Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوای کلانشهر اصفهان وخمینی شهر امروز هم ناسالم برای گروه های حساس است.

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان ؛ رییس آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: براساس گزارش مرکز پایش کیفی هوا ، شاخص کیفی هوای این کلانشهر از 24 ساعته گذشته منتهی به 7 صبح  با میانگین 114  AQI برای گروه های حساس ناسالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابک صادقیان پایداری هوا و افزایش غلظت ذرات معلق در هوا را عامل ناسالم شدن هوا دانست و افزود: براساس سنجش ایستگاه های مراقبت دایم هوا ، شاخص کیفی هوا در بلوار دانشگاه 122، میدان امام حسین 120 ، بزرگراه خرازی 118 ، خیابان رودکی 107 و خیابان پروین 105 AQI ناسالم برای گروه های حساس ناسالم ثبت شده است.

 وی همچنین هوای خمینی شهر را هم با 117 AQI ناسالم برای گروه های حساس ناسالم بیان و به سالمندان ، بیماران قلبی و ریوی و مادران باردار توصیه کرد از تردد غیرضروری خودداری کنند.

بر اساس شاخص کیفی هوا، این شاخص از 0 تا 50 هوای پاک،51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس،151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ناسالم در کلانشهر مشهد؛ دوم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   براساس اطلاعات دریافتی از مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد هوای این کلانشهر با میانگین شاخص کلی کیفیت هوای ۲۴ ساعته امروز یک شنبه دوم اردیبهشت با ۱۰۳‌ای کیو آی ناسالم و برای کودکان و سالمندان در وضع هشدار است.

هوای این کلانشهر با شاخص کیفیت لحظه‌ای هوای    ۱۰۷‌ای کیو آی هم،   هم  اکنون ناسالم  و در وضع هشداربرای افراد خاص است.

به شهروندان به ویژه کودکان و سالمندان و زنان باردار توصیه شده است:

 از تردد در شهر تا حد امکان اجتناب کنند و تا حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

رسالت، لشکر، ویلا، سجاد، صدف، خیام جنوبی، چمن، شهر، امامیه، کریمی، خیام شمالی، پایانه امام رضا (ع)، مفتح، ماشین‌ابزار، آوینی و سرافرازان ایستگاه‌های فعال سنجش آلودگی هوا در مشهد است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی نیز به معنای آلوده برای همه سنین است.

شاخص کلی کیفیت هوا از ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی هوا را در وضع اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ در وضع بحرانی قرار می‌دهد.

شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضع پاک هوا و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی به معنای هوای سالم است.

دیگر خبرها

  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • هوای اصفهان در وضعیت قابل قبول
  • هوای ۵ شهر خوزستان «ناسالم» اعلام شد
  • اعلام آلودگی هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس
  • هوای اصفهان و کاشان برای گروه‌های حساس ناسالم است
  • کیفیت هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم است
  • هوای ناسالم در کلانشهر مشهد؛ دوم اردیبهشت