Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: تاکنون 200 محموله کمک های مردمی از این استان با همکاری جمعیت هلال احمر به مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه ارسال شده است.

بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت به خانواده های داغدار و آسیب دیدگان این حادثه اظهار کرد: ساعااتی پس از وقوع زلزله، کمیته ای برای بررسی موضوع و ارسال کمک به حادثه دیدگان در استانداری تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این محموله ها با 200 دستگاه کامیون به شهرهای غرب استان کردمانشاه فرستاده شده و آمادگی برای ارسال محموله دیگر نیز در استان داریم.
مرادنیا تاکید کرد: این کمک ها شامل چهار هزار تخته چادر، 2 هزار و 500 تخته پتو، 100 هزار بطری آب معدنی، 300 مترمربع موکت، 11 هزار قوطی کنسرو، یک هزار دستگاه چراغ والر، 100 ست ظروف آشپزخانه و 126 هزار لیتر آب میوه بوده است.
به گفته وی، علاوه بر این، تعداد زیادی از خیرین، معتمدین و مردم استان کردستان نیز به صورت خودجوش کمک های خود را به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال کرده اند که تاکنون جمع بندی کلی در این خصوص انجام نشده است.
وی با قدردانی از این حرکت خودجوش مردم از آنها خواست برای جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به پایگاه های جمعیت هلال احمر کردستان تحویل دهند.
استاندار کردستان یادآور شد: جمعیت هلال احمر کردستان در مجموع 48 پایگاه در تمامی شهرهای استان برای جمع آوری و ساماندهی کمک های مردمی دایر کرده است.

**اعزام 26 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین خاکبرداری
مرادنیا گفت: برای انجام عملیات خاکبرداری در مجموع 26 دستگاه سبک و سنگین و خودروی کمک دار به مناطق زلزله زده در غرب استان کرمانشاه اعزام شده است.
وی افزود: این خودروها شامل 2 دستگاه تریلی، 2 دستگاه کامیون، چهار دستگاه وانت، یک دستگاه مینی بوس، 6 دستگاه کمپرسی، یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه لودر، چهار دستگاه تانکر حمل آب و 9 دستگاه سواری کمک دار است.
مرادنیا اضافه کرد: امروز هم درخواستی از کرمانشاه مبنی بر نیاز به ماشین آلات سنگین دیگر داشته ایم که شامل 40 دستگاه کمپرسی و 10 دستگاه لودر است که بزودی به این منطقه اعزام می شود.

**اعزام امدادگران و خودروهای امدادی
استاندار کردستان گفت: در همان شب حادثه 60 امدادگر جمعیت هلال احمر کردستان، 12 گروه فوریت های پزشکی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، هشت دستگاه آمبولانس، 27 کارشناس، 2 پزشک جراح و 2 متخصص پزشکی به مناطق زلزله زده اعزام شدند.
مرادنیا افزود: 9 پزشک، 17 کارشناس بهداشت محیط و سه ماما و 10 نفر نگهبان نیز از کردستان به این مناطق اعزام شدند.
وی اضافه کرد: بیمارستان 50 تختخوابی صحرایی جمعیت هلال احمر کردستان (ماموستا شیخ الاسلامی) که دارای اتاق عمل است نیز به همراه پزشک، پرستار و پرسنل مورد نیاز در شهرستان سرپل ذهاب راه اندازی شده است.

**بازسازی سه هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده کرمانشاه
استاندار کردستان گفت: کردستان، استان معین بازسازی واحدهای مسکونی کرمانشاه تعیین شده و آواربرداری و بازسازی سه هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده شهرستان ثلاث باباجانی نیز بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان گذاشته شده است.
مرادنیا یادآور شد: از این تعداد، یک هزار و 500 واحد در مناطق شهری و یک هزار و 500 واحد در مناطق روستایی شهرستان ثلاث باباجانی بازسازی و نوسازی می شود.
وی تاکید کرد: تیم هایی از مهندسین و کارشناسان فنی به همراه اکیپ ماشین آلات جهت عملیات برآورد، ارزیابی و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده به کمک زلزله زدگان رفته اند.
مرادنیا گفت: علاوه بر کردستان، استان های دیگری از جمله آذربایجان غربی، همدان، مرکزی، اصفهان و لرستان نیز در بازسازی مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه مشارکت دارند.

**آمادگی کردستان برای مقابله با حوادث مناسب است
استاندار کردستان افزود: طبق بررسی های انجام شده میزان آمادگی دستگاه های مختلف این استان برای مقابله با حوادث مختلف طبیعی مطلوب است و شهروندان در این خصوص نگرانی نداشته باشند.
مرادنیا اظهار کرد: واحدهای درمانی و بیمارستانی علوم پزشکی و امدادگران جمعیت هلال احمر کردستان از آمادگی لازم برخوردار هستند و در شرایط اضطراری نیز می توانند به شهروندان خدمات مطلوب ارائه دهند.
وی با اشاره به خسارت ناشی از زلزله اخیر در کردستان گفت: در این حادثه هیچ گونه تلفات جانی در استان نداشتیم و تنها خسارت های جزیی به برخی واحدهای ساختمانی وارد شده است.
مرادنیا ابراز امیدواری کرد این واحدها نیز قبل از شروع فصل سرما و بارش ها بازسازی و برای سکونت مردم آماده شود.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند و تاکنون بیش از 250 پس لرزه با قدرت سه ریشتر به بالا در این منطقه ثبت شده است.
کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شده که زیان ها و خسارت های مالی و جانی زیادی به بار آورده است.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه تاکنون 432 کشته و 9 هزار و 388 مصدوم داشته است، این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3020/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه آب‌رسانی هرسین کرمانشاه برگزار شد

با دستور استاندار کرمانشاه، قرارگاه آب‌رسانی شهرستان هرسین به ریاست معاون عمرانی استاندار و با حضور فرماندار هرسین و مدیرکل آب و فاضلاب استان برگزار و مشکل آب شرب این شهرستان به‌صورت ویژه پیگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، طهماسب نجفی معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با دستور استاندار، روز سه شنبه _ هفتم فروردین _ برای پیگیری مشکل آب شرب شهرستان هرسین به این شهرستان سفر کرد و در جلسه قرارگاه آبرسانی هرسین اظهار کرد: اجرای پروژه آبرسانی شهر هرسین یک مطالبه به‌حق مردمی و یک اولویت مهم برای استان است.

وی افزود: اجرای طرح آبرسانی شهر هرسین، دغدغه جدی استاندار کرمانشاه است و وی به صورت مستمر پیگیر پیشرفت این پروژه است؛ همچنین در سطح کلان هم پیگیر تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه آبرسانی به شهر هرسین است.

ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان هرسین نیز در این جلسه به تشریح مشکلات آبرسانی در مناطق مرتفع شهر هرسین پرداخت و اظهار کرد: با توجه به توسعه و تمهیدات صورت گرفته در منطقه میانی شهر هرسین و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی آن، زمینه برای واگذاری انشعاب آب به اهالی شهرک‌های بسیج و شهرداری فراهم است و مردم می‌توانند به همین منظور به اداره آب و فاضلاب مراجعه کنند.

وی افزود: آبرسانی به شهرک‌های مذکور و رفع مشکل آبرسانی به مناطق مرتفع از پروژه‌های مهم و اولویت دار حوزه آبرسانی این شهرستان است.

فرماندار هرسین همچنین به تشریح وضعیت چاه‌های جایگزین تأمین آب برای پروژه آبرسانی به شهر هرسین و عدم همراهی معارضین پرداخت.

به گزارش ایمنا بررسی وضعیت تملک چاه‌های دائمی در پروژه آبرسانی به شهر ۵۰ هزار نفری هرسین از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود و مقرر شد در جلسه بعدی که با حضور معاون عمرانی استاندار برگزار خواهد شد، موضوع معارضین محلی این پروژه بررسی و پیگیری شود.

کد خبر 739496

دیگر خبرها

  • محموله قاچاق میلیاردی در توقیف پلیس بوکان
  • توقیف محموله ۶ میلیاردی قاچاق در لرستان
  • توقیف محموله ۶۰ میلیاردی قاچاق در لرستان
  • توقیف محموله ۲۰ میلیاردی قاچاق در لرستان
  • دستور استاندار کردستان به مدیران جهت اجرای شعار سال در استان
  • قرارگاه آب‌رسانی هرسین کرمانشاه برگزار شد
  • هلال احمر ظرفیت بالایی در جذب مشارکت‌های مردمی دارد
  • روستای گردشگری پالنگان در مسیر ثبت جهانی
  • زلزله سالند دزفول خسارتی نداشت
  • موانع سر راه ثبت جهانی پالنگان هرچه سریع‌تر رفع شود