Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خيلي از اسمارت فون ها از باتري هاي قابل شارژ ليتيوم-يون و ليتيوم-پايمري که منشا طراحي سلول هايش خود ليتيوم-يون است استفاده مي کنند. باتري هايي که داراي «حافظه» نيستند و بنابراين کاربر هر وقت بخواهد مي تواند آن ها را شارژ کند، بدون اينکه مهم باشد باتري چند درصد شارژ دارد.
البته اين نوع باتري ها از مشکل کمبود ولتاژ رنج مي برند و بنابراين بهترين کار اين است تا نگذاريد آن ها کاملا شارژ يا خالي شوند؛ معمولا پيشنهاد مي کنند شارژ باتري ها را بين بازه 20 تا 90 درصد قرار دهيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چون باتري هاي اسمارت فون هاي جديدتر را نمي توانيد جا به جا کنيد، مراقبت از آن ها بيش از پيش اهميت پيدا کرده است.
اما در کنار مراقبت از باتري ها، هميشه يک بحث ديگر پيرامون اين منبع داغ بوده؛ چگونه مي توان سرعت مصرف باتري را کاهش داد تا در نهايت بيشتر بتوان از موبايل استفاده کرد؟ اگر اين سوال ذهن شما را هم درگير نموده تا پايان همراه باشيد تا با روش هايي براي افزايش زمان مصرف باتري آشنا شويد.
تصاوير سياه مي توانند مصرف باتري را کم کنند
اگر اسمارت فون تان داراي صفحه نمايش AMOLED [همانند موبايل هاي سامسونگ] است از يک تصوير پس زمينه سياه استفاده کنيد. صفحه هاي AMOLED تنها پيکسل هاي رنگي را روشن مي کنند و پيکسل هاي سياه نوري ندارند. بنابراين هر چه قدر پيکسل سياه بيشتري به کار ببريد، انرژي کمتري براي روشن کردن آن ها استفاده مي شود.
براي گذاشتن عکس پس زمينه سياه، ابتدا والپيپر مورد نظرتان را دانلود کرده و ذخيره کنيد. سپس به بخش Setting يا همان تنظيمات برويد و اينجا Wallpaper را انتخاب نماييد. حالا مي توانيد هر تصويري که دوست داريد را براي پس زمينه موبايل تان بگذاريد.
حالت Doze 

با وجود اينکه مود Doze با اندرويد مارشمالو راهش را به اندرويدي باز کرد اما با عرضه نسخه نوقا اين سيستم عامل، Doze هم دستخوش تغييرات مثبت زيادي است. در گذشته حالت Doze تنها زماني کار مي کرد که موبايل را براي مدتي ثابت نگه مي داشتيد.
ولي بعد از انتشار اندرويد 7، حالا مي توانيد هنگام حرکت [مثلا وقتي که موبايل در جيب تان بوده و قدم مي زنيد] نيز از اين قابليت استفاده کنيد. فقط کافيست تا صفحه را خاموش نگه داريد. اما اصلا Doze چيست؟ با اين حالت، بسته به زماني که به موبايل دست نزده ايد بعضي چيزها خاموش شده و ديگر اسمارت فون پردازشي براي آن ها انجام نمي دهد.
هر چه قدر هم اين فرآيند [دست نزدن به موبايل] به طول بيانجامد، فعاليت هاي بيشتري متوقف مي شوند؛ از GPS و اسکن Wi-Fi بگيريد تا تمام همگام سازي ها. البته Doze محدوديت هايي داشته و نوتيفکيشن هايي که اولويت دارند را مسدود نمي کند تا ضمن حفظ انرژي به کارهايتان برسيد.
Ok Google را غير فعال کنيد

احتياجي نيست که دستيار هوشمند گوگل به تمام چيزها گوش کند. دستور Ok Google شود کارايي هاي زيادي داشته و مي تواند کار کاربر را براي جستجو در بخش هاي مختلف راحت کند. اما مشکل اينجاست که استفاده از اين بخش تاثير منفي روي خالي شدن باتري مي گذارد.
به خصوص مواقعي که با آن کاري نداشته يا براي موقعيت هاي خاص به صحبت با اين دستيار هوشمند مي پردازيد. براي غير فعال کردن، به تنظيمات رفته و بعد از کليک روي Google گزينه Voice را انتخاب کنيد. در صفحه باز شده، بخش OK Google را بالا بياوريد.
در اين منو، بهترين کار اين است تا براي حفظ باتري تمام گزينه ها را غير فعال کنيد اما اگر از طرفداراي Ok Google هستيد تنها تيک اپليکيشن هاي گوگل را نگه داريد.
نگذاريد اپليکيشن ها تاريخ مصرف گذشته بشوند
تا جايي که مي توانيد اپ ها را آپديت نگه داريد. دلايل گوناگوني وجود دارد که سازنده به صورت مداوم براي برنامه هايشان بروزرساني منتشر مي کنند و يکي از مهمترين آن ها مربوط به مموري و بهينه سازي باتري است. در واقع آپديت نگه داشتن اپ ها به اين معني خواهد بود که هميشه بهترين بهينه سازي ممکن از برنامه را در اختيار خواهيد داشت.
به همين ترتيب اپليکيشن هاي قديمي و بلا استفاده را نيز پاک کنيد. چون ممکن است که آن ها در رم و عمر باتري نقش منفي را ايفا کنند. هر بار که برنامه ها را بروزرساني کرديد، مي توانيد ببينيد که هر کدام به تنهايي تا چه ميزان براي عمر باتري بهينه شده اند.
براي اين کار کافيست به Setting رفته و روي گزينه Battery کليک کنيد. در آنجا منو [سه نقطه در بالاي سمت راست صفحه] را فشار دهيد و به Battery Optimization برويد. حالا مي توانيد ببينيد که کدام يک از اپ ها بهينه شده اند.
از Greenify استفاده کنيد

برخلاف يکي از اپليکيشن هاي اندرويدي که تنها ادعاي بهينه سازي فعاليت ها و افزايش عمر باتري را دارند، Greenify واقعا جواب مي دهد. Greenify برنامه هايي که استفاده نمي کنيد را به يک خواب زمستاني فرستاده و در نتيجه مانع فعاليت آن ها در پس زمينه موبايل مي شود.
بخش مثبت Greenify اينجاست که اپ تنها روي برنامه هاي نصب شده کار نمي کند. در واقع اندرويد داراي اپليکيشن هاي گوناگوني است که احتمالا حتي از فعاليت آن ها هم خبر نداريد. Greenify اين اپ ها را نيز به خواب زمستاني مي فرستد تا تاثير بيشتري روي کاهش مصرف باتري بگذارد.
از روشنايي تطبيقي [Adaptive Brightness]/روشنايي خودکار [Auto Brightness] استفاده نکنيد

روشنايي تطبيقي همان روشنايي خودکار است که روشنايي صفحه را براساس ميزان نور اطراف کاربر تنظيم مي کند. برخلاف تصور خيلي ها، روشنايي خودکار با وجود مزيت هايش معمولا بيش از نياز کاربران روشنايي صفحه را افزايش مي دهد. بنابراين بهترين کار اين است تا بسته به نور منطقه اي که هستيد، به صورت دستي روشنايي صفحه را تغيير دهيد.
جالب اينجاست بدانيد يکي از مهمترين راه براي کاهش مصرف باتري به همين غيرفعال کردن روشنايي خودکار مربوط مي شود. چون صفحه يکي از بزرگترين خورنده هاي باتري موبايل به حساب مي آيد. براي خاموش کردن گزينه روشنايي خودکار، کافيست از نوار نوتيکفيشن موبايل [دست خود را بالاي صفحه گذاشته و به پايين بکشيد] استفاده کنيد.
لرزش و بازخورد لمسي را غير فعال کنيد

مي دانستيد هنگام زنگ خوردن موبايل، انرژي بيشتري صرف لرزش موبايل [نسبت به پخش صداي آهنگ اسمارت فون] مي شود؟ يکي از راه ها براي کاهش مصرف باتري غير فعال کردن ويبره است. همچنين مي توانيد بازخورد لمسي يا همان Haptic Feedback را نيز قطع کنيد.
در بعضي موبايل ها، هنگام تايپ با کيبورد يک لرزشي احساس مي شود که وجودش باعث شده تا نوشتن رنگ و بويي متفاوت به خودش بگيرد. ويژگي جالبي است اما به همراه قابليت ويبره مي تواند موجب خالي شدن باتري شود. بنابراين بهتر است اين قسمت را هم غير فعال نماييد.
از گزينه هاي Do Not Disturb و Sleep کمک بگيريد
براي اينکه واي فاي يا ديتاي موبايل به صورت خودکار غير فعال شود، مي توانيد يک حالت خواب يا مسدود براي آن ها بگذاريد. همچنين اگر سر کار بوده و خيلي از بخش هاي موبايل تان بلا استفاده هستند بهتر است تا اسمارت فون را روي حالت زنگ نخوردن، عدم لرزش و وصل نشدن به اينترنت بگذاريد.
گزينه Do Not Disturb براي همين هدف در تلفن هاي هوشمند حضور دارد. همچنين وقتي خوابيد مي توانيد موبايل را روي حالت airplane گذاشته يا از حالت خواب براي هنگامي که کار زيادي با آن نداريد کمک بگيريد. همين غير فعال کردن خيلي از بخش ها هنگامي که بلا استفاده هستند مي تواند نقش مهمي روي افزايش عملکرد باتري بگذارد.
احتياجي نيست 24 ساعته آنلاين باشيد
زماني که به جي پي اس، بلوتوث، واي فاي يا ديتاي موبايل نياز نداريد آن ها را غير فعال کنيد. همچنين بهتر است داده هاي مربوط به اپليکيشن هاي موقعيت ياب [به خاطر آپديت مستمر مکان] را از کار انداخته يا حداقل از واي فاي و ديتاي 3G به جاي جي پي اس استفاده نماييد. اينگونه مصرف باتري کاهش مي يابد.
اما در صورتي که خيلي زياد از اتصالات واي فاي استفاده مي کنيد، بنابراين بهتر است واي فاي را روي گزينه Always on During Sleep بگذاريد تا تنها هنگامي که موبايل خاموش مي شود انرژي کمتري مصرفي گردد. اين نکته را هم اضافه کنيم که احتياجه نيست ديتاي موبايل و واي فاي هر دو روشن باشد.
ويجت هاي اضافي را حذف کنيد
همانند اپليکيشن هاي بلا استفاده، ويجت هايي که اضافي هستند را هم از صفحه اصلي موبايل پاک کنيد. به خصوص آن هايي که براي کار کردن نيازمند اتصال اينترنت [همانند ويجت هاي آب و هوايي] بوده و بايد به صورت مداوم آپديت شوند. بهترين کار اين است تا ويجت هاي اضافي حذف شده يا تنها زماني که با آن ها احتياج داريد روي شان کليک کنيد.
چون ويجت ها هميشه فعال هستند و بدون نياز به باز کردن شان اطلاعاتي به کاربر مي دهند. بنابراين تعداد زياد آن ها مي تواند تاثيراتي روي خالي شدن باتري بگذارد. اگر به ويجتي احتياج نداريد، انگشت خود را روي فضاي خالي صفحه اصلي نگه داريد. حالا ويجت هايي که نمي خواهيد را انتخاب کرده و به سطح آشغال بفرستيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین گوشی موبایل در رنج ۲۰ میلیون؛ مقایسه A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس

فرارو- مقایسه گلکسی A55 سامسونگ و ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی، در اولین روز‌های سال نو رسما به نبرد غول‌های ۲۰ میلیونی بازار موبایل تبدیل شده است.

به گزارش فرارو؛ گلکسی A55 سامسونگ بااینکه در آیتم دوربین باید روی کاغذ عملکرد ضعیف‌تری از ردمی نوت 13 پرو پلاس داشته باشد، در عمل گزینه بهتری است. آنطرف ردمی نوت 13 پرو پلاس در بخش باتری اوضاع تاحدودی بهتری است، اما انصافا نمی‌توانیم بابت تفاوت‌هایی که در بخش پردازنده و نمایشگر وجود دارد، از بین A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس، یکی را به‌عنوان برنده بی‌چون و چرا معرفی می‌کنیم. فروشنده‌های موبایل ردمی نوت 13 پرو پلاس نسخه ۲۵۶ گیگ را حدود ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌فرشوند و بابت گلکسی A55 نسخه ۱۲۸ گیگ تقریبا چنین پولی را طلب را می‌کنند.

مقایسه A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس در بخش طراحی

گلکسی A55 سامسونگ از نظر ابعاد و اندازه به‌شکل جزیی از ردمی نوت 13 پرو پلاس بزرگتر است؛ گفتیم به‌شکل جزیی، چون از نظر عرض فقط سه میلیمتر بزرگتر از ردمی نوت 13 پرو پلاس است و اتفاقا ارتفاع کمتری دارد.
گلکسی A55 سامسونگ با این حال طوری طراحی شده که حدود ۱۰ گرم از ردمی نوت 13 پرو پلاس سنگین‌تر است

گلکسی A55 از نظر طراحی نسبت به مدل نسل قبلی خودش پیشرفت بزرگی داشته و علاوه بر استفاده از شیشه در پنل پشتی، به فریم آلومینیوم مجهز شده است. همین آپشن در طراحی ردمی نوت 13 پرو پلاس هم وجود دارد و به‌این ترتیب نمی‌توانیم در این بخش تفاوت زیادی بین آن‌ها قائل باشیم.

مقایسه A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس در بخش نمایشگر

گلکسی A55 سامسونگ و ردمی نوت 13 پرو پلاس از حیث نمایشگر رقابت نزدیک و تنگاتنگی دارند. بااینکه گلکسی A55 طبق انتظار به نمایشگری از نوع سوپر AMOLED مجهز است و ردمی نوت 13 پرو پلاس با نمایشگر OLED روانه بازار شده، اما درعمل اختلاف چشمگیری در صفحه‌نمایش این دوتا دیده نمی‌شود.

ردمی نوت 13 پرو پلاس تصاویر را با رزولوشن بیشتری نشان می‌دهد. از طرفی همان نمایشگر سوپر AMOLED تاثیرش را در آیتم‌های دیگری نشان می‌دهد و به‌خاطر آن، شارژدهی گلکسی A55 تا حدود زیادی تقلیل پیدا می‌کند.

مقایسه A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس در بخش دوربین

ردمی نوت 13 پرو پلاس روی کاغذ از دوربین بهتری نسبت به A55 سامسونگ برخوردار است، اما وقتی دست‌پخت نهایی آن‌ها را مقایسه می‌کنیم، انصافا دست بالاتر با گلکسی A55 سامسونگ است.

ردمی نوت 13 پرو پلاس با حسگر اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل روانه بازار شده و کنار آن حسگر‌های هشت و دومگاپیکسل اولتراواید و ماکرو قرار گرفتند. آنطرف گلکسی A55 سامسونگ علاوه بر حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل، برای ثبت تصاویر از حسگر‌های ۱۲ و پنج مگاپیکسل اولتراواید و ماکرو کمک می‌گیرد. عددورقم‌ها به‌نفع ردمی نوت 13 پرو پلاس است، اما احتمالا شما هم موقع مقایسه عکس‌ها، گلکسی A55 سامسونگ را گزینه بهتری انتخاب می‌کند. عکس‌های واقعی‌تر و ثبت جزییات بیشتر، فقط بخشی از برتری نماینده کره‌ای در این قسمت نسبت به رقیب چینی تلقی می‌شود.

مقایسه گلکسی A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس در بخش پردازنده

گلکسی A55 سامسونگ در بخش پردازنده به تراشه چهارنانومتری و قدرتمندی به‌اسم اگزینوس ۱۴۸۰ مجهز شده است. آنطرف از چهار نانومتری دیگری تحت‌عنوان تراشه دایمنسیتی ۷۲۰۰ در طراحی ردمی نوت 13 پرو پلاس استفاده شده که انصافا، تفاوت چشمگیری باهم ندارند.

ردمی نوت ۱۳ به‌کمک تراشه دایمنسیتی ۷۲۰۰ می‌تواند برای اجرای بازی روی گوشی گزینه بهتری نسبت به اگزینوس ۱۴۸۰ گلکسی A55 باشد، اما نهایتا محاسبات بنچمارک‌های معروف مشخص می‌کند هر دو گوشی در این بخش تقریبا نیمی از امتیازات لازم را کسب می‌کنند و بدون تعیین برنده نهایی از رینگ خارج می‌شوند.

مقایسه A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس در بخش باتری

مقایسه گلکسی A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس در بخش باتری برنده بی‌چون و چرا ندارد. هر دو مدل به سبک و سیاق گوشی‌های میان‌رده اسم‌ورسم‌دار بازار از باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعت تغذیه می‌کنند که می‌تواند در استفاده‌های روزمره و معمولی تا یک و نیم روز ماندگاری داشته باشد.

ردمی نوت 13 پرو پلاس با این حال به‌خاطر نمایشگر اقتصادی‌تر در مصرف باتری صرفه‌جویی بیشتری می‌کند و می‌تواند عملکرد بهتری از خودش نشان بدهد. فراموش نکنید یکی از جذابیت‌های ردمی نوت 13 پرو پلاس شارژر عجیب و غریب آن محسوب می‌شود که می‌تواند ظرفیت باتری را در کمتر از ۲۰ دقیقه از صفر به ۱۰۰ تبدیل کند.

مقایسه A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس در یک نگاه

مشخصات

گلکسی A55 سامسونگ

ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی

ابعاد

161.1 در 77.4 در 8.2 میلیمتر

161.4 در 74.2 در 8.9 میلیمتر

وزن

213 گرم

204.5 گرم

سایز نمایشگر

6.6 اینچ

6.6 اینچ

نوع نمایشگر

سوپر AMOLED

OLED

حسگر اصلی

50 مگاپیکسل

200 مگاپیکسل

دوربین سلفی

32 مگاپیکسل

16 مگاپیکسل

تراشه اصلی

اگزینوس 1480

دایمنسینی 7200 اولترا

ظرفیت باتری

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان موبایل در کهگیلویه
  • آموزش: ۸ نکته برای دوام بیشتر باتری ساعت هوشمند
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • صفر تا صد این خودروی چینی-انگلیسی کمتر از ۲ ثانیه طول می‌کشد/خودرویی شبیه به قطره اشک/عکس
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • بهترین گوشی موبایل در رنج ۲۰ میلیون؛ مقایسه A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس
  • ببینید | اولین نسل موبایل
  • مجرم دستگیر شد/ باتری گوشی‌های اندرویدی چرا خالی می‌شوند؟
  • یک صفحه جدید به واتساپ اضافه خواهد شد/ عکس
  • سریع‌ترین مرسدس بنز AMG با ۸۰۵ اسب‌بخار قدرت / عکس