Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@04:37:47 GMT

ثبت 2300 هکتار زمین موقوفه در استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۴۱۳۵۵

ثبت 2300 هکتار زمین موقوفه در استان اصفهان

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رضا صادقی امروز در مراسم زیات عاشورای دادگستری شهرستان چادگان اظهار کرد: مسؤولان، روحانیون و طلاب می‌توانند در روستاها ومساجد مردم را به سمت وقف‌ با نیات به روز شده تشویق کنند.

وی افزود: یکی از اولویت‌های ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه اخذ سند موقوفات است که در 8 ماهه امسال 2300 هکتار زمین موقوفه در استان ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: 430 هکتار از زمین‌های موقوفه در استان اصفهان که در اختیار افراد دیگر بوده در حال مستند شدن هستند.

وی خاطرنشان کرد: وقف یکی از مصادیق واقعی اقتصاد مقاومتی است، نشر وترویج فرهنگ وقف در امر اقتصاد مقاومتی بسیار تأثیرگذار است که انتظار داریم افراد جامعه در این امر کوشا باشند و نسبت به وقف اقدام کنند تا این اداره بتواند در اختیار عموم قرار دهد.

حمیدرضا ناظمی رئیس دادگستری شهرستان چادگان نیز در ادامه این جلسه ضمن تسلیت به زلزله‌زدگان غرب کشور عنوان داشت: دادگستری شهرستان چادگان در ایام سوگواری در ماه محرم و صفر با برگزاری برنامه‌های مذهبی در حسینه «متوسلین به حضرت زهرا» در این دادگاه پذیرای هیأت‌های مذهبی در شهرستان بود.

وی تصریح کرد: رمز موفقیت و برتر بودن حوزه قضایی شهرستان چادگان در سال جاری و سال‌های گذشته، ذکر و نام خانم فاطمه زهرا(س) بوده و به همین علت این حسینه به نام فاطمه‌الزهرا(س) انتخاب شده است.

گفتنی است امروز نمایشگاه فرهنگی با موضوع سنت حسنه وقف وکتاب با موضوع جلوگیری از وقوع جرم در سالن دادگستری شهرستان چادگان افتتاح شد؛ در این مراسم 3 مداح اهل بیت(ع) شهرستان چادگان با اهدای لوح تقدیر از سوی دادگستری شهرستان چادگان تجلیل شدند.

 

انتهای پیام/م

 

وقف یکی از مصادیق واقعی اقتصاد مقاومتی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  روح الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات آماده سازی  ۳۰۰ هکتار از اراضی نهضت ملی مسکن در ۴ سایت استان سمنان خبرداد و گفت:  در سفر رئیس جمهور به استان سمنان دو هزار و ۵۸ واحد مسکونی افتتاح و یک هزارو ۱۵۸ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت به واجدین شرایط اهدا می‌شود.
وی افزود: در کشور هم عملیات ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی  آغاز شده و تا کنون ۵۰۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است.
اکبری بابیان اینکه ۷۲ هزار هکتار زمین شهری و ۵۰ هزار هکتار زمین روستایی در کشور در حال تامین است : از این میزان ۳۷ هزارو ۷۰۰ هکتار زمین شهری در حال طراحی و اجرا و ۲۴ هزار هکتار در مرحله ساخت است.
وی تصریح کرد: ۶۰۰هزار قطعه زمین روستایی  هم تامین شده که از این تعداد ۴۰۰ هزار در سامانه بارگزاری و ۸۰ هزار قطعه تحویل مردم داده شد.
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی ۴۹۰ واحد آغاز شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چند نفر در ایران مستاجر هستند؟
  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • آغاز آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در سمنان
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • جهش ۲۲ پله‌ای فارس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان
  • تامین زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان سال جاری به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد