Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان و مردم استان قم نیز به‌مانند تمامی مردم ایران اسلامی ضمن همدردی باجان باختگان حادثه دل‌خراش زلزله شامگاه یکشنبه در عمل نیز وارد صحنه شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سایت قم فردا، یکشنبه ساعت 21.48 شب به یکباره زلزله‌ای مهیبی نوار مرزی ایران و عراق را لرزاند، زلزله‌ای به قدرت 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 ریشتر که به یکباره شبی سیاه و غم آلود را برای مردان دلیر کردستان رقم زد.

رهبر معظم انقلاب علاوه بر صدور پیام تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار شب گذشته در جلسه‌ای با حضور رؤسای قوای سه‌گانه و تنی چند از مسئولان کشور با ابراز تأسف عمیق از حادثه بسیار تلخ زلزله کرمانشاه و با تقدیر از حضور مسئولان در مناطق زلزله‌زده و همدردی با مردم تأکید کردند: این همدردی‌ها باید در عرصه عمل و کمک به مردم با قوت ادامه پیدا کند تا از مشکلات و رنج مردم بکاهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به داغدار شدن مردم کرمانشاه در این حادثه گفتند: ما در این غم با مردم دلاور و مرزبانان دلیر استان کرمانشاه شریک هستیم.

مسئولان و مردم استان قم نیز به‌مانند تمامی مردم ایران اسلامی ضمن همدردی باجان باختگان این حادثه دل‌خراش در عمل نیز وارد صحنه شدند.

اعزام خادمان حرم حضرت معصومه(س) به مناطق زلزله‌زده غرب کشور

محمدجواد جهانگیر زاده معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) از اعزام خادمان این آستان مقدس به مناطق زلزله‌زده غرب کشور یادکرد و گفت: این افراد با نزدیک به 500 میلیون ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی ازجمله البسه، پتو، فرش و مواد غذایی در میان زلزله‌زدگان حضور می‌یابند تا بتوانند به آن‌ها کمک کنند.

اعزام ماشی آلات سبک و سنگین سپاه قم

معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابیطالب (ع) گفت: برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه، ماشین‌آلات سبک و سنگین سپاه قم بر اساس اعلام نیاز به این استان اعزام شد.

عوامل اورژانس 115 قم به‌موقع و در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسیدند

دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت از دست دادن تعدادی از هم‌وطنان در زلزله اخیر گفت: فاجعه بسیار دردناک بود و از سوی دیگر باید برای ما درسی بوده تا همواره آماده خدمات‌رسانی باشیم.

 

دکتر ایرانی خواه افزود: عوامل اورژانس 115 قم به‌موقع و در کمترین زمان ممکن با اتوبوس آمبولانس خود را به محل حادثه رساندند که جای تقدیر دارد و در صورت نیاز آماده اعزام نیروهای بیشتر هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: همچنین اعلام برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه را نیز کرده‌ایم و آمادگی داریم تا در صورت لزوم به‌سرعت این بیمارستان را در منطقه دایر کنیم.

اعزام گروه‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان قم به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

در نخستین ساعات روز دوشنبه گروه‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان قم به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

 علاوه بر این روز سه‌شنبه نیز اولین محموله امدادی به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

هادی سلیمی، جانشین معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قم دراین‌باره گفت: این اقلام شامل 2880 تخته پتو،200 دستگاه چادر، 2000 رول موکت و همچنین روغن، پلاستیک پوششی، آب‌معدنی، انواع کنسرو جات و توزیع لباس گرم میان زلزله‌زدگان می‌باشد.

از سوی دیگر مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم نیز گفت: 60 تن از نیروهای آموزش‌دیده دوره‌های خاص و گروه واکنش سریع از قم به کرمانشاه اعزام شدند.

علاوه بر این در میادین اصلی شهر نیز چادرهای سیار هلال‌احمر در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان است.

مراجعات گسترده مردم برای اهدای خون

مسئول روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مردم نوع دوست قم در دو روز گذشته با حضور در مراکز مختلف استان، خون خود را به حادثه دیدگان زلزله اهدا کردند.

وی ادامه داد: میزان مراجعات از دیروز نسبت به‌روزهای عادی بیش از سه برابر شده است که به دلیل حجم بالای کار طی دیروز و امروز، هنوز آمار میزان خون‌های اهداشده محاسبه نشده است.

اعزام 8 کامیون از کمک‌های مردمی قم

روز دوشنبه نیز کاروان کمک‌های مردمی قم که به همت ستاد اقامه نماز جمع‌آوری‌شده بود با ۸ کامیون وارد کرمانشاه شد.

این کمک که شامل نیازهای اساسی زلزله زادگان از قبیل پتو و مواد غذایی بود بلافاصله در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت.

ارسال 7 کامیون از ملزومات اساسی

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز در راستای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله اخیر غرب کشور، تعداد هفت کامیون آب‌معدنی، برنج، نان و سایر مایحتاج ضروری زلزله‌زدگان را به استان کرمانشاه اعزام کرد.

این محموله از محل موقوفات اداره کل اوقاف استان قم تهیه‌شده و برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله به کرمانشاه ارسال‌شده است.

علاوه بر این اداره کل اوقاف استان قم آمادگی دارد در صورت نیاز، کمک‌های بیشتری به این منطقه ارسال کند.

مردم بخش‌های استان قم یاری‌رسان زلزله‌زدگان

شهروندان قمی ساکن بخش‌ها و روستاهای قم نیز در حد توان خود اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال آن به مناطق زلزله‌زده کردند.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری فامیل قلابی یک از مسئولان قضایی استان گلستان

محمود اسپانلو گفت: این فرد با این ادعا که نسبت خانوادگی نزدیکی با یکی از مسئولان قضایی استان دارد، سعی داشت مانع از توقیف قانونی خودروی خود توسط پلیس شود.

اسپانلو افزود: معرفی به عنوان مشاور ارشد نیرو‌های مسلح استان و نماینده ستاد کل نیرو‌های مسلح از دیگر عناوینی بود که این فرد برای پیشبُرد کار‌های خود، جعل کرده بود.

وی گفت: متهم پس از رصد‌های اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان حفاظت و اطلاعات ارشد دادگستری استان دستگیر و پس از تفهیم اتهام و به منظور تکمیل تحقیقات امروز روانه زندان شد.

دادستان مرکز استان گفت: افراد و به ویژه مدیران در صورت مواجهه با افرادی که با انتساب خود به مسئولان قضایی، سعی در پیشبُرد اقدامات خود دارند، موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۵۸۰ و یا مراجعه حضوری به ستاد خبری حفاظت و اطلاعات ارشد دادگستری استان واقع در اداره کل دادگستری گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟
  • عملکرد دولت در سیل چابهار موجب دلگرمی و امیدواری مردم شد
  • دستگیری فامیل قلابی یک از مسئولان قضایی استان گلستان
  • تلاش مسئولان برای گره گشایی از مشکلات جامعه و رسیدگی به مطالبات مردم
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی