Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@20:41:37 GMT

تدریس تخصصی ورزش در مدارس استان اصفهان + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۸۴۸۷

‍‍‍‍‍‍

زنگ ورزش امروزه به عنوان درس تخصصی در مدارس استان اصفهان تدریس می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان ؛ معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان  ایجاد شادابی ونشاط را از  نیازهای اساسی  مدرسه دانست و گفت:یکی از راهکارهای کاهش آسیب اجتماعی ترویج فعالیت های ورزشی است.
عبدالرضا رییسی افزود: در مدارس ابتدایی بیشتر فرهنگ ورزش ترویج و در پایه های متوسطه اول و دوم رشته های تخصصی با مهارت های آن به دانش آموزان تدریس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اکنون در استان اصفهان بیش از 90 درصد مربیان و معلمان ورزش دانش آموخته مقاطع کارشناسی تا دکترای رشته های علوم ورزشی هستند.
مسئول اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش استان اصفهان هم با اشاره به اینکه فضاها و امکانات ورزشی در مدارس نسبت به گذشته کمی بهتر شده است، گفت: امسال نخستین بار متناسب به نیاز مقاطع تحصیلی وسایل کمک آموزشی برای درس تربیت بدنی در اختیار آموزش و پرورش استان ها قرار گرفته است.
مجتبی نوریان برگزاری فعالیت های ورزش را در حیاط مدرسه بیان کرد و  افزود: مدیران موظف به ایمن سازی فضاهای ورزشی هستند و تاکنون عملکرد مدیران مدارس دراین زمینه مطلوب  بوده است.
طبق برنامه ششم توسعه قرار است از درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده و عوارض مصرف سیگار در کشور سالانه بیش از 420 میلیارد تومان به فضاهای ورزشی در مدارس اختصاص پیدا کند که این رقم می تواند تحول عظیمی در وضعیت ورزش مدارس داشته باشد.

دانلود
دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ این رشته رزمی حالا پس از گذشت ۳۰ سال از حضورش در ایران به عنوان یک انجمن ورزشی مستقل کار خود را در کشور آغاز کرده است.
مسئول هیئت موی تای استان اصفهان با بیان اینکه موی تای یک ورزش رزمی با قابلیت‌های بالایی است، گفت: این رشته ورزشی از سال ۱۳۷۸ ازاصفهان فعایت خود را به صورت رسمی در ایران آغاز کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


یوسف محرابی افزود: این رشته جذاب ورزشی با فنون خاص رزمی آمیخته شده که متشکل از ضربات، دست، آرنج و پاست که سال‌ها زیر نظر چند انجمن و کمیته ورزشی بود ولی با پیگیری‌های به سرانجام رسیده موافقت وزارت ورزش و جوانان این ورزش رزمی به صورت یک انجمن ورزشی مستقل کار خود را در ایران آغاز کرده است.
محرابی گفت: موی تای دارای فدراسیون جهانی است و ورزش آن از قوانین و مقررات کامل و استاندارد پیروی می‌کند. وی در ادامه و با بیان اینکه استان اصفهان یکی از پایگاه‌های این ورزش در ایران است.
وی افزود: چه در حوزه قهرمانی و چه همگانی اصفهان در موی تای پیشتاز کشور است. مسئول هیئت موی تای استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار نفر در استان اصفهان در رشته موی تای فعالیت می‌کنند که تعدای از آنها با حضور در تیم‌های ملی نشان‌های بین الملی و جهانی زیادی را برای کشور به ارمغان آورده اند.

دیگر خبرها

  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • خبر‌های ورزشی فارس، ۳ اردییبهشت
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است
  • برگزاری دوره آموزشی معلمان جدید تربیت بدنی
  • مدارس غیردولتی خود را از جریان آموزش و پرورش جدا ندانند
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت
  • ستاری‌فرد: آموزش تأمین‌کننده دو رکن سلامت و امنیت است
  • توجه ویژه به ساحت تربیت زیست بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش