Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@06:45:23 GMT

1800 هکتار از زمین های کشاورزی طارم زیر کشت سیر رفت

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۲۳۶۲

1800 هکتار از زمین های کشاورزی طارم زیر کشت سیر رفت

حسین عامری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود از 1800 هکتار زمین های کشاورزی زیرکشت سیر 70 هزار تن محصول برداشت شود.
وی اظهارکرد: کشت سیر سالانه از اواخر شهریور تا پایان مهر ادامه دارد و نیمه نخست اردیبهشت سال 97 نیز وارد بازار می شود.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، سیر صورتی را عمده رقم مورد کشت در شهرستان طارم بیان کرد و گفت: زود رسی، ماده خشک بالا و همچنین خاصیت انبار مانی بالا از مزایا و خصوصیات مثبت این رقم به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عامری ادامه داد: سیر از محصولات مهم زراعی استان زنجان محسوب می شود و این استان از نظر سطح و تولید دومین مرکز تولید کننده این محصول در سطح کشور است.
وی اظهارکرد: سیر قرمز، صورتی، سفید، محلی طارم و آذرشهر از ارقام محصول سیر مورد کشت در شهرستان طارم است.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: این محصول علاوه بر تامین نیاز شهرستان طارم و استان زنجان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه و آذربایجان صادر می شود.
عامری، نبود انبار فنی، کارگاه های فرآوری صنعتی و بسته بندی را از مشکلات سیرکاران برشمرد.
به گزارش ایرنا، سطح زیرکشت سیر در شهرستان طارم طی سال 93 - 94 یکهزار و 900 هکتار و سال 94- 95 نیز یکهزار و 600 هکتار بود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۲۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،علی ابوالحسنی با اشاره به اهمیت تولید محصول سالم با اجرای مدیریت تلفیقی محصول سالم در شالیزارها، اظهار کرد: در سال زراعی جاری، طرح تولید برنج سالم به روش مدیریت تلفیقی محصول (ICM) در 5 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان رامسر در حال اجرا است. 

وی به برگزاری دوره آموزشی و ترویجی مدیریت تلفیقی محصول برنج  (ICM) در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این دوره آموزشی در راستای اجراي طرح مديريت تلفيقي برنج (ICM) و داشتن برنجی سالم با کمترین میزان سم، با توجه به شروع فصل کشت برگزار و به کشاورزان توصیه شد در اسرع وقت نسبت به نصب تله‌هاي نوري (لامپ، فانوس و ...) برای  جمع‌آوري و شكار پروانه‌هاي نسل زمستان‌ گذران آفت كرم‌ ساقه خوار برنج اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامسر یادآور شد: این شهرستان دارای 500 هکتار اراضی شالیزاری است.

دیگر خبرها

  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم