Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@21:43:39 GMT

گسیل کمک‌های مردمی گیلان به زلزله‌زدگان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۲۰۷۴

گسیل کمک‌های مردمی گیلان به زلزله‌زدگان کرمانشاه

خبرگزاری شبستان: مردم گیلان همواره در کمک‌رسانی به محرومان پیش‌قدم بوده‌اند و اینبار گسیل مردم برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه مثال زدنی است.

خبرگزاری شبستان_ گیلان: چند شب گذشته که زلزله 7.3 ریشتری منطقه غرب کشور را لرزاند، آوار زیادی از خود برجای گذاشت و مردم زیادی بی‌خانمان شدند و عزیانشان را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بین فضای مجازی پر از انتشار اخبار این فاجعه طبیعی شد و تمامی کانال های تلگرامی همه به نوعی به انتشار تصاویر، اخبار و ویدیوهای این اتفاق هولناک پرداختند.

 

مردم نوعدوست ایران مانند همیشه نگران هموطنانشان بودند و با دیدن تصاویر و با توجه به هوای سرد کرمانشاه، کمر همت را بستند و شروع به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کردند.

هر کسی به هر اندازه‌ای که در توان دارد به این مردم زلزله‌زده کمک می‌کند، پایگاه‌های مقاومت بسیج، سپاه، مساجد، هلال احمر، کمیته امداد و آحاد مختلف مردم اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مختلف مردم کردند.

 

حتی در این بین بسیاری از افرادی که برای کمک و اهدا اقلام در استان گیلان حضور پیدا کردند خود از افراد نیازمند بودند و هرآنچه را که داشتند برای کمک آورده بودند.

 

ارسال نخستین محموله کمک‌های مردمی رضوانشهر به کرمانشاه

سرهنگ سید اکبر قاسمی، فرمانده سپاه ناحیه رضوانشهر با بیان اینکه مرحله نخست کمک‌های مردمی رضوانشهر به کرمانشاه ارسال شد، اظهار کرد: آب معدنی 600 باکس، پتو 37عدد، کمپوت 3کارتن، کنسرو لوبیا 18 کارتن، خرما 3 کارتن، بالش 8عدد، تن ماهی  4کارتن، مربا شیرینی، انواع لباس و لوازم بهداشتی و برنج در قالب سه ماشین نیسان ارسال شد.

 

وی با بیان اینکه مردم این شهرستان همیشه در امور خیر پا به کار هستند، افزود: جمع‌آوری کمک‌های مردمی همچنان ادامه دارد تا برای بار دوم اعزام کمک‌های مردمی را داشته باشیم.

 

فرمانده سپاه ناحیه رضوانشهر با بیان اینکه در طول انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همیشه حامی محرومان بوده است، گفت: نوعدوستی در میان مردم ایران همیشه زبانزد عام و خاص است.

سرهنگ قاسمی تصریح کرد: کمک های بی سابقه ای از مردم سراسر کشور همانند زنجیره‌ای به مناطق زلزله زده در حال اعزام است که جای تقدیر دارد.

 

ارسال کمک‌های مردمی فومن به زلزله زدگان کرمانشاه

سرهنگ فردین میرزاپور، فرمانده سپاه ناحیه فومن با بیان اینکه کمک‌های مردمی این شهرستان به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شد، خاطرنشان کرد: کمک‌های مردمی برای مناطق زلزله زده شامل ده هزار بطری آب معدنی، ۲۶ عدد پتو، ۶ تخته فرش، البسه و لوازم بهداشتی است.

 

وی افزود: تکلیف ایمانی و انسانی هر کدام از ما ایفا می کند که در چنین موقعیت خطیری به یاری هموطنان زلزله زده خود بشتابیم و با ارسال مواد غذائی و اقلام مورد نیاز آنها را تنها نگذاریم.

 

فرمانده سپاه ناحیه فومن گفت: شهروندان فومنی می توانند کمک های خود از جمله مواد غذائی، البسه، پتو، دارو و … را به بسیج سازندگی سپاه فومن تحویل تا در اسرع وقت به مناطق زلزله زده ارسال گردد.

 

 

ارسال نخستین محموله مسجد امام حسین(ع) صومعه‌سرا به غرب کشور

امیر رمضانپور، مسئول کانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد امام حسین (علیه‌السلام) صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: بعد از زلزله غرب کشور هیئت امنا و مسئولان مربوطه این مسجد تصمیم به جمع‌آوری کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان کردند.

 

وی با بیان اینکه تا کنون مقدار زیادی کمک از سوی مردم نوعدوست صومعه‌سرا جمع‌آوری شده است که امروز به مناطق زلزله زده شده کرمانشاه اعزام می‌شود، اظهار کرد: با توجه به زلزله غرب کشور، کلیه هزینه‌های آش نذری 28 صفر امسال مسجد امام حسین (علیه‌السلام) برای کمک به مردم حادثه دیده صرف خواهد شد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهید آوینی مسجد امام حسین (علیه‌السلام) صومعه‌سرا افزود: مقدار زیادی باکس آب معدنی، پتو، غذاهای کنسروی، فرش، بالش، کیک و ساندیس از جمله وسایل جمع‌آوری شده است.

 

رمضانپور گفت: مردم شهرستان صومعه‌سرا همیشه حامی محرومان بوده‌اند و مسجد امام حسین (علیه‌السلام) این شهرستان با توجه به وحدت بین هیئت امنا و کانون فرهنگی هنری و پایگاه بسیج همیشه در کارهای خیر پیش‌قدم است.

جمع‌آوری کمک‌های مردمی در پایگاه شهید خجسته رشت

پایگاه شهید خجسته رشت اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان غرب کشور کرده است، مردم خیر و نوعدوست گیلان می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به موکب حضرت رقیه (سلام‌الله علیها) که به همت هیئت محبان اهل بیت (علیه‌السلام) و پایگاه شهید خجسته شهرستان رشت برپاشده است، تحویل دهند.

 

آدرس این مکان، میدان شهید خجسته (گاز)، بلوار شهدای مدافع حرم (دروازه لاکان) جنب اداره برق است که از ساعت 14 تا 24 هر روزه برپاست.

 

گفتنی است؛ این صحنه‌ها نشان می‌دهد که مردم ما فهیم ترین و با بصیرت ترین افراد هستند و همبستگی خود را در مواقع سختی به خوبی نشان می دهند.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۲۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) عملیات امداد هوایی برای نجات سیل‌زدگان در عمان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) عملیات امداد هوایی برای نجات سیل‌زدگان در عمان
  • تاکید بر مردمی‌تر کردن مشارکت‌ها در اجرای طرح عفاف و حجاب
  • برترین های رده سنی امید معرفی شدند
  • کاراته قهرمانی کشور؛ معرفی نفرات برتر رده سنی امید‌ها
  • سپاه چرا جشنواره مدرسه عشق را در گیلان برگزار کرد؟
  • برگزاری جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» در رشت
  • رسانه محور اصلی اتفاقات در جهان است
  • مشارکت میلیاردی شهروندان گیلانی در پرداخت زکات فطره
  • گلریزان در ارزوئیه با جمع آوری ۴۷۰ میلیون کمک مردمی
  • راه‌اندازی پنج ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در کرمانشاه