Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@12:56:10 GMT

آموزش تخصصی ۴۳۰ گردان رزمی دفاعی در بسیج

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۷۷۹۲

آموزش تخصصی ۴۳۰ گردان رزمی دفاعی در بسیج

خبرگزاری شبستان: رییس سازمان بسیج مستضعفین از آموزش دفاعی ۴۳۰ گردان رزمی در بسیج خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، سردار غلامحسین غیب پرور، رییس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد برنامه های هفته بسیج ضمن تسلیت واقعه زلزله کرمانشاه گفت: این داغ بزرگ بر دل یکایک ایرانیان نشسته است و التیام آن نوع کمکهای ماست از تمامی کسانی که از دقایق اول پرتلاش وارد شده اند تشکر می کنم از دولتمردان خوب بسیجیان ارتش قهرمان و سپاه سبزپوش و تمام کسانی که در این عرصه گام نهاده اند سپاسگزارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه از ساعات اولیه این حادثه از سراسر کشور تقاضا اعزام داشته ایم تصریح کرد: بسیاری از افراد منتظر هماهنگی با ما نبوده اند و حرکت کرده اند و رفتند این حادثه جنب و جوش بزرگی در کشور شکل داد و از برکات سفیه الهی است. امیدواریم پس از این حادثه به دنبال محکم سازی ابنیه باشیم.

 

وی با اشاره به سی و هشتمین سالگرد بزرگداشت هفته بسیج اظهار داشت: امام (ره) بسیج را شجره طیبه عنوان کرد و این کلام حکیمانه ای بود که در عمل ثابت شد بسیج نقش بی بدیلی در دوران دفاع مقدس و پس از ان در صحنه های سازندگی داشته است.

 

سردار غیب پرور با اشاره به حضور بسیج در عرصه های مختلف مردمی خاطرنشان کرد: بسیج دارای ویژگی های خاصی است که اولین ویژگی ان تمسک و توسل به ولایت است. ویژگی ولایت مداری در میان تمام بسیجیان تلالو دارد انها بی هیاهو و گمنام کار می کنند و این از ویژگی های دیگر آنهاست.

 

وی با بیان اینکه بسیج اختصاص به هیچ قشر خاصی ندارد، تصریح کرد: بسیج اهل کار انقلابی کردن است و منتظر نمی ماند البته باید عرصه های مختلف را درست تشخیص دهد بسیج عرصه حیات خود را در راه حیات انقلاب و استمرار انقلاب می داند و از هر فرصتی برای انجام وظیفه و رسالت خود استفاده می کند.

 

رئیس سازمان مستضعفین تصریح کرد: بسیج امسال با بسیج سال 59 و 60 متفاوت است و امروز طیف جوانان را دربرمی گیرد علی رغم رفتارهای بد علیه بسیج اما نسل جوان انقلاب را دوست دارد و حساسیت های آن را می فهمند و دوستدار رهبر انقلاب هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم که بسیج تا زمانی می تواند نقش آفرینی کند که به مردمی بودن بسیج قائل و باور داشته باشیم.

 

سردار غیب پرور شعار هفته بسیج را "بسیج؛ مظهر مردم سالاری دینی" عنوان کرد و گفت: این مردم هستند که باید سکانداری کنند و انقلاب را حفظ کنند این مردم هستند که باید مصلحت کشور را تشخیص دهند باید مردم را از صمیم دل به عنوان ولی نعمتانمان باور کنیم اگر خدمت به مردم را باور کردیم حیات انقلاب اسلامی تضمین می شود.

                                                                     

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر رکن مردم در برنامه ها و فعالیتهای بسیج خاطرنشان کرد: برنامه های بسیج را در طی یکسال به نحوی تنظیم کردیم که خدمت به مردم در طول تمام برنامه ها مهمترین اولویت باشد. ارتقا و اعتلای بسیج را در موضوع خدمت به مردم می دانیم.

 

وی با بیان اینکه رویکرد بسیج در 4 عرصه دفاع، فرهنگ، علم و خدمت رسانی تعریف می شود، افزود: کشور ما مورد طمع بیگانگان است و این موضوع حرف امروز نیست و قریب به 40 سال است که آنها کشور ما را مورد طمع قرار داده اند امام (ره) این خط مبارک را ترسیم کرده اند که تمام آحاد ملت باید در موضوع دفاع سهم داشته باشند به همین جهت امسال صدهزار نفر در ابعاد دفاعی و نظامی در بسیج آموزش تخصصی را در قالب 430 گردان گذرانده اند که این موضوع به توانایی های قبلی ما افزوده می شود.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین در مورد فعالیتهای فرهنگی بسیج تصریح کرد: انقلاب ما برآمده از فرهنگ غنی اسلامی است و باید از فرهنگ دینی و انقلابی صیانت کنیم و در تداوم راه انقلاب نباید شک کنیم. دشمن خوب فهمیده است که علقه های دینی و فرهنگی ما را مورد تهدید قرار می دهد البته درست است که برخی خسارت ها را دیده ایم به همین جهت باید اقدام در عرصه فرهنگی را تداوم ببخشیم این فرهنگ شامل کتاب، تئاتر، شعر، فیلم و ... می شود.

 

سردار غیب پرور خاطرنشان کرد: یکی از عرصه های مهم فرهنگی موضوع راهیان نور است که به یک سرمایه بزرگ معنوی تبدیل شده است رهبر انقلاب در سخنان خود از راهیان نور به عنوان فناوری یاد می کنند که باید اهمیت آن را درک کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر بتوانیم در راهیان نور فرهنگ ایثار شهادت برای مردم بازگو کنیم حتماً مورد استقبال جوانان قرار می گیرد عمل رزمندگان در دوران دفاع مقدس عملی پاک بوده و از ضمیرهای پاک برخاسته و ضمیرهای پاک جوانان ان را می پذیرد.

 

سردار غیب پرور با اشاره به فعالیت بسیج در دانشگاههای مختلف و در میان دانش اموزان اظهار کرد: ما در قبال دفاع مقدس هنوز حق مطلب را عرصه نکرده ایم و در عرصه نگارش و چاپ باید اقدامات لازم را انجام دهیم هر کتاب دم دستی مناسب چاپ و در اختیار جوانان قرار گرفتن نیست.

 

وی در مورد حضور بسیج در عرصه علمی و فرهنگی گفت: در بسیج چند هزار جوان اهل علم و دانش حضور دارند که در موضوعات جدی با مراکز علمی کشور بحث و تعامل دارند ما در بسیج دیوار دور خود نمی کشیم و تعامل با بخشهای مختلف در دولت محترم را جزو اصول و قواعد کارمان می دانیم.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: مجموعه دانشگاهها و پژوهشکده ها و اندیشکده ها عرصه مناسبی برای ظهور خلاقیتهای بسیجی هستند و اقدامات فوق العاده ای در این بخش ها انجام شده است که برخی از این اقدامات به عنوان فناوری فقط در اختیار چند کشور است قطعاً بسیج وظیفه خود می داند که عرصه علمی را برای جوانان مهیا کند تا بتواند در این عرصه بیشتر بروز و ظهور داشته باشند.

 

وی در مورد خدمات اجتماعی بسیج تصریح کرد: بسیج در حوزه خدمات اجتماعی در برخی از عرصه ها ایجابی وارد شده و توانسته است به رفع آسیب های اجتماعی کمک کند امروز اعتیاد بلای خانمانسوز جامعه است و ما به عنوان بسیج 325 محله را به عنوان پایلوت در این موضوع انتخاب کرده ایم اگر مردم را باور کنیم آنها می توانند در کاهش آسیبهای اجتماعی موثر باشند امسال محله های پایلوت بسیج در این موضوع به سه هزار محله ارتقا می یابد.

 

سردار غیب پرور در مورد فعالیت بسیج در موضوع طلاق گفت: در این موضوع نیز مشاوره قبل از ازدواج تلاش برای آشتی میان زوجین آگاهی و اطلاع رسانی در این موضوع از جمله فعالیتهای بسیج است.

 

وی در مورد فعالیت گروههای جهادی بسیج گفت: موضوع گروههای جهادی از دستاوردهای طلایی بسیج در انقلاب است که گروههای جهادی بسیج در سال 95، 6 هزار گروه جهادی را شامل می شدند که در سال 96 به ده هزار گروه جهادی ارتقاء می یابند. باید بگوییم که 8 هزار و 100 نوجوان داوطلب در گروههای جهادی به مناطق محروم مراجعه کرده اند و در رفع آسیبها و کاستی های این مناطق اقدامات موثری انجام داده اند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین در مورد تغییر مسیر گروههای جهادی درخصوص برنامه های آنها در مناطق محروم گفت: در ادوار گذشته گروههای جهادی خدمات خود را به صورت ارتباط مستمر در یک منطقه ارایه نمی دادند اما در دور جدید مقرر شده است که به طور میانگین 3 تا 5 منطقه محروم تحویل هر گروه جهادی شود و این گروههای جهادی به صورت استمراری با این نقاط محروم ارتباط داشته باشند.

 

وی در مورد حضور بسیج در عرصه امنیت ضمن تشکر از فعالیتهای نیروی زمینی در این عرصه اظهار کرد: امسال ایست بازرسی در سطح شهر را تقلیل دادیم و ان را تبدیل به گشتهای محله ای کرده ایم.

 

سردار غیب پرور در مورد خدمات بسیج جامعه پزشکی گفت: اعزام 8 هزار تیم پزشکی به مناطق محروم و احداث 120 بیمارستان صحرایی در مناطق محروم و 7 میلیون ویزیت رایگان از خدمات بسیج جامعه پزشکی است که این خدمات در 7 ماه اخیر در آمار جدید عنوان شده است.

 

وی ادامه داد: در 7 ماه اخیر 12 میلیون نفر از جمعیت ایران اسلامی طی سال 96 تا امروز از خدمات بسیج جامعه پزشکی بهره مند شده اند این خدمات ارزش ریالی بالغ بر 50 میلیارد تومان است.

 

وی در مورد حضور بسیج در پیاده روی اربعین گفت: بسیج جامعه پزشکی در حماسه اربعین 1500 نفر از نیروهای خود را در مرز چذابه، شلمچه و عراق خدمات پزشکی در حوزه بهداشت و سلامت ارایه دادند. بسیج جامعه پزشکی متقاضی شد تا مناطق محروم کشور به مدت 3 تا 5 سال در اختیار گروههای پزشکی بسیج قرار بگیرند تا بتوانند با ارتباط مستمر در مسیر خدمات پزشکی موثر باشند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش مسجد در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس گفت: بعد از پایان جنگ از مساجد غفلت شده است بسیج در سال 96، 7 هزار و 600 برنامه در مساجد برگزار کرده است که در سال 97 این موضوع جدیتر دنبال می شود.

 

وی پرداختن به فضای مجازی از دیگر اولویتهای برنامه بسیج عنوان کرد و گفت: قرار نیست فضای مجازی به قتلگاه جوانان تبدیل شود بسیج در فضای مجازی نیز برنامه ها و طرحهایی را برای سالم سازی و سلامت این فضا دارد.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین در مورد حضور بسیج در مناطق زلزله زده نیز گفت: از دقایق اولیه حادثه با تماس با فرمانده سپاه کرمانشاه ستاد کمک رسانی به آسیب دیدگان با ریاست جانشین سازمان بسیج در منطقه مستقر شد و امروز بنده به این منطقه اعزام می شوم.

 

سردار غیب پرور در مورد کمک رسانی بسیج به این مناطق گفت: کمک رسانی به این مناطق در دو بخش کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم می شود که در بخش کوتاه مدت بنیاد تعاون بسیج با اعطای 2 هزار تخته پتو، صدهزار قرص نان، صد هزار بطری آب، حضور خود را به اثبات رساندند.

 

وی ادامه داد: مهمترین اولویت پس از امدادرسانی به این مناطق موضوع اسکان است که باید در کوتاه ترین زمان ممکن سرپناه مناسب برای آسیب دیدگان احداث شود بسیج در زلزله آذربایجان شرقی 1700 خانه و 7 هزار واحد دام و طیور را در 2 ماه ساخته و در اختیار آُسیب دیدگاه قرار داد. همچنین موکب های اربعین که از مرزها بازگشته اند مستقیماً به مناطق اسیب دیده اعزام شده اند و در کنار آن 150 گروه جهادی دانشجویی به مناطق آسیب دیده اعزام شدند و ده هزار مترمکعب موکب اربعین در مناطق آسیب دیده استقرار یافت.

 

سردار غیب پرور در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در مورد اقدام موشکی یمن در پاسخ به عربستان و ادعای عربستان در مورد ایران گفت: عربستان باید بداند که بیداری جهان اسلام اتفاق بزرگی است که باید ان را باور کند این بیداری جهان اسلام را از خواب غفلت بیدار کرده است و اینکه انگشت اتهام به سوی ایران باشد مشکلی را حل نمی کند. خدا کند که رفتار عاقلانه در عربستان حاکم شود که البته امیدی نداریم.

 

وی تصریح کرد: مردم یمن مردمی مقاوم و سلحشور هستند که استقرار خود را طلب می کنند می خواهند آینده خود را بسازند ایران در جبهه مقاومت حمایت می کند نه مقابله.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: عربستانی ها در جبهه مقاومت کم اورده اند اگر گردن ایران نیاندازند چه کنند حقیقت مطلب چیز دیگری است که انها خبر ندارند.

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام فرمانده گردان‌های قسام خطاب به ملت‌های عربی و اسلامی

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه گردان‌های قسام، محمد الضیف «ابوخالد» فرمانده گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس در پیامی خطاب به ملت‌های عربی و اسلامی گفت: «ای برادران ما در اردن، لبنان، مصر و الجزایر و مغرب عربی و همچنین در پاکستان، مالزی، و اندونزی و در جای جای کشور‌های اسلامی و عربی، همین حالا به سمت فلسطین حرکت کنید، و آن را به فردا موکول نکنید، و اجازه ندهید مرزها، نظام‌ها و محدودیت‌ها افتخار جهاد و مشارکت در آزادسازی مسجد الاقصی را از شما سلب کند و با مال و جانتان در راه خدا جهاد کنید که اگر بدانید این مایه خیر برای شما خواهد بود.»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • عکس/ استفاده صهیونیست‌ها از مردم به عنوان سپر دفاعی!
  • (ویدئو) گردان‌های قسام از سلاح جدید ایرانی خود رونمایی کرد
  • فیلم/ درگیری داوران و رزمی‌کاران در شبکه ورزش
  • مضروب شدن داور مشهور تکذیب شد
  • گردان های قسام از سلاح جدید ایرانی خود رونمایی کرد + فیلم
  • صدور 31 حکم سبز جایگزین حبس در آذربایجان‌غربی
  • مردم اردن به خیابان ها آمدند
  • ۴۵ سال اقتدار و امنیت/ کمان؛ تیری زهرآگین و آماده نابودی دشمنان است
  • پیام فرمانده گردان‌های قسام خطاب به ملت‌های عربی و اسلامی
  • تسلیحات پهپاد «کرار»، فرصت فرار باقی نمی‌گذارد /اولین پهپاد رزمی ایران را بشناسید+ تصاویر