Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@15:20:47 GMT

مضرات سریع غذا خوردن

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۴۰۴۰۱

رویداد۲۴-نتایج بررسی‌های جدیدحاکی از آنست که بین سریع غذا خوردن و افزایش وزن رابطه مستقیم وجود دارد. در این بررسی آمده است سریع غذا خوردن موجب افزایش سایز دور کمر می‌شود و می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته مغزی را تشدید کند. در این بررسی پزشکان ژاپنی به مطالعه روی بیش از ۱۰۰۰ نفر در یک دوره پنج ساله پرداختند و بر ارتباط بین سریع غذا خوردن و ابتلا به سندرم متابولیک متمرکز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان روی پنج فاکتور خطرزای بیماری‌هایی همچون بیماری قلبی، دیابت و سکته مغزی مطالعه کردند که شامل فشار خون بالا، تری گلیسرید، قند خون بالا، پایین بودن سطح کلسترول خوب و بالا رفتن اندازه دور کمر می‌شود.

در این بررسی روی ۱۰۸۳ نفر که ۶۴۲ تن از آنان مرد بودند و به طور میانگین ۵۱ سال داشتند آزمایشاتی انجام شد. در شروع این مطالعه در سال ۲۰۰۸ در هیچ یک از این افراد علائم سندرم متابولیک مشاهده نشد.

در مدت پنج سال ۸۴ نفر از این افراد دچار سندرم متابولیک شدند. در مجموع آشکار شد که سریع غذا خوردن با افزایش وزن، بالا رفتن قند خون، افزایش سطح کلسترول بد و بیشتر شدن اندازه دور کمر مرتبط است.

همچنین افرادی که تند غذا می‌خورند در مقایسه با افرادی که سرعت غذا خوردن آنان معمولی است بیشتر احتمال دارد دچار سندرم متابولیک شوند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود

به گزارش تابناک اقتصادی؛ باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

دیگر خبرها

  • مواد غذایی ضد التهاب
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • فواید خوردن کره برای بدن
  • قند خون بالا و چربی خون با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: قیمت‌ها در اسرائیل هر ۵ دقیقه بالا می‌رود