Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اگر قرار است پولي به حساب زلزله زدگان واريز شود، بايد از طريق سامانه‌هاي سازمان هلال احمر و يا نهادهاي متولي اعلام شود.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ناجا گفت:کمک‌هاي نقدي و غيرنقدي براي کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه بايد از طريق سازمان مربوطه، شماره حساب رسمي و سايت هاي معتبر اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ محمدرضا اکبري معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ناجا اظهار کرد: برخي افراد سودجو با قرار دادن شماره حساب‌هايي در شبکه‌هاي مجازي و سايت‌هاي اجتماعي در خصوص کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه اقدام به کلاهبرداري از شهروندان مي‌کنند.
وي با اشاره به اينکه مردم با اطلاع از اين موضوع بايد از دادن اين گونه مبالغ براي کمک پرهيز کنند، افزود: اين شماره حساب‌ها واقعي نيست و افراد سود جو براي منافع خود آن‌ها را اعلام مي‌کنند.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ناجا با بيان اينکه اين افراد جاعل با سوء استفاده از وضعيت موجود و حس همدردي مردم اقدام به درج شماره حساب‌هاي واهي و جعلي مي‌کنند، تصريح کرد: عمدتا اين افراد کلاهبردار با هويت‌هاي جعلي در بانک ها با افتتاح حساب هايي از اين طريق اقدام به جمع آوري وجوه مردم مي کنند.
وي خاطرنشان کرد: اگر قرار است پولي به حساب زلزله زدگان واريز شود، بايد از طريق سامانه‌هاي سازمان هلال احمر و يا نهادهاي متولي اعلام شود.
سرهنگ اکبري گفت: اگر کسي اطلاعات و اخباري در شبکه‌هاي مجازي دارد و شماره حسابي در اين خصوص مي بيند، مي‌تواند با پليس 110 موضوع را در ميان بگذارد که پليس نيز قاعدتا آن را براي بررسي به پليس آگاهي ارجاع مي کند.
اين مقام انتظامي تاکيد کرد: هر گونه کمک‌هاي نقدي و غير نقدي مردم شريف کشور ايران به منظور کمک به زلزله زدگان کرمانشاه در هر حوزه اي بايد از طريق سازمان مربوطه، شماره حساب رسمي آن و از طريق سايت هاي واقعي و معتبر اعلام شود.
وي همچنين ضمن توصيه به شهروندان مبني بر اينکه در صورت مشاهده اخبار و اطلاعاتي در اين خصوص، مراتب را به نزديکترين مقر پليس آگاهي و واحدهاي مبارزه با جعل و کلاهبرداري در سراسر کشور اعلام کنند، گفت: افراد در خصوص مشاهده اين شماره حساب ها در سايت هاي اجتماعي نيز مي‌توانند موضوع را به پليس فتا اعلام کنند تا پليس نيز براي پيگيري و ارجاع به مرجع قضائي اقدام کند.
باشگاه خبرنگاران

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۶۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح حمایتی دولت در پرداخت وام فرزندآوری گفت: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار با ارسال پیامک و انجام تبلیغات مختلف در شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی پرداخت هدایت می‌کنند و قصد کلاهبرداری از آنان را دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: افراد سودجو همواره از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران استفاده می‌کنند و یکی از این فرصت‌ها، سوءاستفاده از ارائه تسهیلات و وام‌های بانکی است، در همین راستا نیز این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری تحت عنوان ثبت‌نام وام فرزندآوری یا دریافت خارج از نوبت این وام اقدام به درج تبلیغ در فضای مجازی کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با روش‌های مختلف مانند ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی همچون «برای ثبت‌نام وام فرزندآوری بر روی لینک زیر کلیک کنید» متقاضیان را به صفحات فیشینگ هدایت و اقدام به سرقت از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: هموطنان توجه داشته باشند که سایت ve.cbi.ir به عنوان تنها سامانه رسمی تسهیلات قرض الحسنه فرزند فعال است و از مراجعه به لینک‌های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

کد خبر 747366

دیگر خبرها

  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی باشید
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند/ ادعای دسترسی به سوالات
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند
  • داوطلبان شرکت در کنکور مراقب کلاهبرداران باشند | ویدئو
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • کلاهبرداری از طریق لینک جعلی کالابرگ الکترونیک
  • امکان پرداخت مستقیم جرائم رانندگی از طریق «پلیس من» فراهم شد
  • امکان پرداخت مستقیم جرائم رانندگی از طریق پلیس من فراهم شد