Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 7.3 درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) یکشنبه شب بخش های غربی ایران و شهرهای مختلف عراق و مناطقی در کشورهای ترکیه، ارمنستان، کویت، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را لرزاند. این زلزله در ایران تاكنون ۴۷۴ کشته و بیش از ۹۰۰۰ مصدوم داشته است. آفتاب‌‌نیوز : سرویس اجتماعی- زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ ریشتر کرمانشاه و کمی بعد پس‌لرزه ۴.۶ریشتری حوالی مرز ایران و عراق را لرزاند؛ این زمین‌لرزه در بسیاری از استان‌های غربی کشور احساس شده و آسیب‌های شدیدی به استان کرمانشاه وارد کرده است. 
به گزارش آفتاب‌نیوز، در ادامه آخرین اخبار مربوط به زلزله در استان‌های غربی کشور را می‌خوانید:
اطلاعیه روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور  
هموطنان نوع دوست با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر برودت هوا و نزولات آسمانی در مناطق زلزله زده غرب کشور، برای حفاظت چادرها و سایر وسایل، پوشش نایلونی را در تهیه اقلام ارسالی در اولویت قرار دهند.

نیاز به نایلون برای پوشش چادرها در مناطق زلزله‌زده  
سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه: با توجه به بارش پیش‌بینی شده به نایلون برای پوشش چادرها در مناطق زلزله زده نیاز است.


تصویب 281 میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه در هیات دولت
سخنگوی دولت: هیات دولت 659 میلیارد تومان برای تسهیلات و 281 میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه را تصویب کرده است و به خانواده هایی که نیاز به احداث و بازسازی خانه دارند، در روستاها 25 میلیون و شهرها 35 میلیون تومان وام تعلق می گیرد.
5 میلیون تومان نیز به روستاییان و 6 میلیون تومان هم به شهرنشینان کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد و خانواده هایی که نیاز به مرمت خانه دارند، هم 12 میلیون تومان وام و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می کنند.
کسانی که به خرید لوازم خانه احتیاج دارند، 3 میلیون تومان وام و و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می کنند./ايسنا
روحانی در جلسه هیات دولت:
دولت با تمام توان مشکلات زلزله زدگان استان کرمانشاه را پیگیری می کند؛ بنیاد مسکن مسوول اصلی ترمیم و بازسازی ساختمانها است.دولت در جلسه امروز تصمیمات لازم برای کمک به زلزله زدگان را اتخاذ می کند. اینکه خانه ساخته خود مردم در منطقه سرپل ذهاب سالم مانده و در مقابل یک ساختمان دولتی فرو ریخته، نشان‌دهنده وقوع فساد در این زمینه است و مشخص است که در بخش پیمانکاری ساخت و ساز فساد وجود داشته است.مسئولیت اصلی در استقرار موقت و دائمی مردم زلزله‌زده، بنیاد مسکن است و خواهش می‌کنم که کارهای موازی در این زمینه صورت نگیرد و هر کسی که قصد کمک دارد، آن را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد.از همه کسانی که در این زمینه تلاش کردند، و تمام نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه ، صمیمانه تشکر می‌کنم.دولت با تمام وجود تأکیدات رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار خواهد 
دقایقی پیش زلزله ای به قدرت ۴.۱ ریشتر، تازه آباد در استان کرمانشاه را لرزاند
وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران:
۴۰ تیم به عنوان روان‌شناس و روانپزشک به منطقه اعزام شده است.به خاطر شکستگی لوله های آب، باید مراقب بود که فاضلاب وارد جریان آب آشامیدنی مردم نشود، زیرا در این صورت بیماری‌ها و اپیدمی‌های فراوانی رقم می‌خورد.هیچ مشکل کمبود دارو در مناطق زلزله زده وجود ندارد.دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ماجرای زلزله درخشید و همه مقامات از عملکرد آن راضی هستند.
***دانشجویان دانشگاه علم وصنعت ایران به منظور ساخت سرپناه موقت برای زلزله‌زدگان غرب کشور بصورت داوطلب راهی مناطق زلزله غرب کشور شدند
***نیروهای یگان ویژه استان کرمانشاه به منظور برقراری نظم و امنیت در شهرستان سرپل‌ذهاب حاضر شده‌اند.
دمای کرمانشاه زیر صفر می‌شود/ بارش در مناطق زلزله‌زده از یکشنبه
ابراز همدردی با زلزله زدگان باید چگونه باشد؟ / هنوز برخی حادثه دیدگان زلزله طبس و بوئین زهرا مشکل روحی دارند
معاون پیشگیری بهزیستی:در حادثه‌ها، متغیرهای شخصی در افرادی که استرس بالایی دارند، می‌تواند با پایدار بودن علائم همراه باشد. متغیرهای شخصیتی و اینکه افراد چه دیدگاهی به زندگی دارند، مذهبی بودن آنها، میزان خسارات، نوع خدماتی که به آنها داده می‌شود، اینکه این افراد فرصت گریه کردن و تخلیه خودشان را داشته‌اند می‌تواند منجر به وضعیت پایدار یا ناپایدار آنها شود.ممکن است مشکلاتی که در این زمینه به وجود می‌آید در افراد کهنه شود. ما هنوز با افرادی روبرو هستیم که از زلزله طبس یا بوئین زهرا دچار مشکل هستند. به همین دلیل احتمال مزمن شدن در افرادی که عزیزان خود را از دست داده‌اند وجود دارد.مردم می‌توانند از افرادی که دچار مشکل شده‌اند، حمایت مادی یا معنوی کنند. برای مثال ابراز همدردی با این افراد یا سر زدن به آنها می‌تواند برای حادثه دیدگان تاثیرگذار باشد. نباید از مردم بیش از این انتظار داشت. اگر افراد حادثه دیده نیاز به خدمات تخصصی‌تری داشته باشند، باید این خدمات را  روانشناسان و مددکاران اجتماعی به آنها ارائه دهند.
حضور اهالی ورزش برای کمک به زلزله‌زدگان 
مراسم جمع‌آوری اقلام مورد نیاز برای زلزله‌زدگان کرمانشاه توسط اهالی ورزش برگزار شد.
بطحایی،وزیر آموزش و پرورش: مدارس سالم در مناطق زلزله‌زده دو شیفته می شوند
نجات یک کودک پس از سه روز از زیر آوار
به گفته منابع خبری محلی، این کودک امروز (چهارشنبه) زنده از زیر آوار توسط نیروهای امدادی نجات یافت/ مشرق
 اطلاعیه جمعیت هلال احمر:
مراقب سودجویی‌های برخی در زمینه دریافت کمک مردمی به زلزله‌زدگان باشید.خرید و فروش اقلام امدادی با آرم و نشان هلال احمر ممنوع است.اقلام رایگان بوده و فقط باید از طریق هلال احمر و نهادهای دولتی میان مردم زلزله‌زده توزیع شود.هموطنان در صورت مشاهده موارد را به پلیس با شماره ۱۱۰، اطلاع دهند. فروش سگ‌های زنده‌یاب، چادر، آب‌معدنی ناسالم و ... کذب است.
سخنگوی دولت خبر داد: دولت به زلزله‌زدگان " ۵ تا ۶ میلیون تومان" کمک بلاعوض میدهد /۲۵ تا ۳۵ میلیون وام بازسازی و ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه خرید لوازم هم داده می‌شود.

پیش‌بینی بارش باران و وزش باد در مناطق زلزله‌زده از هفته آینده  
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی: طی روزهای آینده در مناطق غربی کشور جو پایدار بوده و نوسان دمایی قابل توجه نخواهد بود، اما از روز یکشنبه در این مناطق بارندگی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و کمترین دما برای مناطق مرتفع زلزله‌زده استان کرمانشاه، در صبح چهارشنبه نوسانی حدود منفی ۱  تا ۵ درجه خواهد داشت.

احتمال انتشار "عفونت" در مناطق زلزله‌زده 
رییس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از احتمال انتشار عفونت در مناطق زلزله استان خبر داد/ ایسنا

آماری از مجروحان زلزله کرمانشاه   
1011 نفر در کرمانشاه و 340 تن در بیمارستان های تهران، البرز و همدان بستری هستند  /1303عمل جراحی روی مجروحین انجام شده است

**سرپرست اورژانس کشور، آخرین آمار تعداد مصدومان زلزله غرب کشور را ۹۳۹۷ نفر اعلام کرد

استاندار کرمانشاه: برآورد اولیه ما این است که حدود ۴۰ هزار خانه در زلزله اخیر خسارت دیده و تخریب شده اند.  
چگونگی صدور گواهی فوت برای قربانیان زلزله/صدور شناسنامه‌ و کارت ملی جدید برای حادثه دیدگان  
سخنگوی سازمان ثبت احوال: شناسنامه‌ و کارت ملی جدید برای حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه که طی این حادثه مدارکشان مفقود شده است، صادر می‌شود. طبق هماهنگی های‌انجام شده با مدیران مربوطه مقرر شد تا در صورت تایید فوت افراد در زلزله توسط بخشداری‌ها،فرمانداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان آسیب دیده ، ثبت‌احوال نیز فوت آنان را ثبت‌ کند.  

اسکورت محموله‌های امدادی از سوی پلیس در مناطق زلزله‌زده 
ماموران پلیس کامیون‌های حامل اقلام امدادی به مناطق زلزله‌زده را اسکورت می‌کنند. از ظهر امروز کامیون‌های حامل اقلام امدادی همچون چادر، پتو، آب معدنی و... توسط پلیس اسکورت شده و وارد مناطق زلزله‌زده می‌شود. شماری از زلزله‌زدگان پیش از این در گلایه‌های خود به گفته بودند که تاکنون چادر و اقلام امدادی به دست آنها نرسیده و افراد سودجو با سد کردن راه کامیون‌ها در ابتدای مسیر اقلام را برای خود دپو می‌کنند./ایسنا

سلطانی: ۵۴ هزار چادر برای اسکان زلزله‌زدگان کرمانشاه آماده می‌شود/ مردم باید کمک‌های نقدی بیشتری ارسال کنند
معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: دستور آماده‌سازی ۵۴ هزار تخته چادر داده شده و بنا داریم تا فردا صبح اسکان مردم زلزله‌زده را انجام دهیم اما متأسفانه در انتقال چادرها با مشکل هجوم آوردن آنها مواجهه هستیم. مردم باید کمک‌های نقدی بیشتری ارسال کنند تا بتوانیم کالاهای مورد نیاز مردم‌ زلزله‌زده را کنترل و یکدست خریداری کنیم‌.  در حال حاضر در رابطه با کمک‌های مردمی کمبودی نداریم و ۱۶ قلم کالای اساسی تعریف شده است که بر اساس نیاز‌ مردم زلزله‌زده آنها را جمع‌آوری و توزیع خواهیم کرد.

خسارات زلزله ۱۸۰۰ میلیارد تومان برآو‌رد شد‌/ آواربرداری از ظهر امروز پایان یافت
معاون استاندار کرمانشاه در جمع خبرنگاران: حدود ۱۱ هزار واحد مسکونی و روستایی در مناطق زلزله‌زده‌ صددرصد تخریب شده است. قرار شد در واحد روستایی ۵ میلیون کمک بلاعوض و ۲۵ میلیون وام با بهره کم داده شود. ۵ هزار واحد شهری صدرصد تخریب شده است که به هر واحد شهر نیز ‌‌۳۵ میلیون تسهیلات کم بهره داده می‌شود. برآورد اولیه از میزان خسارت به زیرساخت ها حدود ۱۸۰۰ میلیارد است.

تعداد مصدومان زلزله کرمانشاه به ۸۷۱۷ تن رسید  
معاون درمان وزیر بهداشت: شمار مصدومان زلزله کرمانشاه به ۷۸۱۷ تن رسیده است. از این تعداد ۹۶۴ نفر در بیمارستان‌ها بستری و ۷۲۰ تن نیز ترخیص شده‌اند.  ۴۳۱۳ نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند همچنین ۲۰۶ نفر از مصدومان در بیمارستان‌های کرمانشاه، ۲۳۱ تن در بیمارستان‌های تهران و البرز و ۶۲ نفر در بیمارستان‌های همدان بستری هستند.

احداث منازل روستایی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه به سپاه واگذار شد
سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه: نیازمندی های مردم عمدتا چادر، پتو ، آب آشامیدنی و نان گرم است. احداث منازل روستایی به سپاه و بسیج واگذار شده است. پس از پایان عملیات آواربرداری، احداث منازل را به سرعت انجام می‌دهیم.

چادر، غذا و آب، مهم‌ترین نیاز مردم زلزله‌زده  
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه مهم‌ترین نیاز زلزله‌زدگان را چادر، غذا و آب بر شمرد و گفت: رفع این نیازها کمک سریع مردم و مسئولان را احتیاج دارد. 

۴۳۲ "گواهی فوت" صادر شده/ ترافیک "جسد" نداریم
آرتین کمالی، مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه: به ایسنا گفت:
تاکنون 432 گواهی فوت برای فوت شدگان زلزله اخیر استان کرمانشاه صادر شده است.پیش بینی این است که تعداد معدودی در مناطق زلزله زده بدون گواهی فوت دفن شده‌اند. پیش‌بینی دفن 100 تا 150 جسد بدون گواهی فوت در مناطق زلزله تنها بر اساس حدس و گمان و غیرکارشناسانه بوده است.آنچه به نظر می رسد تنها تعداد معدودی جسد بدون گواهی فوت دفن شده و نمی‌توان به طور 100 درصد این موضوع را تکذیب کرد.
وزیر بهداشت خبر داد: احتمال افزایش آمار قربانیان زلزله کرمانشاه  
هاشمی در جلسه ستاد بحران کرمانشاه با حضور رییس جمهور: میزان تخریب در مناطق زلزله زده به ویژه روستاها، زیاد است. توزیع امکانات در مناطق زلزله زده، مناسب نیست و مدیریت محیطی توزیع مایحتاج به ویژه در مورد نیازهایی که برای ساعات شب و سردی هوا ضرورت دارد، باید اصلاح شود.  اقدامات بهداشتی و درمانی در زلزله غرب کشور، قابل قبول بوده است.تا کنون به ۷۶۱۳ مصدوم، خدمات درمانی و اورژانس ارائه شد، حدود ۱۰۰۰  نفر از مصدومان، بستری و ۲۸۰ مصدوم نیز به سایر استانها از جمله تهران و البرز منتقل شدند.حدس بنده این است که تعداد فوتی ها افزایش می یابد زیرا در بسیاری از روستاها، قربانیان زلزله دفن شدند و آمار دقیق آنها در روزهای آینده اعلام می شود

***«فتاح» رئیس کمیته امداد: منازل و وسایل همه مددجویان تحت پوشش بیمه حوادث است و مستمری ۶ شهرستان آسیب دیده کرمانشاه ۳ برابر می شود/فارس
اسکورت محموله‌های امدادی به مناطق زلزله‌زده توسط یگان ویژه 
به دنبال مشکلات به وجود آمده در مدیریت کمک رسانی و توزیع اقلام مورد نیاز زلزله زدگان مناطق آسیب دیده، نیروی انتظامی وارد موضوع شد و از ظهر امروز تمام محموله‌های امدادی ارسالی به مناطق زلزله‌زده توسط نیروهای یگان ویژه اسکورت خواهند شد/تسنيم 
زمان بازگشایی مدارس مناطق زلزله زده هنوز مشخص نیست/۲۳ نفر دانش آموز و فرهنگی فوت شدند  
 روابط عمومی آموزش  پرورش کرمانشاه: زمان بازگشایی مدارس مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه هنوز مشخص نیست و این امر نیاز به بررسی بیشتری دارد.  موضوع بازگشایی مدارس در حال پیگیری است و ان شاء الله روز شنبه اعلام خواهیم کرد. متاسفانه 21 دانش آموز و 2 فرهنگی فوت شدند که  از منطقه گهواره 2 نفر، از روستاهای دالاهو 5 نفر، سر پل  ذهاب 13 نفر و ثلاث باباجانی 1 نفر  دانش آموز و 2 فرهنگی از سرپل ذهاب بودند. هم  چنین  1100 مصدوم در حوزه دانش آموزی و فرهنگی داشتیم که حال تمام مصدومین خوب است و مرخص شدند.

**آموزش و پرورش کرمانشاه از تعطیلی مدارس استان در ۲ نوبت صبح و عصر در روز چهارشنبه  (فردا)  خبر داد.

دقایقی پیش زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر لرستان را لرزاند
محل زمین‌لرزه: نور آباد، لرستان بزرگی : ۴.۲عمق : ۱۰ کیلومترزمان : ۱۳۹۶/۰۸/۲۳  ۱۲:۴۵:۴۰.۶
روحانی: به زلزله‌زدگان کمک بلاعوض و وام بلندمدت اعطا خواهد شد
رییس جمهور در جمع مردم شهرستان سرپل ذهاب: همه امکانات دولت برای کاهش سریع مشکلات مردم بسیج شده است. دولت برای بازسازی منازل خسارت دیده از زلزله، کمک بلاعوض و وام بلند مدت اعطا خواهد کرد. دولت در کنار مردم  زلزله زده خواهد بود. در جلسه امروز ستاد بحران در کرمانشاه، بودجه بازسازی و جبران خسارت ها اختصاص می یابد. بطور مستمر روند امداد رسانی و جبران خسارات مردم این منطقه را پیگیری خواهم کرد

اسامی مصدومان زلزله غرب کشور که به بیمارستان میلاد منتقل شده‌اند:
علي سياه كمري، قهرمان الماسي، منوچهر عظيمي زاده، كيقباد مرادي، نامدار جوان سيري، محمد آقا نيا، خدامراد پيري، سودابه اسماعيلي، ليلا بوچاني، تارا سيفوري، مرضيه الياسي، فاطمه كرم زاده، مبينا كرم پور، نسرين مراديان، عشرت فرامرزي، تحفه اعظمي، نرگس مرادي، شهين پير مرادي، نيمتاج خليفه، فانوس مراد بيگي و پروين ميرزايي.  
سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: تاریخ اعزام به خدمت مشمولان استان‌های زلزله‌زده 3 ماه تمدید می‌شود. 

سگ‌های زنده‌یاب هلال احمر تا کنون 6 نفر را از زیر آوار نجات داده‌اند


*رئیس دفتر سیاسی حماس به مناسب جان باختن شهروندان ایرانی در زلزله اخیر پیامی برای رئیس‌جمهور فرستاد.  وزیرخارجه هلند با حادثه دیدگان و خانواده‌های جان باختگان زمین لرزه ایران و عراق ابراز همدردی کرد.

افزایش شمار دانش‌آموزان جانباخته در زلزله به ۱۲ نفر/ تخریب ۴۴ واحد آموزشی 
وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۲ تن از دانش آموزان عزیزجان خود را در زلزله از دست دادند و تعدادی از همکاران فرهنگی ما نیز زخمی شده‌اند.

رییس‌جمهور وارد استان کرمانشاه شد 
 حجت‌الاسلام حسن روحانی به منظور بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه وارد فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه شد.   رییس جمهور  قرار است بازدید میدانی از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه داشته باشد.زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب(21 آبان) خسارات زیادی به بخش هایی از استان کرمانشاه وارد کرد.
پیش‌بینی سامانه‌های هواشناسی بین‌المللی نشان می‌دهد از اواسط هفته آینده باراش باران در کرمانشاه آغاز می‌شود


 شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه : تلاش می‌کنیم برق مناطق زلزله‌زده تا 24 ساعت آینده وصل شود  
محلوجی: برق 70 تا 80 درصد روستاهای زلزله زده وصل  شده است. فقط برق برخی از روستاهایی که کامل تخریب شده‌اند باقی مانده است.  تلاش می‌کنیم برق همه مناطق زلزله زده تا 24 ساعت آینده وصل شود. 
 **محمد مهاجری (روزنامه نگار) درخواست کرد تا موکب های اربعین حسینی به کرمانشاه بروند 
آخرین آمار تلفات زلزله استان کرمانشاه ۴۳۰ نفر | قربانیان یک شهر اضافه شد 
پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را ۴۳۰  نفر اعلام کرد. تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به شرح زیر است:  - سرپل ذهاب: ۳۱۷ - اسلام آباد غرب: ۲۳ - کرند: ۱۴ - قصر شیرین: ۲۸ - جوانرود: ۳ - ثلاث: ۱۵ - معاینه شده توسط پزشکی قانونی کرمانشاه: ۲۷ - صحنه: ۳  در این گزارش، اجساد شهرستان صحنه نیز به آمار تلفات اضافه شده است.   تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند.  
پالایشگاه گاز ایلام به مدار بازگشت  
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران:  پس از کسب اطلاع از شرایط ایمن در پالایشگاه گاز ایلام، این پالایشگاه به مدار برگشت و فعالیتش را از سر گرفت.  مردم باید در منازل خود حضور یابند که وصل نهایی گاز آنان نیز بستگی به تایید سازمان نظام مهندسی داردکه البته بخش زیادی از عملیات نشت‌یابی در مسیر گازرسانی انجام شده است.  اکنون در سرپل ذهاب پس از آن که نشت یابی کامل گاز انجام شد، گاز وارد شبکه شده استو همچنین صادرات گاز ایران به عراق بی‌وقفه ادامه دارد. 
کیانوش رستمی مدال طلای المپیک خود را جهت کمک به زلزله زدگان غرب کشور به حراج می‌گذارد
 درخواست ستاد بحران:  پتو، موکت و مواد غذایی اقلام مورد نیاز زلزله‌ زدگان؛ مواد غذايی حتما تاريخ مصرف داشته باشد. مردم از ارائه اجناس دست دوم خودداری كنند يعنی پتو ها نو باشند.  
وزیر بهداشت: مقصرین در ساخت بناهای ناایمن درمانی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.  در بیمارستان طالقانی کرمانشاه ۶۰۰ مصدوم پذیرش و ۳۰۰ عمل جراحی در کمتر از ۲۴ ساعت انجام شده است.  
سپاه بزرگترین بیمارستان صحرایی کشور را به کرمانشاه منتقل کرد  
 این بیمارستان صحرایی، پرتابل و قابل انتقال است و شامل چادر و کانکس بوده و از اتاق عمل، امکانات بستری سرپایی و جراحی، زنان و زایمان، داروخانه و آزمایشگاه رادیولوژی، حتی دندانپزشکی و آشپزخانه برخوردار است. 

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: افزایش شمار مصدومان به 7460 تن /ترخیص 720 نفر با حال مساعد 
جان بابایی: تعداد مصدومین حادثه در حال حاضر به 7460 نفر رسیده است. با همت و تلاش کادر درمان تاکنون 4313 نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند. خوشبختانه 720 نفر از مصدومین زلزله غرب کشور با حال مساعد مرخص شده‌اند و 960 مصدوم در حال حاضر بستری هستند.

ابراز همدردی وزارت خارجه آمریکا با زلزله‌زدگان کرمانشاه 
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، درباره زلزله در نزدیکی مرز ایران-عراق بیانیه‌ای صادر کرد. در بیانیه «هیتر نائورت» آمده است: ایالات متحده مراتب همدردی صمیمانه خود را با تمام کسانی که در ایران و عراق تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته‌اند، ابراز می‌دارد. ما به یاد خانواده‌های قربانیان، و مصدومین و همچنین جوامعی که از خسارت به خانه‌ها و اموالشان در رنج می باشند، هستیم.
***پاپ فرانسیس، رهبر کاتالویک‌های جهان مراتب همدردی خود را با قربانیان زلزله مرگبار به ایران و عراق ارسال کرد.

پیش‌بینی زلزله کذب محض است  
مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد، به دلیل عدم امکان پیش‌بینی زلزله، هرگونه شایعه‌ای درخصوص وقوع زمین‌لرزه در نقاط مختلف کشور کذب محض است و به هم‌وطنان عزیز توصیه می‌شود از توجه به این شایعات و انتشار آنها در فضای مجازی خودداری نمایند.  لازم به ذکر است که اخبار مربوط به زلزله فقط از طریق شبکه‌های اطلاع‌رسانی رسمی کشور اعلام خواهد شد.  مرکز لرزه‌نگاری کشوری  موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران

***فرماندار سرپل‌ذهاب: 90 درصد آواربرداری در سرپل‌ذهاب انجام شده/ نیمی از شهر آب و برق دارد

**زلزله‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر دقایقی پیش مرز استانهای لرستان و ايلام  - حوالی كوهدشت(لرستان) را لرزاند

احتمال افزایش شمار کشته‌شدگان
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه: آب و برق بیشتر مناطق زلزله زده استان وصل شده است. احتمالا تعداد کشته شدگان این حادثه تا 10 درصد دیگر بیشتر شود.

***ظریف: تصاویر دلخراشی از خسارات زلزله و کشته‌شدن افراد در کرمانشاه و عراق دیدم. از جامعه‌ی بین‌الملل به خاطر ابراز همدردی‌ها و پیشنهاد کمک‌شان ممنونیم. در حال حاضر کشورمان توانایی مدیریت بحران را به وسیله منابع داخلی‌ دارد. بابت تمام پیشنهادهای کمک بسیار متشکریم و شما را در جریان اخبار مربوطه قرار می‌دهیم.

***سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: هموطنان جهت پیگیری بیمارستان محل اعزام مصدومان زمین لرزه کرمانشاه  به سایت سازمان اورژانس کشور به نشانی http://www.emsnews.ir مراجعه کنند

تعطیلی برنامه‌های هنری به احترام قربانیان زلزله غرب ایران 
 معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد:  در پی جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه زلزله شب گذشته و همچنین اعلام عزای عمومی، ضمن ابراز همدردی هنرمندان سراسر کشور با این حادثه دلخراش، سه شنبه تمامی برنامه‌های هنری تعطیل خواهد بود.

رییس اورژانس کشور: عملیات امداد و جست‌وجو تقریبا تمام شده است  
کولیوند: تقریباً عملیات امداد و جست‌وجو تمام شده و کار تکمیل بیمارستان‌های صحرایی انجام می‌شود.  در حال حاضر نیز دارو، تجهیزات و دپوی خون به اندازه کافی وجود دارد. کار سرکشی به روستاها و اقدامات لازم برای مصدومان سرپایی انجام می‌شود. همچنین تیم‌های بهداشت محیط و سلامت روان نیز مستقر می‌شوند.

تکذیب شایعه تعطیلی جایگاه‌های سوخت در کرمانشاه  
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: سوخت‌رسانی در استان‌های زلزله‌زده از جمله کرمانشاه به صورت مطلوب در حال انجام است. شایعاتی در شبکه‌های مجازی مبنی بر اینکه برخی از جایگاه‌های سوخت با کمبود سوخت مواجه شده و تعطیل هستند، منتشر شده که صحت ندارد.

هیچکدام از سدهای کرمانشاه آسیب ندیده است  
معاون وزیر نیرو: کلیه سدها تا شعاع ۱۲۵ کیلومتری مرکز زمین لرزه را بررسی کردیم و هیچکدام از این ۲۱ سد از نظر بدنه سازه، نشتی، مخازن و... مشکلی نداشته است.

آخرین وضعیت امدادرسانی مناطق زلزله‌زده از زبان رئیس سازمان مدیریت بحران  
رئیس سازمان مدیریت بحران
سیل امکانات بنا بر تاکید رهبری به منطقه سرازیر است. تا کنون تعداد زیادی چادر توزیع شده و 5000 چادر دیگر نیز به منطقه رسیده و در حال توزیع است. آب و برق در بخش زیادی از شهر سر پل ذهاب وصل است اما به دلیل احتمال شکستگی لوله‌ها، گاز شهری  هنوز وصل نشده است. آب شرب منطقه قصر شیرین تا فردا عصر وصل خواهد شد. بازسازی و نوسازی منازل آسیب دیده نیز از روز بعد از حادثه آغاز می‌شود.

 فردا در سراسر ایران عزای عمومی اعلام شد  
هیئت دولت با صدور بیانیه ای ضمن تسلیت حادثه تلخ و اندوهبار زلزله غرب کشور و ابراز همدردی با خانواده قربانیان و  آرزوی سلامتی برای مجروحان این حادثه ،فردا سه شنبه بیست و سوم آبان ماه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

آخرین آمار تلفات زلزله استان کرمانشاه
سازمان پزشکی قانونی در پی وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری شب‌ گذشته در مرز ایران و عراق اعلام کرد: تاکنون 430 جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است.
پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را ۴۱۳ نفر،  به شرح زیراعلام کرد:  
سرپل ذهاب: ۳۰۶/ اسلام آباد غرب: ۲۲ / کرند: ۱۴/ قصر شیرین: ۲۸/ جوانرود: ۳/ ثلاث: ۱۵ /کرمانشاه: ۲۵

***امدادرسانی به زلزله‌زدگان زلزله ۷.۳ ریشتری استان کرمانشاه که شب گذشته همزمان با این استان در چند استان‌ کشور نیز احساس شد، همچنان ادامه دارد.  
براساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت و سازمان مدیریت بحران تا ساعت 19 امشب زلزله کرمانشاه ۴۰۷ قربانی و حدود ۷۰۰۰ مصدوم برجای گذاشته است.

آخرین آمار از تلفات زلزله در غرب کشور  سخنگوی وزارت بهداشت:   
تا یک ساعت پیش، ۷۱۵۶ نفر مجروح به بیمارستان‌های مامراجعه کردند که ۴۳۱۳ نفر سرپایی درمان شده و ۱۲۷۵ نفر هم‌اکنون بستری هستند، ۶۲۵ نفر هم ترخیص شده‌اند.  آخرین آمار فوتی‌های زلزله ۴۰۷ نفر است که ۲۶۸ نفر در بیمارستان فوت شده‌اند.

پیام وزیران امورخارجه ترکیه، ژاپن، قطر و گرجستان به ظریف

در پی وقوع زلزله در غرب کشور، وزرای امور خارجه ترکیه، ژاپن، قطر و گرجستان در پیام هایی جداگانه به ظریف مراتب تسلیت و آمادگی کشورشان را برای ارسال کمک به مناطق آسیب دیده اعلام کردند.

اولین هواپیمایی C۱۳۰ کمک‌رسانی ارتش در کرمانشاه به زمین نشست  
سخنگوی ارتش در گفت‌وگو با فارس: دقایقی پیش اولین هواپیمای ترابری C۱۳۰ در کرمانشاه به زمین نشست و تجهیزات مورد نیاز به سرپل ذهاب منتقل خواهد شد. این هواپیما حامل ۶۰ نفر از متخصصان پزشکی و اقلام مورد نیاز از جمله چادر و آب معدنی است که به سرعت به مناطق مورد نظر منتقل می‌شود. هم‌اکنون نیز ۲ فروند هواپیمای دیگر شامل یک فروند C۱۳۰ و یک فروند ۷۰۷ نیروی هوایی در حال اعزام به منطقه هستند.

*زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر استان كرمانشاه حوالی قصر شيرين را لرزاند.

تعداد کشته‌شدگان زلزله به 407 نفر ‌رسید  
سخنگوی مدیریت بحران: آمار تلفات زلزله کرمانشاه به ۴۰۷ کشته و ۶۷۰۰ مجروح رسید.

 فرمانده کل ارتش‌:با توان بالگری ارتش تاکنون بیش از ۶۰۰ مصدوم را از مناطق زلزله‌زده جابه‌جا کرده‌ایم. برای جابه‌جایی مصدومان ارتش اقدام به ایجاد یک پل هوایی از کرمانشاه تا سرپل‌ذهاب کرد. دستگاه‌های بسته‌بندی آب ‌در ‌مناطق زلزله‌زده تعبیه شد. هم اکنون بالغ بر 80 نفر از این مجروحان از طریق انتقال هوایی به تهران رسیده‌اند.

 نیاز مبرم به چادر و غذا در سرپل‌ذهاب
امیرسرلشکر، موسوی فرمانده کل ارتش: عمق فاجعه بسیار زیاد است. تاکنون بیش از ۳۵۰ کشته و چند هزار مجروح داشتیم.تقریباً چیزی اینجا سالم نمانده. با روشن شدن هوا یک پل هوایی بین کرمانشاه و سرپل ذهاب ایجاد کردیم و بیش از ۶۰۰ مجروح را از راه زمین و هوا به کرمانشاه منتقل کردیم.شهر را به چهار بخش تقسیم و چهار تیپ را مأمور آواربرداری سرپل کرده‌ایم.نیاز فراوان به غذا و آب و چادر وجود دارد و هرچه در انبارها داشتیم توزیع کردیم و منتظریم از تهران اقلام بیشتری برسد./شبکه خبر
*زلزله ۴.۷ ریشتری، دقایقی پیش سرپل ذهاب را تکان داد.

افزایش آمار قربانیان زلزله
پزشکی قانونی کرمانشاه: 
آمار جانباختگان زلزله کرمانشاه به 387 نفر رسید.  همچنین از اولیای متوفیان درخواست می شود تا برای حفظ حقوق قانونی جان باختگان و بازماندگان از تدفین بدون صدور جواز دفن پزشکی قانونی جدا خودداری کنند.
پیام تسلیت برخی از سران جهان درپی زلزله اخیر کرمانشاه  
پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، بشار اسد (رئیس جمهور سوریه)، الهام علی اف (رئیس جمهوری آذربایجان)، اشرف غنی رئیس‌جمهور و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی افغانستان، رئیس‌جمهور ایرلند، پائولو جنتیلونی (نخست وزیر ایتالیا)، سفیر انگلیس در تهران و مولود چاووش اوغلو در پیام هایی جداگانه با ابراز تاسف و تاثر، جان باختن شماری از هم وطنانمان را بر اثر زلزله شب گذشته تسلیت گفتند. 
 همچنین فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با خانواده‌های قربانیان زلزله ایران و عراق ابراز همدردی و و اعلام کرد که اتحادیه اروپا آماده است تا از هر طریقی که مفید است، کمک‌رسانی کند.

شماره حساب های هلال احمر برای کمک هموطنان به زلزله زدگان   
شهروندان می توانند برای کمک به هموطنان زلزله زده غرب کشور مبالغ خود را به شماره حساب 99999 به نام هلال احمر نزد بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دی، تجارت،‌ سپه،پارسیان، شهر،‌ آینده و رسالت و شماره حساب 702070(ارزی دلار) 800300 (ارزی یورو) بانک ملی و 1404440(ارزی دلار) بانک ملت واریز کنند.

تا اول هفته آینده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بارندگی نداریم  
کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه:  بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی تا شنبه هفته آینده (27 آبان) بارندگی و پدیده خاصی در نواحی مختلف استان و خصوصا مناطق زلزله‌زده نخواهیم داشت. در این مدت دمای هوا خصوصا دمای شبانه نیز تغییر چندانی نمی‌کند.

* تعداد جان‌باختگان زلزله کرمانشاه  به ۳۷۲  نفر رسید. همچنین تا کنون بیش از ۶۰۰۰ زخمی نیز مصدوم شده‌اند.

آمار تفکیکی سازمان پزشکی قانونی
 تا ساعت 14:40 امروز،  345 جواز دفن اجساد در استان کرمانشاه صادر شده است. 
معاینه شده در کرمانشاه 22 نفر. فوتی‌های اسلام آباد 22 نفر. فوتی‌های کرند 14 نفر. فوتی‌های سرپل ذهاب 241 نفر. فوتی های قصر شیرین 28 نفر. فوتی های ثلاث 15 نفر. فوتی های جوانرود 3 نفر

**** عبدالرضا رحمانى فضلى وزير كشور در تماس تلفنى با استاندار كرمانشاه بر ضرورت بسیج همه امکانات و رسیدگی فوری به مصدومان و زلزله‌زدگان تاکید کرد. سازمان انتقال خون از دارندگان گروه خونی O منفی خواست برای کمک به مناطق زلزله زده خون اهدا کنند.
همچنین برخی گزارش‌ها از وقوع زلزله در بغداد خبر داده‌اند و گفته شده است که مردم وحشت‌زده به خیابان‌ها ریختند.

بیرون آمدن مردم سنندج از خانه‌هایشان پس از زمین‌لرزه شدید.

زلزله از قاب دوربین مداربسته فروشگاهي در مریوان

{$ }
*زلزله شدیدی ایلام را لرزاند؛ مردم سراسیمه به خیابانها ریختند.
*زلزله در برخی مناطق تهران نیز احساس شده است.
العالم نیز نوشته است: ساعت 9/20 دقیقه زمین لرزه شهرهای نجف اشرف، کربلای مقدس و استان های دیگر عراق را لرزاند.
قدرت زمین‌لرزه به حدی است که در بغداد و کویت هم احساس شده است.

*زمین لرزه بسیار شدیدی قصرشیرین را لرزاند. مردم سراسیمه به بیرون از منازل هجوم بردند

*زمین لرزه بسیار شدید استان لرستان را لرزاند.  این زمین لرزه در پلدختر و اکثر شهرهای استان لرستان و خارج از لرستان حس شد.

زمین لرزه در اهواز
هم اکنون زمین لرزه شهر اهواز را لرزاند. مردم به کوچه ها آمدند.
*زلزله‌ای به بزرگی ۷/۴ ریشتر شمال عراق را لرزاند.


کانون زلزله در شهر سلیمانیه عراق
مرکز زمین‌شناسی آمریکا زلزله ۷.۲ ریشتری در استان سلیمانیه عراق را گزارش کرده است. 
همچنین از شهرهای غربی و مرکزی کشور گزارش شده است که مردم زلزله را احساس کرده اند.

 زلزله‌ای به قدرت 7.3 ریشتر کرمانشاه را لرزاند  
 گزارش مقدماتی زمین‌لرزه   
بزرگی: 7.3  محل وقوع: استان كرمانشاه - حوالی ازگله  تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/08/21 21:48:16 طول جغرافیایی: 45.9 عرض جغرافیایی: 34.84 عمق زمین‌لرزه: 11 کیلومتر   نزدیک‌ترین شهرها: 5 کیلومتری ازگله (كرمانشاه) 25 کیلومتری تازه آباد (كرمانشاه) 37 کیلومتری باينگان (كرمانشاه)        نزدیکترین مراکز استان: 112 کیلومتری سنندج 122 کیلومتری كرمانشاه

مرکز لرزه‌نگاری اروپایی-مدیترانه‌ای قدرت زلزله را ۷.۶ ریشتر برآورد کرده و نوشته است مرکز زمین‌لرزه ۲۲ کیلومتری شمال شرق سرپل ذهاب بوده است.

هنوز اطلاعاتی درباره تلفات احتمالی این زلزله منتشر نشده است.


اسکای نیوزز نوشت: لزله‌ای به قدرت ۷.۲ ریشتر سلیمانیه در کردستان عراق را لرزاند
این زلزله در بغداد و کوت هم احساس شده است. هنوز اطلاعاتی درباره تلفات احتمالی این زلزله منتشر نشده است


زلزله در همدان دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا را به محوطه کشانده است.


معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر:  
زمین لرزه در مرز ایران و عراق رخ داده است. 
تیم های هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند. 
مردم نگران نباشند. به علت عمق کم زمین لرزه این زلزله در سایر استان ها احساس شده است. 
اعزام تیم های ارزیاب هلال احمر به مناطق مرزی کرمانشاه با عراق.

مردم وحشت‌زده در یکی از مجتمع‌های مسکونی تبریز


دو پس‌لرزه نسبتا بزرگ در مرز ایران و عراق  
مرکز لرزه‌نگاری کشور: زمین‌لرزه دیگری به بزرگی ۴.۹ ریشتر ساعت ۲۱:۵۹ مرز کرمانشاه و عراق را لرزاند.  
همچنین ساعت ۲۲:۰۴ زمین‌لرزه‌ای ۴ ریشتری این منطقه را لرزاند.
اخبار شبانگاهی شبکه سه: مرکز زمین شناسی آمریکا اعلام کرده زلزله ۷/۲ ریشتری در عراق و نزدیکی مرز ایران رخ  داده است؛ هلال احمر ایران گفته: عمق زمین لرزه ۱۰ کیلومتر بوده که به علت عمق کم و مدت زیاد در ایران هم احساس شده است

رویترز: زلزله‌ای به بزرگی هفت کرمانشاه و سلیمانیه را لرزانده است  
خبرگزاری رویترز به نقل از اداره زمین شناسی آمریکا گزارش کرده که زلزله‌ای به بزرگی ۷.۳ کرمانشاه در ایران و سلیمانیه در عراق را لرزانده است. هنوز جزئیاتی بیشتری در این باره اعلام نشده اما به گفته شاهدان محلی، مردم در کرمانشاه با وحشت به خیابان آمده‌اند و برخی ارتباطات مختل شده‌اند.

ترافیک شدید و قفل شدن برخی خیابان های شهر ایلام در پی وقوع زلزله شدید  
خبرگزاری ایرنا: برق برخی مناطق قطع و اینترنت دچار اختلال شده است. شیشه‌های برخی منازل شکسته شده و مردم نگران وقوع دوباره زلزله هستند.

ایسنا: پس از زمین لرزه امشب بخش‌هایی از ایلام به خاموشی رفته است.

 رییس سازمان امداد و نجات در ارتباط زنده با شبکه خبر
برق کلیه روستاهای اطراف قصرشیرین و کرمانشاه قطع شده است. ۸ روستا خسارت دیده‌اند.سیستم‌های مخابراتی دچار اختلال شده‌اند. فعلا تلفاتی گزارش نشده است.
دلیل احساس شدن زلزله شدید غرب ایران در ۶ استان و تهران /در انتظار پس لرزه‌های زلزله ۷.۳ ریشتری باشید 
 خبرگزاری ایرنا: مرادی رییس مرکز لرزه نگاری کشور: 
مرکز اصلی زمین لرزه رخ داده در مرز ایران و عراق بوده است 
نزدیکترین شهر در ایران که محور زمین لرزه بوده شهر ازگل کرمانشاه بوده و پس لرزه های این زلزله ادامه خواهد داشت  
زلزله رخ داده شدید بوده و مردم ساکن در کل منطقه شمال غرب کشور تا ساکنان ساختمان های بلند در تهران این زمین لرزه را احساس کردند

رییس سازمان امداد و نجات در ارتباط زنده با شبکه خبر
برق کلیه روستاهای اطراف قصرشیرین و کرمانشاه قطع شده است.  ۸ روستا خسارت دیده‌اند.  سیستم‌های مخابراتی دچار اختلال شده‌اند.  فعلا تلفاتی گزارش نشده است.
میزان خسارت در شهر دزفول اعلام شد 
مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول: پس از وقوع زمین لزره تاکنون بجز یک مورد ترک برداشتن دیوار یک واحد مسکونی در کوی آیت‌الله طالقانی هیچ مورد خاصی گزارش نشده است.

اطلاعیه استانداری کرمانشاه پس از زلزله امشب  
روابط عمومی استانداری کرمانشاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:  دقایقی پیش زلزله ای مرکز استان کرمانشاه را لرزاند 
از خسارت‌های احتمالی این زلزله فعلا گزارشی حاصل نشده است.
اعضای ستاد مدیریت بحران استانداری هم اکنون در استانداری تشکیل جلسه داده اند و‌ اوضاع را تحت مدیریت دارند.

ایرنا: فرماندار قصر شیرین: ۲ نفر فوتی در‌ شهرستان مرزی قصر شیرین گزارش شده و تعداد زخمی‌ها در این شهر زیاد است. ‌خسارت داشته بع دلیل قطع برق برآورد ‌خسارات نداریم.

آماده‌باش نیروهای امدادی در تهران/ مردم آرامش خود را حفظ کنند 
عیسی فرهادی، فرماندار تهران به ایسنا گفت: کانون زلزله در کشور عراق بوده است، لرزش در برخی مناطق تهران بسیار خفیف احساس شده لذا هیچ نگرانی‌ وجود ندارد و هیچ پیش‌بینی‌ نیز برای تداوم زلزله انجام نشده است. تمامی نیروهای امدادی در تهران از جمله نیروهای مدیریت بحران شهرداری تهران و سازمان هلال‌احمر در آماده‌باش کامل هستند لذا مردم هیچ استرسی نداشته باشند.

با وجود وقوع زلزله اختلالی در پروازها ایجاد نشده است  
شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با وجود وقوع زمين لرزه ٧.٦ ريشتري در مرز ايران و عراق كه در استانهاي ايران از جمله تهران حس شد، اختلالي در پروازهاي مسافربري ايجاد نشده و پروازها طبق برنامه در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران ایلام از مردم خواست امشب در پارک ها بخوابند  
احمد کرمی: مردم آرامش خود را حفظ کنند و از طریق روابط عمومی استانداری و صدا و سیما و رسانه های رسمی اخبار را پیگیری کنند  نشست مدیریت بحران در حال تشکیل است و برق نقاطی از شهر که  قطع شده است بزودی وصل می شود وی از مردم خواست: خونسردی خود را حفظ کنند و با آرامش شهر را ترک کنند

شبکه خبر اعلام کرد که تاکنون شش نفر در اثر زلزله در قصر شیرین جان باخته‌اند.

براساس مصوبه کمیته بحران استان ایلام، مدارس تمام مقاطع این استان فردا تعطیل اعلام شد

مصدومیت ۲ نفر در آذربایجان غربی بر اثر زلزله  
سرپرست سازمان اورژانس کشور:تیم های ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند و مصدومیت دو نفر در استان آذربایجان غربی تا کنون اعلام شده است.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان:
 واحدهای خشتی گلی در رومشکان دچار خسارت شدند/ خسارت جانی گزارش نشده است. رضا آریایی مدیرکل مدیریت بحران لرستان: به دنبال وقوع زمین لرزه 6.6 ریشتری در ازگله قصر شیرین کرمانشاه واحدهای خشتی گلی و فرسوده شهرستان رومشکان لرستان دچار خسارت شدند. خوشبختانه تاکنون تلفات انسانی گزارش نشده است. زمین لرزه‌ای به وسعت 7.3 ریشتر ازگله کرمانشاه در عمق 11 متری و ساعت 21:48 به وقوع پیوست که بسیاری از استان‌های کشور را لرزاند.


نماینده شاهین شهر در مجلس: 
فرصت طلایی امداد و نجات همین دو ساعت اولیه پس از زلزله است که اگر از دست رود تعداد تلفات افزایش می یابد. غفلت شبکه خبر از قصرشیرین و شهرهای نزدیک به کانون زمین لرزه عجیب است و ظاهرا صداوسیما بیشتر نگران تهران است!

زلزله جنوب گرمسار را لرزاند  
 زلزله ای به بزرگی 4.5 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) ساعت 22 و 54 دقیقه و 30 ثانیه امشب جنوب گرمسار در استان سمنان را لرزاند.
کاربران شبکه های اجتماعی در اردن، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان نیز اعلام کردند زلزله را احساس کردند. 

مدیر کل مدیریت بحران لرستان: 
واحدهای خشتی گلی در رومشکان دچار خسارت شدند. خسارت جانی گزارش نشده است.  رضا آریایی مدیرکل مدیریت بحران لرستان: به دنبال وقوع زمین لرزه 6.6 ریشتری در ازگله قصر شیرین کرمانشاه واحدهای خشتی گلی و فرسوده شهرستان رومشکان لرستان دچار خسارت شدند. خوشبختانه تاکنون تلفات انسانی گزارش نشده است. زمین لرزه‌ای به وسعت 7.3 ریشتر ازگله کرمانشاه در عمق 11 متری و ساعت 21:48 به وقوع پیوست که بسیاری از استان‌های کشور را لرزاند.
آخرین وضعیت برق در استان‌های زلزله‌زده 
 معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر به ایسنا گفت: با توجه به زلزله اخیر در مناطق آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام با مشکل قطعی برق مواجه شدیم اما مشکل جدی در کردستان و شمال کرمانشاه به وجود آمده است.  در منطقه ایلام و مهران با قطع برق پراکنده مواجه شدیم اما زیرساخت‌های این ناحیه با مشکلی روبه‌رو نشد و باید گفت که در استان ایلام تقریبا مشکل خاصی برای تامین برق وجود ندارد.

آمار جدید اورژانس از مصدومان زلزله ۷.۳ ریشتری  
سرپرست سازمان اورژانس کشور: تعداد مصدومان زلزله اخیر غرب کشور به 19 نفر رسید.  7 نفر در سردشت، 10 نفر در سنندج، یک نفر در ایلام و یک نفر در شوش مصدوم شده اند

تعطیلی مراکز آموزشی استان ایلام در تمام مقاطع  
مطابق تصمیم شورای هماهنگی مدیریت بحران مدارس، مراکز آموزشی و مهدهای کودک استان فردا در نوبت صبح تعطیل است

زلزله در قم خسارت نداشته است  
 اروجی مدیرکل مدیریت بحران قم: زلزله امشب هیچ خسارت مالی و جانی در استان قم در پی نداشت. تمام دستگاههای امدادی قم در حال آماده باش هستند.   چون کانون زلزله در قم نبوده احتمال پس لرزه در استان بسیار کم است

مدارس کرمانشاه فردا تعطیل است   
اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد: به دلیل خطرات احتمالی وقوع زلزله، فردا دوشنبه مورخ 22 آبان ماه تمامی مدارس دوره های تحصیلی سطح استان در گروه صبح و ظهر تعطیل است.

جزئیات بیشتر از زلزله کرمانشاه/ اعلام مناطق دارای بیشترین خسارت جانی
 معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور: بیشترین خسارت ناشی از زلزله در مناطق ثلاث باباجانی، جوانرود، سر پل ذهاب و ازگله بوده است و احتمال اینکه این حادثه تعدادی کشته و مصدوم داشته باشد نیز وجود دارد. در پی این زمین‌لرزه که کانون آن ثلاث باباجانی در محدوده ازگله بوده است تعدادی از خانه‌ها و ابنیه تخریب شدند. در حال حاضر آماری که به شکل عددی از تعداد تلفات منتشر می‌شود، قابل تایید نیست اما آنچه که مشخص است این است که این زمین‌لرزه هم جانباخته دارد و هم تعداد زیادی مصدوم.  همچنین تعداد زیادی از افراد نیز در زیر آوار مانده‌اند که اولویت نخست نجات آنهاست

کرمانشاه دوباره لرزید   
بزرگی: 4.1  محل وقوع: مرز عراق و كرمانشاه  - حوالی ازگله(كرمانشاه)  تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/08/21 23:24:10 طول جغرافیایی: 45.69 عرض جغرافیایی: 34.7 عمق زمین‌لرزه: 14 کیلومتر   نزدیک‌ترین شهرها: 20 کیلومتری ازگله (كرمانشاه) 22 کیلومتری قصر شيرين (كرمانشاه) 31 کیلومتری سرپل ذهاب (كرمانشاه)        نزدیکترین مراکز استان: 134 کیلومتری كرمانشاه 135 کیلومتری ايلام

برق 3 استان وصل شد/ شمال کرمانشاه در خاموشی  
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر به ایسنا گفت: با توجه به اقدامات انجام شده برق سه استان کردستان، ایلام و آذربایجان غربی وصل شده اما همچنان در شمال کرمانشاه با مشکل تامین برق مواجه هستیم.  در سه استان زلزله زده مشکل خاصی برای تامین برق وجود ندارد و قطعی برق برطرف شد، اظهار کرد: تنها در شمال کرمانشاه پست 230 کیلوولت سرپل ذهاب دچار مشکل شده است.  سعی ما این است که این مشکل به زودی برطرف شود، در سه استان دیگر هیچ مشکلی برای تامین برق وجود ندارد و برای این یک استان نیز تمام تلاش خود را برای وصل کامل برق خواهیم کرد.

۲۵۶ کشته و زخمی بر اثر وقوع زلزله در شهرهای عراق  
رسانه های عراقی اعلام کردند که آمارهای اولیه حاکی است که بر اثر زلزله در شهرهای مختلف عراق تا کنون دستکم یک نفر کشته و ۲۵۵ نفر مصدوم شدند.

  استاندار کرمانشاه: ۶ نفر در قصرشیرین و یک نفر در ازگله جان خود را از دست داده‌اند
 استاندار کرمانشاه با اشاره وقوع زلزله در این استان گفت گفت: هم‌اکنون اوضاع تحت کنترل است، مردم خونسردی خود را حفظ کنند.

اطلاعیه آموزش و پرورش در پی وقوع زلزله در غرب کشور 
وزارت آموزش و پرورش در پی وقوع زلزله در استان های غربی کشور اطلاعیه ای صادر کرد و از مدیران مدارس خواست قبل از ورود دانش آموزان حتما وضعیت بنای مدارس را کنترل کنند.  به گزارش ایسنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:  در پی وقوع زلزله در استانهای غربی کشور و احتمال ایجاد خسارت در ساختمان مدارس، مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس خصوصا در استانهای ایلام، کرمانشاه و لرستان حتما قبل از حضور دانش آموزان در مدرسه، نسبت به کنترل وضعیت بنای مدرسه اقدام نمایند و از عدم احتمال ریزش سقف و دیوار و ... اطمینان حاصل نمایند. بدیهی است مدارس خشتی و فرسوده در این میان از اولویت برخوردارند. بدون شک تعطیلی احتمالی مدارس در برخی استانها نافی ضرورت این امر در روزهای بعد از تعطیلی نخواهد بود.

«پیش‌بینی می‌شود تلفات زیاد نباشد»  
رئیس سازمان هلال احمر: سگهای جست‌وجو و نجات به شهرهای حادثه دیده اعزام شده‌اند. امکانات اسکان اضطراری فراهم شده است.  امیدواریم تا قبل از طلوع آفتاب کار امداد و نجات را به پایان ببریم.  درصورت نیاز نیرو از شهرهای مجاور اعزام خواهد شد.  پیش‌بینی می‌شود تلفات زیاد نباشد.  بالگردها فردا با روشن‌شدن هوا به پرواز درمی‌آیند تا میزان خسارت را ارزیابی کنند.  مردم در محل‌های امن اسکان داشته باشند و شماره‌های امدادی را اشغال نکنند.

وزیر کشور در جلسه ستاد بحران: وضعیت در تمامی مناطق تحت کنترل است 
 به دنبال وقوع زلزله در غرب کشور جلسه ستاد مدیریت بحران با ریاست وزیر کشور تشکیل شد.  وزیر کشور در این جلسه با تماس با مسئولان اجرائی ذیربط و استانداران استان‌های غرب کشور هماهنگی‌های لازم را به منظور امدادرسانی سریع انجام داد و از هموطنان خواست ضمن حفظ آرامش و خونسردی با هدایت عوامل اجرائی به کمک هوطنان بپردازند.  وزیر کشور تاکید کرد: وضعیت در تمامی مناطق تحت کنترل بوده و جای هیچ گونه نگرانی از جهت تامین منابع سوختی و غذائی وجود ندارد. استان‌های همجوار هم برای کمک رسانی در آماده باش کامل باشند.

 وبدا: تاکنون ۶۸ مصدوم زلزله غرب ایران به مراکز درمانی کرمانشاه منتقل و تحت درمان قرار گرفتند

دقایقی پیش دو زمین لرزه 4 و 4.1 ریشتری، سرپل ذهاب و قصر شیرین کرمانشاه را لرزاند

سرپرست اورژانس کشور:  
آمار مصدومان زمین‌لرزه به ۱۳۸ نفر رسید که ۵۹ نفر آنها در قصر شیرین و ۴۲ نفر در ایلام بوده‌اند.

فرماندار کرمانشاه: بیمارستان‌های کرمانشاه در آماده باش کامل هستند / مردم خونسردی خود را حفظ کنند و به شایعات توجه نکنند
فرماندار کرمانشاه در گفت‌و‌گو با ایسنا:
به محض وقوع زلزله ستاد بحران در فرمانداری کرمانشاه تشکیل شد.
در پی زلزله امشب برق برخی محلات شهر کرمانشاه قطع شد که درحال حاضر برق برخی محلات وصل شده و اکیپ های مربوطه مشغول کار هستند تا برق دیگر محلات نیز وصل شود.
گزارشی از تخریب ساختمانهای مسکونی در کرمانشاه نداشته ایم، در شهرک کرناچی به یک منزل مسکونی آسیب رسید و سه نفر مصدوم شدند.در روستاهای بخش کوزران نیز هفت نفر به صورت سطحی مصدوم شدند. ضمن اینکه در برخی روستاها نیز قطع برق داشتیم.تیم های ارزیابی در حال بررسی دقیق تر خسارات این زلزله هستند.بیمارستان‌های کرمانشاه در حال آماده باش کامل هستند.از مردم می‌خواهیم به شایعات توجه نکرده و خونسردی خود را حفظ کنند.
در سه استان زلزله‌زده مشکل تامین منابع آب وجود ندارد / برق کرمانشاه تا صبح وصل می‌شود
مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو به ایسنا گفت:با توجه به بزرگی زلزله بازرسی از سدها در بازه 125 کیلومتر از مرکز زلزله که شامل سدهای داریان، زیویه، گیلانغرب و دایک گیلانغرب انجام شده و شرایط نرمال گزارش شده است.در سه استان زلزله‌زده کردستان، ایلام و آذربایجان غربی مشکلی برای تامین منابع آب وجود ندارد.
تنها در شمال کرمانشاه آن هم در منطقه روستایی ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب مشکل تامین منابع آب وجود دارد که برای این دو منطقه نیز تانکرهای عملیاتی در نظر گرفته شده است اما باید گفت که در هیچ کدام از سه استان دیگر مشکلی برای تامین منابع آب وجود ندارد.
براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا قبل از صبح برق مشکل قطع برق دو منطقه ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب نیز به طور کامل برطرف خواهد شد.
رئیس اورژانس کشور
۶۰ مجروح در قصرشیرین خدمات امدادی دریافت کرده‌اند.تلفات دو نفر بوده است.در کرندِ غرب (کرمانشاه) تعدادی از شهروندان مجروح شده‌اند و بیمارستان هم آسیب دیده است.اتوبوس آمبولانس‌ها در مسیر هستند اما به علت زلزله ریزش کوه هم رخ داده و تردد کند شده است.در کامیاران اوضاع عادی است و خسارات مالی اندکی بوده و خسارت جانی وجود نداشته است.
رئیس سازمان مدیریت بحران: رای دریافت آمار دقیق مجروحان باید بیشتر صبر کرد  
رئیس سازمان مدیریت بحران
بنابر اعلام سازمان لرزه‌نگاری کانون زلزله در مرز ایران و عراق (شهر ازگله) بوده که تنها پنج کیلومتر با خاک عراق فاصله دارد.  برای دریافت آمار دقیق مجروحان باید بیشتر صبر کرد؛ آمار فعلاً ضدونقیض است.قصر شیرین سرپل‌ذهاب، ازگله و برخی شهرها و روستاهای دیگر خسارت دیده‌اند و گزارش‌هایی از تلفات و خسارات رسیده که تا اطمینان یافتن از آنها، آمار دقیق اعلام نمی‌کنیم/ شبکه خبر

 مدارس شهرستان سقز در همه مقاطع تحصيلي فردا تعطيل شدند 
 با تصميم ستاد بحران شهرستان سقز و تاييد فرماندار تمامي مدارس شهرستان سقز فردا دوشنبه تعطيل شدند.  به دليل وجود برخي مدارس تخريبي در سطح شهر و روستاهاي شهرستان و نياز به بررسي كارشناسي از تاثير اين زمين لرزه بر اين مدارس از سوي ستاد بحران شهرستان، مدارس شهر و روستا در تمامي مقاطع تحصيلي صبح و بعد از ظهر سقز و زيويه تعطيل است.

دست‌کم ۳۰ کشته و ۲۰۰ زخمی در کرمانشاه  
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه
۳۰ نفر تاکنون درشهرهای مختلف فوت کرده‌اند و تعداد زیادی مجروح (حدود۲۰۰ نفر) داشتیم. اما با ادامه آواربرداری احتمالا به این تعداد اضافه خواهد شد.  شورای هماهنگی مدیریت بحران بلافاصله تشکیل شد.  نیروهای امداد و ماشین‌آلات خاکبرداری به محل های خسارت دیده اعزام شده‌اند. نیروهای نظامی هم بلافاصله وارد عمل شدند.  سازمان‌های خدماتی و برق و آب هم مشغول رفع نارسایی‌ها هستند. سه اردوگاه اضطراری در شهرهای آسیب‌دیده استان کرمانشاه برپا می‌کنیم/شبکه خبر

مدیر بحران کردستان:
در این استان خسارت جانی نداشتیم.
خسارت مالی قابل توجه نبوده است.
جو روانی مردم متشنج شده بود که هم‌اکنون وضعیت عادی است.
در حال امدادرسانی به استان زلزله‌زده همجوارمان هستیم.
رییس امداد و نجات در ارتباط زنده با شبکه خبر:
بیشترین مشکل را دالاهاو، سرپل‌ذهاب، جوان‌رود و قصر شیرین داشتیم که مقدار خسارت‌ها بالا بود.
تعدادی از مصدومان به بیمارستان مرکز منتقل شدند.
اسکان اضطراری در این مناطق صورت گرفته.
با کمک چند استان همجوار تقسیم وظیفه کرده‌ایم تا زودتر امدرارسانی شود.
 دستور وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور  
با دستور وزیر بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور موظف شدند نسبت به اعزام کادر درمانی متخصص، تجهیزات پزشکی، آمبولانس و تامین خون مورد نیاز برای مراکز درمانی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در سریعترین زمان ممکن اقدام کنند.

رییس اورژانس در ارتباط زنده با شبکه خبر: 
همکاری صورت گرفته تا به وسیله هلی‌کوپتر بعد از روشنایی هوا امدادرسانی کنیم  
به تعداد کافی از استان‌های همجوار آمبولانس به مناطق زلزله‌زده اعزام کردیم.  با برادران سپاه و ارتش، سردار جلالی رییس پدافند غیرعامل و سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش همکاری صورت گرفته تا به وسیله هلی‌کوپتر بعد از روشنایی هوا امدادرسانی کنیم و به وسیله یک هواپیما مصدومان وخیم را به تهران منتقل کنیم.  تا این لحظه ۱۰۰ مجروح در سرپل ذهاب و درمجموع ۶ نفر کشته شدند.  من از دیگر گزارش‌های تلفات اطلاعی ندارم و تنها آمار مجروحان را می‌توانم اعلام کنم.

همه ادارات کرمانشاه فردا تعطیل است  
همچنین دانشگاه ها و تمامی مدارس استان کرمانشاه نیز فردا دوشنبه در نوبت صبح و عصر تعطیل شدند

آمار جدید از کشته‌های زلزله در سرپل‌ذهاب: ۶۱ کشته  
کولیوند، سرپرست اورژانس: 
تعداد کشته‌ها در سرپل ذهاب به ۶۱ نفر رسید.‌ همچنین ۳۰۰ نفر مجروح شده‌اند‌. عملیات امداد و نجات ادامه دارد و تمام توان برای امدادرسانی ارائه می‌شود.

بیمارستان اسلام‌آباد غرب نیازمند کمک‌های فوری است  
نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو در گفت‌و‌گو با ایسنا: عمق فاجعه زلزله در استان کرمانشاه بسیار زیاد است، تنها در دالاهو 11 نفر بر اثر زلزله کشته شده‌اند و تلفات در روستاها بسیار زیاد است.  عمق فاجعه بیشتر آن چه در خبرها آمده است، می‌باشد و در حال حاضر بیمارستان‌های اسلام‌آباد غرب، دالاهو، قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب به شدت نیازمند کمک هستند.  متأسفانه برخی از مدیران بهداشت و درمان این شهرستان‌ها سر پست خود حاضر نیستند.

رییس مرکز لرزه‌نگاری:  زمین‌لرزه امشب بزرگ‌ترین زلزله‌ای‌ست که تاکنون در آن منطقه ثبت شده است.

مرکز لرزه‌نگاری کشور:  زمین‌لرزه دیگری به بزرگی 4.6 ریشتر ساعت 02:01 حوالی قصر شيرين(كرمانشاه) را لرزاند این زمین لرزه در عمق 8 کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

رییس امداد و نجات در ارتباط زنده با شبکه خبر:
بیش از ۷۰ هزار نفر در سرپل‌ذهاب، جوانرود و قصرشیرین به اسکان اضطراری نیاز دارند که بیشتر در روستاها هستند.

معاون امنیتی استانداری کرمانشاه: هماهنگی لازم برای حفظ امنیت و آرامش مردم انجام شده است
شاه حسینی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در نشست کمیته امنیتی انتظامی ستاد مدیریت بحران: کلیه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی فراخوانده شده و در آماده باش کامل هستند.  هماهنگی‌ لازم با دستگاه‌های مربوطه برای حفظ امنیت و آرامش مردم صورت گرفته است.  مردم عزیز استان همکاری لازم را با نیروهای نظامی و انتظامی داشته باشند. تا اطلاع ثانوی و اعلام اوضاع عادی، اسباب کشی و نقل و انتقال وسایل منزل تنها با هماهنگی کلانتری های محلات انجام پذیرد.

وزیر کشور: آواربرداری هر چه زودتر انجام گیرد
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران کشور: در اسرع وقت تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز از استانهای مجاور برای انتقال مصدومین و زلزله‌زدگان به مراکز درمانی صورت بگیرد. آوار‌برداری اولین اقدامی است که باید هرچه زودتر انجام شود تا افرادی که زیر آوارها هستند هرچه سریع تر به مراکز درمانی منتقل شوند. تمامی اقلام مورد نیاز از جمله چادر، مواد غذایی، دارو و ... تامین و به مناطق زلزله‌زده منتقل شود. نيروهاي سپاه و ارتش هر چه سريعتر نسبت به ايجاد بيمارستان صحرايي و آواربرداري در مناطق زلزله‌زده اقدام كنند. 
ادارات کرمانشاه تعطیل نیست / تنها مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل اعلام شده است 
نیک کردار معاون عمرانی استاندار کرمانشاه: ادارات کرمانشاه تعطیل نیست؛ فقط مدارس و دانشگاه‌ها.ادارات آماده‌باش هستند و قبل از موعد معمول باید باز باشند.

فرماندار قصرشیرین: 
شهر هم‌اکنون حالت عادی دارد. درحال اسکان اضطراری مردم و توزیع آب به دلیل کدرشدن آب شهر هستیم.  مهم‌ترین کار ما بحث اسکان است که هم‌اکنون با توزیع چادر در حال انجام است کا مردم سرپناهی پیداکنند تا فردا صبح که امدادرسانی و خدمات بیشتر در هوای روشن انجام شود. به‌علت تاریکی هوا هیچ‌چیزی مشخص نیست.

آمار کشته‌های زمین‌لرزه به ۸۱ نفر رسید 
آخرین آمار مصدومان و فوتی‌ها از زبان سرپرست اورژانس کشور تا این لحظه: 
سرپل ذهاب: ٧١ کشته/ثلاث باباجانی: ١٠ کشته/ مجروح:  ١٠٠٠ نفر
جان باختن ۹۳ تن در کرمانشاه تاکنون  
رئیس اورژانس کشور:  ۹۳ تن تاکنون در استان کرمانشاه بر اثر زمین لرزه جان باخته‌اند.  از این تعداد ۶۱ تن در سرپل ذهاب، ۳۰ نفر در قصر شیرین و ۲ تن در کرمانشاه کشته شده‌اند.  100 تن در قصر شیرین زخمی شده اند./شبکه خبر

رئیس هلال احمر: فعلا نیازی به کمک‌های مردمی نیست / بهترین کمک، همکاری امدادگران است  
رئیس هلال احمر:  فعلاً نیازی به کمک‌های مردمی نیست؛ امکانات به حدی وجود دارد که جوابگوی خسارات بیشتر از این نیز است.  در صورت نیاز به کمک‌های مردمی از رسانه‌ها اعلام می‌شود.  درحال حاضر بهترین کمک، همکاری با نیروهای امدادی است/شبکه خبر

 تلفات زمین‌لرزه به ۱۰۰ کشته رسید
 رییس اورژانس: بیش از ۱۰۰ تن تاکنون در استان کرمانشاه بر اثر زمین‌لرزه جان باخته‌اند. 
سرپل‌ذهاب: ۶۸ کشته قصرشیرین: ۳۰ کشته کرمانشاه: ۲ کشته

تعداد جانباختگان زلزله غرب کشور به ۱۲۹ نفر رسید  
 بر اساس اعلام معاون عمرانی استاندار کرمانشاه، تعداد جانباختگان زلزله غرب کشور تاکنون به ۱۲۹ نفر رسیده است.  نیک‌کردار در گفت‌وگو با شبکه خبر در باره منبع این آمار اظهار کرد: تاکنون ۱۲۹ جسد تحویل پزشکی قانونی کرمانشاه شده است.  وی همچنین تعداد مصدومان این حادثه را حدود ۳۰۰ نفر عنوان کرد.

معاون سازمان مدیریت بحران گفت: تاکنون ۱۴۱ کشته و ۸۶۶ مجروح در زمین‌لرزه کرمانشاه داشتیم

اعلام 3 روز عزای عمومی در کرمانشاه  
استاندار کرمانشاه: با هماهنگی صورت گرفته با نماینده ولی فقیه در استان، از روز دوشنبه (۲۲ آبان) سه روز در استان عزای عمومی اعلام می‌شود.  کلیه دستگاه‌های اجرایی تا اطلاع ثانوی به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش هستند.

 سخنگوی ستاد مدیریت بحران: آمار کشته‌های زمین‌لرزه کرمانشاه تغییر می‌کند و احتمال افزایش آمار وجود دارد اما بر اساس آخرین آمار ۱۴۱ نفر کشته و ۸۶۶ نفر مجروح شدند. 
ازگل: ۴ کشته
گهواره: ۳ کشته 
کرند: ۱۳ کشته 
سرپل‌ذهاب: ۹۷ کشته 
ثلاث: ۹ کشته 
اسلام‌آباد: ۱۳ کشته 
قصر شیرین: ۲ کشته

 تا ساعت 7 و 30 دقیقه آخرین آمار تلفات به نقل از ستاد بحران کشور:  
تعداد کشته‌ها: 141 نفر  ▪️تعداد زخمی‌ها: 1684 نفر

رهبر انقلاب همه مسئولان را به تلاش برای کمک به آسیب دیدگان زلزله فراخواندند 
حضرت آیت الله خامنه ای در پیامی با ابراز تاسف و اندوه فراوان از جان باختن و زخمی شدن جمعی از هم میهنانمان در زلزله شب گذشته تاکید کردند مسئولان در همین اولین ساعات با همه همت و توان به یاری آسیب دیدگان به ویژه در زیرآوارماندگان بشتابند.

*به دستور امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش همه امکانات و نیروهای ارتش در خدمت آسیب دیدگان زلزله قرار گرفت
*برنامه امروز رییس جمهور درپی زلزله خسارت‌بار استان کرمانشاه‌، کنسل شد.
***لحظاتی پیش جلسه ویژه رئیس جمهور با وزرای مسئول و دستگاهای امدادی در مورد امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه آغاز شد. وزیر بهداشت و معاونانش در جلسه حاضر شدند.
زلزله شب گذشته در کرمانشاه تاکنون 200 کشته داشته است
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه آخرین آمار کشته‌های زمین لرزه 7.3 ریشتری شب گذشته  را حدود 200 نفر اعلام کرد.

****لحظاتی پیش بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر  استان كرمانشاه - حوالی سرپل ذهاب را لرزاند.
لاریجانی: وزارت کشور و هلال احمر و وزارت بهداشت با سرعت بیشتری امکانات را به مجروحین و اسیب دیدگان برسانند
رئیس مجلس در صحن علنی مجلس: 
اهتمام عمومی برای کمک به زلزله زدگان نیاز است‎.
کمیسیون عمران و کمیسون امور داخلی گروهی را برای ارزیابی حجم آسیب ها اعزام کنند.
*موسوی خواه، مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی:
در حال ارسال نفت سفید به مناطق زلزله زده هستیم.هیچ کمبودی از لحاظ بنزین و سوخت خودرویی وجود ندارد و استان های همدان، لرستان و کردستان نیز آماده کمک هستند.
کمک ارتش و سپاه به زلزله‌زدگان کرمانشاه  
با دستور امیرسرلشکر رحیم موسوی فرمانده کل ارتش، ارتش با همه امکانات و نفرات خود در حال خدمت به زلزله‌زدگان هستند.  روابط عمومی سپاه پاسداران هم اعلام کرد با همه نیرو و تجهیزات درمانی خود به کمک زلزله‌زدگان شتافته است.

***جهانگیری، معاون اول رييس جمهور در تماس هاي تلفني جداگانه با استانداران كرمانشاه، كردستان و ايلام ضمن اطلاع از آخرين ميزان خسارات ناشي از زلزله شب گذشته، بر ضرورت بسيج تمام امكانات استان براي رسيدگي فوري به آسيب ديدگان و جبران خسارات تاكيد كرد.

***وزیر ورزش به مدیران کل ورزش و جوانان کرمانشاه و ایلام دستور داد تمام مکان ها و سالن های  ورزشی دو استان برای اسکان موقت حادثه دیدگان زلزله در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گیرد و کلیه  امکانات مورد نیاز و در خواست ستاد برای یاری به هموطنان آسیب دیده و خانواده های آنان فراهم شود.

*لاریجانی، رئیس مجلس در پیامی جان‌باختن و مصدومیت جمعی از مردم کشور درپی حادثه زمین‌لرزه را تسلیت گفت

پالایشگاه ایلام به دلیل مسائل امنیتی تعطیل شده است  عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز:  پالایشگاه ایلام به دلیل مسائل امنیتی تعطیل شده است  تا بعد از ظهر امروز شرایط گاز منطقه غرب کشور به حالت عادی بر می گردد  پس از انجام نشت یابی، گاز همه مردم وصل می شود اما اگر خانواده ای متوجه قطعی گاز خود شد اطلاع رسانی کند تا مشکل را حل کنیم.

***دبیر کل سازمان ملل با ابراز تالم از تلفات جانی و مالی زلزله ایران – عراق، امدادرسانی محلی را ستود و بر آمادگی سازمان ملل برای کمک رسانی تاکید کرد.

سازمان پزشکی قانونی کشور:
 تاكنون 207 جسد توسط پزشكي قانوني كرمانشاه معاينه و براي آنان جواز دفن صادر شده است.  سرپل ذهاب 142 نفر
 اسلام آباد غرب 22 نفر 
ثلاث باباجاني 15 
نفر كرند غرب 14 نفر
شهرداری تهران، آماده کمک به مناطق زلزله‌زده غرب کشور
محمدعلی نجفی، شهردار تهران که در سازمان مدیریت بحران تهران حاضر شده بود، طی تماس‌های جداگانه‌ای با استاندار کرمانشاه،شهردار کرمانشاه،شهردار سرپل ذهاب و شهردار قصر شیرین در جریان خسارت های ناشی از زلزله شب گذشته قرار گرفت و آمادگی شهرداری تهران را برای هرگونه همکاری و کمک به مناطق آسیب دیده اعلام کرد.
**سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران ضمن گسیل همه‌ی ظرفیت‌های سپاه و بسیج برای کمک به مردم به منظور مدیریت میدانی، عازم مناطق زلزله زده غرب کشور شد.

گاز مناطق زلزله زده قطع است  
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از غیر فعال بودن پالایشگاه گاز ایلام به دلایل ایمنی خبر داد و گفت: گاز مناطق زلزله زده قطع است.

دستور ویژه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برای خدمت‌رسانی سریع به آسیب‌دیدگان زلزله  
نوربخش،مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ضمن تسلیت به مصیبت‌دیدگان زلزله غرب کشور و طلب شفای عاجل برای مصدومان این حادثه، با صدور دستوری به مدیران بیمه‌ای و درمانی استان‌های غربی کشور بر لزوم تسریع خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان از زلزله تأکید کرد.

***به رغم وعده های وزیر ارتباطات و شرکت ایرانسل، خبرنگاران مستقر در سرپل ذهاب خبر دادند که آنتن ایرانسل در آن منطقه قطع شده است.

سخنگوی اورژانس کشور: 
آمار مصدومین زلزله شب گذشته در غرب کشور، تا این لحظه ۲۵۰۴ نفر است.

آسیب زلزله به برخی آثار تاریخی غرب کشور / بیستون سالم است  
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از آسیب به بناهای تاریخی دژ منیژه، قلعه یزدگرد، عمارت خسرو، کاروانسرای شاه عباسی و چهارقاپی خبر داد/صداوسیما

آماده باش بیمارستان‌های تهران برای پذیرش مصدومان 
 تاکنون  ۱۰۰ پرستار، هشت جراح عمومی، هشت متخصص طب اورژانس و شش ارتوپد برای ارائه خدمات به مردم مناطق آسیب دیده اعزام شده‌اند.  در تهران نیز ۶۰۰ تخت بیمارستانی آماده ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان هستند./ ایسنا

شبکه ارتباطی در مناطق زلزله‌زده پایدار شد  
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از پایداری شبکه ارتباطی در مناطق اصلی زلزله زده در استان کرمانشاه خبر داد.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه: 
همه راه‌های شهری و روستایی کرمانشاه باز است/مردم به سمت مناطق زلزله زده نیایند

اسامی 9 نفر از جانباختگان زلزله شب گذشته در ثلاث باباجانی اعلام شد
  1. خورشید احمدی؛ فرزند محمود 2. خاتون فیضی؛ فرزند فرج 3. مهیار بدری؛ فرزند غریب 4. پوریا ملکی؛ فرزند بهرام 5. تارا رضایی؛ فرزند عابد 6. فلاح میری 7. خاصیه مرادی؛ فرزند رحیم 8. عزیز مریدی؛ فرزند مصطفی 9. حسن امامی / میزان

ممانعت از ورود خودروهای غیرامدادی به مناطق زلزله‌زده 
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از ترافیک فوق‌سنگین در کرند غرب به قصرشیرین و دالاهو به سرپل‌ذهاب و همچنین انسداد محورهای فرعی و روستایی مریوان، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب خبر داد و از هموطنان خواست از مراجعه به این مناطق خودداری کنند و اجازه دهند که خودروهای امدادی بتوانند با سرعت بیشتری در این محورها تردد کنند.

دستور رییس جمهور به استاندار کرمانشاه برای تسریع در روند کمک رسانی به زلزله زدگان  
رییس جمهور در تماسی تلفنی با "هوشنگ بازوند " استاندار کرمانشاه در جریان تازه ترین گزارش وضعیت امداد رسانی و رسیدگی به زلزله زدگان این استان قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد.

***استاندار کرمانشاه: برآورد می‌شود تلفات زلزله کرمانشاه به حدود 300 نفر برسد/ بیشترین تلفات زلزله در سرپل ذهاب رخ داده است

رییس مرکز لرزه‌نگاری خبرداد:
 وقوع ۱۱۸ پس لرزه / کشورهای حاشیه خلیج فارس زلزله را احساس کردند/احتمال وقوع پس لرزه تا ماه‌های آینده

به دستور رییس جمهور، وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس جمعیت هلال احمر به همراهی تیمی از نهاد ریاست جمهوری، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند.

اسامی 14 تن از کشته شدگان زلزله استان کرمانشاه اعلام شد  
شهر ثلاث باباجانی:
1. خورشید احمدی 2. خاتون فیضی  3. مهیار بدری 4. پوریا ملکی 5. تارا رضایی  6. فلاح میری  7. خاصیه مرادی  8. عزیز مریدی  9. حسن امامی   
شهر سرپل ذهاب:
 1. زینب فرضی  2. مانیسا ویسی  3. فریدون سلطانی 4. ابراهیم رمضانی میراحمدی  5. حدیث کرمی 6. میثم کرمی

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سرپل ذهاب اعلام کرد:
 هیچ یک از بیماران و پرسنل بیمارستان شهدای سرپل ذهاب زیر آوار نمانده اند.
گردنه پاوه-مریوان هنوز مسدود است/ پل‌های بزرگ در دست بازبینی
معاون سازمان راهداری:
تمام محورهای شریانی،‌اصلی، فرعی و روستایی بازگشایی شده است.یکی از اقدامات مهم بازبینی و کنترل پل‌های بزرگ واقع در محورهای استان‌های زلزله‌زده است که هم‌اکنون بازدید میدانی توسط همکاران راهداری در حال انجام است تا در صورت مشاهده هرگونه مشکل نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.
از مکالمه طولانی با مناطق زلزله‌زده پرهیز کنید
سخنگوی شرکت مخابرات ایران: اپراتورهای ثابت و سیار  با افزایش کانال‌های ارتباطی و حل اشکالات احتمالی، در حال کمک به افزایش پایداری شبکه هستند، اختلالات و برخی خرابی‌های موضعی در شبکه نیز به دلیل حجم بالای مکالمات است.کاربران با پیگیری اخبار از رسانه‌های رسمی و منابع موثق، از مکالمات طولانی با مناطق زلزله‌زده پرهیز کنند تا امکان برقراری مکالمات موفق بیشتری برای سایر هموطنان امکان‌پذیر شود.
پیام آيت‌الله مكارم شيرازى
***آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی با آسیب دیدگان زلزله غرب کشور ابراز همدردی کرد و خواستار شد دولت و همه مسئولين هر چه زودتر به ترميم خرابى‌ها ونگهدارى آسيب‌ديدگان و نجات مجروحان اقدام نمايند.
***مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای کرمانشاه :احتمال گل آلود شدن منبع تامین آب سرپل‌ذهاب و قصرشیرین/ آماده توزیع آب معدنی بین زلزله زدگان هستیم.
نجار: فعلا امکان برآورد خسارت زلزله کرمانشاه وجود ندارد
رییس سازمان مدیرت بحران کشور:
هنوز برآورد خسارت انجام نشده و فعلا امکان این کار وجود ندارد.کار آواربرداری در 2 مرحله انجام خواهد شد. ابتدا باید مطمئن شویم کشته یا زخمی زیر آوارها نیست که این مرحله کاری تخصصی است و نمی‌توان با بیل مکانیکی و یا لودر این کار را انجام داد.پس از این مرحله و اطمینان از نبود کشته و زخمی زیر آوار می‌توان آواربرداری کلی را انجام داد که در این مرحله نیز اولویت با بازگشایی معابر است.
دستور فرهاد رهبر درباره امدادرسانی به آسیب دیدگان زلزله
رئیس دانشگاه آزاد با صدور پیامی تاکید کرد مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی غرب کشور ضمن آماده‌باش کامل، امکانات موجود را در اختیار آسیب‌دیدگان این حادثه تلخ قرار دهند.
***مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه تعداد مصدومین زلزله به 2530 نفر رسیده است اظهار داشت که 382 نفر از مصدومین در بیمارستان بستری شده و 2148 نفر توسط اورژانس درمان و ترخیص شده اند
صدور جواز دفن برای ۲۱۴ قربانی زلزله کرمانشاه 
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر ارتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: تیم های پزشکی قانونی در شهرستان های استان کرمانشاه مستقر و در حال معاینه اجساد زلزله هستند که تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده به 214 تن رسیده است.
وی با اشاره به تعداد اجساد معاینه شده در هر یک از شهرستان های استان خاطرنشان کرد: تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده در شهرستان سرپل ذهاب 149، اسلام آباد غرب 22، ثلاث باباجانی 15، کرند غرب 14 و قصر شیرین نیز 14 نفر بوده است که در مجموع به 214 تن می رسد.
آب شهرهای زلزله‌زده تا ۴۸ ساعت قطع است
  مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کرمانشاه: بدلیل تأمین آب شرب شهرهای سرپل ذهاب، قصرشیرین، هرسین و ثلاث باباجانی از سرآب‌های این شهرها و کدورت آب این سرآب ها، متأسفانه در حال حاضر آبرسانی به این شهرها عمدتاً به صورت سیار صورت می گیرد.  اکیپ های زیادی به مناطق زلزله زده اعزام شده که امیدواریم  با رفع کدورت آب سرآب ها بتوانیم تا ۴۸ ساعت آینده آب شهرهای زلزله زده را دوباره وصل کنیم.  

تمهیدات ویژه برای بانک‌ها در مناطق زلزله زده/ شعب تعطیل نیست  
آن طور که معاون فناوری بانک مرکزی اعلام کرد در جریان زلزله اخیر در مناطق غربی کشور تیم‌های فوق العاده تجهیز شده‌اند تا هیچ‌گونه قطعی خدمات بانکی در مناطق آسیب زده وجود نداشته باشد.

***سرلشکر موسوی: تمامی امکانات ارتش در خدمت مردم مناطق زلزله‌ زده است
پیام تسلیت آیت‌الله نوری همدانی
لازم است مسئولان محترم هر چه سریع‌تر با در اختیار گرفتن همه امکانات مادی و معنوی به کمک حادثه دیدگان بشتابند.
***اعزام ۴۳ دستگاه امبولانس ، ۴ اتوبوس امبولانس و ۱۳۰ تکنسین اورژانس به فرودگاه مهراباد برای انتقال مصدومان زلزله شب گذشته به بیمارستان های تهران
تمهیدات ویژه برای بانک‌ها در مناطق زلزله زده/ شعب تعطیل نیست
آن طور که معاون فناوری بانک مرکزی اعلام کرد در جریان زلزله اخیر در مناطق غربی کشور تیم‌های فوق العاده تجهیز شده‌اند تا هیچ‌گونه قطعی خدمات بانکی در مناطق آسیب زده وجود نداشته باشد.
*برق کرمانشاه تا آخر امروز وصل می‌شود
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر: در پی زلزله چهار استان با مشکل تامین برق روبه‌رو شدند که در همان ساعات اولیه مشکل سه استان به طور کامل برطرف شد، اما با توجه به این که در منطقه سرپل ذهاب و ازگله خساراتی زیادی وارد شده است، امکان تجهیز پست به آسانی وجود ندارد.اگر بتوانیم سریع‌تر تجهیزات پست را به این منطقه انتقال دهیم نهایتا تا پایان امروز مشکل برق برطرف خواهد شد.
اعطای وام به زلزله زدگان 
مدیرعامل بانک سپه:این بانک برای بازسازی هر واحد مسکونی تا سقف صد میلیون ریال وام 5 ساله با یک ضامن پرداخت می کند./شبکه خبر
***وزیر ارتباطات: باتری ذخیره سایت‌های موبایل در مناطق زلزله زده در حال اتمام است؛ همکاران در حال ارسال مولد برق اضطراری برای سایتهای مذکور هستند

 ۲ وزیر با همراهی تیمی از ریاست جمهوری عازم استان کرمانشاه شدند   
 به دستور رئیس‌جمهور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی و سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، رییس جمعیت هلال احمر به همراهی تیمی از نهاد ریاست جمهوری، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند.

***دبیر کل سازمان ملل متحد و فدریکا موگرینی در بیانیه‌هایی برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان مناطق آسیب‌دیده در زمین‌لرزه مرز ایران و عراق اعلام آمادگی کردند. 
** رئیس قوه قضاییه بر تسریع در رسیدگی به حادثه دیدگان زلزله غرب کشور و تامین امنیت مناطق زلزله زده تاکید کرد  
آملی لاریجانی به روسای کل دادگستری استانهای غربی برای تامین امنیت مناطق زلزله زده دستور اکید داد.

رئیس‌جمهور با ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استانهای غربی کشور:
 دولت با تمام امکانات در کنار آسیب دیدگان خواهد بود/ تمام دستگاههای مسئول و امدادی در این استانها و استان های همجوار، به امدادرسانی، اسکان مناسب و تامین نیازهای آسیب دیدگان اقدام کنند

سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد:
 براساس آخرین آمار اعلام شده تعداد جانباختگان زلزله به تفکیک مناطق مختلف درگیر به شرح ذیل است:   
کرمانشاه ۱۰ /جوان رود ۳ /کردند دلاهو ۱۴/ سرپل ذهاب ۲۳۶ / ثلاث بابا جانی ۱۵/ اسلام آباد غرب ۲۲/ قصرشیرین ۲۸ /
در مجموع ۳۲۸ نفر تا این لحظه جان خود را از دست داده‌اند
آخرین وضعیت ترافیکی مناطق زلزله‌زده/ اعمال محدودیت تردد در کرمانشاه  
فرمانده پلیس راه کشور: ترافیک در محورهای منتهی به مناطق زلزله زده به شکل روان در حال انجام است و گره ترافیکی خاصی در این محورها وجود ندارد. محدودیت‌های تردد از سوی عوامل پلیس راه کرمانشاه در برخی از مناطق منتهی به مناطق زلزله زده اعمال شده تا امدادرسانی و تردد خودروهای امدادی با سرعت بیشتری انجام شود. شهروندان  به هیچ عنوان به مناطق زلزله زده مراجعه نکنند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از افزایش تعداد مصدومان زمین لرزه شب گذشته به ۳۹۵۰ نفر خبر داد.

اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد:   
 به دلیل خطرات ناشی از وقوع زلزله ، فردا سه شنبه مورخ 23 آبان ماه تمامی مدارس دوره های تحصیلی سطح استان در گروه صبح و ظهر تعطیل می باشد.

***وزرای کشور و بهداشت دقایق قبل وارد فرودگاه کرمانشاه شدند

جدیدترین آمار کشته‌شدگان در زلزله؛ 336 نفر
سخنگوی سازمان مدیریت بحران، آخرین آمار کشته‌شدگان زلزله غرب کشور را 336 نفر اعلام کرد.

***بن‌علی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه با ابراز همدردی در پی وقوع زلزله در مناطق مرزی ایران و عراق گفت که کشورش نیروهای امدادی به شمال عراق ارسال کرده است.

***افزیش شمار کشته‌شدگان به ۳۴۸ و ۴۰۵۰ زخمی تاکنون

تسلیت پوتین به روسای جمهور ایران و عراق
پوتین رئیس جمهور روسیه طی پیامی به رؤسای جمهوری ایران و عراق، زلزله شب گذشته را تسلیت گفت.
***جمعی از نمایندگان کرد و اهل سنت مجلس شورای اسلامی با نگارش نامەای به روحانی، خواستار رسیدگی و اقدام جدی به زلزلە زدگان استان کرمانشاه شدند
***وزیر نیرو تاکید کرد: برق‌دار شدن روستاهای کرمانشاه تا ساعت ۱۹/ توزیع ۲۰۰ هزار بطری آب
پیام تسلیت و ابراز همدردی ظریف، وزیر امور خارجه در پی زلزله شدید در غرب کشور:
از شنیدن خبر وقوع زلزله در استان های غربی کشور بویژه در استان کرمانشاه عمیقا متاثر و متالم شدم

اعزام 50 روانشناس به مناطق زلزله‌زده ‌کرمانشاه 
 مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: 50 روانشناس جهت حمایت روانی از آسیب دیدگان به مناطق زلزله زده استان اعزام شده است.

ادامه دارد...
{$ }{$ } {$ }


منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۲۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پژو با یک کشته و سه مصدوم در اهر

آقای شادی نیا گفت: حادثه رانندگی در حد فاصل میدان خلبان و جهاد اهر به مرکز پیام اورژانس استان آذربایجان شرقی اعلام شد و بلافاصله نیرو‌های اورژانس به محل اعزام شدند.

وی گفت: با توجه به گزارش کارشناسان اورژانس در این حادثه یکی از سرنشینان خودروی سواری پژو در دم جان خود را از دست داد.

آقای شادی نیا ادامه داد: با توجه به محبوس شدن تعدادی از مصدومان در داخل خودرو آتش نشانان اهر نیز به محل حادثه آمدند که بعد از رهاسازی سه مصدوم این حادثه را پس از اقدامات اورژانسی به بیمارستان باقرالعلوم (علیه السلام) اهر منتقل کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • هفت‌ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتند
  • جنگ همسایه های ایران جدی شد؟ | طالبان پاسخ حمله پاکستان را داد+ جزئیات
  • وزیر ارتباطات: پروژه فیبر نوری، آینده حوزه ارتباطات در کشور است/ آینده را فدای امروز نکردیم
  • کشته شدن ۱۱۰ نفر در تصادفات ۳ روز اخیر
  • مرگ ۱۱۰ تن در تصادفات ۳ روز اول طرح نوروز ۱۴۰۳
  • آمار عجیب مرگ‌ومیر تصادف جاده‌ای در سه روز گذشته/ ۱۱۰ کشته در جاده های کشور
  • آمار نگران کننده پلیس راهور از کشته‌های تصادفات
  • افزایش شمار قربانیان تصادف مرگبار در افغانستان/ ۵۹ کشته و مصدوم
  • واژگونی پژو در اهر یک کشته و ۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • واژگونی پژو با یک کشته و سه مصدوم در اهر