اله خجسته پور صبح امروز در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد کودکان کار را آسیبی جدی دانست که نیازمند بررسی مفصل است و اظهار داشت: شهرداری‌ها و بهزیستی می‌توانند در این زمینه اقدامات خوبی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی به‌نوعی درهم‌تنیده هستند و معمولاً یک آسیب اجتماعی می‌تواند علت به وجود آمدن آسیب دیگری باشد و به همین ترتیب ادامه می‌یابد بنابراین اگر کودک سالم و بانشاطی تربیت شود والدین آینده این جامعه سالم خواهند بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان یکی از علل طلاق را عدم کسب مهارت‌های زندگی دانست و بیان کرد: اگر بتوانیم کودکان و نوجوانان سالم را در این دوران و در این زمان تربیت کنیم والدینی را در آینده خواهیم داشت که آستانه تحمل بالاتری خواهند داشت و از خشونت دوری می‌کنند و به سمت زندگی بانشاط و مسالمت انگیز حرکت می‌کنند.

وی بابیان اینکه بسیاری از بزه‌هایی موجود از میان کودکان کار خارج می‌شود، گفت: کودکان کار معمولاً در مناطقی زندگی می‌کنند که بیشترین آمار طلاق و کمترین شادی و نشاط در آن مناطق وجود دارد.

خجسته پور خواستار ایجاد بانک اطلاعاتی از کودکان کار شد و افزود: تحصیل کودکان کار دغدغه‌ای است که انتظار می‌رود آموزش‌وپرورش مساعدت جدی در این زمینه داشته باشد و شهرداری‌ها نیز درزمینهٔ مقابله با متکدیان با شناسایی‌های صورت گرفته بین متکدیان و کودکان کار تفکیک کنند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه کودکان کار تأکید کرد و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد با حداقل امکانات بیشترین تأثیر و فعالیت را در این زمینه ‌دارند که دستگاه‌های متولی باید از ظرفیت این نهادها بیشترین استفاده را ببرند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در طرح تقسیم‌کار ملی برای هریک از آسیب‌های اجتماعی یک دستگاه متولی و به ازای هر دستگاه متولی تعدادی دستگاه همکار مشخص‌شده است که در بحث طلاق دستگاه متولی سازمان بهزیستی است اما در کنار این سازمان تعدادی دستگاه همکار همچون دانشگاه علوم پزشکی، دادگستری، آموزش‌وپرورش، ورزش و جوانان و نهادهای فرهنگی دیگری تعریف‌شده است.

وی با تأکید بر مشخص شدن سهم هر دستگاه در این زمینه عنوان کرد: درزمینهٔ کاهش آمار طلاق هر سازمان برنامه‌های خود را به‌صورت ریز به سازمان بهزیستی ارائه دهد و این سازمان نیز بانک اطلاعاتی با همکاری ثبت‌احوال تهیه کند و با توجه به موقعیت بومی و محلی استان به دنبال علل این موضوع باشد چراکه برخی علت‌های مطرح‌شده ملی است که ممکن است در استان لرستان اولویت‌ها تغییر پیدا کند و به دنبال حل موضوع به‌صورت بومی و محلی هستیم.

خجسته پور آمار طلاق در برخی شهرستان‌ها را نگران‌کننده خواند و گفت: باید به‌صورت ویژه و موردی جلسه آتیه طلاق در شهرستان کوهدشت برگزار شود تا 20 درصد آمار طلاق اعلام‌شده در این شهرستان ریشه‌یابی و واکاوی شود.

انتهای پیام/

R41450/P1336/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۵۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله‌گردی و کودکان کار امسال ساماندهی می‌شوند

شهردار تهران گفت: در ماه‌های اولیه سال جاری برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته است که پدیده زباله‌گردی و کودکان کار ساماندهی شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در مورد جمع‌آوری غیرمجاز پسماند توسط سودجویان با اشاره به همکاری بسیار جدی بین دستگاه‌ها به ویژه دستگاه قضا درخصوص برخورد با مافیای زباله اظهار کرد: توقیف مجموعه ماشین‌هایی که خارج از ضوابط در حال انجام این کار هستند، از قبل از عید شروع شده است و مجموعه‌های مختلف این امر را به صورت ویژه دنبال می‌کنند. البته شبکه‌هایی وجود دارند که کودکان کار و زباله‌گرد را به کار می‌گیرند که این شبکه‌ها نیز توسط دستگاه‌های انتظامی دنبال می‌شوند.

وی افزود: در ماه‌های اولیه سال جاری برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته است که این پدیده ساماندهی شود.

تاکید زاکانی بر شناسایی مافیای زباله‌گردی توسط دستگاه‌های امنیتی

زاکانی در پاسخ به سوال دیگری با تاکید بر اینکه ساخت تمام خطوط مترو در سال جدید فعال می‌شود، گفت: چهار خط جدید به خطوط هفت‌گانه مترو اضافه خواهد شد که ساخت دو خط از سال گذشته آغاز شده است و ساخت دو خط دیگر نیز در سال جدید شروع خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک شرکت در لرستان محکوم به استرداد ۵۷۲ هزار یورو شد
  • ایجاد زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های راهبردی لرستان است
  • جریمه یک شرکت به دلیل عدم عمل به تعهد ارزی
  • زباله‌گردی و کودکان کار امسال ساماندهی می‌شوند
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • شما هم می توانید یک یتیم را سرپرستی کنید ؛ با هزینه اندک شما و همت والای "ماه"
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیون دلاری آمریکا برای ابزار جاسوسی پوشیدنی
  • سه هدف طراحان عملیات تروریستی مسکو
  • عکس | ازدواج دوم بهنوش طباطبایی بعد طلاق مهدی پاکدل!