Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@05:54:15 GMT

دخترم نیاز بیش از اندازه ای به توجه کردن دارد!

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۴۰۹۳۹

دخترم نیاز بیش از اندازه ای به توجه کردن دارد!

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، پدری می گویددختری سه ساله دارم. دخترم نیاز بیش از اندازه ای به توجه کردن من و مادرش دارد. مدام بین حرف مان می پرد و با صدای بلند شعر می خواند تا به او توجه کنیم. وسط برنامه تلویزیونی آن را خاموش می کند و می گوید: «به من نگاه کنید!» دوستش داریم ولی با این رفتارش روی اعصاب مان می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چطور می شود تا حدی آن را کنترل کرد؟


سه سالگی، آغاز خود ابرازی و مخالفت ورزی است چراکه در شخصیت کودک مفهوم «من» در حال شکل گیری است.3 تا 5 سالگی یکی از دشوارترین مراحل تربیتی کودک است که در آن والدین، مستاصل و گیج می شوند اما با توجه به محتوای سوال شما، بر رفتار توجه طلبی در کودکان متمرکز می شویم چرا که برای شما والد عزیز راهگشا خواهد بود.

ظرف توجه طلبی کودکان بزرگ است


نیاز به توجه و البته تایید و تشویق شدن در همه کودکان با هر سنی طبیعی است. ظرف توجه طلبی کودکان بسیار بزرگ است، هرچقدر هم که توجه بگیرند باز هم گنجایش خواهد داشت اما لازم است تعادلی بین توان شما برای توجه نشان دادن و سطح توقع فرزندتان ایجاد شود.

البته که این تعادل، ثابت نیست و گاهی اوقات ممکن است اعصاب یا دل و دماغ توجه نشان دادن را نداشته باشید و گاهی هم ممکن است فرزندتان سرش به کاری یا کسی گرم باشد و کمترین انرژی را از شما بگیرد و گاهی هم برعکس! این ها عادی است پس دلسرد نباشید.

وقت و بی وقت به او توجه کنید


در برقراری تعادل، هدف از بین بردن و حذف نیاز کودک به توجه نیست بلکه می توان از نیاز کودک به توجه برای شکل دادن رفتارهای درست استفاده کرد.

همان طور که به درستی مطرح کرده بودید، کودک شما سعی دارد توجه شما را جلب کند اما با رفتار های ناشیانه و نادرستی که مثال زدید؛ پس به او بیاموزید با چه راه هایی خواهد توانست توجه شما را بگیرد. گرفتن توجه والدین، قوی ترین پاداش برای یک کودک است، وقتی او از راه های درست، توجه کافی بگیرد به طور قطع رفتارهای نادرستش کم کم برطرف خواهد شد. وقتی که کودک رفتار خوبی نشان می دهد، متوجه آن باشید و تمام حواس تان جمع باشد تا رفتارهای خوب فرزندتان را شکار کنید.

هرچه بیشتر متوجه رفتارهای خوب او باشید، بیشتر آن ها را خواهید دید چرا که بیشتر اتفاق می افتند! واقعاً دیدن رفتارهای نادرست و یادآوری آن ها کار آسان تری است اما بیایید این روال را عوض کنیم البته آسان نیست و نیاز به تمرین دارد.

به عنوان مثال اگر فرزندتان آرام نشسته است و تلویزیون تماشا می کند، فرصت خوبی است که تقویت، تشویق و نوازشش کنید و بگویید خوشحالید که خودش تنهایی مشغول تماشای کارتون است و سرو صدا نمی کند تا بابا به کارهایش برسد و گاهی بی دلیل از توی اتاق بلند بگویید که «خیلی دوستت دارم دخترم» و غافلگیرش کنید. با این توجه های مثبت، از تعداد دفعاتی که با مزاحمت و عصبانی کردن درصدد جلب توجه برمی آید، کاسته می شود.

نکاتی درباره خاموش کردن تلویزیون


اگر تلویزیون را خاموش می کند تا به او نگاه کنید، عصبانی نشوید و او را متوجه هدفش بکنید. به طور مثال بگویید: «می خواهی که به تو نگاه کنیم و همه حواس مان به تو باشد؟ این راهش نیست» . یک گزینه برای سرگرمی به او پیشنهاد دهید و اگر داد و بیداد کرد، دیگر توجهی نشان ندهید.

 

خراسان

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۰۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شجاعی: دخترم می‌گوید این بازی را ببازید

به گزارش "ورزش‌ سه"، محمود شجاعی دستیار مسعود شجاعی در کادر فنی هوادار درباره دیدار روز آینده برابر صنعت نفت آینده که تیم شهرش هم به شمار می‌رود، احساسی حرف‌هایش را آغاز کرد و گفت: درباره صنعت نفت صحبت کردن سخت است. زادگاه خودم است و سال‌ها در آن زندگی کرده‌ام. امیدوارم روزی برسد که مسئولین وزارت نفت از کج سلیقگی‌هایشان دست بردارند. امیدوارم قانون عوض شود و شرایطی برای این تیم قدیمی فراهم بشود که هر سال با مشکلات مالی دست به گریبان نشوند و کارشان به اما و اگر کشیده نشود.

او سپس درباره شرایط فنی مسابقه هم صحبت کرد و گفت: هفته گذشته بازی جام حذفی را بردیم و تمرینات خیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم. امیدوارم شرایط روحی و فنی تمرین به روز مسابقه انتقال پیدا کند و بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم.

مربی تیم فوتبال هوادار سپس درخواستی را از مسئولان فدراسیون مطرح کرد: از کمیته داوران و مسئولان برگزاری سازمان لیگ تمنا می‌کنیم که در چیدمان داوری دقت بیشتری داشته باشند. هفته گذشته بازی با پیکان کارشناسان داوری گفتند که گل دوم این تیم اول خطا بوده و بعد در شرایط آفساید به ثمر رسیده است. با این حال نه حرفی زدیم و نه بیانیه دادیم و قبول کردیم اشتباهات وجود دارد. امیدواریم اشتباهات عامدانه نباشد تا خدایی ناکرده برخی تیم‌ها از این بابت متضرر شوند.

خبرنگاری از شجاعی درباره احتمال شکست صنعت نفت آبادان و شرایط احساسی او مقابل تیم شهرش پرسید و او درواکنش به آن گفت: نمی‌دانم. آدم در برخی موارد احساسی می‌شود. من دختر دارم. دو سه روز هست که می‌گوید می‌شود این بازی را ببازید. به او گفتم نمی‌شود. ورزش است. درست است که تیم زادگاه ما است ولی ما از باشگاه دیگری پول می‌گیریم و باید عرق داشته باشیم. جبر زمانه است که در این تایم و در این تاریخ به تیم زادگاهمان خوردیم. نمی‌توان کاری کرد و امیدواریم هر تیمی بهتر باشد، نتیجه بگیرد.

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • شجاعی: دخترم می‌گوید این بازی را ببازید
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • رفتارهای غیرمنطقی انسان الگوی جدید هوش مصنوعی شد