Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@22:59:21 GMT

۲۰ درصد مدارس متوسطه استان زنجان فاقد کتابخانه است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۶۶۰۲

۲۰ درصد مدارس متوسطه استان زنجان فاقد کتابخانه است

معاون آموزش و پرورش استان زنجان تعداد کتاب‌های موجود در کتاب‌خانه‌های مدارس را یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد برشمرد و گفت: ۲۰ درصد مدارس متوسطه استان زنجان فاقد کتابخانه هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمود عباسی امروز در برنامه متمرکز استانی گرامیداشت هفته کتاب اظهار داشت: 2 هزار و 253 کلاس در مدارس ابتدایی استان زنجان از کتابخانه کلاسی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 60 درصد کلاس‌های مدارس ابتدایی استان از کتابخانه برخوردار هستند ابراز کرد: این در حالی است که 40 درصد معادل یک هزار و 700 کلاس از وجود کتابخانه بی‌بهره‌اند.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان تعداد مدارس متوسطه دوره اول و دوم دارای کتابخانه را بیش از 500 مورد برشمرد و گفت: با این حساب 80 درصد مدارس متوسطه کتابخانه دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: 20 درصد مدارس دوره اول و دوم متوسطه در سطح استان زنجان فاقد کتابخانه هستند که تعداد آن‌ها 100 باب برآورد شده است.

عباسی تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های مدارس استان زنجان را حدود یک میلیون و 200 هزار جلد عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش به کمک خیران فرهنگی برای توسعه کتاب‌ها با محتوای مناسب نیاز دارد.

وی به افزایش کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سرانه تعداد کتاب به نسبت هر دانش‌آموز به هفت جلد رسیده در حالی که سال گذشته این رقم شش جلد بود.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اهمیت کتاب در ارتقای دانش یک جامعه بیان کرد: باید فرهنگ کتاب‌خوانی در بین کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها نهادینه شود.

انتهای پیام/

R41375/P1486/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۷۷۷ معلم جدید در مدارس چهارمحال و بختیاری

افشین امیریان گفت: برنامه ریزی لازم برای برگزاری ارزیابی تکمیلی (مصاحبه تخصصی) پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون استخدامی فرهنگیان صورت گرفته است و شش کانون در چهارمحال و بختیاری بدین منظور تجهیز خواهد شد.

وی افزود: از مجموع ۷۷۷ نفر سهمیه تعداد ۲۰۸ نفر آموزگار ابتدایی و مربی استثنایی، تعداد ۲۴۱ نفر دبیر و تعداد ۳۲۸ نفر مربی امور تربیتی در رشته‌های شغلی مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، تربیت بدنی و سلامت و مشاوره جذب خواهند شد.

بیشتر بخوانید

گزینش پذیرفته شدگان آزمون استخدامی فرهنگیان به شیوه‌ای نوین

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پس از مرحله اول آزمون فرایند استخدام همکاران فرهنگی شامل مراحل بررسی مدارک، مستندات و معاینات پزشکی، ارزیابی تکمیلی (مصاحبه تخصصی) و گزینش خواهد بود.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی لازم برای برگزاری دوره آموزش ارزیابان و اقدامات لازم برای تأمین تجهیزات و فناوری لازم تامین شده است.

آزمون مرحله اول استخدامی آموزگاری ۱۸ اسفند ماه پارسال برگزار شد و آزمون مرحله اول دبیری ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • جذب ۷۷۷ معلم جدید در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • ثبت سفارش کتاب درسی از امروز؛ ۲۸ فروردین
  • ۷۵ درصد نوزادان زنجان در سال گذشته از مادران زیر ۳۵ سال به دنیا آمدند