Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-24@22:06:17 GMT

بانک اطلاعاتی در زمینه کودکان کار ایجاد شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۴۲۰۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، حبیب‌الله خجسته‌پور در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانکه در سالن جلسات استانداری برگزار شد ضمن تسلیت حادثه زلزله کرمانشاه و سالروز رحلت پیامبر اکرم و امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به دستورات جلسه اظهار داشت: هر کدام از این موضوعات با توجه به فراگیری مباحث باید در قالب یک جلسه بیان می‌شدند تا به نتیجه موردنظر برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی موضوعاتی در هم تنیده و پیچیده هستند که معمولاً می توانند یکی علت دیگری باشد، افزود: در همین راستا سلسله علل ادامه پیدا می‌کنند و می‌توانند در همدیگر تأثیر داشته باشند.

خجسته‌پور تاکید کرد: اگر کودکان و نوجوانان سالم داشته باشیم قطعاً در آینده این افراد والدین آینده خواهند بود و می‌توانند سلامت جامعه را تضمین کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان عمده‌ترین علت طلاق را نداشتن مهارت زندگی عنوان کرد و گفت: اگر کودک سالم داشته باشیم والدینی خواهیم داشت که بهتر همدیگر را درک می‌کنند و استانه تحمل بالایی دارند. همچنین خشونت خود را کنترل کرده و آینده خوبی را خواهند داشت.

وی تصریح کرد: اگر در زمینه‌ای مثبت عمل کنیم می‌تواند علاوه بر تأثیر در آن موضوع به طور کلی باعث کاهش آسیب اجتماعی در آینده شود.

خجسته‌پور در رابطه با بحث کودکان کار بیان کرد: در آینده خیلی از بزه‌ها از میان آنان برخاسته چراکه در مناطق کمتر شاد و دارای بیشترین آسیب اجتماعی زندگی می‌کنند برای همین باید در این زمینه مطالعه و بررسی بیشتری صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: در این رابطه تقسیم کار ملی شده و هر کدام از دستگاه‌ها متولی موضوعی تعیین و تعدادی ارگان نیز به عنوان همکار مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال در رابطه با موضوع طلاق بهزیستی دستگاه متولی بوده که دانشگاه علوم پزشکی، دادگستری، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و سایر سازمان‌ها به عنوان همکار مشخص شده‌اند که هر دستگاه باید سهم خود را در کاهش طلاق مشخص و راهکارهای خود را ارائه کند.

خجسته‌پور با بیان اینکه اداره کل ثبت احوال موظف است آمارهای طلاق استان را به کارگروه ارائه کند، تصریح کرد: همچنین در کنار این گزارشات باید علل موضوع با توجه به موقعیت بومی و محلی بیان شود چراکه اولویت بعضی از دلایل ملی ممکن است در استان تغییر کند.

معاون استانداری لرستان با تأکید بر اینکه بانک اطلاعاتی در زمینه کودکان کار ایجاد شود، گفت: این اطلاعات در اختیار کارگروه قرار گیرد و دغدغه آموزش و پرورش موضوع تحصیل آنان باشد.

وی با بیان اینکه در برخورد با متکدیان، کودکان کار نیز مدنظر قرار می‌گیرند، اظهار داشت: ترکیب این دو باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود که وجهه خوبی ندارد و باید مورد بازنگری قرار گیرد.

خجسته‌پور به استفاده از سمن‌ها در بحث کودکان کار تأکید کرد و افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد از حداقل امکانات حداکثر استفاده را برده چراکه با عشق و علاقه فعالیت می‌کنند. باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و به چشم رقیب به آنان نگاه نکرد.   انتهای خبر/ز

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز در نشست با دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: تاثیر کتابخوانی در گسترش فرهنگ و پیشرفت جامعه روزافزون است و نمیتوان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را بدون مطالعه و کتاب متصور شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی و اهمیت دادن به این موضوع در میان جوانان و نوجوانان یکی از مهمترین راه‌های توسعه فرهنگی است گفت ایجاد کتابخانه درشهر‌ها و مدارس استان وایجاد انگیزه برای دانش آموزان از اقدامات مهمی است که باید انجام شود.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان از راه اندازی کتابخانه بدون کتاب یا الکترونیک در تهران برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت در آینده‌ای نزدیک این امکان در سایر استان‌های کشور هم ایجاد خواهد شد.

رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا از نظر شبکه کتابخانه‌ها و دستری را به خود اختصاص داده است گفت در حال حاضر ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشورمشغول فعالیت است.وی ایجاد کتابخانه در شهر‌های استان را از اولویت‌های این نهاد اعلام کرد و گفت : در ده شهر استان کتابخانه احداث می شود .

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه توجه به حوزه کودک و نوجوان را از دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و گفت در برنامه‌های کتاب هدهد سفید، برنامه تلویزیونی هدهد سفید و جایزه هدهد سفید به این امر توجه ویژه شده است.

دیگر خبرها

  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • تهیه بانک اطلاعاتی دارو در چهارمحال و بختیاری
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است