Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@16:11:27 GMT

بهترين وسيله برای خويشتن‌داری، یاد خدای متعال است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۰۲۳۸

به گزارش گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام علی مقدمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره، شامگاه دیروز چهارشنبه 24 آبان‌ماه در جمع نمازگزاران مسجد جامع این شهرستان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در زمان جنگ نیز نماز اول وقت را فراموش نکرده و به همراه یاران اندک خود آن را اقامه کردند، اظهار کرد: هدف این امام بزرگوار از اقامه نماز در آن شرایط سخت و دشوار دعوت و سفارش مردم به نماز اول وقت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برآورده شدن خواسته‌ها از اثرات و برکات خواندن نماز اول وقت است، تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) در حدیثی برطرف شدن گرفتاری و ناراحتی را به اقامه‌کنندگان نماز اول وقت نوید می‌دهند و می‌فرمایند: «بنده‌ای نیست که به وقت‌های نماز اهمیت بدهد، مگر این که سه چیز را برای او ضمانت می‌کنم که آن سه چیز برطرف شدن گرفتاری‌ها و ناراحتی‌ها، آسایش و خوشی به هنگام مردن و نجات از آتش است».

این مسئول با بیان اینکه ياد خدا بهترين وسيله برای خويشتن‌داری و كنترل غرايز سركش و جلوگيری از روح طغيان است، افزود: نمازگزار همواره به ياد خدا است خدايی كه از تمام كارهای كوچک و بزرگ ما آگاه است، خدايی كه از آنچه در زوايای روان ما وجود دارد و يا از انديشه ما می‏گذرد، مطلع و باخبر است.

حجت‌الاسلام مقدمی، یادآور شد: كمترين اثر ياد خدا اين است كه به خودكامگی انسان و هوس‌های وی اعتدال می‏بخشد، چنان كه غفلت از ياد خدا و بی‌خبری از پاداش‌ها و كيفرهای او، موجب تيرگی عقل و خرد و كم‌فروغی آن می‏شود.

وی تاکید کرد: کسی که نمازش را اول وقت نخواند، باعث می‌شود که شیطان وی را از راه درست منحرف کرده و به راه‌های خودش که همان راه‌های شیطانی است بکشاند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره تاکید کرد: خواندن نماز به خصوص نماز اول وقت در نفس خود انسان نیز مفید است زیرا انسان را از کاری های بد باز می‌دارد و به راه خیر و نیک هدایت می‌کند و نفس را از ارتکاب به حرام باز می‌دارد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مفتی اعظم روسیه خطاب به رهبر ایران + جزئیات | برادر عزیز،‌ آیت الله العظمی سید علی خامنه ای...

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره امور دینی مسلمانان روسیه، مفتی شیخ راویل عین‌الدین به مناسبت زادروز حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیامی را به معظم له ارسال کرد.
مفتی اعظم روسیه در این پیام خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت:‌ تمام فعالیت ها و تلاش های شما برای اتحاد امت جهانی معطوف به تحقق فرامین خالق متعال است.

در این پیام آمده است:‌ برادر عزیز،‌ آیت الله العظمی سید علی خامنه ای؛ از جانب اداره دینی مسلمانان روسیه، شورای مفتیان، امت ۲۵ میلیون نفری روسیه و نیز از جانب خود هشتاد و پنجمین زادروز شما را تبریک گفته و از خداوند متعال برای شما سعادت و الطاف الهی مسألت دارم.

شیخ راویل عین الدین خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای نوشت: شما یک شخصیت مسلمان مورد احترام و سرشناس و رهبر معنوی مردم ایران می باشید؛ مردمی که وارث تاریخی پربار و نماینده بخش مهم و تاثیرگذاری در جهان اسلام هستند.
در انتهای این پیام آمده است:‌ باشد که خداوند متعال تلاش های شایسته و خداپسندانه شما را در راستای دین مبارک اسلام و منافع مسلمانان بپذیرد و جهانی عادلانه را برای ملت ها برقرار سازد.

کد خبر 845895 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه ایران و روسیه رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • راهنمای خواندن نماز والدین | بهترین زمان برای خواندن نماز پدر و مادر
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح: باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها به کتابفروشی‌ها آمد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها کتابفروشی‌ها آمد
  • الجزیره: دعوت به خویشتن‌داری مقابل اسرائیل، لفاظی ریاکارانه است
  • سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد
  • پاسخی بر یک کلیپ زرد و تأسف‌ برانگیز
  • پیام تبریک و ستاش مفتی اعظم روسیه به رهبر ایران
  • پیام مفتی اعظم روسیه خطاب به رهبر ایران + جزئیات | برادر عزیز،‌ آیت الله العظمی سید علی خامنه ای...