Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-20@01:17:02 GMT

مطالبات گندم‌کاران تسویه شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۹۷۶۸

رویداد۲۴-قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی از تسویه طلب گندم کاران طی دیروز و امروز خبر داد و گفت:در سال زراعی سال گذشته هشت میلیون و ۸۷۶ هزار تن گندم به ارزشی بالغ بر ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد که حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان از بهای این محصول استراتژیک باقی مانده بود.در حالی که حدود دو ماه از فصل کشت می‌گذرد گندم‌کاران بابت فروش محصول‌شان از دولت حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان طلبکار بودند که به گفته قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی دیروز و امروز همه این طلب تامین و پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گرچه در سال زراعی سال گذشته میزان تولید وخرید تضمینی گندم کاهش محسوسی نسبت به سال زراعی قبل از آن (سال ۱۳۹۵ – ۱۳۹۶) داشت و در پایان فصل برداشت گندم، وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد بیش از هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم خریداری کرده است اما دولت برای پرداخت بهای این محصول استراتژیک مانند سال گذشته با مشکل مواجه بود.

چرا که پس از گذشت هفته‌ها از فصل برداشت گندم هنوز مطالبات گندم‌کاران بابت فروش محصول‌شان پرداخت نشده بود و مسئولان این وزارتخانه و دولت هر هفته وعده روزها و هفته‌های آینده را برای پرداخت آن می‌دادند.

اما بالاخره پس از حدود ۶۰ روز از پایان فصل زراعی، کیامرز قاسمی زانیانی - قائم مقام برنامه ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی -  به ایسنا گفت: همه مطالبات گندم‌کاران طی دیروز و امروز تسویه شده است.

وی افزود: در سال زراعی سال گذشته هشت میلیون و ۸۷۶ هزار تن گندم به ارزشی بالغ بر ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد که حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان از بهای این محصول استراتژیک باقی مانده بود.

قائم مقام برنامه ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طی دیروز و امروز با فروش اوراق مرابحه و دریافت اعتبار آن از خزانه توانستیم همه باقی‌مانده مطالبات گندم‌کاران تامین و به حساب‌شان واریز کنیم.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمشید اسلامیان با اشاره به آغاز عملیات برداشت گندم  از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شادگان، گفت: محصول گندم برداشت شده از مزارع توسط مراکز خرید سازمان تعاون روستایی شهرستان شادگان با نرخ مصوب خریداری می‌شود.   وی افزود: به منظور سرعت بخشیدن به عملیات برداشت محصول، ۳۵ دستگاه کمباین فعالیت خود را آغاز کردند و تعدادی از کمباین‌های مهاجر نیز در هفته‌های آینده وارد مزارع شادگان خواهند شد.   به گفته اسلامیان؛ در سال زراعی جاری ۵۴۰ هکتار جو و ۴۱۰ هکتار از مزارع کشاورزی شادگان به کشت کلزا اختصاص یافت که برداشت این محصول نیز در حال انجام است.   مدیر جهاد کشاورزی شادگان ادامه داد: ۳ مرکز خرید محصولات در دهستان‌های دارخوین، بوزی و حسینی فعالیت خود را آغاز کرده است و آماده خرید محصول گندم، جو و کلزا از کشاورزان به صورت شبانه روزی هستند.

دیگر خبرها

  • گندم‌کاران از کمباین‌های دارای معاینه فنی استفاده کنند
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی