Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مناسبت ایام محرم و صفر و برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)، حضور در بقاع متبرکه‌ و امامزاده‌های شهر تهران را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان برای بهره‌مندی هرچه بهتر شما از مراسم مذهبی ویژه ماه محرم و صفر غافل نبوده است و بقعه‌های متبرک شهر تهران را به شما معرفی کرده و بهترین راه دسترسی به آن را برای شما شرح می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان بقعه متبركه امامزادگان جعفر و حميده خاتون(ع) است که با مساحت 7000 مترمربع در لویزان که در محدوده منطقه 4 قرار دارد، واقع شده است.

بقعه مباركه امامزادگان جعفر و حميده خاتون(ع) در بلوار آيت‌الله اشرفی اصفهانی در محوطه‌ای گسترده، در مجاورت باغ‌های محله كن واقع شده است و از نظر فضای سبز نیز دارای درختان و  گونه‌های گیاهی مختلف است.

در شبستان حرم این امامزاده‌ها دو ضريح با فاصله ۵.۵ متر از یکدیگر قرار دارند و ضريح سمت راست مربوط به امامزاده سيدجعفر(ع) و ضريح سمت چپ مربوط به سيده حميده خاتون(ع) است.

 تشریح فضای جانبی امامزادگان جعفر و حميده خاتون(ع)

در جوار مزار امامزادگان جعفر و حميده خاتون(ع) مزار بزرگانی چون آيت‌الله ملايری و آیت الله اصطهبانی و همچنین مزار ۴۷ شهيد دفاع مقدس (۵ شهيد گمنام و ۵ شهيد مفقودالاثر) نيز قرار دارد.

وجود درختان تنومند و سرسبز چنار، گردو و بید و همچنین وجود یک چشمه آب در محوطه بقعه متبرکه این دو بزرگوار، از جمله مواردی است که فضای دلنشین و آرامی را در اين فضای معنوی به وجود آورده است.

زیارتگاه امامزادگان جعفر و حمیده خاتون(ع) از جمله  یادگاری های بافت قدیمی ده باغ فیض است که در گذشته بنای امامزاده به صورت بنایی مخروبه شامل دو گنبد گلی و ساختمانی خشتی بوده است.

ضریح دو امامزاده ترکیبی از نقره و آب طلا است و داخل ضریح نیز با چوب و سنگ مرمر کار شده است. ضریح شرقی منسوب به بی بی حمیده خاتون (س) و غربی منسوب به امامزاده جعفر (ع) است.

تزیینات داخلی شبستان امامزادگان جعفر و حمیده خاتون(ع)  شامل آیینه کاری و آجرکاری به سبک جدید است و جایگاه گنبد در وسط شبستان نیز به شکل زیبا و چشم نوازی آیینه کاری شده است.

 بقعه متبركه امامزادگان جعفر و حميده خاتون(ع) میزبان فرزندان اهل بیت

امامزادگان جعفر و حميده خاتون(ع) خواهر و برادری از نوادگان امام موسی كاظم(ع) بوده و بر اساس روایات و نقل قول‌های مختلف در سنين كودكی به اين محل آمدند و بعد از تحمل بيماری سخت از دنيا رفته‌اند.

پس از آن مردم مومن  اين دو امامزاده را در محل فعلی در منطقه باغ فیض دفن كردند و آرامگاهشان این روزها زیارتگاه زائران و مشتاقان فرزندان و نوادگان اهل بیت(ع) است.

در تمام روزهای هفته در این امامزاده مراسم‌های مذهبی و معنوی ویژه‌ای برگزار می شود و در این میان می توان به برنامه های ویژه ماه محرم و صفر و ایام ولادت و شهادت اهل بیت(ع) با حضور پرشور مردم اشاره کرد.

علاوه بر عزاداری ویژه دهه اول محرم و برنامه‌ها و مراسم ویژه‌ای در دهه پایانی ماه صفر در آستان مطهر امامزادگان جعفر و حميده خاتون(ع) با حضور دوستداران و ارادتمندان اهل بیت (ع) برقرار است.

 توصیه مسیریاب باشگاه خبرنگاران جوان برای رفتن به بقعه متبركه امامزادگان جعفر و حميده خاتون(ع)

 بهترین مسیر دسترسی به بقعه مباركه امامزادگان جعفر و حميده خاتون(ع) استفاده از وسیله نقلیه شخصی است و شما می توانید با گذر از بزرگراه اشرفی اصفهانی به محله باغ فیض وارد و با عبور از خیابان ۲۲ بهمن به آستان مقدس این امامزادگان وارد شوید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۴۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تمامی قطارهای فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد

با توجه به پیش فروش بلیت‌ قطارهای فوق العاده ای که شرکت راه آهن برای بازه زمانی تعطیلات پایانی هفته و به مناسبت شهادت امام جعفر صادق ع گذاشته شده بودند طبق بررسی‌ها صورت گرفته پیش فروش تمامی بلیت ها به اتمام رسیده و ظرفیت قطارها در تمامی سایت های اینترنتی فروش  بلیت تکمیل شده است.

این در حالی است که شب گذشته در دقایق پایانی ۱۰ اردیبهشت ماه شرکت راه آهن در یک توییتی اعلام کرد که سه رام قطار فوق العاده با توجه به افزایش تقاضای برای زیارت مشهد همزمان با شهادت امام جعفر صادق ع قرار داده است و پیش فروش این قطارها از ساعت ۹ صبح آغاز می شود.

اما بررسی ها حاکی از پر شدن ظرفیت قطارها و صندلی های عرضه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • ظرفیت تمامی قطارهای فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • تکیه خاتون‌آبادی، نقش جهانی کوچک در دل تخت فولاد
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • نقد فیلم مست عشق + خلاصه، بازیگران و مدت زمان
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر