Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@01:43:44 GMT

کشف خرچنگ غول پیکر شبیه «گودزیلا»! +تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۴۹۰۴۹

کشف خرچنگ غول پیکر شبیه «گودزیلا»! +تصاویر

کشف بازوی یک خرچنگ غول پیکر در تور ماهیگیر انگلیسی باعث شگفتی ساکنان منطقه ولز شد.

ایران آنلاین: به گزارش دیلی میل، بازوی خرچنگ پیدا شده 3 برابر بازوی خرچنگ های معولی است که در ساحل ولز پیدا شده است.

طول بازوی «لوبزیلا » که با «گودزیلا» باستانی مشابهت دارد 8 سانتی متر بوده است.

کارشناسان با بررسی بازو سن حیوان را بیش از 50 سال برآورد کرده اند و اندازه این حیوان که بازویش از بدنش جدا شده 3 برابر خرچنگ های امروزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ماهیگیران در این باره گفت:« ظرف 23 سال گذشته تاکنون با چنین مموجودی برخورد نکرده است.»

کلمات کلیدی: خرچنگ غول پیکر ، لوبزیلای دریایی ، تور ماهگیری ، تصاویر پیشنهاد ویژه پیشنهاد ویژه دختری که می‌خواهد قصه‌گو صادر کند کاش نان خشک می‌آوردند، اما به همه غذا می‌رسید ۸ راهکار طلایی برای اینکه به کتاب‌خواندن عادت کنیم تصاویر: شگفت‌انگیزترین کتابخانه جهان در چین راه رفتن لاریجانی میان اصولگرایان و اصلاح طلبان با ۱۰۰ هزار تومان سرمایه برای ۱۴ نفر شغل ایجاد کردیم گزارش خطا نظر شما نام: ایمیل: * نظر: پربازدید ها عکسی دردناک از زلزله کرمانشاه آخرین وضعیت خسارات زلزله امشب زلزله ۴.۵ ریشتری ازگله کرمانشاه را لرزاند تصویری غم انگیز از زلزله دیشب سر پل ذهاب در رویترز انتقادات تند آیت الله سیستانی از هیات ایرانی پربحث ترین ظریف اگر دین داشت برجام را امضا نمی‌کرد!! (۵۲نظر) بهترین و بدترین شغل در کشور ما چیست؟ (۴۱نظر) برای رفع خطر جنگ باید تسلیم شویم (۳۴نظر) آیا واقعا بادمجان به ولایت خدا اعتراف کرده است؟! (۳۱نظر) احمدی نژاد را به عنوان رئیس جمهور قبول نداشتم (۲۴نظر) آخرین اخبار کشف خرچنگ غول پیکر شبیه «گودزیلا»! +تصاویر مزایده کیک عروسی ترامپ وملانیا پس از ۱۲ سال! +عکس برای زنده ماندن در این جزیره باید ماسک بزنید! +عکس پایگاه مخفی فرازمینی ها در مثلث برمودا! +تصاویر اعتراض به کاغذبازی آمازون +عکس پست اینستاگرامی محسن رضایی از مناطق زلزله‌زده شدیدترین زلزله‌های ۱۰۰ سال اخیر ایران +عکس زنده ماندن معجزه آسای کودک ۳ ماهه زیر آوار +عکس شیلا خداداد عکسی از یک صفحه شناسنامه اش منتشر کرد! عکس: خانواده پرجمعیت بازیکن استقلال دستگیری ۲سارق کمک‌های مردمی در سرپل ذهاب +عکس ارتش - سپاه مچکریم +عکس ایثار مادرانه در زلزله کرمانشاه +عکس مداوای زلزله‌زدگان توسط داور دربی +تصاویر عکس: مرگ خواهر و برادر قهرمان ووشو در زلزله کرمانشاه پیوندها آرشیو درباره ما خانه سیاست اقتصاد فرهنگ ورزش جامعه عکس و فیلم بین‌الملل سبک زندگی حسینیه کلیه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید: "ایران سامانه"

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۹۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخترفیزیکدانان معمای ویژگی قلبی شکل در سطح پلوتو را حل کردند

کاوشگر نیوهورایزنز ناسا در سال ۲۰۱۵ از ویژگی قلب این سیاره یخی عکس گرفت و دانشمندان در تلاش هستند تا چگونگی شکل گیری این ساختار منحصر به فرد را رمزگشایی کنند.

پس از سال‌ها تحقیق فشرده، یک تیم بین‌المللی از اخترفیزیکدانان محتمل‌ترین توضیح پشت این شکل‌گیری اسرارآمیز را فاش کردند: یک برخورد باستانی.

در سال‌های اولیه پلوتو، شیئی با عرض حدود ۴۰۰ مایل (نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر) با زاویه‌ای غیرعادی به آن برخورد کرد و این ویژگی سطحی را ایجاد کرد.

این مطالعه توسط دانشگاه برن و اعضای مرکز ملی صلاحیت پژوهشی (NCCR) PlanetS، از جمله دانشگاه آریزونا در توسان انجام شد.

سازند زمین شناسی منحصر به فرد از دو بخش تشکیل شده است: "Sputnik Planitia" درخشان و قلبی شکل و "Cthulhu Makola" تاریک اطراف.

"Sputnik Planitia" نشان دهنده یک دشت یخ زده به وسعت ۱۰۰۰ کیلومتر است و در بخش غربی "Tombo Reggio" واقع شده است.

این مساحت عظیم معادل یک چهارم مساحت اروپا یا ایالات متحده است.

برای بازسازی این ویژگی عجیب و غریب به شکل قلب، محققان از شبیه سازی کامپیوتری با استفاده از نرم افزار Smoothed Particle Hydrodynamics (SPH) استفاده کردند. آن ها یک سری شبیه سازی را کشف کردند که تطابق نزدیکی را ایجاد کرد و نشان داد که ویژگی سطحی ناشی از "اثر یک زاویه مورب غول پیکر و آهسته" است.

مارتین گوتزه از دانشگاه برن گفت: شکل دراز Sputnik Planitia به شدت نشان می‌دهد که این برخورد یک برخورد مستقیم نبوده، بلکه یک برخورد مورب بوده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که این منطقه تحت تاثیر برخورد آن با یک جرم سیاره‌ای با قطر حدود ۷۰۰ کیلومتر در سال‌های اول پلوتو قرار گرفته است.

بر اساس این بیانیه مطبوعاتی، اندازه این جرم سیاره‌ای "تقریباً دو برابر اندازه سوئیس از شرق به غرب بود. ظاهر درخشان اسپوتنیک پلانیتیا به این دلیل است که عمدتاً با یخ نیتروژن سفید پر شده است که حرکت می‌کند و همرفت را انتقال می‌دهد تا دائماً سطح را صاف کند. "

 هری بالانتاین، نویسنده اصلی از دانشگاه برن، توضیح داد که این نیتروژن به دلیل ارتفاع کم، احتمالاً به سرعت پس از برخورد انباشته شده است.

شبیه‌سازی‌های جدید بینش‌های جدیدی از ساختار داخلی پلوتون ارائه کرده‌اند که با ایده‌های قبلی در تضاد است. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که پلوتو برخلاف تصورات قبلی، اقیانوس زیرسطحی ندارد.

طبق نظریات علمی قبلی، پلوتو، مانند دیگر اجرام سیاره‌ای در بیرون منظومه شمسی، ممکن است اقیانوس آب مایع در زیر سطح خود داشته باشد.

موقعیت غیرمعمول این ویژگی قلبی در نزدیکی استوای سیاره، دانشمندان را به این حدس و گمان واداشت که ممکن است به دلیل آب مایع در زیر منطقه باشد.

گوتزی در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که وجود اقیانوس مایع برای توضیح موقعیت هسته پلوتو ضروری نیست.

با این حال، دانشمندان توضیح دیگری را پیشنهاد می‌کنند: در شبیه‌سازی‌های ما، گوشته اولیه پلوتون به طور کامل در اثر برخورد حفاری شده است، و از آن جایی که مواد هسته‌ای جسم برخوردکننده بر روی هسته پلوتو پراکنده شده است، مازادی محلی ایجاد می‌کند که می‌تواند مهاجرت به سمت پلوتو را توضیح دهد. 

نتایج در مجله Nature Astronomy منتشر شد.

منبع: روسیا الیوم

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • نصرت‌الله میرزایی درگذشت
  • کشف سیارکی که بچه ماه است!
  • «تغییر چهره ۲» ساخته می‌شود/ بازگشت نیکلاس کیج و جان تراولتا
  • هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است
  • (عکس) بازوبند کاپیتانی تیم ملی استرالیا بر بازوی یک ایرانی
  • اخترفیزیکدانان معمای ویژگی قلبی شکل در سطح پلوتو را حل کردند
  • بائو 8 ؛ این پلنگ چینی خیلی شبیه لندکروزر است! (+تصاویر)
  • سپاه پاسداران بازوی توانمند ولایت‌فقیه