Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@21:34:21 GMT

دادگاه امروز حميد بقايي برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۴۴۸۶۷

دادگاه امروز حميد بقايي برگزار شد

خبرگزاري آريا - غلامحسين اسماعيلي در رابطه با سومين جلسه دادگاه حميد بقايي گفت: قوه قضائيه بر اساس ضوابط و مقررات قانوني در چارچوب کيفرخواست صادره از ناحيه دادسراي عمومي و انقلاب تهران و با رعايت همه جهات قانوني امر رسيدگي به اين پرونده را عهده دار است.

غلامحسين اسماعيلي رئيس کل دادگستري استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقي خبرگزاري ميزان در واکنش به فضاسازي‌هاي حميد بقايي و عدم حضورش در سومين جلسه محاکمه‌اش در دادگاه کارکنان دولت اظهار کرد: قوه قضائيه بر اساس ضوابط و مقررات قانوني در چارچوب کيفرخواست صادره از ناحيه دادسراي عمومي و انقلاب تهران و با رعايت همه جهات قانوني امر رسيدگي به اين پرونده را عهده دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسماعيلي افزود: تاکنون جلساتي در زمينه رسيدگي به اين پرونده با حضور متهمان و وکلاي مدافع آنان تشکيل شده و امروز هم جلسه ديگر دادگاه بوده است و گرچه متهم اصلي حضور پيدا نکرده، اما لايحه‌اي فرستاده بود و وکلا وي نيز حضور پيدا کردند، در چارچوب مقررات قانوني جلسه امروز برگزار شده است.
وي با تاکيد بر اينکه جلسه بعدي دادگاه هم برگزار خواهد شد، گفت: نهايتا دادگاه با رعايت ضوابط و مقررات قانوني براساس مستندات موجود در پرونده و ملاحظه دفاعيات متهمان و وکلاي مدافع آن‌ها حکم قضايي متناسب با اين پرونده را صادر خواهد کرد.
اسماعيلي به بيان توصيه‌اي به همه اشخاصي که پرونده قضايي دارند پرداخت و تصريح کرد: اشخاصي که پرونده قضايي دارند بايد دفاعيات خود را در چارچوب ضوابط و مقرارت قانوني و حقوقي در محضر دادگاه ارائه دهند و دادگاه چيزي جز محتواي پرونده، مستندات موجود و مدافعات متهمان را در امر دادرسي ترتيب اثر نخواهد داد.
رئيس کل دادگستري استان تهران کساني که ادعا مي‌کنند خطايي از آن‌ها سرنزده را به اين ضرب المثل مشهور «آن راکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است» ارجاع داد و گفت: اين اقدامات يک شانتاژ تبليغاتي است که نشانده اين است که فرد نمي‌خواهد در چارچوب ضوابط و مقررات قانوني به دفاع از خود بپردازد يا اينکه دفاعي ندارد و براي سياه نمايي عليه ديگران و فضاسازي در جامعه اين قبيل اقدامات را انجام مي‌دهد.
وي خاطرنشان کرد: چه کاري که اين‌ها انجام دادند و چه ديگران که به جاي دفاع در دادگاه به صدور بيانيه، مصاحبه و گفت‌وگو با رسانه هاي مختلف مي‌پردازند بايد بپذيرند که دستگاه قضايي بويژه قضات در دادگاه به عنوان کساني که هم صاحب نظر و هم بي طرف هستند، اسناد و مدارک را مي‌بينند پس بايد به قضاوت آن‌ها تمکين کنند.
اسماعيلي با تاکيد بر اينکه اين قبيل اقدامات و فضاسازي‌ها امروز هيچ اثري در روند دادرسي پرونده‌ها نخواهد داشت، افزود: براي بخش عظيم جامعه که داراي فهم، بصيرت و شعور سياسي بالايي هستند اين قبيل اقدامات، اقدامات نخ نماي بدون اثر است و افراد با اين قبيل اقدامات نمي‌توانند براي خود وجهه و آبرو درست کنند بلکه بيشتر در نزد افکار عمومي مورد تنفر قرار خواهند گرفت.
رئيس کل دادگستري استان تهران در پايان يادآور شد: توصيه ما اين است که در هر امري مسير قانوني را طي کرده و همگان را به اقدام و حرکت در مسير قانوني و رعايت ضوابط و مقرارت قانوني دعوت مي‌کنيم.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام رای کمیته انضباطی فدراسیون درباره هوادار خاطی

درباره گزارش ابرازی علیه هوادار منتسب به باشگاه سپاهان اصفهان مبنی بر ارتکاب رفتار توهین آمیز در ورزشگاه آزادی در جریان مسابقه دو تیم پرسپولیس و سپاهان در مورخ 1403/2/12 از سری رقابت های لیگ برتر کشور،با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به مفاد مطالب عنوان شده از سوی هوادار موضوع گزارش که در جریان تحقیقات هویت نامبرده نصرا...گرگزن مشخص شده است و اظهارات وی از مصادیق هتک حرمت و توهین محسوب می شود،بنابراین مستند به مواد 60 و 71 مقررات انضباطی نامبرده به مدت 10 سال از ورود به کلیه ورزشگاههای فوتبال،فوتسال و فوتبال ساحلی کشور محروم خواهد بود.

رای صادره با لحاظ ماده 89 مقررات موصوف قابل اجرا بوده و ظرف مدت 7 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در کمیته استیناف فدراسیون خواهد بود.

ضمنا پرونده جهت رسیدگی به تخلفات سایر اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی مفتوح خواهد بود.

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • مهدی چمران یک‌تنه پشت اقدامات جنجالی شهرداری در شهر تهران
  • شرایط صدور دستور موقت
  • محرومیت ۱۰ ساله هوادار سپاهان
  • هوادار خاطی سپاهان نقره داغ شد
  • اعلام رای کمیته انضباطی فدراسیون درباره هوادار خاطی
  • محرومیت ۱۰ ساله برای هوادار س‍پاهان
  • محکومیت ۴ میلیاردی برای متخلفی دراصفهان