Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از استقرار 6 تیم دامپزشکی این استان در مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این تیم ها متشکل از 3 اکیپ عملیاتی، یک اکیپ درمانی، یک اکیپ پشتیبانی و یک اکیپ مدیریتی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا؛ دکتر وهاب پیرانی روز پنجشنبه در بازدید از مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه افزود: با توجه به وضعیت پیش آمده در بحث ابنیه و با توجه به اینکه کانون زلزله بیشتر در حد فاصل ازگله تا سرپل ذهاب بوده، قطعا روستاهای زیادی درگیر این مسئله هستند و تلفات دامی هم در این مناطق وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در بازدید انجام شده از روستاهای این مناطق بیشترین تلفات در بخش دام های سبک بوده و این موضوع نیازمند اجرای اقدامات بهداشتی، قرنطینه ای را انجام است.
وی اظهار کرد: این اکیپ ها مجهز به دستگاه های سم پاش و امکاناتی از قبیل محلول های ضدعفونی و سایر نیازهای دفن بهداشتی لاشه های تلف شده هستند که برای جلوگیری از شیوع بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام فعالیت می کنند.
مسئولان دامپزشکی کرمانشاه برآورد کرده اند که حدود 30 درصد از دام های مناطق زلزله زده استان تلف شده باشد.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
دراین حادثه 432 نفر جان خود را از دست داده و 9 هزار 397 نیز مصدوم شدند.
3033/8066**1625
خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار: محسن فتاحی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۲۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، هوای استان تا اواسط روز جمعه کمی تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد (غالباً ملایم) پیش بینی می‌شود.

وی افزود: به دنبال این شرایط از عصر جمعه تا دوشنبه هفته آینده به تناوب امواجی کوتاه جو استان را تحت تأثیر گرفته، در بعضی ساعات سبب وزش باد، رگبارهای موقت باران و احتمالاً رعدوبرق در سطح استان می‌گردند.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: احتمال این بارش‌ها در نیمه شرقی و نواحی شمالی استان و در ساعتی از بعدازظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه بیشتر به نظر می‌رسد.

به گفته زورآوند متوسط دمای هوا تا روز شنبه در غالب نقاط با روندی آرام افزایش و در روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش می‌یابد.

کد خبر 6081566

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت جدید خدمات پارکینگ‌های کرمانشاه
  • پیش بینی بارش پراکنده باران در مناطق شرقی کرمانشاه
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب خواهد شد | پوشش فیبر نوری؛ بیش از ۷ میلیون خانوار
  • آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی
  • اعزام ۳ اکیپ عملیاتی مجهز آبفا به مناطق سیل‌زده بلوچستان
  • زارع‌پور: امسال ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب می‌شود
  • میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور ۵۱ درصد است
  • بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران