Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبر زلزله سخت دردآور بود به‌ویژه وقتی تصاویر آن در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر و عمق فاجعه برای مردم روشن شد.

ایران آنلاین مردم شریف گیلان که خود دردکشیده حادثه زلزله 31 خرداد سال 69 بودند گویی این تصاویر، خاطرات دردناک روزهای سخت آن روزهای پر التهاب را برایشان تکرار و داغ شان را تازه کرد؛ گیلانیان آن سال 40 هزار کشته دادند و 4 روستا در مناطق کوهپایه‌ای منجیل براثر رانش زمین به‌کلی ناپدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم گیلان با فراخوان سازمان انتقال خون استان گیلان از نخستین ساعات صبح پس از زلزله از پیر و جوان و زن و مرد خود را به محل پایگاه‌های انتقال خون استان گیلان رساندند و در صف‌های طولانی ساعت‌ها منتظر ماندند تا خون خود را به هموطنان خود اهدا کنند.

این رود خروشان مهربانی و انسان دوستی که هر لحظه بر صف آن افزوده می‌شود در پس غم از دست دادن هموطنان خود سوگوارانه به انتظار نشسته‌اند تا با خون خود جان مصدومان این حادثه تلخ را نجات دهند.

عطر خوش مهربانی را در این میان می‌توان استشمام کرد؛ این صفوف طولانی انتظار برای اهدای خون امتداد راه و رسم جوانمردی است و اینان درس ایثار را به زیبایی مشق می‌کنند.

به میان صفوف اهداءکنندگان رفتیم و از حال و هوا و هدف‌شان برای حضور در سازمان انتقال خون پرسیدیم.

یکی از اهداکنندگان گفت: زمانی که تلویزیون خبر زلزله غرب ایران را پخش کرد، من و همسرم وظیفه خود دانستیم که به مرکز سازمان انتقال خون استان گیلان مراجعه کنیم تا با اهداء خون خودمان کمکی به هموطنان زلزله دیده کنیم و نزدیک به 2 ساعت است که در صف اهدای خون هستیم.

یکی دیگر از اهداکنندگان خون  می‌گوید: به همه هموطنان زلزله زده تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم ما را در غم خود شریک بدانند زیرا امروز به اینجا آمدیم تا با خون خود مرهمی بر دل آن‌ها باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان نیز ضمن عرض تسلیت به زلزله زدگان این حادثه دردناک درغرب کشور  اظهار داشت: بعد از انتشار خبر زلزله غرب کشور کمیته بحران تشکیل شد.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های رشت و شهرستان‌ها فعال شده و هر روز از صبح در خدمت گیلانیان نوع‌دوست هستیم گفت: تمام مرخصی‌های کارکنان لغو شده و همگی به‌طور مستمر در پایگاه در حال فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

احمد مرادی بیان کرد: در تماسی که با مرکز انتقال خون استان کرمانشاه گرفته شد برای اعزام تیم از سازمان انتقال خون گیلان اعلام آمادگی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه استقبال مردم شریف گیلان برای اهدای خون بسیار بالا است گفت: مرکز جامع انتقال خون که باید آماده می‌شد هنوز آماده نشده است ولی با این اوصاف در حال ارائه خدمت هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان تصریح کرد: نیاز به همه گروه‌های خونی به‌ویژه گروه خونی O وجود دارد و بهتر است شهروندان عزیز ثبت نام کنند و نوبت دهی شوند تا در روز های آتی به‌تدریج به اهداء خون بپردازند.

شمیم خوش عشق و محبت را می توان در این صف های طولانی مردم همیشه در صحنه و ایثارگر گیلان استشمام کرد،

مردمی که با تمام کمبودها و نارسایی های استان خود صبورانه بر ناملایمات و سوء مدیریت‌ها چشم می‌بندند و ترجمان عشق و نوع دوستی هستند که تنها با فراخوانی، قطرات زندگی بخش خون خود را بر دایره اخلاص می‌نهند./ تسنیم 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۹۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر سید محمدرضا آقائی میبدی در نشست با حضور فرمانده سپاه الغدیر استان و رئیس بسیج جامعه پزشکی استان یزد، ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس به صورت کاملا داوطلبانه به اهدای خون پرداخته تا مجروحین و بیماران را یاری کنند. 

وی افزود: در سال‌های دفاع مقدس آمار اهدای خون بانوان بسیار بالا بود که لازم است با فرهنگ سازی برای بانوان دوباره مشارکت آنان در این امر مهم جلب شود. 

مدیرکل انتقال خون با بیان اینکه سازمان انتقال خون ایران از لحاظ علمی و فنی جز ۵ کشور برتر دنیا شناخته شده است، اظهار داشت: استان یزد نیز دومین استان اهداکننده خون مستمر در کشور است و بیش از ۶۴ درصد اهداکنندگان یزد سالی دو مرتبه خون اهدا می‌کنند. 

وی از کارکنان سازمان اهدای خون به عنوان سربازان گمنام نظام سلامت یاد کرد که خدمات خود را با دانش و فناوری به روز انجام می‌دهند. 

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در این نشست ضمن قدردانی و تشکر و خداقوت به پرسنل انتقال خون یزد گفت: اهداکنندگان خون برای نجات جان دیگران بدون هیچ گونه چشمداشتی به اهدای خون می‌پردازند. فعالیت پرسنل انتقال خون و همچنین شهروندان اهداکننده خون نیز برکات و خیرات فردی و اجتماعی دارد. 

سردار حسین زارع کمالی تصریح کرد: سپاه الغدیر و سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد همیشه در اهدای خون پیشرو بوده و هر جا احساس نیاز باشد در همکاری با سازمان انتقال خون، بسیج و سپاه برای خدمتگزاری به مردم در صحنه هستند.

دیگر خبرها

  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • همیاری کشاورزان گیلانی با رسم ایلجار