Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@15:24:52 GMT

آغاز مرمت خانه تاریخی کیهان در شهر مود

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۶۲۸۱

فاز اول مرمت خانه تاریخی کیهان در شهر مود از توابع شهرستان سربیشه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سربیشه گفت: فاز اول مرمت اضطراری منزل تاریخی کیهان و با هدف بامسازی این بنای تاریخی در دستور کار این نمایندگی قرار گرفته که امیدواریم تا قبل از آغاز بارندگی ها اقدامات مرمتی در نظر گرفته شده در این مرحله اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشم اتفاقی افزود: سبک سازی، دوخت و دوز ترک های موجود روی بام و اجرای اندود مجدد بام از برنامه های کاری در این فاز از مرمت خانه کیهان است.
وی گفت: با توجه به وسعت و موقعیت ویژه این اثر تاریخی در نظر داریم پس از تکمیل اقدامات مرمتی نسبت به تجهیز این بنا و تبدیل آن به مرکز تولید پارچه سنتی برک که از جمله رشته های تازه احیا شده در شهر مود است، اقدام کنیم و در آینده نزدیک شاهد راه اندازی اولین خانه برک ایران در این خانه تاریخی خواهیم بود.
خانه تاریخی کیهان 24 مهر 1395 با شماره 31579 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از انتشار آگهی مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بنای تاریخی خانه آصف اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

وی افزود: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به با برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بناهای تاریخی استان، تاکید کرد: با توجه به اینکه واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بناها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

کد خبر 749477

دیگر خبرها

  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال