Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري مشهد گفت: در ايام دهه شفاعت به‌ ويژه روزهاي پاياني ماه صفر 36 ايستگاه مردمي در امر خدمات‌رساني فعال هستند. به گزارش خبرگزاري تسنيم از مشهد مقدس، هادي بختياري ظهر امروز در نشست خبري خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: شهرداري مشهد در ايام دهه شفاعت و به‌ ويژه سه روز پاياني ماه صفر که مصادف با رحلت پيامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبي(ع) و شهادت امام رضا(ع) است طرح جهاد خدمت را اجرا مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در قالب اين طرح برنامه‌ريزي و اطلاع‌رساني سامانه‌اي طراحي شده و کساني که تمايل به خدمت به زائران پياده امام رضا(ع) را دارند مي‌توانند در اين سايت ثبت‌نام کنند و تاکنون 85 هزار نفر در اين سامانه خدمت ثبت‌نام کرده‌اند که 2 هزار و 700 نفر از اين تعداد از استان‌هاي ديگر هستند.
معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري مشهد با بيان اينکه در اين سامانه 31 نوع عنوان خدمت ساماندهي شده خاطرنشان کرد: تاکنون در 28 عنوان خدمت ظرفيت‌ها تکميل شده اما در حوزه کمک‌هاي نقدي و غيرنقدي و حمل و نقل که در ساعات پاياني مورد نياز است هنوز ظرفيت پذيرش وجود دارد.
بختياري تصريح کرد: در ايام دهه شفاعت به‌خصوص روزهاي پاياني ماه صفر 36 ايستگاه مردمي در خدمات‌رساني فعال هستند و تمامي خدمات اين ايستگاه‌ها توسط مجاوران امام رضا(ع) ارائه مي‌شود و فقط مديريت 6 ايستگاه آن برعهده شهرداري مشهد است.
وي با اشاره به اينکه 9 هزار دعوت نامه در 173 محل براي شهروندان جهت ارائه خدمت به زائران پياده ارسال شده است، تاکيد کرد: شهرداري مشهد در ايام دهه شفاعت امسال 3 هزار و 500 محل اسکان زائر آماده کرده است و در بخش مردمي هم ظرفيت اسکان 42 هزار نفر فراهم شده است؛ همچنين 30 هزار عروسک در طرح آهوانه طراحي و آماده شده تا به کودکاني که همراه زائران هستند اهدا شود.
معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري مشهد با اشاره به اينکه تاکنون 800 خودروي شخصي براي انتقال زائران امام رضا(ع) پس از اتمام مراسم عزاداري به شهرهاي اطراف اعلام آمادگي کرده‌اند، بيان کرد: تاکنون تعداد 428 جلسه در امر ساماندهي اين فعاليت‌ها در مجموعه شهرداري مشهد انجام شده است و آموزش‌هاي لازم جهت خدمت‌رساني به افراد داوطلب در حوزه‌هاي بهداشت، ايمني و آتش‌نشاني، ماساژ و اطلاع‌رساني داده شده است.
بختياري گفت: فعاليت‌هاي شهرداري مشهد در ايام اربعين حسيني در نجف اشرف اجرا شد و پس از اين ايام هم بلافاصله جهت خدمت به زائران پياده امام رضا(ع) به مشهد بازگشتند.
وي افزود: در روز شهادت امام رضا(ع) تمهيدات ويژه‌اي در امر پذيرايي از زائران پياده با همکاري آستان قدس و مجموعه‌هاي مردمي صورت پذيرفته و 63 درصد فعاليت‌ها به‌صورت مردمي بوده است.
برنامه‌هاي شهرداري مشهد در ايام دهه شفاعت در 11 سرفصل اجرا مي‌شود
معاون خدمات و محيط زيست شهري شهرداري مشهد گفت: برنامه‌هاي شهرداري مشهد در ايام دهه شفاعت از 18 تا 28 آبان ماه در 11 سرفصل اجرا مي‌شود.
خليل‌الله کاظمي اظهار داشت: برنامه‌هاي شهرداري مشهد در ايام دهه شفاعت به‌ويژه روزهاي پاياني ماه صفر که از اربعين حسيني آغاز شده و تا شهادت امام رضا(ع) ادامه مي‌يابد در 11 سرفصل اجرا مي‌شود و برنامه‌هاي تخصصي هربخش هم به مجموعه مربوطه آن ابلاغ شده و موضوعاتي همچون اطلاع‌رساني، تبليغات محيطي، پاکسازي عمومي، طرح جهاد خدمت، ايستگاه‌هاي استقبال از زائران، اسکان اضطراري و تمهيدات بازگشت زائران به شهرها و غيره از جمله مهمترين موضوعات در برنامه‌هاي تدارک ديده شده شهرداري مشهد در اين ايام است.
وي افزود: در حوزه اطلاع‌رساني بالغ بر 202 عدد از بيلبوردها و پل‌هاي عابر پياده به مناسبت‌هاي روزهاي پاياني ماه صفر اختصاص داده شده و بالغ بر 58 بيلبورد هم که در اختيار بخش خصوصي بوده که با هماهنگي و تبليغات بخش خصوصي موضوع مناسبت‌ها را اکران مي‌کنند، همچنين 6 تابلوي ورودي در مبادي شهر که متعلق به کارخانجات بوده هم به موضوع مناسبت‌ها اختصاص داده شده است.
معاون خدمات و محيط زيست شهري شهرداري مشهد با بيان اينکه به اينکه 9 نمايشگر در سطح شهر از 18 تا 28 آبان ماه به موضوع دهه شفاعت و شهادت امام رضا(ع) مي‌پردازند، خاطرنشان کرد: در اين ايام بالغ بر 3 هزار پرده آويز ستوني در نقاط مختلف شهر نصب شده و 50 سازه و بنر مختلف در 6 محل ورودي به شهر براي خير مقدم به زائران پياده امام رضا(ع) در نظر گرفته شده است.
کاظمي با بيان اينکه تبليغات انجام شده امسال در ايام دهه شفاعت با محور معرفت‌شناسي، سبک زندگي اسلامي و سبک زندگي رضوي بوده است، تصريح کرد: تعداد 20 المان و 8 پرچم در 2 ميدان شهر با مضامين روايات نصب شده است؛ همچنين 350 داربست موقت در سطح شهر براي نصب بنرهاي اطلاع‌رساني از مراسم‌هاي عزاداري هيئات مذهبي در روزهاي پاياني ماه صفر نصب شده است.
وي با اشاره به آماده و نصب کردن 16 سکو براي روشن کردن شمع در شب شام غريبان امام رضا(ع)، تاکيد کرد: پاکسازي محورها، توزيع کيسه زباله، استقرار حمام سيار، تامين آب شرب و غيرشرب، بکارگيري 35 چشمه سرويس بهداشتي، تهيه 10 هزار بطري آب معدني و 500 پتو بخشي از فعاليت‌هاي شهرداري مشهد در ايستگاههاي استقبال از زائران پياده امام رضا(ع) بوده است.
معاون خدمات و محيط زيست شهري شهرداري مشهد با تاکيد بر اينکه در جهت تامين ايمني عزاداران رضوي خودروهاي آتش‌نشاني در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) و مبادي ورودي به مشهد مستقر مي‌شوند، بيان کرد: تعداد 2 پايگاه راهنماي زائر راه‌اندازي شده و 6 هزار نفر از پرسنل خدمات شهري در اين ايام بکارگيري مي‌شوند و در حوزه حمل و نقل عمومي هم خطوط بي‌آرتي با 350 دستگاه اتوبوس تقويت خواهند شد و 30 دستگاه اتوبوس هم در مسير زائران پياده تردد خواهد کرد تا زائراني را که به هر دليل ديگر توان ادامه مسير با پاي پياده را ندارند به مشهدالرضا(ع) منتقل کنند.
کاظمي با اشاره به اينکه 600 دستگاه تاکسي و ون به‌صورت صلواتي زائران را در سطح شهر با محوريت حرم مطهر رضوي جابه‌جا مي‌کنند، گفت: خطوط قطار شهري مشهد در ايام پاياني ماه صفر تا ساعت 24 فعاليت خواهند کرد و تعداد 3 هزار پارکينگ نيز در اطراف حرم مطهر رضوي تدارک ديده شده است.
وي مجموع اعتبارات پيش‌بيني شده در حوزه‌هاي مختلف براي برنامه‌هاي ايام دهه شفاعت را بالغ يک ميليارد و 500 ميليون تومان عنوان کرد و افزود: در حوزه اسکان 350 مدرسه در اختيار جمعيت خدمتگزاران به زائران پياده امام رضا(ع) قرار گرفته است و حسينه‌ها هم هيئت‌هاي مذهبي را با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته اسکان مي‌دهند و در صورت نياز پيش‌بيني 8 سالن جهت اسکان اضطراري هم شده است.
معاون خدمات و محيط زيست شهري شهرداري مشهد گفت: در سال گذشته بالغ 2.5 ميليون زائر در دهه شفاعت داشتيم که 120 هزار نفر از آن‌ها زائر پياده بودند و براي امسال هم رشد بيش از 12 درصدي اين آمار را پيش‌بيني کرده‌ايم.
کاظمي بيان کرد: متاسفانه از موضوع مشهد 2017 در ايام پاياني ماه صفر غفلت شد، اما در عين سعي ما معرفي هرچه بهتر پايتخت فرهنگي جهان اسلام خواهيم بود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم آماده استقبال از رئیس‌جمهور / نصب بیش از ۳۰۰۰ مترمربع بنر در ۲۵۰ نقطه شهر

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: به دنبال سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان قم، بیش از ۳۰۰۰ مترمربع بنر در ۲۵۰ نقطه از سطح شهر نصب شده و همکاری‌های لازم با ستادهای مردمی برای استقبال از رئیس‌جمهور و هیئت همراه انجام شده است.

مهدی کلانترزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: به دنبال سفر دور دوم رئیس‌جمهور به استان قم فضاسازی محیطی و اطلاع‌رسانی‌های لازم در راستای استقبال از آیت الله رئیسی و هیئت همراه در سطح شهر انجام شده است.

وی افزود: بیش از ۳۰۰۰ مترمربع بنر در قالب بنرهای پرتابل، آویز، عرشه پل و استرابورد، در ۲۵۰ نقطه از سطح شهر با موضوعات دهه کرامت، افتتاح پروژه‌های شهرداری، دستاوردهای دولت در استان قم، سفر ریاست جمهوری و جشن‌ها و مراسم دهه کرامت نصب شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از نصب بنرهای بزرگ دیوارنگاره در میدان شهدای مدافع حرم و سر درب عوارضی قم تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: در آستانه سفر ریاست جمهوری و هیئت همراه با توجه به لزوم جهاد تبیین و با هماهنگی که در ستاد استانی انجام شده، تبیین دستاوردهای دولت مردمی و خدمات‌رسان آیت الله رئیسی در استان قم آغاز شده است.

کلانترزاده با بیان اینکه که رسانه‌های محیطی در کنار رسانه‌های داخلی مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم برای واگذاری سازه به ستادهای مردمی استقبال از ریاست جمهوری انجام شده و در صدور مجوزهای فضاسازی شهری به منظور اطلاع‌رسانی دیدار رئیس‌جمهور و نمایندگانشان، تسهیل‌گری لازم انجام شده است.

وی از چاپ و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در سطح مناطق هشت‌گانه خبر داد و اضافه کرد: در راستای اطلاع‌رسانی برنامه‌های سفر، نصب پوسترهای اطلاع‌رسانی و خیرمقدم در اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و سطح مناطق هشت‌گانه توسط روابط عمومی شهرداری اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با تشکر از همراهی ستادهای مردمی و شهروندان در استقبال از رئیس‌جمهور تاکید کرد: بر حسب دستور شهردار مقم مجموعه مدیریت شهری شهرداری تمام قد پای کار است تا بتوانیم میزبانی شایسته از رئیس‌جمهور و هیئت همراه داشته باشیم.

کلانترزاده گفت: مجموعه مدیریت شهری و شهرداری قم آمادگی همراهی و همکاری را با تمام برنامه‌های حاشیه‌ای ریاست جمهوری و وزرا در دیدارهای مختلف دارد.

به گزارش ایمنا، سفر ریاست جمهور به استان قم روز پنج‌شنبه و جمعه با همراهی بخشی از هیئت دولت صورت خواهد گرفت که دیدار با مردم استان قم و افتتاح پروژه‌های دولتی و استانی از جمله برنامه‌های این سفر است.

کد خبر 751769

دیگر خبرها

  • برپایی ویژه‌ برنامه‌های «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع)
  • قم آماده استقبال از رئیس‌جمهور / نصب بیش از ۳۰۰۰ متر مربع بنر در ۲۵۰ نقطه شهر
  • قم آماده استقبال از رئیس‌جمهور / نصب بیش از ۳۰۰۰ مترمربع بنر در ۲۵۰ نقطه شهر
  • خدمات‌رسانی مترو در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب
  • اعلام امادگی۳ هزار ۵۰۰زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • ثبت حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • ثبت‌نام ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • اعلام آمادگی ۳ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت