Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشت سیر در 80 هکتار از اراضی بابلسر اغاز شده است .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت : کاشت سیر در مزارع بابلسر اغاز شد ه است و پیش بینی می‌شود  80 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت سیر برود.

رزاقی افزود: سیر در هر نوع خاک از خاکهای شنی لومی تا خاکهای رسی سنگین و همچنین، خاکهای هوموسی قابل کشت  است  و خاک‌های رسی برای کاشت سیر چندان مناسب نیست، چراکه در چنین خاکی یا پیاز آن خوب تشکیل نمی شود و یا پیاز بدست آمده، بد شکل می‌شود ؛ از طرفی هم  چون سیر به رطوبت زیاد حساس است در اراضى مرطوب پیاز سیر خیلى زود مى‌پوسد مگراینکه این خاکها به وسیله کود دامی پوسیده سبک شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی , استفاده از انواع کود در بالا بردن میزان محصول نقش عمده ای دارد,  همچنین نیاز سیر به کود حیوانی زیاد است .

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: کشاورزان توجه داشته باشند فسفر و پتاس اثرات زیادى در خاصیت انباردارى سیر و پیاز دارند و برعکس مصرف زیاد ازت خاصیت انبارى را کاهش مى‌دهد ولیکن قبل کاشت و همچنین به عنوان کود سرک به منظور رشد بهینه گیاه و افزایش تناژ محصول مصرف آن کاملا" ضروری است که توصیه می‌شود در تغذیه گیاهی کشاورزان با کارشناسان در مراکز جهاد کشاورزی و مدیریت مشورت کنند.

رزاقی خاطر نشان کرد: استفاده از کودهای زیستی نیز در جذب این عناصر بسیار تاثیرگذار بوده و موجب افزایش عملکرد و کیفیت محصول می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۹۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: ۵۰ تا ۷۰ درصد درآمد خانواده‌ها برای بخش مسکن هزینه می‌شود و دولت باید به این بخش وارد می‌شد تا آن چه در شأن مردم است به آنان برسند.

ارسلان مالکی افزود: ایده دولت برای ساخت ۴ میلیون خانه در طرح نهضت ملی مسکن کار بسیار بزرگ و امیدآفرینی است.

او اضافه کرد: همان‌گونه که نیرو‌های مسلح اجازه ندادند تا ناامیدی در کشور به‌وجود بیاید، ما نیز باید با ساخت مسکن امیدآفرینی کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بیش از ۸۵ هزار هکتار زمین در کشور کارشناسی شد که ۴۱ هزار هکتار آن مصوب شد و به محدوده شهر‌های کشور افزوده و پیوست شدند و بیشتر آن در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: ۱۵ هزار هکتار زمین نیز در حال طی فرآیند مجوز شهرداری‌ها هستند.

مالکی گفت: در بیش از دو سال گذشته از عمر دولت سیزدهم، ۵۰ درصد کل چهل سال گذشته زمین به مردم واگذار شده است.

او اضافه کرد: ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و در مراحل مختلف اجرا است. همچنین ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور را مصوب کردیم که مستقل از شهر‌های کنونی ساخته می‌شوند. مراحل تصویب آنها در استان‌ها تمام شده و بخشی نیز در اختیار مردم قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اراضی که ما در محدوده شهر‌ها تأمین کرده‌ایم بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار و احد مسکونی برای مسکن حمایتی را پاسخ می‌دهد و آماده‌سازی آن شروع نیز شده است.

مالکی بیان کرد: در بوشهر نیز امروز ۶۵۰ هکتار را کلنگ‌زنی می‌کنیم که نزدیک به ۷ هزار قطعه مسکونی یعنی ۷ هزار واحد را شامل می‌شود که به مشمولان واگذار می‌شود و بخشی از آن در اختیار مشمولان نیروگاه اتمی بوشهر قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش تأمین شد
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • تامین ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش
  • افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را اغاز کرد