Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دنياي استارتاپ‌ها امروز بيشتر از هر زمان ديگري براي ايرانيان جذاب است و توسعه‌يافتگي اين شرکت‌ها در چند سال گذشته به خاطر استقبال مردم از آنها بسيار بالا بوده. اما اين استارتاپ‌ها در حين اشتغال زايي و سوددهي مشکلات بسياري در خود دارند و قوانين کشوري هنوز با توجه به فعاليت‌هاي نوي آنها بهينه نشده و نمي‌تواند تمام نياز اين کسب‌وکار‌ها را بر‌آورده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

يکي از بزرگترين مشکلات فعلي استارتاپ‌ها تعريف بيمه در آنهاست. از اين رو معاون بيمه‌اي سازمان تامين‌اجتماعي، اعلام نمود که اين سازمان و ١١ استارتاپ و کسب‌وکار نوين براي برقراري پوشش بيمه‌اي نيروي انساني شاغل در آنها وارد مذاکره شده‌اند.
«محمدحسن زدا» با بيان اينکه رابطه اشتغالي رانندگان آژانس‌هاي اينترنتي با صاحبان اين کسب‌وکارها، نوعي جديد از رابطه کارمزدي است، گفت:
«رانندگان شاغل در اين آژانس‌ها، نيروي انساني مستقيم کارفرمايان خود نيستند، اما ارتباطي ارگانيک با شرکت يا مجموعه مادر دارند. مثلا حقوق‌بگير نيستند اما پورسانت دريافت مي‌کنند. اين موضوع باعث شده که ما با شکل جديدي از اشتغال روبه‌رو باشيم. سازمان تامين‌اجتماعي، موظف است آحاد مردم را زير پوشش خدمات بيمه‌اي ببرد و به‌طور قطع، رانندگان آژانس‌هاي اينترنتي و ديگر کسب‌وکارهاي نوين بيمه خواهند شد.»
به گفته وي سازمان تامين‌اجتماعي، مايل است در قالب بيمه‌هاي توافقي، شرايط را براي رانندگان اين آژانس‌ها و ديگر شرکت‌هايي که نيروي انساني آنها به صورت غيرمستقيم با آنها کار مي‌کنند، فراهم کند.

به عقيده او پيشنهاد تامين‌اجتماعي به موسسان اين کسب‌وکارها فراهم‌کردن شرايط براي استفاده کارکنان از بيمه توافقي است و در صورت به نتيجه نرسيدن اين مذاکرات، اين سازمان به ناچار در قالب بيمه اجباري اقدام خواهد کرد.
محمدحسن زدا درباره جلسات تشکيل شده با صاحبان اين کسب وکارها خاطر نشان نمود:
«به صاحبان اين کسب‌وکارها گفته‌ايم چه مسئوليتي برعهده آنهاست و تکاليفشان را براي حمايت از نيروهاي انساني، به آنها يادآوري کرده‌ايم. انتظار ما اين است که اين موضوع در قالب توافق حل شود و رانندگان اين شرکت‌ها از حمايت‌هاي بيمه‌اي برخوردار باشند اما اگر از طريق توافق به نتيجه‌ نرسيم، ناچارا از ابزار بيمه‌هاي اجباري استفاده خواهيم کرد و مانند کارگاه‌هاي ديگر از طريق بازرسي‌هاي موردي، بازرسي‌هاي دفاتر سيستم‌هاي مکانيزه شرکت‌ها، رانندگان را زير پوشش بيمه‌اي مي‌بريم.»
روابط عمومي تپسي در جوابيه به اين صحبت ها به ديجياتو مي‌گويد:
«در حال حاضر مذاکراتي بين تپ سي و مسئولين تامين اجتماعي به منظور ارائه خدمات بيمه‌اي براي رانندگان محترم در جريان است اما از آنجايي‌ که اين مذاکرات هنوز در مرحله اوليه قرار دارد، چگونگي و کيفيت خدمات آينده مشخص نبوده و هنوز قطعيتي درکار نيست.»
در مقابل روابط عمومي اسنپ موضع خود را مشخص نمود و دراين‌باره به ديجياتو مي‌گويد:
«اسنپ تابع قوانين کشور بوده و همواره خود را موظف به رعايت قوانين مي‌داند. تمامي نيروهاي شاغل در اسنپ از بيمه تامين اجتماعي برخوردار هستند و مشمول قوانين کار مي‌شوند.»
نکته قابل توجه اينجاست که در بيانيه اسنپ اشاره‌اي به لغت «همراهان اسنپ» (رانندگان) نشده است.
وجود نگراني‌هايي از اين دست در بين مسئولين تامين اجتماعي در راستاي فراهم آوردن خدمات اجتماعي مناسب براي نيرو‌هاي شاغل در استارتاپ مي‌تواند از مباحثي مفيد براي کارمندان غير مستقيم اين شرکت ها به شمار رود. اما بايد ديد در نهايت تکليف بيمه‌ي رانندگان شرکت‌هاي تاکسي آنلاين و ساير استارتاپ‌هايي که نيروي انساني غير مستقيم دارند چه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیر کلالی اظهار کرد: در راستای تکالیف مأموریتی و ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان صنایع دستی مشهد مقدس، با پیگیری صورت پذیرفته و تنظیم لیست متقاضیان جدید بیمه تأمین اجتماعی در حوزه صنایع دستی، تعداد ۱۰۹ نفر متقاضی جدید از هنرمندان فعال صنایع دستی مشهد مقدس به افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی اضافه شده و در مجموع بیش از ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی در مشهد از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد ادامه داد: نظر به ابلاغ دستورالعمل وزارتخانه در سال ۱۴۰۲ و با عنایت به دستور ریاست جمهوری و موافقت سازمان برنامه و بودجه در خصوص بیمه کردن افراد جدید از شاغلان صنایع دستی شناسه دار و در اجرای قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی مصوب ۹۶/۱۱/۱۸، تعداد ۲۸۶ نفر متقاضی جدید در استان خراسان رضوی مورد تأیید وزارتخانه و سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۰۹ نفر از هنرمندان مشهد مقدس هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری و اطلاع رسانی خوبی که در مشهد مقدس انجام شد، شاهد افزایش تعداد هنرمندان بیمه شده در سطح شهرستان بودیم.

امیرکلالی یادآور شد: متقاضیان معرفی شده پس از تکمیل مدارک از جمله ارائه کارت مهارت فنی و حرفه‌ای، معتبر بودن پروانه فعالیت و سایر شرایط ابلاغ شده قانونی می‌توانند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در قالب بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی قرار گیرند.

کد خبر 6098187

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • شکایت ده‌ها هزار راننده تاکسی از اوبر در نقاط مختلف جهان
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است