Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@17:45:04 GMT

6 تهدید سایبری در پارس‌ جنوبی شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۳۷۷۰

6 تهدید سایبری در پارس‌ جنوبی شناسایی شد

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل گفت: با افزایش حفاظت فیزیکی مناسب در مجتمع گاز پارس جنوبی شاهد عملکرد موفقی در این مجتمع در حوزه پدافند غیرعامل هستیم، البته 6 سناریو که تهدید سایبری محسوب می‌شود شناسایی و برای هرکدام طرح‌های مقابله ارائه شده است.


محمدعلی مطیعی بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی علمی و تخصصی پدافند غیرعامل در مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: در صورتی که مسائل مرتبط با پدافند غیرعامل در دستور کار قرار گیرد امکان کاهش هرگونه خسارات در زمان‌های بحرانی قابل پیش‌بینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این راستا نیازمند وجود یک انضباط لازم همراه با قاطعیت در حوزه امنیتی به عنوان اولویت‌ اول در حوزه پدافند غیرعامل هستیم که نخستین گام شناسایی آسیب‌ها و تهدیدات در برای ارتقای امنیت مراکز صنعتی است.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: با شناسایی این تهدیدهای امنیتی، زمینه ارائه آن به مراکز صنعتی انجام می‌شود، البته نیازمند نظارت مستمر و پیگیری در این بخش هستیم تا در صورتی که فرد یا افرادی به هر دلیلی با سهل‌انگاری زمینه مخدوش‌شدن امنیت شوند، برخورد قاطع و قانونی انجام شود.

مطیعی یادآور شد: ذکر این نکته هم ضروری است که بین پدافند غیرعامل و HSE تفاوت‌های اساسی در عمل وجود دارد و در حالی که HSE حادثه‌محور است اما پدافند غیرعامل تهدیدمحور است.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل بیان کرد: زمانی می‌توانیم مدعی عملکرد مناسب در حوزه پدافند غیرعامل شویم که در شناسایی و مقابله با تهدیدات و استفاده از فرصت‌ها در کنترل نارسایی‌های امنیتی موفق عمل کرده باشیم.

وی ادامه داد: دشمن با همه سعی و تلاش خود به دنبال این است که اطلاعات لازم به خصوص در مراکز حساس کسب کند تا بتواند حوزه امنیت کشور را دچار چالش کند که با هوشیاری کامل می‌توان نقشه دشمنان را از بین برد.

مطیعی عنوان کرد: با افزایش حفاظت فیزیکی مناسب در مجتمع گاز پارس جنوبی شاهد عملکرد موفقی در این مجتمع در حوزه پدافند غیرعامل بوده‌ایم که البته 6 سناریو که تهدید سایبری محسوب می‌شود شناسایی و برای هرکدام طرح‌های مقابله ارائه شده است.

وی یادآور شد: با توجه به خطرات امنیتی نیازمند ایجاد مرکزی برای دفاع سایبری در پارس جنوبی هستیم تا خطری متوجه این بخش مهم و حیاتی انرژی کشور نشود.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، احمد باهوش بیان کرد: یکی از ارکان اصلی در تولید ۷۵ درصدی گاز و محصولات جانبی مجتمع گاز پارس جنوبی برای مصرف کشور، بهره‌مندی از توان و دانش ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر ارزشمند و خلاق در بزرگ‌ترین مجموعه تولید گاز کشور است.

وی به حجم تولید گاز شیرین و تزریق به خط سراسری در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت کردیم که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب، شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

کد خبر 6089889 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر + جزئیات | جسدهایی که به دلیل تکه تکه شدن یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند...
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت