Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@08:21:42 GMT

مشکل آب شهرهای کرند و گیلانغرب هنوز باقی است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۹۱۶۴

مشکل آب شهرهای کرند و گیلانغرب هنوز باقی است

علیرغم تلاش گسترده وزارت نیرو هنوز مشکلات بخشی از مناطق کرمانشاه حل نشده است.مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: اکنون فقط آب کرند و گیلانغرب به دلیل کدورت قطع است.

ایران آنلاین / علی حسین مرادی در خصوص آخرین وضعیت تامین آب مناطق زلزله زده اظهار کرد: آب شرب در سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی وارد لوله شده و در دسترس مردم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ساختمان‌های تخریب شده مشکل شکستگی خطوط و انشعابات وجود دارد، ادامه داد: این امر موجب می‌شود گاهی با باز کردن شیر، آب وارد لوله نشود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تمام نیروها و اکیپ های آبفای استان پای کار هستند تا هر گونه شکستگی و مشکل انشعابات را حل کنند تا مردم بتوانند به راحتی به آب دسترسی داشته باشند.

مرادی افزود: مشکل کدورت آب در تازه آباد و هرسین نیز رفع شده است.

به گفته مرادی، اکنون فقط دو شهر کرند و گیلانغرب آن هم به دلیل کدورت بالا، آب ندارند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه در خصوص تامین آب کرند یادآور شد: متاسفانه کرند منبع آب جایگزین ندارد و اکنون از طریق آب بسته بندی و تانکر آبرسانی برای مردم انجام می‌شود.

مرادی از تجهیز یک حلقه چاه برای این منطقه خبر داد و پیش بینی کرد با تجهیز این چاه مشکل آب کرند هم حل شود.

وی با بیان اینکه در گیلانغرب هم کدورت آب بالا است، تصریح کرد: در این منطقه هم سیستم تصفیه نصب شده و امیدواریم مشکل گیلانغرب نیز نهایتا تا فردا حل شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تاکنون مشکل حاد پس زدگی فاضلاب در مناطق زلزله زده نداشته‌ایم، عنوان کرد: البته در برخی خانه‌هایی که تخریب شده‌اند انشعابات فاضلاب نیز آسیب دیده است.

به گفته این مسئول، تامین سرویس بهداشتی مناطق زلزله زده نیز مسئولیت اصلی با هلال احمر است.

مرادی گفت: البته ما برای مناطقی مانند مدارس، اردوگاه ها، پارک‌ها و ... علمک آب در نظر گرفتیم تا آب مورد نیاز برای سرویس‌های بهداشتی تامین شود./ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) عجیب‌ترین گورستان ایران

قبرستان سفید چاه را یکی از عجایب ایران می‌دانند که در شهرستان بهشهر، بخش یانه‌سر، روستای سفید چاه واقع شده است.

قبرستان سفید چاه مربوط به دوره تیموریان است و از نخستین گورستان‌های مسلمانان در ایران به شمار می‌آید. این اثر به‌عنوان یکی از جا‌های دیدنی استان مازندران، در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۷۸۴۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

از اعتقادات جالب اهالی این روستا آن است که اگر در این قبرستان دفن شوند، جسد آن‌ها سالم باقی می‌ماند یا هیچ آسیبی نمی‌بیند.

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط پژوهشکده‌های مختلف خاک‌شناسی، خاک این قبرستان دارای آهک بسیار است و اجساد در این‌گونه خاک‌ها با زمانی طولانی‌تر نسبت به باقی انواع خاک تجزیه می‌شوند. علت نام‌گذاری این قبرستان نیز به‌دلیل خاک سفیدش است که به میزان بالای آهک آن برمی‌گردد.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) عجیب‌ترین گورستان ایران
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • عزم جدی حل مشکل کم آبی شهر مرزی نوسود و روستاهای مرزی شهرستان پاوه
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • برجای ماندن یک مصدوم درپی انفجار مهمات عمل نکرده جنگ تحمیلی
  • بمب عمل نکرده جنگ تحمیلی در «گیلانغرب» حادثه آفرید
  • مشکل آبرسانی روستاهای بخش ارم دشتستان رفع شد
  • آخرین وضعیت ساماندهی آبشوران
  • انفجار مهمات به جای مانده از جنگ تحمیلی/ یک نفر مصدوم شد
  • یک مصدوم در پی انفجار مهمات به جای مانده از جنگ تحمیلی در کرمانشاه