Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، غلامعلی هلاکو در جمع خبرنگاران استان گلستان با بیان اینکه فضای کسب و کار در صنعت زنبورداری استان سنتی است، اظهار کرد: در فضای سنتی جای مانور زیاد برای توسعه این صنعت وجود ندارد باید سرمایه وارد این صنعت شود و از اکتفا به یک محصول در صنعت زنبورداری پرهیز کرد.

وی تصریح کرد: از اقتصاد تک محصولی زنبور عسل باید عبور کنیم و نباید تنها به عسل اکتفا کرد بلکه محصولات جانبی زنبور عسل هم‎چون ژله رویال، زهر زنبور و … دارای درآمدبالایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: زنبورداری در دنیا به سمتی می‎رود که نمی‎توان با تولید تنها یک محصول با دنیا رقابت کرد.

هلاکو در ادامه به مشکلات زنبورداران استان اشاره کرد و افزود: برداشت سالی یک بار عسل به دلیل شرایط اقلیمی استان و عادت‎هایی که زنبورداران دارند مشکل بسیاری از زنبورداران استان محسوب می‎شود در حالیکه در بسیاری از استان‎ها سالی دو یا بیشتر نیز عسل برداشت می‎شود.

وی نبود صنعت بسته بندی و برندینگ عسل را از دیگر مشکلات موجود در صنعت زنبورداری استان برشمرد و گفت: در گلستان تنها پنج مکان را به صنایع بسته بندی عسل اختصاص دادیم که عسل را خریداری و بسته بندی انجام می‎دهند اما این تعداد مکان برای بسته بندی عسل کم است.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان گلستان بیان کرد: طی نشست با اتحادیه زنبورداران استان قرار به دایر شدن فروشگاهی برای فروش محصولات زنبورداران شد بدین ترتیب عسل از زنبورداران خریداری و در همان فروشگاه به توزیع و فروش می‎شود.

هلاکو افزود: در گذشته در صنعت زنبورداری برای تهیه ملکه به کشورهای اروپایی وابسته بودیم اما قریب به بیست سال می‎شود که همکاران به فکر رفع این مشکل افتادند و ملکه‎ها داخل کشور و در استان ما نیز تولید می‎شود.

وی یکی دیگر از مشکلات زنبورداران را ورود زنبورهای مهاجر از استان‎های دیگر عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های مربوطه باید جلوی این قضیه را بگیرند و اگر مسامحه‎ای در این رابطه انجام شود شاهد مشکلات جدی از لحاظ بهداشتی در استان خواهیم بود.

هلاکو در رابطه با ارائه تسهیلات بانکی به زنبورداران گفت: تقریبأ دو سالی می‎شود ارائه تسهیلات بانکی به زنبورداران نسبت به گذشته کمتر شده از آنجایی که زنبورداری تحت تأثیر اقلیم است زنبورداران در مواقعی قادر به پرداخت تعهدات خود نیستند بنابراین سیستم بانکی برای ورود به ارائه تسهیلات بانکی به زنبورداران چندان علاقه‎مند نیست.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی در تكاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمدرضا طنابی با اعلام این مطلب اظهار کرد: این نمایشگاه به‌مدت هشت روز از پنج تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ در محل دایر نمایشگاه صنایع‌دستی دایر شده است.

 معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۲ از نمایشگاه بازدید داشته باشند.

 او گفت: در این نمایشگاه آثار هنرمندان صنایع‌دستی در رشته‌های گلیم‌بافی، معرق و منبت چوب، سفال‌گری، جواهرآلات، رودوزی‌های سنتی، بافتنی‌های سنتی، میناکاری و ... در معرض نمایش گذاشته شده است.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در میاندوآب
  • فرآیند پرورش و فرآوری شیر و گوشت هزاران بوفالو در کارخانه (فیلم)
  • صنعت نساجی با پیشینه‌ای ۴ هزار ساله در کاشان
  • فرایند پرورش، برداشت و بسته بندی هزاران تن انبه توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)
  • «نوروز خوانی» سنتی شاد که همدلی را در خود دارد
  • فرآیند جوجه کشی، پرورش و بسته بندی گوشت هزاران اردک (فیلم)
  • استفاده از وسایل گرمایشی در چادر مسافرتی خطر گازگرفتگی را افزایش می‌دهد
  • ایجاد فضای رقابتی و تنظیم‌گری در صنعت خودرو با تسهیل در واردات
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در تكاب
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی در تكاب