Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سازمان بين‌المللي آزادی بيان (آيفكس) در گزارشی اعلام کرد: بحرین به علت نقض حقوق بشر در ماه اکتبر در راس بدترین ناقضان آزادی بیان در منطقه عربی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، سازمان بين‌المللي آزادی بيان (آيفكس) اعلام کرد: مقامات آل خلیفه هفته آخر ماه اکتبر گذشته مرتکب تعدادی نقض حقوق بشر شدند تا در راس بدترین ناقضان آزادی بیان در منطقه عربی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که جامعه بین المللی حقوق بشر نسبت به آزادی چهار فعال بحرینی از جمله «ابتسام الصایغ» به قید کفالت خوشبین بود.

این سازمان اعلام کرد: بحرین در 23 اکتبر نخستین محاکمه نظامی غیرنظامیان از سال 2011 میلادی برگزار کرد، به طوری که در این دادگاه چهار بحرینی برای اتهامات سیاسی محاکمه شدند و به هیچ کدام از آنها اجازه داده نشد تا از زمان بازداشت شان با وکیلی دیدار کنند.

در تاریخ 30 اکتبر نیز «محمود الجزیری» روزنامه نگار را به اتهام مربوط به ترویسم به 15 سال حبس و لغو تابعیت محکوم کردند.

سازمان آیفکس اعلام کرد: سوء برخورد در زندان های بحرین ادامه دارد و اعضای خانواده بازداشت شدگان سیاسی و فعالان مخالف در تبعید را هدف قرار دادند، به طوری سه نفر از اعضای خانواده سید«احمد الوادعی» فعال بحرینی را که در تبعید به سرمی برد، پس از بازداشت در ماه مارس به سه سال زندان محکوم کردند.

این سازمان تاکید کرد: در تاریخ 26 اکتبر دادگاه تجدید نظر در حکم به انحلال گروه از مخالفان اصلی در این کشور موسوم به «وعد» داده شد.

این مسئله باعث شده است که سازمان آمریکایی های حامی دموکراسی و حقوق بشر اعلام کردند که دولت قصد ندارد که روند سرکوب جامعه مدنی را تغییر دهد.

 

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موعود شمخانی دستگیر شد

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری دولتی برنا نوشت: یک منبع آگاه بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را تایید کرد و گفت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

موعود شمخانی در سال ۱۳۹۴ به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

بنابر خبری که در پایگاه خبری انصاف‌نیوز منتشر شده، ادعا شده که موعود شمخانی به اتهام دست داشتن در پرونده اختلاس ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی بازداشت شده است.

دیگر خبرها

  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • موعود شمخانی دستگیر شد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • بازداشت موعود شمخانی تأیید شد
  • بازداشت «موعود شمخانی» تأیید شد
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر