Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:25:09 GMT

کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان بی‌سابقه است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۷۸۶۴

کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان بی‌سابقه است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: کمک‌های مردمی به زلزله زدگان استان کرمانشاه  از سراسر ایران خصوصاً از استانهای همجوار بی سابقه است.

به گزارش ایسنا، آیت الله مصطفی علما در نشست پیگیری مسایل و مشکلات زلزله زدگان که با حضور مسئولین استان ایلام برگزار شد، اظهار کرد: کمک های بی سابقه ای از مردم  سراسر کشور همانند زنجیره‌ای به مناطق زلزله‌زده در حال اعزام است که جای تقدیر و ستایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:  مسئولین نیز زحمات زیادی کشیده اند و تلاش هایشان برای برقراری نظم و کمک رسانی روز افزون خواهد شد، چرا که پس از اسکان موقت زلزله زدگان مسائل اصلی برای زندگی آنها در زمستان  مطرح است.

وی ضمن اظهار همدردی با مردم زلزله زده خصوصاً افرادی که عزیزانشان را در این زلزله از دست داده اند گفت: اگرچه همدردی و کمک های مردم و مسئولین التیام بخش دردهای آنهاست، اما باید اذعان داشت  که غصه و درد این افراد که امروز هم عزیزانشان و هم خانه و زندگی و اموال و دام هایشان را از دست داده اند، قابل وصف و جبران نخواهد بود.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: امیدواریم  وعده هایی  که در نشست ستاد بحران استان با حضور رییس جمهور در خصوص کمک ها و تسهیلات و وام بلاعوض داده شد به حقیقت بپیوندد تا در آینده زندگی عادی به  مناطق زلزله زده بازگردد.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز اظهار کرد:  این زلزله مهیب در استان ایلام نیز تاثیر گذاشت و اگرچه خسارات جانی نداشتیم و بیشتر خسارات مالی بود، اما مردم استان ایلام خود را در عزای هموطنان کرمانشاهی شریک و همدرد می دانند.

آیت الله  محمد نقی لطفی اظهار داشت: از روز بعد از زلزله  کمک های بی سابقه ای از سوی مردم ایلام روانه استان کرمانشاه شد و مردم این استان صحنه هایی را رقم زدند که  قلب هر انسانی را منقلب می کند.

وی افزود: بسیاری از افرادی که برای کمک و اهدا اقلام در استان ایلام هجوم آورده بودند افراد فقیر و از طبقه پایین جامعه بشمار می آیند و  در بعضی  موارد هر آنچه را که داشتند آورده بودند.

وی گفت: این صحنه ها  از مردم ایران  نشان داد که فهیم ترین و با بصیرت ترین  هستند و باید دانست بزرگترین سرمایه این کشور نیز همین مردم و روحیه همبستگی بی نظیر آنهاست.

 نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست گفت: اگرچه  گزارش های امیدوار کننده ای از امداد و خدمات رسانی به زلزله زدگان شنیده و دیده می شود، اما  باید همه نواقص بر طرف شود.

آیت الله  "محمود محمدی عراقی" گفت:  امروز مردم تقاضای زیادی در خصوص برقراری نظم و امنیت  دارند که از استاندار کرمانشاه با توجه به اینکه رییس شورای تامین استان هستند انتظار می رود  هرچه سریعتر به این مهم بپردازند و مانع از سوءاستفاده  افراد سودجو بشوند.

وی افزود: مهمترین و اولین انتظار مردم از حکومت و دولت برقراری نظم و امنیت است که اگر این موضوع نباشد هیچ کاری به درستی انجام نخواهد شد.

وی گفت: همچنین باید از هم اکنون چاره ای برای گذراندن زمستان افراد زلزله زده کرد تا گرفتاریهای آنها بیش از این نشود.

استاندار کرمانشاه نیز گفت: از دیشب و امروز اوضاع کمک رسانی به مردم زلزله زده ساماندهی بهتر و چهره مناسب تری پیدا کرده است .

هوشنگ بازوند افزود:  متاسفانه تاکنون 12 هزار واحد منزل روستایی و پنج هزار واحد شهری  به طور کامل و 100 درصدی  تخریب شده و  قریب به 15 هزار واحد نیز تا 70 درصد خرابی داشته اند که نشان دهنده وسعت  تخریب این زلزله است.

وی گفت: زلزله ای که نیم ساعت قبل از زلزله بزرگ 7.3 ریشتری روی داد سبب شد که اکثر مردم به خیابان ها بیایند و هوشیارتر باشند که همین امر موجب شد کشته های کمتری داشته باشیم، اما وسعت خسارات و خرابی ها بسیار وسیع است.

 استاندار ایلام نیز گفت: کمک های دولتی و مردمی فراوانی از استان ایلام برای هموطنان کرمانشاهی ارسال شده و می شود.

قاسم سلیمانی افزود: 100 دستگاه آوار برداری، 15 اکیپ امدادی و ده ها تریلی و کامیون حامل کمک های مردمی و دولتی از جمله کمک های استان ایلام است که البته اینها جدا از کمک های فراوان و خودجوشی است که خود مردم روانه استان کرمانشاه کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۷۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم

سردار محمد سعید فاضل دادگر، فرمانده انتظامی گلستان در جمع خانواده‌ها و مردم گفت: در زمینه همکاری و احترام مردم در اجرای این طرح و همچنین تبعیت از قانون، یکی از بهترین استان‌های کشور هستیم.

طرح ملی «نور» همزمان با سراسر کشور با هدف حفظ فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی حجاب و عفاف در معابر و اماکن عمومی استان گلستان نیز در حال اجرا است.

در اجرای این طرح که از ۲۵ فروردین امسال آغاز شده است، با ناهنجاری‌ها در موضوع حجاب و عفاف، در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • دوزین در استان گلستان لرزید
  • دوزین لرزید