Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@19:54:46 GMT

کشف ملخ مرده در نقاشی «ونگوگ» +تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۰۰۵۵

کشف ملخ مرده در نقاشی «ونگوگ» +تصاویر

«تلگراف» نوشت: کارشناسان موزه «نلسون اتکینز» کانزاس سیتی که نقاشی «درختان زیتون» در آن نگهداری می‌شود، اعلام کردند باقی‌مانده یک ملخ را بین رنگ‌های این اثر هنری ارزشمند پیدا کرده‌اند.
 
«ونگوگ» که به خلق مناظر طبیعی در فضای باز شهرت دارد، این نقاشی را ۱۲۸ سال پیش کشیده و به نظر می‌رسد، این حشره نگون‌بخت با رنگ‌ها آمیخته شده و از بوم این نابغه هلندی سر درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


مدیر این موزه درباره این اتفاق گفت: «ونگوگ» در فضای باز و با المان‌های طبیعی کار می‌کرد و همه می‌دانیم که او با باد، گرد و غبار، چمن، درختان، مگس‌ها و ملخ‌ها سر و کار داشت.

کارشناسان موزه «نلسون اتکینز» در زمان مرتب و دسته‌بندی کردن آثار این مرکز، متوجه وجود باقی‌مانده این ملخ روی تابلو شدند. آن‌ها ابتدا فکر می‌کردند این تکه‌های اضافی روی بوم، برگ هستند. البته این افردا خاطرنشان کردند که پیدا شدن چنین مواردی، چندان نادر نیست اما کشف این ملخ که با روند کار «ونگوگ» کاملا تجانس دارد، این مساله را پررنگ و جذاب کرده است.  

 
همچنین اعلام شده چون هیچ اثری از حرکت روی بوم وجود ندارد، می‌توان نتیجه گرفت که این حشره پیش از چسبیدن به بوم «ونگوگ»،‌ مرده بوده است. هنرمند مشهور هلندی یک سال پس از کشیدن این تابلو دست به خودکشی زد.

«ون‌سان ون‌گوگ» نقاش نامدار هلندی اگرچه در زمان حیاتش در گمنامی کامل به‌سر برد، اما اکنون به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پست‌امپرسیونیست شناخته می‌شود. او در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در زاندرت در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد.

«ون‌گوگ» فعالیت هنری خود را به‌عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی آغاز کرد. برخی از مشهورترین کارهای او در دو سال پایانی عمرش خلق شدند.

او فقط در دو ماه پایانی عمرش، ۹۰ نقاشی از خود باقی گذاشت. خالق «شب‌های پرستاره» و «گل‌های آفتابگردان» در ۲۹ جولای ۱۸۹۰ در سن ۳۷ سالگی در میان کشتزارها، گلوله‌ای به سینه‌ خود شلیک کرد و روز بعد درگذشت.   *ایسنا       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۰۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مسئول امور هنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور گفت: درنمایشگاه نقاشی بهاران در بهار ۱۵ اثر نقاشی با تکنیک آبرنگ و سبک رئالیسم و سورئال با موضوع طبیعت، چهره و طبیعت بی جان در ابعاد ۲۰×۲۰ و۳۹×۴۹ ویژه عموم علاقمندان برپا شده است.

حمید رضا آتشی افزود: این نمایشگاه از چهارشنبه ۵ الی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۳ و ۱۷ الی ۲۰ بعد از ظهر ویژه عموم علاقمندان دایر است.

 

دیگر خبرها

  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • رویت یک پژو ۲۰۶ با نقاشی عجیب در خیابان‌های ایران | تصویـر
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا(ع) کتاب شد
  • عکس| نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای سروده مقام معظم رهبری
  • (تصاویر) وضعیت نوزادی که از شکم مادر مرده‌اش متولد شد
  • این نقاشی چگونه تاریخ پارچۀ «جین آبی» را تغییر می‌دهد؟ (+عکس)