Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:21:36 GMT

انجام 15 پیوند کلیه در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۴۹۲۱۴

انجام 15 پیوند کلیه در استان زنجان

زنجان - ایرنا - رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: با توجه به راه اندازی بخش پیوند کلیه از آبان سال 94 در این استان، تا کنون 15 پیوند کلیه انجام گرفته است.

ایوب پزشکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 150 بیمار دیالیزی از خدمات بخش دیالیز 2 بیمارستان بهمن و ولیعصر(عج) به طور دایم تا زمان پیوند کلیه استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: 10 تخت دیالیز در بیمارستان بهمن و 20 تخت دیالیز در بیمارستان ولیعصر(عج) به این بیماران خدمات ارائه می دهند.
فوق تخصص نفرولوژی تاکید کرد: از بابت پوشش خدمات بیماران دیالیزی در سطح استان فقط در شهرستان های خدابنده و طارم زیر فشار هستیم و در این زمینه کمبود داریم.
پزشکی افزود: در صورت راه اندازی کامل بخش دیالیز انجمن بیماران کلیوی در شهرستان زنجان با ظرفیت 30 تخت، 12 تخت دیالیز بیمارستان ولیعصر(عج) به شهرستان هایی که در آن با مشکل مواجه هستیم منتقل خواهد شد.
رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با انتقاد از روند واگذاری مدیریت بخش دیالیز انجمن بیماران کلیوی استان زنجان به یک شرکت غیر تخصصی و اقتصادی، گفت: از نظر قانون این شرکت مشکلی برای تصدی مدیریت ندارد.
پزشکی افزود: نگرانی اصلی در این خصوص نوع نگاه یک شرکت تجاری به یک کار عام المنفعه و خیریه است.
فوق تخصص نفرولوژی اظهار کرد: با وجود تعهد این شرکت در قبال بیماران، تجربه نشان داده کم کاری در ارائه خدمات به بیماران، به دلیل نداشتن سود در بخش دیالیز، بسیار بوده و این امکان باز هم وجود دارد.
وی افزود: علاوه بر این موضوعات این تیم غیر پزشکی بوده و فقط فروشنده تجهیزات بخش دیالیز است و طبیعی است تخصص و تجربه خاصی در تصدی یک بخش حساس پزشکی مانند دیالیز را نخواهد داشت.
رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: تمام این نکات را به گوش مسئولان انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان رسانده ایم، اما توجهی به این تذکرات نشده است.
پزشکی عنوان کرد: هدف از اظهار نظر در این حوزه به خاطر دل نگرانی و دغدغه سلامتی و جان همشهریان است.
به گزارش ایرنا، بخش پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان 22 آبان 94 به بهره‌برداری رسید.
هم اکنون در استان زنجان در زمینه کلیه چهار متخصص و یک فوق تخصص اطفال وجود دارد و هیچ کمبودی از بابت تامین نیازهای پزشکی بیماران در این باره وجود ندارد.
3216/6085
خبرنگار : سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،طی مراسمی از خانواده جاجرمی که به وصیت پدر مرحوم خود ۵دستگاه دیالیز پیشرفته ۵مانیتور علائم حیاتی و ۵ تخت دیالیز به ارزش ۵۳ میلیارد را به بخش دیالیز این مرکز اهداءکرد، با اهدای لوح تجلیل شد.
 در این مراسم، احمد جاجرمی نماینده خانواده خیر سلامت گفت: پدر مرحوم من زمانی که در قید حیات بودند مقداری از دارایی خود رابرای خرید تجهیزات پزشکی وقف حوزه سلامت کردند که با اتفاق نظر تمامی ورثه این تصمیم قطعی و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های دیالیز خریداری و به جهت استفاده بیماران دیالیزی به بیمارستان واسعی اهدا شد.
وی افزود: اگر درد دردمندی تسکین پیدا کند و جان بیماری از مرگ نجات یابد رضایت خداوندی را در بر دارد که از پدر مرحوممان در این خصوص متشکریم که با این اقدام نیکو علاوه بر کمک به بیماران، حال خوب را نیز به فرزندان خود هدیه داد.
دکتر شوریده یزدی معاون درمان دانشگاه هم از حضور پررنگ خیرین در کنار جامعه پزشکی قدردانی کرد و گفت: حضور خیرین بخش مهمی از کمبودات و تجهیزات درمانی بیمارستان‌ها را رفع و امکانات خدمت رسانی به بیماران بیش از گذشته فراهم می‌شود.
وی افزود: بیمارستان واسعی به عنوان تنها مرکز ژنرال غرب خراسان جمعیت یک میلیون نفری را در غرب خراسان رضوی زیر پوشش قرار داده که امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده با کمک خیرین پروژه درمانی تروما سنتر راه اندازی و این مرکز به یک بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در کشور تبدیل شود.

دکتر شیرخانی سرپرست بیمارستان واسعی نیز گفت: تمام دغدغه کادر درمان در مراکز و بیمارستان‌ها بهبود بیماران و کم کردن درد ناشی از بیماری آنهاست اقدام نیکوکارانه خانواده خیر سلامت نه تنها باعث شد تا بخشی از مشکلات بیماران حل شود بلکه باقیات الصالحات است که اجر دنیوی و اخروی برای مرحوم جاجرمی و خانواده محترمشان در بر دارد.
وی افزود: قدردانی از این اقدام خیرخواهانه از توان ما عاجز است آنچه بر عهده ماست ارج نهادن به قدم‌های خیرین است که مال خود را در راه سلامت بیمارانی که هیچ فریادرس و دستگیری جزء خداوند ندارند بخشش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز