Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:32:31 GMT

اتمام بازسازی محور ریلی جنوب تا پایان سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۴۵۱۰۰

اتمام بازسازی محور ریلی جنوب تا پایان سال جاری

عضو هیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بازسازی محور جنوب در دستور کار راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و حدود یک سال و نیم است که کار در این محور در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال جاری بازسازی محور ریلی جنوب به سمت شمال را به اتمام برسانیم.

به گزارش ایسنا، سعید رسولی در نشستی با اصحاب رسانه که امروز، ۲۴آبان ماه در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه مردم منطقه درخواست داشتند تا وضعیت قطارهای راه آهن جنوب بهبود پیدا کند، اظهار کرد: اداره راه آهن جنوب از مدت ها پیش پیگیر اصلاح و بهبود وضعیت قطارهای مسافری محور جنوب هستند و این مساله خواسته عمومی مردم منطقه است و باید خدمات در شان مردم به آن ها ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ناوگان حمل و نقلی ریلی مسافری در اختیار بخش غیر دولتی است و راه آهن جمهوری اسلامی ایران سعی می کند با حمایت هایی که انجام می‌دهد، فعالیت این شرکت های غیر دولتی را اقتصادی کند. هرگونه ارتقای کیفیت یا تغییری در ناوگان مسافری باید توسط بخش غیر دولتی و با حمایت راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام شود.

یک قطار لوکس جدید در محور جنوب - تهران

عضو هیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: رایزنی‌ها و تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفت تا از تاریخ یکم دی ماه امسال، یک قطار ۴تخته لوکس جایگزین قطار عادی محور جنوب شود. قرار است یک روز در هفته، قطار ۵ستاره فدک در محور اهواز – تهران کار جا به جایی مسافران را انجام دهد.

رسولی عنوان کرد: استان خوزستان از ویژگی های خاصی برخوردار و منطقه ای است که کانون کارخانه های فولادی در آن فعال است. بنابراین باید مواد اولیه و محصولات تولیدی این کارخانه ها از استان جا به جا شود که خوشبختانه شبکه ریلی درون استانی در خوزستان دوخطه است و هیچگونه محدودیت ظرفیتی برای جا به جایی بار و مسافر در درون استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: توافقاتی در خوزستان انجام گرفته که جا به جایی بار کارخانه های فولادی از کارخانه به بندر و برعکس، به طور کامل توسط راه آهن صورت بگیرد و در این زمینه راه آهن جنوب آمادگی خود را اعلام کرده است.

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر روزانه پنج هزار تن شمش فولاد از فولاد خوزستان به بندر امام خمینی(ره)، پنج هزار تن سنگ آهن از بندر امام خمینی(ره) به فولاد خوزستان و حدود پنج هزار تن ماده اولیه از معادن چادرملو به فولاد از طریق خطوط ریلی حمل می شود.

رسولی بیان کرد: در مسیر راه آهن جنوب به سمت شمال، حدفاصل اندیمشک به دورود تنگنای ظرفیتی وجود داشت و حدود ۶۰ سال است که این محور بازسازی نشده بود و این مساله باعث می شد تا ظرفیت حمل و نقل و سرعت در این مسیر کاهش پیدا کند.

وی افزود: اکنون بازسازی این محور در دستور کار راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و حدود یک سال و نیم است که کار در این محور در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال جاری بازسازی محور ریلی جنوب به شمال را به اتمام برسانیم.

اتصال سه استان دیگر به شبکه ریلی

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: امیدواریم با پایان بازسازی محور جنوب شاهد افزایش ظرفیت در این محور باشیم تا بتوانیم بار بیشتری را در این محور به سمت شمال حمل کنیم.

رسولی اظهار کرد: در سال جاری شاهد اتصال چند استان به شبکه ریلی بودیم که یکی از آن استان ها، همدان بود. همچنین استان کرمانشاه، رشت و تبریز نیز به زودی به شبکه ریلی متصل می شوند.

۲۰۰ کیلومتر خطوط فرعی ریلی در کشور احداث  می‌شود

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: وظیفه داریم مراکز بار به شبکه ریلی متصل شوند تا طرح های ریلی توجیه اقتصادی پیدا کنند اما برای مثال در همدان که به تازگی به شبکه ریلی متصل شد، مراکز عمده باری که در مسیر بود، به شبکه ریلی متصل نشد.

رسولی عنوان کرد: در سال جاری هدفگذاری شده است تا حدود ۲۰۰ کیلومتر خطوط فرعی ریلی در کشور احداث شود که با این کار در مسیرهایی که خطوط فرعی احداث می شوند، ظرفیت جا به جایی بار تقریبا دو برابر می شود. در این زمینه انتظار داریم صاحبان کارخانه ها با توجه به اینکه حمل و نقل ریلی موجب کاهش قیمت تمام شده محصولات می شود، از این طرح ها استقبال کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در سال جاری همه دستگاه‌ها باید با برنامه ریزی صحیح و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های خود نسبت به رفع مشکلات نقاط حادثه خیز بر اساس وظایف قانونی خود پیگیری و اجرایی کنند و هر گونه کوتاهی و یا ترک فعل دستگاه‌های متولی برخورد قانونی می‌شود.

 به گزارش گروه استان تا خبرگزاری دانشجو، سید مهدی قویدل در نشست تخصصی پیشگیری از تصادفات که با حضور مسئولین مربوطه برگزار شد، گفت: این جلسه درراستای اجرای مصوبه شماره ۲ جلسه کارگروه پیشگیری از تصادفات در دی ماه سال قبل جهت ایجاد هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین دستگاه‌ها برگزار شده است و مصمم هستیم موضوعات مهم کلیدی را در زمینه پیشگیری از تصادفات پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات خوبی با همکاری همه دستگاه‌ها و پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم انجام شد، خاطر نشان ساخت: در اوایل سال جاری ۳۵ نقطه حادثه خیز و پر تصادف مصوب کشوری درشمال و جنوب استان کرمان شناسایی که تاکنون ۱۴ نقطه آن رفع شده است وکاهش ۴۰ درصدی نقاط حادثه خیز را در پی داشت.

او افزود: طبق گزارش ادارات کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای شمال و جنوب استان کرمان در حال حاضر ۱۴۹ دستگاه دوربین کنترل سرعت و ۲۸ دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان وجود دارد که در سال جاری ۴۴ دستگاه از این دوربین‌ها بروز رسانی و یا تعمیر شده اند.

 

*لزوم ایجاد پد بالگرد

قویدل در ادامه سخنانش در خصوص موضوع ایجاد پد بالگرد گفت: در اجرای مصوبات کار گروه پیشگیری از تصادفات جهت انتقال مصدومین به مراکز درمانی پد بالگرد در ۳ نقطه احداث و در ۲۶ نقطه دیگر نیز برای مصوبات باید ایجاد وآماده شود است البته باید ۲۰ نقطه هم در جنوب استان شناسایی و اجرایی شود که با توجه به اهمیت آن باید به صورت ویژه پیگیری گردد.

معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی میزان پرونده‌های مرتبط با تصادفات طی سال گذشته عنوان کرد: میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی با اتهام ایراد صدمه بدنی غیر عمدی ناشی از تصادف سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های قضایی هدف به ترتیب، کرمان، جیرفت، بم، زرند، بردسیرکه بیشترین ورودی پرونده‌های تصادفات را داشتند و در مجموع در کل استان ۳ درصد در زمینه ورودی پرونده‌های مرتبط با تصادفات کاهش داشتیم.  

وی همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر و ارسال پیامک به آن‌ها خبر داد و ادامه داد: طرح توقیف خودر‌های با سرعت بالای ۱۴۰ کیلومتر در ایام نوروز با همکاری داستان‌های سراسر استان اجرا شد.

قویدل با تاکید بر اینکه امسال باید مصوبات وموضوعات مطرح شده در این جلسات پیگیری و به مرحله اجرا برسد، افزود: در سال جاری همه دستگاه‌ها باید با برنامه ریزی صحیح و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های خود بر اساس وظایف قانونی خود پیگیری و اجرایی کنند و به صورت مستمر هر دو ماه یک مرتبه گزارش آن رامعاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال نمایند کما اینکه درصورت مشاهده هر گونه کوتاهی و یا ترک فعل با دستگاه‌های متولی برخورد قانونی می‌شود.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان در این جلسه بر اجرایی شدن مصوبات تاکید کرد و افزود: به جهت اجرای دقیق مصوبات و همچنین بررسی مشکلات و چالش‌ها به صورت میدانی تیم تخصصی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های عضو کار گروه تشکیل، به صورت میدانی وضعیت نقاط حادثه خیز و دوربین‌ها و سامانه‌های ثبت تخلفات و سایر موضوعات کلیدی بررسی و گزارش آن در جلسات کار گروه مطرح و اجرایی شود.

 

*ضرورت ایجاد شانه خاکی استاندارد

وی ادامه داد: با توجه به گزارش پلیس راه مبنی بر اینکه ۶۱ درصد از فوتی‌ها ناشی از واژگونی خودر‌ها در جاده‌های استان می‌باشد، ادارات کل راهداری شمال و جنوب و پلیس راه شمال و جنوب استان کرمان کلیه مسیر‌هایی که نیاز به ایجاد شانه خاکی استاندارد دارند شناسایی و راهداری شمال و جنوب نسبت به رفع این نقاط و ایجاد شانه خاکی استاندارد اقدام نماید.

قویدل خاطر نشان کرد: با توجه به پیشنهاد پلیس راهور استان مبنی بر برگزاری جشنواره رسانه و ترافیک در استان کرمان در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک و حساسیت زایی موضوع پیشگیری از تصادفات در جامعه و مطالبه گری از مسئولین دستگاه‌های متولی مقرر گردید؛   اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان طرح پیشنهادی خود را  ارائه تا ضمن بررسی آن اقدامات بعدی آن در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان
  • عقب‌ماندگی کریدور شمال – جنوب در کردستان
  • انجام مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • نشانه‌های پایان رژیم منحوس
  • انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه
  • مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد